לא משנה מה אתה מוכר בעסק שלך או איזה שירותים אתה נותן, כמעט בטוח שיש חברות אחרות שמציעות מוצר או שירות דומה לשלך. בכל שוק עמוס ככל שיהיה, אתה זקוק למידע ותובנות רבות ככל האפשר כדי להשיג יתרון על פני המתחרים שלך. זה לא מספיק רק לדעת מה הם מציעים!
עם כניסתן של תוכנות וטכנולוגיות חדשות, למשווקים ובעלי עסקים יש את היכולת לדעת יותר על התחרות שלהם מאי פעם. חשוב ביותר לבצע באופן קבוע ניתוח תחרותי (מחקר מתחרים) יסודי על מנת להישאר צעד אחד קדימה. אנחנו פה בשביל ללמד אותך איך לעשות מחקר מתחרים באינטרנט במהירות וביעילות.
מהו מחקר מתחרים?
ניתוח תחרותי (או מחקר מתחרים) הוא תחום מחקר אסטרטגי המתמחה באיסוף מידע וביקורת אודות החברות המתחרות בשוק בו אתם פועלים. זוהי טקטיקה מהותית לבירור והבנה של מה המתחרים שלך עושים ואיזה סוג של איום הם מספקים להצלחה של החברה שלך.
מדוע חשוב לבצע מחקר מתחרים?
על פי נתונים חדשים של חברת Crayon, חברת מחקר שבסיסה בבוסטון, 41% מאנשי המקצוע העסקי "מסכימים מאוד" כי מודיעין תחרותי הוא קריטי להצלחת החברה שלהם. מחקר תחרותי הוא למעשה רק איסוף פיסות מידע זמינות ברשות הרבים, החל מתיקים כספיים וכלה בדוחות שהורכבו על ידי חברות כמו הוברס ודן אנד ברדסטריט.
כמובן, תוכלו להשתמש גם במנועי חיפוש כדי למצוא מידע על חברות ובתי עסק רבים. בעוד שניתוח מעמיק בהחלט יביא את התובנה הגדולה ביותר, ניתן להשיג מידע רב אפילו רק משולחן העבודה שלך.
איך לעשות מחקר מתחרים?
1. זהה את עשרת המתחרים המובילים שלך
זה נראה ברור מאליו, אבל זה צעד ראשון חיוני. האם אתה יודע מי הם המתחרים המובילים שלך?
אם אתה מוכר מוצר או שירותים מסוימים באינטרנט, סביר להניח שאתה מתחרה בעשרות, או אפילו מאות חברות שרודפות אחרי אותה קבוצה של לידים, אותו קהל יעד של לקוחות פוטנציאלים. בין אם אתה חברה מקומית, לאומית או בינלאומית, כנראה שיש מישהו בחברה שלך, לעתים קרובות בצוותי המכירות או השיווק, שיוכל למצוא במהירות את המתחרים המובילים שלך – כמו גם לזהות את מה שמבדיל אותם ממך.
אם אתה זקוק לעזרה קטנה בזיהוי המתחרים שלך, גוגל היא משאב מועיל. על ידי חיפוש פשוט של סוג השירות או המוצר שאתה מציע, סביר להניח שכמה מהמתחרים המובילים שלך יופיעו.
דרך נהדרת נוספת לגלות מיהם המתחרים המובילים שלך היא באמצעות כלים מקוונים כגון SEMrush.
SEMrush היא תוכנה נהדרת לבחון אילו חברות אחרות מדורגות עבור מילות המפתח שלך, ואיך אתה מסתדר כנגדן. אתה יכול להתחיל עם תקופת ניסיון למשך 30 יום בחינם.
2. לנתח ולהשוות תוכן של מתחרים
לאחר שזיהיתם את המתחרים שלכם, תוכלו להתחיל את הניתוח התחרותי (מחקר מתחרים) שלכם ולהעמיק קצת יותר כדי להבין טוב יותר איזה סוג תוכן הם מפרסמים. ניתוח התוכן שלהם יכול לעזור לך לקבוע אילו הזדמנויות יש לך, כדי לעזור לעסק שלך לעקוף את מתחריו. באילו סוגים של יצירת תוכן מתמקדים המתחרים שלך? בלוגים? מחקר מקרה? וכו'.
האם תוכן כלשהו מגודר? האם יש עלונים, ערוצי יוטיוב או פודקאסטים? לאחר שאיתרת את התוכן שלהם, תוכל לקבוע את האיכות שלו ותוכל לראות כיצד הוא משתווה לתוכן שלך. ודא שאתה בודק באיזו תדירות הם מפרסמים, מוסיפים ומעדכנים תוכן חדש – כמו גם באילו נושאים הם דנים. בשורה התחתונה, הם עושים משהו שאתה לא?
אם המתחרים שלך מפרסמים באופן עקבי מחקרי מקרה, זה יכול להיות חלק מהסיבה לכך שהפניות האיכותיות שלך עוברות למתחרים שלך. לקוח פוטנציאלי רוצה לדעת איך זה לעבוד עם החברה שלך.
לאחר מכן, בדוק מקרוב את הבלוג שלהם. אם המתחרים שלך נוטים לפרסם שלוש פעמים בשבוע בהשוואה למאמר אחד שלך כל שבועיים, יהיה זה מועיל עבור החברה שלך להתחיל לייצר יותר תנועה לאתר שלך על ידי פרסום תכוף יותר על נושאים רלוונטיים. עם זאת, לא מספיק רק להוסיף תוכן, אלא גם חשוב איזה תוכן. לא תיצור יותר תנועה באתר שלך אם התוכן שאתה מוסיף אינו איכותי.
3. ניתוח ה- SEO שלהם
נניח שלמתחרים שלך יש אותו סוג תוכן כמו שלך, הם מעדכנים אותו באותה תדירות כמוך, ומייצרים תוכן באיכות גבוהה. ייתכן שתצטרכו להסתכל מקרוב יותר כדי למצוא את מה שהם עושים אחרת. זה יכול להיות ה- SEO שלהם.
אם לחברה שלך יש בלוג, אתה יודע כמה חשוב ה-SEO שלך. תוך כדי ניתוח תחרותי לגבי סוג התוכן שהמתחרים שלך מייצרים, כדאי גם לקחת בחשבון את ה- SEO שהם עושים עבור התוכן שלהם. עם השקת עדכוני האלגוריתם כמו ה- BERT של גוגל, מנועי החיפוש הולכים ומשתפרים בהבנת כוונות החיפוש. חלפו הימים שמילות מפתח בתוכן שלך הבטיחו דירוג גבוה במנוע החיפוש. במקום זאת, עלייך לנסות להתמקד בלנצח את המתחרים שלך במשחק שלהם. אם למתחרה שלך יש מאמר שעולה על דירוגך, המשתף שישה טיפים או טריקים להפקת תוכן וידאו טוב יותר, אולי תכתוב מאמר המשתף שמונה או תשעה טיפים בנושא. אם התוצאה המובילה עבור מחבטי טניס לדוגמה, היא בת כמה שנים, נסה ליצור תוצאה מעודכנת יותר, שתדורג גבוה יותר.
האם התוכן שלהם מפורט ומעניין יותר משלך? האם התמונות באתר שלהם איכותיות יותר משלך? האם יש באתר שלך קישורים שבורים? כאשר אתה מסתכל מקרוב על עבודת המתחרים שלך, אתה אמור להיות מסוגל לזהות פערים וחסרונות. השתמש ביצירתיות ובמומחיות שלך ושל הצוות שלך כדי למלא את החסר.
4. עיין במעורבות שלהם ברשתות החברתיות
הנוכחות של העסק ברשתות החברתיות הופכת חשובה יותר ויותר, וכל חברה מנצלת כל פלטפורמה אחרת. רשתות מדיה חברתית הן דרך נהדרת עבור חברות לקיים אינטראקציה עם משתמשים ולקוחות פוטנציאליים. בנוסף, עסקים משתמשים באתרים אלה כדי לשתף תוכן.
השלב הבא של הניתוח התחרותי שלך צריך להיות לקבוע כיצד המתחרים שלך משתמשים במדיה החברתית ושילובה בשיווק שלהם. זה לא מספיק רק לראות אם ניתן למצוא את המתחרים שלך בפלטפורמות מדיה חברתית, אלא חשוב גם לראות עד כמה הם פעילים בפרופילים שלהם. איזה סוג מידע הם מפרסמים? מה התדירות בה הם מפרסמים? מה תמונת הפרופיל שלהם? מה הם כתבו על עצמם בעמוד האודות\ביו?
לאחר מכן, בדוק את ההתקשרות שלהם עם הקהל. האם הפוסטים שלהם זוכים להרבה לייקים? האם יש להם הרבה עוקבים? האם הם עושים לייקים או retweet בתדירות גבוהה? האם הם מפרסמים תמונות המציגות אירועים או תרבות חברה?
כל אלה שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך כאשר אתה בודק את הפרופילים של המתחרים שלך. זכור, רק בגלל שיש להם פרופיל ברשת חברתית, זה לא בהכרח אומר שהם מובילים ברשתות החברתיות. תבחן היטב את העמודים שלהם, תלמד מה הם עושים ותחשוב מה אתה יכול לעשות טוב יותר?
5. זיהוי אזורים לשיפור
לאחר ביצוע מחקר מתחרים, כעת יש לך מושג טוב יותר והבנה לגבי מה עושים המתחרים שלך. קח את כל המידע שאספת על כל מתחרה וזהה תחומים מסוימים בעבודה שלך שניתן לשפר. אם אתה מסתכל מספיק טוב, אתה כנראה בוודאות תמצא משהו.
לא זאת בלבד שתוכל לזהות תחומי מפתח שאפשר לשפר אותם ביחס ליצירת תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש ומעורבות ברשתות החברתיות, אלא תוכל גם לבסס את נוכחות החברה שלך עם לקוחות פוטנציאליים, קוראי בלוגים/מנויים, וכן משתמשי מדיה חברתית.
אז כדאי שתתחיל!
על פי מחקרים שנעשו, השווקים הופכים לצפופים ותחרותיים יותר ויותר. על רקע זה, המידע שכבר נמסר לך על ידי המתחרים שלך, דרך אתרי האינטרנט שלהם, פרופילי המדיה החברתית שלהם ותוכנם – בשילוב עם אתרי ביקורות של צד שלישי ומשאבים אחרים, יכול לספק לך הרבה ממה שאתה צריך כדי למצב את עצמך אסטרטגית. יותר ויותר חברות רואות את הידע שלהן על המתחרות שלהן כמפתח להצלחה שלהן.
אם אתה רוצה למצב את עצמך כדי להתבלט מול המתחרים, התחל עם מחקר מתחרים שכבר קרוב. לאחר מכן, תכנן כיצד אתה ועמיתיך יכולים לעשות כל דבר על מנת לוודא שמשרדך בולט, מדורג גבוהה ונתפס כבחירה ראשונה, בכל תחום שתעסוק בו.
לאחר שהבנתם איך לעשות מחקר מתחרים שיוביל אתכם לפסגה, אולי יעניין אתכם לדעת מה זה CTA (הנעה לפעולה) ולמה הוא מאוד חשוב לעסק שלך?