תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך לכתוב מודעות גוגל אדס כמו אלופים ולהגדיל את הרווחים שלכם

משווקים ובעלי עסקים כאחד מכירים את הערך הגלום במודעות PPC (Pay Per Click). נתונים מראים ש- 64.6% מהצרכנים מבצעים אינטראקציה עם מודעות Google בעת קניות מקוונות, אז זה לא מפתיע שיצירת מודעות PPC גדלה באופן אקספוננציאלי.
טעויות בבניית אתר וורדפרס
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram

אמנם עשיתם סקר במחקר מילות המפתח שלכם, הכרתם את התקציב שלכם מקרוב, ו- A/B נבדק ללא הפסקה,אך מודעות גוגל אדס והקמפיינים שלכם ב- PPC עדיין עשויים לתת תוצאות נמוכות מהיעד שהצבתם או קיוויתם לו.

אז איך תוכלו ליצור מודעות PPC מעולות, שבולטות על פני המתחרים עם שוק כל כך רווי?
כישורי כתיבה חזקים ומשכנעים! ואותם תצטרכו לטפח היטב, אם אתם רוצים לגרום להמרות.

החשיבות של כישורי כתיבה למודעות PPC

גם גוגל וגם- Bing מתגמלים כתיבה מעולה עם ציוני איכות גבוהים יותר, ואתם מרוויחים את החשיפה המוגברת והעלות הנמוכה יותר למודעה.

אמנם עלות מופחתת היא תמיד דבר טוב, אך החשיבות האמיתית של כישורי כתיבה טובים למודעות PPC היא שהם יעזרו לכם להשיג קליקים איכותיים, ממוקדים ובזול. 

עם המרחב המוגבל העומד לרשותכם, אתם צריכים שמודעת ה- PPC שלכם תמשוך את תשומת הלב של הקהל שלכם, ותחזיק אותה מספיק זמן כדי לגרום לגולשים לבצע את הפעולה שרציתם – ה- CTA שלכם.

איזה מרכיב במודעה שלכם הוא זה שמושך את תשומת הלב של הקהל?

קופירייטינג!

עליכם לוודא שהקופי שלכם עושה שלושה דברים: עובד מספיק קשה כדי לזכות בתשומת הלב הראשונית מהקהל שלכם, מדבר אל נקודת כאב ספציפית או צורך של הקהל, ומספק קריאה ברורה לפעולה.

ללא שלושת הגורמים האלה, סביר להניח שהקופי של מודעות ה- PPC שלכם ילך לאיבוד בים המודעות של האינטרנט.

כיצד ניתן לזהות כתיבה "טובה" במודעות גוגל אדס PPC?

כדי ללמוד בצורה הטובה ביותר כיצד לשפר את כישורי הקופירייטינג למודעות שלכם, אתם לא צריכים לחפש רחוק, פשוט תסתכלו על המודעות הקיימות סביבכם שהשיגו את מטרתן.

דוגמה למודעה של מייבלין:

במודעה זו המטרה היא פשוטה – לגרום לכם לרכוש את ה-BB קרם של Maybelline. 

הכותב מניע את המחפש לפעולה זו באמצעות כתיבה ברורה ותמציתית. הקופי נשען גם על העניין הרגשי – "A good skin day, every day", המבטיח מצב שהוא אידיאלי עבור הקונים.

מבחירת ה- CTA לתיאור המוצר ועד לשימוש ברגש, מודעת PPC זו מהווה שיעור בכישורי כתיבה חזקים.

איך כישורי כתיבה קופירייטינג למודעות PPC צריכים להיות?

מעל לכל, קופירייטר מצליח בתחום ה- PPC צריך להכיר היטב את קהל היעד שלו. זיהוי נכון וטוב של הקהל והבנה מעמיקה של הרצונות שלו והצרכים שלו, הם חלק בלתי נפרד מההצלחה.

אתם אולי הכי טובים בשירותים או המוצרים שאתם מציעים, אבל בלי הבנה ברורה עם מי אתם מדברים, מה שאתם אומרים בכלל לא משנה.

בנוסף למודעות והבנה של הקהל, על קופירייטרים בתחום ה- PPC להחזיק בכמה כישורים:

– הבנת חווית המשתמש.
– כישורי כתיבה מעולים.
– מודעות שיווקית.
– התמחות.

ארבעת הכישורים האלה יעזרו לכם ליצור תוכן ישיר ומשכנע, להגיע לקהל רחב והכי חשוב להמיר את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם – ללקוחות בפועל!

מודעות גוגל אדס

5 טיפים לשיפור כישורי קופירייטינג במודעות PPC

אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את כישורי הכתיבה שלכם, היא לוודא שהקופי שלכם מדבר על מה שהמשתמשים מחפשים במהלך תהליך הקנייה שלהם. הנה כמה מהדרכים הכי טובות לוודא שהכתיבה שלכם ממירה מודעות ללקוחות משלמים:

1. כישורי כתיבה להמרה

למרות שהטיפים הבאים מתייחסים להיבטים הטכניים יותר של כישורי כתיבה ליצירת מודעות גוגל אדס PPC, הגורם החשוב ביותר שעליכם לזכור הוא הקהל שלכם.

אתם מדברים ישירות עם אדם ממוקד, אדם שמחפש כנראה את מה שאתם מציעים, אז אתם רוצים להבטיח שכל המודעה המושקעת שכתבתם תדגיש את האינטרסים של האדם הזה ותפתור את השאלה שהוא חיפש, במודע או בתת מודע.

אתם יכולים להשיג זאת באמצעות שפה משותפת הספציפית לקהל שלכם.

זו הסיבה שבתחום הזה, מיטב הכותבים הם גם החוקרים הטובים ביותר. עליכם להבין באמת את המונחים הקשורים למוצר אותו אתם מנסים למכור.

על ידי שילוב מונחים ספציפיים לקהל שבחרתם, אתם יוצרים 'קשר שקט' עם הקהל, בונים אמון וכמובן – אינטראקציה.

2. השטן נמצא בפרטים הקטנים

כתיבה טובה מתחילה בפרטים הקטנים. בין אם אתם כותבים קריאה לפעולה או יוצרים מודעה בתגובה להיסטוריה של שאילתות חיפוש, עליכם להיות ספציפיים וממוקדים לפרטים.

כשאתם עובדים על כישורי הקופירייטינג וכתיבת המודעות שלכם, חשוב לכם להיות בטוחים שהמודעה שלכם תופיע בכל חיפוש, גם ברמות פירוט שונות.

ככל שהחיפוש ספציפי יותר כך המודעה מדויקת יותר. לפי אותו עיקרון, ככל שהחיפוש פחות ספציפי, כך הקופי פחות ספציפי.

3. יצירת קריאה לפעולה

ה- CTA (Call To Action) שלכם צריך לעזור להרים את הקופי של מודעות ה- PPC שלכם. זה צריך להיות ברור, ישיר ותמציתי. תנאים אלה נשענים כולם על כישורי כתיבה חזקים.

זוכרים שדיברנו על החשיבות של הפרטים הקטנים? הם חשובים גם כאן. ה- CTA שלכם צריך לציין באופן ספציפי מהי הפעולה המיועדת שלכם לצרכן העתידי.

בין אם זה "קרא עכשיו" או "לחץ כדי להזמין", הלקוח הפוטנציאלי צריך להבין בקלות מה האינטראקציה הבאה שלו עם מודעת ה- PPC.

כדי לחדד את המודעות שלכם, הקפידו להתחיל את הקריאה לפעולה עם מילת פעולה חזקה.
"הורד", "חנות" ו"גלה" הן רק כמה דוגמאות לפעלים רבים שיכולים לעודד את הקהל שלכם לבצע את הפעולה המיועדת.

4. כישורי כתיבה עם מטען רגשי

בנוסף לספציפיות של הפעולה, חשוב גם לעורר את הרגש של הקהל שלכם. כולם יודעים שרגשות יכולים להשפיע באופן משמעותי על ההצלחה של קמפיין פרסום.

על ידי שימוש במילים שמעוררות התלהבות או רגש, אתם משפיעים על התגובה של קהל שלכם, ומניעים אותו לעשות את הצעד הבא.

ניתוח מקיף של ה- IPA dataBANK, המכיל 1,400 מקרי מבחן של קמפיינים של מודעות, מצא כי קמפיינים עם תוכן מודעה רגשי ביצעו הישגיים כפולים מאלה של עמיתיהם 'הרציונליים'.

הנה הרגשות המובילים כדי לעורר את הצרכנים שלכם כשאתם כותבים מודעה: 

– בידור
– עניין
– הפתעה
– שמחה
התרגשות
– תענוג
– הנאה
– תקווה
– חיבה

הקמפיינים הטובים ביותר מנצלים את הכוח הרגשי הזה, לכן הקפידו לכלול במודעה שלכם שפה טעונה רגשית.

5. אמנות הסיפור

כל סופר טוב יודע שלכל סיפור טוב יש התחלה, אמצע וסוף. העיקרון הזה לא צריך להיות נוכח רק רעיונית, אלא צריך להתקיים בכל פיסת כתיבה שאתם מבצעים!

בין אם אתם יוצרים ציוץ בטוויטר, פוסט באינסטגרם או מודעת PPC, הקופי שלכם אמור להיות בעל התחלה, אמצע וסוף ברורים.

כצרכנים, לימדו אותנו את המבנה הזה מגיל ינקות, אז זה דפוס שאנחנו רגילים לזהות.

כשאתם יוצרים את מודעת ה- PPC שלכם, אתם יוצרים מבנה מוכר לקהל שלכם, ומאפשרים לו לקיים אינטראקציה עם המודעה בצורה שהוא מכיר.

ההיכרות הזו מועילה, כי היא נותנת לקורא דרך אינטואיטיבית לעקוב, דרך שהוא מצפה לה, ומסתיימת בפעולה ש'דרשתם' ממנו בקריאה לפעולה.

3 כלים לשיפור כישורי PPC וכתיבת מודעות גוגל אדס

אם אתם מחפשים הנחיות נוספות לחידוד כישורי הכתיבה שלכם, יש הרבה משאבים זמינים.

– אפליקציית Hemingway מסייעת בזיהוי משפטים מסורבלים או מסובכים מדי, ומאפשרת לכם להיות תמציתיים וישירים יותר במודעות שלכם.

– נסו את קופירייטינג 101 של Copyhackers, קורס חינמי המלמד אתכם כיצד לתעדף את המטרה בכתיבה שלכם, ללא קשר לאיפה אתם כתובים.

– כדי לשפר את יכולת בחירת הכותרות שלכם, נסו את מנתח הכותרות של CoSchedule. מדובר בכלי שעוזר לכם לייעל את הכותרות של הפוסטים שלכם לביצועים מקסימליים, ויכול לעבוד גם עבור מודעות גוגל אדס.

לסיכום

הכלים והטיפים המודגשים במאמר הזה יכולים לגרום למודעות שלכם לבלוט על פני המודעות של המתחרים שלכם ולתת לכם יתרון משמעותי!
כשתתחילו להרגיש יותר בנוח עם נוהלי הכתיבה האלה ולשלב אותם בעבודה שלכם, תראו שמודעות ה- PPC שלכם מתחילות לבצע ביצועים טובים מאי פעם.
אחרי הכל, עם תרגול מגיעה הצלחה ב- PPC.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

מעוניין/ת לבנות אתר מקצועי, חנות או עמוד נחיתה? רוצה עוד תנועה, לידים ולקוחות באתר שלך?