בניית אתר ב- 10 שלבים מהירים! מאיפה מתחילים?

טעויות בבניית אתר וורדפרס
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram

בניית אתר שלך, למה זה הכרחי? כיום, כדי לקדם ולהגדיל את המכירות של עסק קטן (או כל עסק שהוא!) חייבת להיות לו נוכחות אונליין. לכל חברה מצליחה ומוכרת יש אתר. תחשוב על מותג גדול או אפילו חברת בגדים שאתה מכיר – חפש אותה בגוגל – כנראה שיש להם אתר, נכון? ב2021, הדיגיטל משולב בחיים של כולנו ברמה עמוקה – ולא להיות באינטרנט, אומר לא להיות בכלל (במקרים רבים).

האתר זה המשרד שלכם באינטרנט. זה הנוכחות שלכם בדיגיטל ואיך שאנשים זוכרים אותכם .אלה הפנים המקוונות של העסק שלהם – ובעולם שבו אנשים פעילים יותר באונליין מאשר באופליין, הפנים האלה חיוניים להצלחת העסק שלך.

 

אבל אם הגעת לכאן, כנראה שאת כל זה כבר הבנת את החשיבות של בניית אתר. אז בוא נעבור לשלב הבא – איך מתחילים בבניית אתר? הנה עשרה צעדים שיעזרו לך להשיג בדיוק את זה.

  1. בחירת ורישום דומיין

הנקודה ממנה אתה צריך להתחיל בבניית אתר היא קודם כל – דומיין. שם הדומיין שלך יכול לעזור לבנות את זהות המותג שלך.

הדומיין שלך הוא הכתובת שלך (תרתי משמע) באינטרנט, ולא תוכל להשיג מבקרים או ליצור אתר ללא דומיין! שם דומיין טוב הוא הצעד הראשון להשגת אמון המותג אשר יוביל להמרה גבוהה יותר (מכירות).

כיצד לרשום דומיין

יש חברות רבות שרושמות דומיינים בהן אתה יכול לקנות את הדומיין שתרצה – במידה והוא פנוי. חיפוש קטן בגוגל יעשה את העבודה. לאחר בחירת שם דומיין שזמין לשימוש, תוכל לבצע את ההליך המופיע באתר כדי לרשום אותו – זה קל מאוד.

  1. בחר ספק אירוח מהימן

בניית אתר לא מסתיימת בבנייה של האתר עצמו, ולא בדומיין שלו. החלק הטכני האחרון הוא אחסון (לאחר שרכשת דומיין לאתר שלך), אתה צריך ספק אירוח לאתר שלך. אירוח קובע באיזה שרתים האתר שלך 'יושב'. איפה קבצי האתר שלך נמצאים כדי שאנשים יוכלו לגשת אליהם דרך האינטרנט? ספק שירותי אירוח ייתן לך מרחב וירטואלי להעלות את הקבצים שלך, רוחב פס לטעינת האתר שלך בכל פעם שמבקר מגיע לאתר ועוד. בניית אתר מחייבת ספק אירוח!

בחירת ספק אירוח היא משימה חשובה. אתה צריך לשקול ולאזן בין השירותים שהם מספקים לבין העלויות שהם גובים. הדברים העיקריים שצריך לחפש באירוח טוב הם: רוחב פס, אחסון SSD, מערכת גיבוי, זמן תגובת שרת ועלות.

וגם את זה תוכל למצוא בחיפוש קצרצר של "שירות אירוח אתרים" בגוגל.

 

  1. בחר מערכת ניהול תוכן מעולה

מערכת ניהול תוכן ((CMS הוא יישום אינטרנט שיכול לעזור לך ביצירה, עריכה וניהול של תוכן דיגיטלי. ל- CMS שונים יש תכונות שונות, אך רובם יכללו פרסום באינטרנט, ניהול פורמטים של תוכן, ספריית מדיה ושימוש, תוספים ופונקציות נוספות. לאחר בניית אתר, חובה לנהל את האתר בצורה סדירה ופשוטה, כדי להבטיח שתתקדמו בגוגל ותשיגו את המטרות שלכם מהאינטרנט.

בקיצור, CMS משמש כעמוד השדרה עבורך ליצור אתר ולפרסם תוכן בצורה יעילה.

החשיבות של שימוש במערכת ניהול תוכן

CMS טוב יעזור לך לנהל את האתר שלך. קל הרבה יותר ליצור, לפרסם ולהסיר דף באמצעות CMS מאשר לערוך ידנית את קוד האתר שלך. רוב אפשרויות CMS יוצרות גם כתובות אתרים סטטיות ידידותיות ל- SEO (למדריך שלנו לSEO מעולה לחץ כאן).

בנוסף, ב CMS הפופולריים ביותר תמצא אלפי תבניות ותוספים שיעזרו לך ליצור מראה ותחושה אחידים למותג שלך, ולהפוך את חוויית המשתמש באתר לנעימה יותר ויעילה יותר להמרה.

  1. השתמש ב- WordPress כ- CMS שלך

אז באיזה CMS עליך להשתמש? באיזו מערכת ניהול תוכן הכי כדאי לבנות אתר? זו שאלה טובה, במיוחד שיש המון אפשרויות שם בחוץ. אם WordPress, Joomla, Drupal, Wix, Weebl ו- Tumblr והרשימה עוד ארוכה.

ההמלצה האישית שלנו היא גם הפופולרית ביותר – וורדפרס. 74.6 מיליון אתרים תלויים בוורדפרס (ManageWP). זה נחשב לעיתים קרובות כאחת מאפשרויות ה- CMS הטובות ביותר הקיימות בשוק. היא קלה מאוד לשימוש – וזה חשוב אם אתה לא מומחה ביצירת אתרים. עקומת הלמידה לניהול אתרי וורדפרס קלה מאוד, וכשתתרגל לממשק שלו תוכל לבצע שינויים מהירים באתר תוך זמן קצר.

לוורדפרס יש גם המון של תוספים המאפשרים לך לאסוף, לנתח ולהשתמש בנתונים של האתר העסקי שלך. זה חשוב במיוחד עבור עסק – מניתוח הנתונים האלה אתה יכול להבין הרבה על השוק והתעשייה שלך ולהסיק מה טוב יותר ומה פחות עבור האתר והעסק שלך.

הפוך את האתר שלך לידידותי לנייד

אחד היתרונות הכי גדולים של וורדפרס הוא שהיא מותאמת להתקנים ניידים, ותוכל לייעל את האתר שלך בקלות כך שיהיו בו דפי AMP באמצעות התוסף של וורדפרס. רוב הלקוחות היום גולשים דרך הטלפון הסלולרי שלהם במקום להשתמש במחשבים ניידים או במחשב PC.

נכון להיום, 50% מהקניות המקוונות נעשות במכשיר סלולרי. לכן, אם האתר שלך לא תומך בשימוש בטלפונים, אתה עשוי לאבד כמות ענקית של לקוחות פוטנציאליים.

  1. תכנן את התוכן שלך באופן אסטרטגי

לא פחות חשוב מבניית האתר עצמו – הוא התוכן!דמיין שנכנסת לאתר עם עומס יתר של מידע ופסקאות על פסקאות של טקסט. איך היית מרגיש? משועמם וכנראה גם עם כאב ראש, נכון? זו הנקודה. אל תכלול את כל מה שקשור לעסק באתר שלך, אם אתה רוצה שהוא יהיה ידידותי למשתמש. אתר לא ידידותי יגרום לגולשים לעזוב אותו מהר ואז הסיכוי להמרה נמוך מאוד.

מה כן עליך לכלול באתר?

מה העסק שלך, אילו מוצרים או שירותים אתה מציע. הטריק כאן הוא שעליך לזכור שמטרת האתר היא למשוך את תשומת הלב של המבקרים ולהפוך אותם ללקוחות שלך. לכן, אתה צריך לשים דברים שיעניינו לקוחות באתר, ולמקם אותו במרכז העמוד.

וודא שאתה מעביר מסרים חזקים וברורים, כך שזה הרושם הראשוני שהמשתמשים מקבלים מהעסק שלך (וודא שגם לא מדובר בתוכן מכירתי מידי שמרחיק גולשים). וכמובן חשוב גם מידע טכני כמו אודות העסק שלך ופרטי יצירת קשר.

תוכן הוא הלב של האתר שלך, ואי אפשר להתחיל בניית אתר מבלי לתכנן איזשהי תוכנית להעלאת תכנים באתר. כמעט כל תחום וכל אתר צריכים להעלות כתבת תוכן אחת לחודש כדי להבטיח שיתקדמו בגוגל. זה המינימום. כדי ללמוד עוד על קידום אתרים אורגני, לחץ כאן 

 

  1. הוסף את העקרונות, הערך והמשימה העסקית שלך

העקרונות שלך, הערך שלך והמטרות שלך – מלבד שם המותג והלוגו שלך, עוזרים לך להבדיל את עצמך מהמתחרים. מה מייצג המותג שלך? מה המטרה שלו? הליבה הזו היא מה שהצרכנים יכולים להתחבר אליו ולהפוך לא רק ללקוחות חדשים אלא גם תומכים של המותג.

הערכים העסקיים שלך או המשימות של החברה שלך יכולים גם לעזור לך בפיתוח זהות המותג. זה שוב דבר מיתוגי, וזה ישפיע על האופן שבו השוק רואה אותך. לדוגמא, האם אתה מחשיב את עצמך כספק של מוצרים איכותיים בתעשייה? או שאתה מתמקד בקצה התחתון של הספקטרום ומספק מוצר בעלויות נמוכות? או שאתה מספיק שאפתני לומר שתספק את שניהם?

למעשה אתה צריך שתהיה פילוסופיה עסקית ממוקדת אחת, בין אם זה שירותי לקוחות, או מוצר, או עלויות, או משהו אחר. ואז תצטרך לתקשר את זה היטב עם הלקוחות. מהי דרך טובה לתקשר עם הלקוחות? ובכן, אנחנו מדברים על דרכים להקים אתר עסקי מאפס, אז השתמש באתר שלך!

אם אתה לא רוצה ליצור עמוד נפרד לזה, תוכל לחלופין לכלול אותו בעמוד "אודותינו".

 

  1. עצב את אתר האינטרנט שלך

זה הזמן לאפשר לאמן הפנימי שלך (או המעצב ששכרת) להשתחרר!

אנחנו מדברים על יצירתיות, כלומר אין נוסחה קבועה ליצירת אתר יפה שקהל היעד שלך יתחבר אליו. למה לא? יופי הוא סובייקטיבי! אבל קח בחשבון – מחקר מראה כי אמינות האתר נשפטת ב 75% על פי העיצוב הכללי של האתר.

אתה יכול להתחיל בלהעלות ערכת נושא מוכנה לאתר. ההתאמה האישית של ערכת הנושא תעזור לך להגדיר את מסגרת העיצוב. עשה מחקר של הקהל שלך ונסה להבין מה הטעם שלו.

אתה יכול גם לערוך בדיקות A/B עם גרסאות שונות של העיצוב. ולבקש מהשותפים, הצוות או החברים שלך לספק משוב – זה יחדד לך איך האתר צרי ך להראות.

 

  1. הימנעות משגיאות – שגיאות טכניות

בניית אתר היא תהליך טכני ועיצובי שאין לזלזל בו. אפשר להקים אתר ב10 שניות וגם אפשר להקים אתר ב-10 שנים. זה יכול להיות קשה אם אתה בתחילת הדרך של בניית אתר, אך עליך לנסות כמיטב יכולתך כדי למנוע שגיאות טכניות באתר שלך. הסיבה לכך היא שגולשים יפסיקו לבקר באתר אם הם יגיעו לדף פגום, או יתקלו בבעיות טכניות תוך כדי בחינת מה שיש לעסק שלך.

יש בעיקר שני סוגים של בעיות או שגיאות שאני מדבר עליהם: הראשון הוא שגיאות טכנולוגיות באתר שלך. לדוגמא, כאשר לוחצים על "מוצרים" ושום דבר לא קורה ללא הפניה מחדש (ללא קישור). או כאשר הם לוחצים על "אודותינו" וזה לוקח אותם לדף 404. זוהי שגיאת קידוד באתר וניתן גם לתקן אותה בקלות.

הסוג השני של השגיאה הוא בסעיף הבא.

  1. הימנעות משגיאות – שגיאות משרדיות

סוג אחר של שגיאות מטופשות הן שגיאות משרדיות – בין אם מדובר בשגיאות הקלדה, שגיאות כתיב או שגיאות דקדוק. מצב כזה יגרום ללקוחות לראות אותך כעסק לא מקצועי, והמותג שלך עלול להיפגע.

הדרך למיגור טעויות כאלה היא כמובן הגהה – הייתי ממליץ לך אפילו להעביר את התוכן לחברי הצוות שלך להגהה כדי שיחשפו את כל הטעויות והבעיות שלך קשה לראות.

 

  1. הגדרת האתר והפעלתו המלאה

כן, ניחשת נכון. לבסוף הגענו לשלב האחרון של בניית אתר, שהוא השקת האתר שלך! לפני שסוף סוף אתה מפרסם את האתר שלך, כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, תגלוש באתר מספר פעמים כדי לראות שכל הפונקציות והאזורים פועלים כמתוכנן. עליך לבדוק כל דף באתר שלך כדי לוודא שהם לגמרי נטולי שגיאות. שוב, ההבדלים בין אתר באמת טוב לאתר בינוני טמונים בפרטים.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

מעוניין/ת לבנות אתר מקצועי, חנות או עמוד נחיתה? רוצה עוד תנועה, לידים ולקוחות באתר שלך?