דף נחיתה – כל מה שאתם צריכים לדעת!

כל מה שהעסק שלך צריך באינטרנט
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on telegram
בין אם אתם עוסקים בתחום הדיגיטל ובין אם לא, בטח כבר שמעתם את המושג הזה "דף נחיתה" שהולך והופך פופולארי מאוד. במאמר הזה אתם תבינו בדיוק מה זה ולמה אתרים רבים משתמשים בזה יותר ויותר.

נתחיל מההתחלה, מה זה דף נחיתה?

אם לפשט את זה הכי שאפשר נקבל את – העמוד הראשון אליו “נוחת” הגולש באתר שלך!
בדרך כלל מדובר בדף אינטרנט מכירתי, המכיל מלל שיווקי ועיצוב מותאם שמטרתו למשוך לקוחות חדשים ולייצר מהם פניות.

עסק המציע ומפרסם את שירותיו באינטרנט, ישתמש בדף נחיתה על מנת לייצר לעצמו פניות על בסיס קבוע מלקוחות המחפשים את השירות שלו באינטרנט. מטרתו של דף הנחיתה היא לייצר אינטרקציה מיידית עם לקוח שמתעניין בשירות מבלי “להעמיס” עליו המון מידע. הלקוח הפוטנציאלי לא צריך לשוטט באתר כדי לקבל מידע, אלא מקבל מספר פרטים עיקריים ומסקרנים בדף נחיתה ומבצע פעולה של יצירת קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ליצירת קשר.

במילים אחרות – דף נחיתה מוביל לפעולה. הוא גורם לכך שלקוחות פוטנציאלים לא רק יגלשו באתר שלכם וימשיכו הלאה, אלא גם ישאירו את פרטיהם על מנת לקבל את שירותכם.

דפי נחיתה הם אחד מאמצעי השיווק הישירים היעילים ביותר שקיימים היום. אנו חיים בעידן בו המשתמשים והלקוחות שלכם מוצפים באינסוף מסרים שהם מקבלים באינטרנט, דף נחיתה מאפשר לכם לתפוס את תשומת הלב של לקוח פוטנציאלי ולמקד אותו לכמה דקות בודדות כדי להניע אותו לפעולה הרצויה: השארת פרטי יצירת קשר, הרשמה לשירות, הרשמה לרשימת תפוצה, קניית מוצר וכדומה.

במה זה שונה מאתר רגיל?

דף נחיתה מורכב רק מעמוד אחד, בשונה מאתר רגיל שמורכב מכמה עמודים.

אני רוצה דף נחיתה ! מה אני צריך\ה לעשות?

אז יש שתי אפשרויות. ראשית, ישנן חברות, בדיוק כמו חברות לבניית אתרים, שבונות דפי נחיתה (בדרך כלל חברות לבניית אתרים גם מציעות שירותי בנייה של דפי נחיתה). שירותים אלה הם בתשלום כמובן. המחירים יכולים לנוע בין 2000 ₪ ועד 12,000 ₪. כן כן, זה מאוד מורכב ותלוי הן בחברה שתיפנו אליה והן במורכבות העמוד שתרצו ליצור, אם זה כולל קידום העמוד בגוגל או לא ועוד פרמטרים נוספים.

אפשרות שניה היא לבנות דף נחיתה בעצמך ! אם זו האפשרות שתבחר\י, יש כמה דברים שעלייך לדעת קודם:

מבנה דף נחיתה

דף נחיתה פשוט מורכב בדרך כלל מהאלמנטים הבאים:

  1. כותרת ראשית – שבאמצעותה יבין הגולש לאן הגיע (איפה “נחת”).
  2. תמונה/וידאו – הממחיש ומתאר בצורה הטובה ביותר את המוצר או השירות שלכם.
  3. כפתור קריאה לפעולה (Call To Action) – הכפתור שעליו גולש ילחץ כדי להרשם או לקנות.
  4. טופס להשארת פרטי יצירת קשר – שדות שעל הגולש למלא כדי להשאיר את הפרטיו.
  5. טקסט משכנע – קטע טקסט פרסומי מכירתי, שמונה את היתרונות של מה שאתם משווקים.
  6. הוכחה חברתית (Social Proof) – הוכחה שאנשים אחרים משתמשים ואוהבים את המוצר או השירות שלכם, למשל: ביקורות חיוביות, כמות לקוחות, כמות הורדות, סיקורים בתקשורת וכו’.

לפני שאתם מתחילים לבנות דף נחיתה, תבצעו אפיון – בדקו מי קהל היעד שלכם ובהתאם לכך תחליטו כיצד אתם רוצים שהעמוד יראה בדיוק, איזה תמונות\וידאו יופיעו בו, מה יהיה כתוב בעמוד כדי לשכנע את הקהל הספציפי שלכם וכדומה. כדי להבין מה יעבוד הכי טוב בעמוד הנחיתה, חשבו מה הפעולה שאתם רוצים שהגולש יבצע בעמוד, ואיך להוביל אותו לבצע אותה.

הנוסחה הקלאסית בשיווק, שתוכל לעזור לכם להרכיב את עמוד הנחיתה שלכם- נקראת AIDA:

Attention/Awareness – תפקידה של הכותרת הראשית בדרך כלל. בחלק הזה, עליכם לגרום למשתמש לתת תשומת לב לעמוד שלכם. שאלות עליהם הכותרת (או הפסקה הראשונה) צריכה לענות – למה נכנסתי לכאן? למה לי להישאר באתר?.

Interest/Information – בשלב הזה המטרה שלנו לעניין את המשתמש בשירותים או במוצר שלנו על ידי מתן מידע. כאן ישנה חשיבות גדולה לאופן בו אתם מציגים את המידע הזה. שימו לב – אתם לא מדברים על עצמכם או על המוצר שלכם. אתם צריכים לדבר על איך אתם עוזרים לגולש. חלק זה אמור לענות על השאלות: מה עליי לעשות בשביל לקבל מענה לצורך שלי? מה האפשרויות העומדות לרשותי?.

Desire/Decision– בשלב הזה מותר לכם להתחיל לדבר על עצמכם. זהו השלב בו אתם מסבירים ללקוח הפוטנציאלי למה דווקא אתם הכי מתאימים לו, או יותר נכון לומר למה הוא הכי מתאים לכם. חלק זה צריך לענות על השאלות: מדוע לבחור בך? מה אני אקבל אם אני אבחר בך? איך עליי לבחור בך?.

Action– החלק האחרון – קריאה לפעולה ! עליכם לגרום לגולש להבין שכדאי לו לפעול עכשיו ולא מחר. כלומר לענות על השאלה – למה לי לעשות את זה עכשיו ולא לחכות?

אבל איך טכנית אני בונה עמוד?

כיום ישנם כלים פשוטים באינטרנט המאפשרים לך לבנות עמוד נחיתה באופן עצמאי. הנה כמו כלים פופולריים שכדאי להכיר:

  1. Instapage – פלטפורמה פשוטה ביותר לשימוש וניתן להפיק איתה דפי נחיתה טובים בכלום זמן. אין צורך בידע מוקדם כדי לבנות דפי נחיתה עם Instapage. כמעט כל אחד יכול ליצור את דף הנחיתה הראשון שלו בפחות מחצי שעה. כלי זה מציע לבחור בין מעל למאה תבניות המסודרות לפי קטגוריות. כל התבניות הן רספונסיביות, ואת האלמנטים השונים נתין לגרור לאן שרוצים – מאוד נוחה לשימוש. בכל החבילות המוצעות אין הגבלה לכמות הדפים שניתן ליצור.
    מחיר: 29$-127$ לחודש, תלוי בחבילה שתבחרו.
  2. PageWiz – מדובר בכלי פופולארי מאוד. מתאים הן למתחילים והן למתקדמים. PageWiz מגיעה עם מגוון רחב מאוד של תבניות וכן כל הפונקציות שניתן לצפות ממערכת מובילה ליצירת דפי נחיתה, ביניהן A/B Testing, תוספי SEO, ניתוח נתונים בזמן אמת ועוד.
    מחיר: תקופת ניסיון חינמית של 30 יום. אחרי כן, בחירה בין ארבע חבילות – הבסיסית ביותר עולה 29$ לחודש והמתקדמת ביותר 199$ לחודש.
  3. Hubspot – מערכת המציעה מגוון של כלים לשיווק דיגיטלי וביניהם – בניית דפי נחיתה. המערכת ליצירה ותפעול דפי נחיתה של Hubspot היא מהפופולריות ביותר ומתאימה למשווקים מכל סוג. ניתן לבחור מבין מגוון תבניות, לערוך בהן שינויים ולבדוק איך נראים הדפים שיצרנו במכשירים שונים (מובייל, טאבלט וכדומה).
    מחיר: בגלל שמדובר בפלטפורמה המספקת כלים שונים (ולא רק בניית דפי נחיתה) מחירה די גבוהה. חבילה בסיסית המעניקה שימוש בכל כלי השיווק של Hubspot, כולל יצירת דפי נחיתה, עולה 200$ לחודש. המחיר עולה בהתאם לחבילות השונות.
  4. Landingi – אחד מבוני דפי הנחיתה הייעודיים הכי זולים, ובכל זאת מספק ביצועים טובים. Landingi מציעה את כל האפשרויות שהמתחרים המובילים מציעים. יש בה יותר מ200 תבניות מותאמות אישית. כל התבניות רספונסיביות, ניתן לערוך אותן בקלות, התממשקות לרשתות חברתיות, אתר החברה, שתילת פיקסל לשיווק מחדש, ניהול לידים, ניתוח בזמן אמת, A/B Testing ועוד.
    מחיר: 11$-59$ לחודש, תלוי בחבילה שתבחרו.
  5. LeadPages – פלטפורמה מתקדמת ומורכבת יותר לשימוש ולכן מתאימה לבעלי רקע בסיסי בפיתוח ויכולת לרכוש במהירות מיומנות בהפעלת ממשקים רבי תכונות. מעבר לדפי נחיתה, הוא מציע גם בונה אתרים, חלונות קופצים מתקדמים, וסרגלי התראות. אחד היתרונות המשמעותיים שלה שלא חייב לבחור רק מבין תבניות הקיימות, אלא גם להעלות עיצוב משלכם.
    מחיר: 25$-199$ לחודש, תלוי בחבילה שתבחרו.

אם אתה רוצה לדעת כמה עולה אתר וורדפרס, תוכל לקרוא כאן

Reader Interactions

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כל מה שהעסק שלך צריך באינטרנט
איך לכתוב תוכן לקידום אתרים

איך לכתוב תוכן לקידום אתרים כמו שגוגל אוהבת – ולהגיע למקום הראשון

אם אתם רוצים לבנות היטב קהל טוב ואיכותי לאתר שלכם, עליכם להיות חכמים יותר עם התוכן שאתם מציגים בו. אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודדים בלוגרים ומשווקי תוכן הוא כתיבת תוכן שמותאם במיוחד למנועי חיפוש, ובכל זאת ימשוך גם אנשים.

הגדלת כמות כניסות לאתר

10 טיפים להגדלת כמות הכניסות לאתר שלכם

אחת המטרות החשובות ביותר לבעלי עסקים המפעילים אתר לעסק שלהם, היא להגדיל את כמות הכניסות לאתר – טראפיק. התמקדות בהגדלת כמות הכניסות מרחיבה את החשיפה של העסק שלכם בקרב הלקוחות הפוטנציאליים באינטרנט ויוצרת הזדמנויות רבות להמרת גולשים חדשים.