תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

בניית אתר מכירות בוורדפרס – 5 כללים חשובים שיחסכו לכם זמן ויכניסו יותר כסף

לאתרי מכירות אונליין (חנויות מקוונות) יש כללי משחק שונים. השווקים המקוונים העיקריים, כמו אמזון ואיביי, מגיעים עם מדיניות המגבילה את המוכרים. המקומות הללו מצמצמים את מיתוג המוכרים כדי לשמור על תדמית הומוגנית משלהם.
בניית אתר מכירות

לעומת זאת, לאחר בניית אתר מכירות מקוון למוכרים יש שליטה מלאה על חוויות הלקוחות שלהם. בין אם מדובר על סידור מחדש של מיקום מוצרים או על הדגשת מכירת חנות, מוכרים יכולים להשתמש באתר שלהם כדי ליצור קשר ישיר עם לקוחותיהם ולעודד רכישות.

אבל עם כל כך הרבה חופש, בעלי חנויות מקוונות עשויים שלא לדעת מאיפה להתחיל ואיך לנצל את היתרונות של החנות שלהם.

כדי להתחיל למשוך קונים ולשמור על לקוחות נאמנים, הנה 5 כללים חשובים שיחסכו לכם זמן ויהפכו את החנות שלכם ליותר מצליחה.

הכללים האלו יכסו כמעט כל אלמנט בחנות שלכם והאופן בו הקונים חווים אותו, כדי להסביר איך עליכם ליצור את האלמנט כך שימשוך קונים.

1. עיצוב אתרים מרתק

זה לא משנה אם יש לכם את המוצר הכי טוב בנישה שלכם, ואת שירות הלקוחות הטוב ביותר נוסף על כך. אם העיצוב של החנות שלכם לא מספיק טוב, הנוכחות העסקית המקוונת שלכם תושפע מכך באופן ישיר. על פי מחקר של Kissmetrics 93% מהקונים מחשיבים את המראה החזותי כגורם החשוב ביותר ברכישה.

כדי ליצור חנות מקוונת מעוצבת ברמה גבוהה, אתם יכולים לשלם למעצב אתרים, חברה לבניית אתרים או ללמוד לעשות זאת בעצמכם. לחלופין, תוכלו פשוט לקבל תבנית מוכנה ולהתאים אותה לצרכים שלכם. למרבה המזל, יש אלפי תבניות המתאימות לאתרי מסחר אלקטרוני באינטרנט המסופקות על ידי אתרים כמו TemplateMonster, TonyTemplates, Apollotheme ואחרים בעלות עיצובים נקיים, פריסות אינטואיטיביות והתאמות למגמות העדכניות ביותר בתחום עיצוב האתרים.

חשוב לזכור, אלמנטים עיצוביים צריכים לרתק את המבקרים, למשל שימוש בתמונות ברוחב מלא והימנעות מהסחות דעת עם טקסט מינימלי.

2. עמוד אודות (About) לא פחות ממדהים!

במהלך בניית אתר מכירות או כל אתר אחר, חשוב מאוד לשים דגש על עמוד אודות. אם גולש המבקר באתר שלכם עובר לדף "אודותינו", פירוש הדבר שהוא כבר מספיק מעוניין בכם כדי לתת לכם הזדמנות להוכיח לו שהמוצר שלכם הוא הטוב ביותר. מה שאתם צריכים לעשות הוא לפרט באופן ברור ומושך מי אתם, מה אתם עושים והכי חשוב, מה אתם מציעים ללקוחות שהמתחרים שלכם לא. כל ההמלצות, ההישגים וכל סוג של הוכחה חברתית מתקבלים בברכה שם.

ודאו שאתם לא מבזבזים את ההזדמנות הזו. אם תעשו את זה נכון הלקוח שלכם, אבל אם לא תעשו זאת טוב מספיק תוכלו לאבד הרבה לקוחות פוטנציאלים. 

פרטי הקשר שלכם צריכים להיות ברורים וקלים מאוד למציאה בדף האודות ובכללי בכל האתר שלכם. הקפידו לציין: דוא"ל ליצירת קשר, טלפון, כתובת וערוצי מדיה חברתית.

עליכם להיזהר גם לא להעמיס את עמוד ה"אודות "שלכם עם יותר מדי מידע. דבר כזה עלול להיות מכריע עבור מבקרים באתר כי הם פשוט ימנעו מלקרוא אותו מלכתחילה.

פרטים ליצירת קשר ממוקמים בדרך כלל בתחתית האתר, כך המשתמשים רגילים למצוא אותם ולכן אל תנסו להיות יצירתיים בעניין הזה. 

3. תשתפו פעולה עם מותגים אחרים

לרוב הלקוחות קשה להשקיע את הכסף שלהם בחברה קטנה שלא כל כך מוכרת עדיין. לכן, חשוב שתבססו את המוניטין שלכם על ידי כך שתציגו את החברות שעובדות אתכם. הן ממש לא צריכות להיות בקנה מידה של קוקה קולה או אפל, אפילו חברות קטנות יכולות להוסיף מידה של אמינות לעסק שלכם.

ככל שיש לכם יותר חברות שעבדתם איתן, כך טוב יותר. אז הדגישו בדף הבית שלכם את החברות איתן אתם עובדים כדי להציג מיד את המוניטין שלכם בפני הגולשים המבקרים באתר. כך אתם בונים יותר אמון בקונה.

 

בניית אתר מכירות

4. תמיכה מקוונת מצוינת

הלקוחות שלכם צריכים לדעת שיהיה להם תמיכה לאחר ביצוע הרכישה, במידת הצורך. הבטחת פתרון בעיות לאחר הרכישה וייעוץ לפני הרכישה יכולים להמיר קונים פוטנציאליים ללקוחות נאמנים וחוזרים אשר יביאו איתם לקוחות נוספים.

סוג התמיכה המקיף והמועיל ביותר הוא צ'אט חי שעובד 24/7. כלי כזה יכול להגדיל את ההמרה שלכם ברחבי האתר ב -10% ומעלה. אם אין לכם את המשאבים להציע תמיכה מסביב לשעון, אתם עדיין צריכים לספק שירות כלשהו שיעזור לאנשים במהלך שעות העבודה.

נוסף על כך, חשוב מאוד שמאפייני תמיכת הלקוחות שלכם, בין אם זה קו טלפון או תיבת צ'אט, יהיו גלויים ובולטים בדף הבית כך שהקונים יוכלו להיות מודעים לשירותים אלה.

5. לספק אפשרויות תשלום פופולריות

יש לכם חנות מקוונת נכון? אתם רוצים שגולשים המתעניינים במוצרים שלכם יקנו אותם נכון? לכן אתם חייבים להציע מגוון רחב של אפשרויות תשלום פופולריות עבור הלקוחות שלכם, כך שהם תמיד יוכלו לבצע רכישה בקלות. פעמים רבות לקוחות מוותרים על הקניה כי לא היה ברשותם אמצעי תשלום מתאים. 

PayPal מכהנת כפתרון התשלומים אולי הכי פופולרי, אך קיימות אפשרויות פופולריות אחרות שיש לשקול. בכל מקרה, הציעו מגוון רחב של אפשרויות תשלום פופולריות, כך שכל צרכן יוכל לבצע רכישה בחנות שלכם באופן מיידי. 

דבר נוסף שכדאי לכם לעשות הוא לאפשר לקונים ליצור חשבון בחנות שלכם ולשמור את פרטי התשלום שלהם כדי להפוך רכישות עתידיות לחלקות ומהירות יותר.

6. פרסם ברשתות החברתיות

לאחר בניית אתר מכירות חשוב מאוד להתחיל פרסום ממומן. פרסום בערוצי מדיה חברתית זו דרך עוצמתית להתחבר להרבה לקוחות פוטנציאליים בדרכים יצירתיות ומהנות. פרסום ברשתות חברתיות יכול להיות כל דבר, מפוסט פשוט בפייסבוק עם עדכונים על החנות שלכם ועד שיתופי פעולה עם משפיענים שונים. 

השתמשו בכלים, כמו Google Analytics, כדי לעקוב אחר הערוצים שבהם קהל היעד שלכם משתמשים הכי הרבה, ולמקד את המאמצים שלכם בשיווק בפלטפורמות אלה. אם אתם מתבלבלים מהשטח החדש יחסית של המדיה החברתית, אל תדאגו יש המון מדריכים בתחום הפרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם וכדומה, שיעזרו לכם להתחיל.

שיווק במדיה חברתית מאפשר יצירתיות רבה, לכן נסו ליישם את אישיותם של הקונים המרכזיים שלכם במודעות שלכם. אתם רוצים למשוך אותם אל המותג שלכם ולהתחבר אליהם.

ולא פחות חשוב, להשתמש בניתוח המדיה חברתית כדי לעקוב אחר המודעות המוצלחות יותר ואלו שפחות, ולנסות לבנות אסטרטגיה נכונה למודעות שלכם, שתוכל לשפר באמת את קידומי המכירות העתידיים.

7. תקימו באתר בלוג שימושי עם SEO

חנויות מקוונות רבות מפעילות בלוג באתר שלהן, כי זו הזדמנות לייצר יותר תעבורה ולגרום לקידום אורגני של האתר. פוסטים שמכילים מילות מפתח לSEO ומכילים מידע שימושי עבור הצרכנים עשויים להיות מדורגים במיקום גבוה בתוצאות מנועי החיפוש. פוסטים בבלוג המדורגים היטב ומעודדים אנשים לבקר באתר שלכם מספקים ערך מוסף למבקרים בדפי המוצרים שלכם ומבצעים רכישות.

ולהפך, בלוג הוא גם מדיום להתחברות לקהלים ברמה עמוקה ויכול להביא לכם לקוחות חדשים רבים. הוא גם יעזור לכם לראות כיצד הלקוחות מגיבים לתוכן שאתם מייצר, ובעקבות זאת להתאים את אסטרטגיות השיווק שלכם. פוסטים בבלוג בונים אמון בקונים כאשר הם מספקים ערך כלשהו לקורא, כמו מתן ייעוץ מומחה לגבי השימוש במוצר שלכם או מידע מעשיר בתחום שלכם.

מעוניינים לדעת איך לכתוב תוכן לקידום אתרים כמו שגוגל אוהבת ולהגיע למקום הראשון?

 

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892