תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך לבנות אסטרטגיית שיווק באינטרנט ב-8 שלבים פשוטים

בעולם המערבי יש הרבה חברות ובעלי עסקים. השפע ומגוון המוצרים והשירותים שהם מציעים הפכו את כולנו לצרכנים ואין יום בו לא מנסים למכור לנו מוצרים ושירותים דרך המדיה.
אסטרטגיית שיווק באינטרנט

הפרסומות מגיעות אלינו ברגע שאנו פוקחים את העיניים, שותים את כוס הקפה ונכנסים לאינטרנט – זה לא משנה אם נגלוש באתרים באינטרנט, נכנס לרשת חברתית או נבדוק את המייל. כמובן שהפרסומות לא מוותרות על הילדים שלנו ועל הסבים והסבתות שהפכו גם הם לצרכנים של הרשת. לא כל הפרסומות מצליחות ומקדמות את העסקים שמשווקים אותן אך פרסום מוצלח יכול להביא להצלחה עצומה. הכל תלוי האסטרטגיה השיווקית.

רוצים לשווק את העסק שלכם? אל תוותרו על אסטרטגיית שיווק באינטרנט

אם אתם מתכננים להקים עסק או שכבר הקמתם עסק ואתם רוצים לשווק את עצמכם חשוב שתבינו איך עולם הפרסום והשיווק באמת עובד.

אתם לא צריכים להיות מומחים בשיווק אבל חשוב שתדעו שהתהליך שלא מתבצע ביום אחד ושהוא כולל שלבים שהם בעצם האסטרטגיה השיווקית.

אפשר לצאת לדרך רק אחרי שבונים את האסטרטגיה השיווקית, בלי אסטרטגיה שיווקית עלולה הדרך להסתיים די מהר ולגרום לכם להפסיד לא מעט כסף.

מה זה בעצם אסטרטגיית שיווק באינטרנט?

לפני שנסביר איך בונים אסטרטגיה שיווקית חשוב להבין במה מדובר. האסטרטגיה השיווקית כוללת את כל השיטות שיכולות לגרום לגולש לקנות את המוצר או השירות שמשווקים. כדי להבין את התהליך חשוב לדעת מהו מיתוג, מהו פרסום פרטני ולהכיר את קהל היעד – אותו קהל אליו פונים.

אז איך בונים את האסטרטגיה השיווקית?

ניתן לבנות את האסטרטגיה השיווקית על ידי מספר שלבים. חשוב מאוד לבצע את השלבים באופן מסודר ומדויק. לפניכם 8 שלבים לבניית האסטרטגיה השיווקית:

  1. הגדירו את המטרה והחזוןנסו להגדיר את מטרת השיווק שלכם שיכולה להיות למשל: להגדיל את העסק ולפתוח עוד סניפים, למכור כמות מסוימת של מוצרים, להוסיף מספר מסוים של עובדים או כל מטרה אחרת.

כדאי להגדיר את המטרות לתקופה הקרובה ולתקופה הרחוקה – נניח לעוד שנה ולעוד 3 שנים. לאחר מכן הגדירו את החזון – החזון הוא בעצם כל האמונות של העסק, הערכים שלו, הייעוד שלו והסיבה שבגללה הקמתם אותו.

  1. אפיינו את השירות או המוצר שאתם משווקים – תארו את המוצר במספר מילים, הגדירו מהו ומהי מטרתו, מהם יתרונותיו וחסרונותיו, מה הוא עושה ומהי והפונקציונאליות שלו.

בהמשך הגדירו את המבנה והעיצוב שלו – את גודלו, צורתו, נפחו ומשקלו (אם מדובר על מוצר). גם את חומרי הגלם כדאי להגדיר. ההגדרה תכלול גם את אופן השימוש במוצר, את רמת העמידות שלו, ואת רמת התחזוקה והבטיחות שלו.

חשוב להגדיר גם את כמות הייצור הצפויה שלו והאם קל להשתמש בו. אפיון המוצר או השירות יסייע מאוד בשלב הבא שהוא אפיון קהל היעד.

  1. אפיינו את קהל היעד – לכל מוצר או שירות יש קהל יעד ולכן חשוב לדעת מי הם האנשים שיכולים להתעניין במוצר. יש להכיר את המנהגים של קהל היעד, את זמן הגלישה ואת שעות הגלישה שלו,  את ההעדפות שלו, גילו, מינו, מקום מגוריו, עיסוקיו, תחביביו, אמונותיו ומאפיינים נוספים.

הכרת הקהל תסייע לבעל העסק למקד את הפרסום ולדבר בשפה של הלקוחות הפוטנציאליים.

  1. הגדירו את הערכים של המותג – בשלב זה יש לבחור בערכים שמתאימים להשקפת העולם של קהל היעד. את הערכים החיוביים יש להדגיש ואת הערכים השליליים יש להצניע.

ערכים חיוביים יכולים להיות למשל: חינוך, ידידותיות לסביבה, תרומה לחברה וחיסכון בזמן. ערכים שליליים יכולים להיות למשל: פגיעה בבריאות, רמת איכות נמוכה וחוסר נגישות.

  1. שיווק והפצה – יש להחליט כיצד לשווק את המוצר או השירות – יש הרבה דרכים בהן ניתן לבחור – אפשר לשווק את המוצר באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן, ברשתות חברתיות, באמצעות בלוגים, יוטיוב, ניוזלטרים ודרכים נוספות.
  2. תקציב – לאחר שתחליטו מהן שיטות השיווק שמתאימות לכם יגיע השלב בו תצטרכו להגדיר את התקציב של השיווק. התקציב יכלול בין היתר את התכנות, יצירת התוכן, העיצוב, השיפורים, תשלום לעובדים וטראפיק.
  3. הכרת המתחרים – הכירו את המתחרים שלכם ונתחו את התחרות. תוכלו לקבל את המידע באמצעות סקר שוק ומיפוי פרופיל. כשתעשו את זה התמקדו בהכרת נקודות החולשה והחזקות של המתחרים ונסו להדגיש את הערך המוסף שלכם.
  4. עקבו אחר הפעילות – בחנו אחר התהליכים השיווקיים באופן שוטף באמצעות מעקב אחרי לידים ובצעו שיפורים בהתאם לצורך.

שיהיה לכם בהצלחה!

אם אתה רוצה ללמוד עוד על פרסום אתרים, תוכל לקרוא כאן.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892