תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך לבחור חברה לפיתוח אפליקציות? כל מה שאתם צריכים לדעת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram

כיום המגוון הרחב של האפליקציות בחנויות היישומים מתחרה עם אתרי האינטרנט. אמנם רוב אתרי האינטרנט כיום מותאמים גם למובייל, אבל קשה להתעלם
מהיתרונות המובהקים באפליקציה על פני אתרי מובייל.

יתרונות כדוגמת:
* התראות PUSH ישירות לטלפון הנייד המעדכנות את המשתמש במבצעים/שינויים וכו' וכך נשמר קשר אישי עם הלקוח.
* האפליקציה מופיעה במסך הבית של המשתמש והוא לא צריך להיכנס לדפדפן ולחפש אותה.
* כאשר הלוגו מופיע במסך הבית של המשתמש, גם אם הוא לא עושה שימוש באפליקציה המותג נכנס לו לתת מודע ונמצא שם כל הזמן.
*לאפליקציה יש אפשרות להפעיל פונקציות בטלפון כמו שירותי מיקום מדויקים, צילום במצלמה, אימות עם טביעת אצבע וכן הלאה.

חברה לפיתוח אפליקציות

בשנים האחרונות יותר ויותר יזמים וחברות בוחרים לפתח את האפליקציה שלהם בעזרת חברה לפיתוח אפליקציות.
זהו פתרון נוח והגיוני ליזמים שאין להם רקע טכנולוגי או ידע בנושא ולא מעוניינים לשכור מפתחים לצורך המשימה.

עולם התוכנה והאפליקציות משתנה בקצב מהיר מאוד, לכן לניסיון ולמקצועיות יש השפעה גדולה מאוד על התוצר, על זמני הפיתוח והעלויות.
ישנן משימות אשר דורשות כמות טכנולוגיות גבוהה מאוד ועל כן, שימוש בחברה חיצונית לפרויקט כזה יכול לחסוך המון בעיות.

בהנחה שזו האפליקציה הראשונה שלכם, כנראה שתצטרכו לגשת אל חברה לפיתוח אפליקציות, או כמה כאלה, ולבקש מהן הצעת מחיר משוערת,
לוח זמנים ובדיקה כללית האם הרעיון שלכם ניתן ליישום כפי שתיארתם במוחכם או כתבתם במסמך האפיון הראשוני.

לעיתים לא מספיק ללכת אל חברה לפיתוח אפליקציות, אלא כדאי ורצוי להתייעץ גם עם אנשי שיווק כדי לבדוק האם לאפליקציה יש הצדקה ממשית לפיתוח.
ייתכן ובשלב הזה תגלו כי הפיתוח מסתבר כיקר במיוחד עקב טכנולוגיה גבוהה הנדרשת לביצוע הפרויקט.
תיתכן אפשרות ויהיה צורך לגייס הון ממקורות שונים/ לגייס שותפים / למצוא פתרונות מימון נוספים.

לאחר שעברתם את השלבים הראשוניים, תעמדו בפני החלטה חשובה ביותר: באיזו חברה לפיתוח אפליקציות לבחור? 

לפני שנפרט על השלבים אותם אנחנו ממליצים לעבור בתהליך בחירת חברה לפיתוח אפליקציות, הנה כמה טיפים ודגשים שעשויים לעזור לכם:

עלות  – מחיר פיתוח אפליקציה יכול לנוע בין 10,000 ש"ח ולהגיע לסכומים אסטרונומים של מאות אלפי שקלים, אם לא יותר.
כמעט בלתי אפשרי לענות על שאלת המחיר ללא אפיון האפליקציה והבנת המורכבות שלה.
כמו בכל תחום, תמיד אפשר למצוא סטודנטים שרעבים לתיק עבודות בעולם פיתוח התוכנה שיבצעו עבורכם עבודת פיתוח מתחת למחיר השוק.
השאלה היא האם אתה מוכן להתפשר על האיכות ולהפקיד את הפרויקט שלך בידיים לא מנוסות. תוכלו לקרוא ולהעמיק על עלות פיתוח אפליקציה במאמר הבא.

הצעות מחיר טלפוניות – בשלב הסינון המקדים, כנראה שתקבלו את הצעת המחיר הראשונית דרך הטלפון מכמה חברות שונות.
אך בשלב מתקדם יותר בו אתם עומדים לפני ההחלטה, נסו להיפגש פנים אל פנים.
אין כמו התרשמות פרונטלית עם מי שבאים איתו במגע עסקי, במיוחד כשמדובר בנושא פיתוח תוכנה. אתם יוצאים יחד עם צוות הפיתוח לדרך ארוכה שלא מסתיימת ביציאת האפליקצייה לאוויר העולם.
תמיד תצטרכו להוסיף, לשפר ולשדרג בהתאם לעדכוני גרסת מערכת ההפעלה ובהתאם לפידבקים מהמשתמשים.
על כן, אל תקלו ראש בהחלטה הזו.

נכון, ישנן לא מעט חברות פיתוח שתספקנה הצעות מחיר לפיתוח האפליקציה שלך טלפונית ללא צורך בפגישה, אך סקרים מוצאים שהתוצאה הסופית מאכזבת במקרים הללו.
מקרה כזו עשוי להוביל לסיטואציה בה נעשה אפיון לא נכון של האפליקציה, הצוות המפתח חישב לא נכון את היקף העבודה, ובמקרה בו הצעת המחיר שסופקה ללקוח לא הולמת –
או שהחברה תפסיד או שהלקוח ייאלץ לשלם יותר ממה שתכנן. בשני המקרים – שני הצדדים יצאו לא מרוצים וחבל.

להצעת מחיר מחברה לפיתוח אפליקציות, השתדלו לקבוע פגישה מסודרת עם צוות הפיתוח ויהי מה.

רק הטוב ביותר – תחום פיתוח האפליקציות מבוקש ותחרותי מאוד. יש המון חברות בענף ועליכם משימה לא פשוטה – לאתר את החברה שתפיק את המוצר הכי טוב ויעיל שיביא לתוצאות.
חשוב מאוד להגדיר את הצרכים והמטרות שלכם מהאפליקציה, ולאילו תוצאות אתם מצפים מהשימוש בה, האם מדובר במספר רכישות, מספר הורדות,
או אולי דווקא התייעלות בארגון באמצעות אפליקציה לשימוש ארגוני פנימי, הגדירו במדוייק מהי הצלחה עבורכם.

על מנת להגיע להצלחה הרצויה – אל תתפשרו על איכות. ההשקעה בהחלט משתלמת במידה ופונים לחברה הנכונה גם אם המחיר יקר יחסית.
אנשים רבים שהשקיעו בפיתוח האפליקציה שלהם מעדיפים לשלם מעט יותר עבור פיתוח אפליקציה איכותית שתצדיק את קיומה ותכניס להם את הרווחים הרצויים או תחסוך להם הוצאות רבות.

חשבו על חווית המשתמש – וודאו שאנשי המקצוע בחברה לפיתוח אפליקציות בה אתם בוחרים מתמחים לא רק בעיצוב, אלא גם בתחום חווית המשתמש – UX בשפה המקצועית,
זה יעשה את ההבדל בין אפליקציה בינונית לאפליקציה רווחית ומצליחה.

תחום חוויית המשתמש עוסק בהשפעות החיוביות והשליליות של עיצוב גרפי בחוויית השימוש במוצר.
איש ux הוא הפסיכולוג של הפרויקט. הוא ינסה להבין את ההשלכות הקוגניטיביות והרגשיות המתרחשות אצל המשתמש בעת שימוש במוצר, הוא ינסה למקסם את הרגשות החיוביים המתעוררים במשתמש בזמן השימוש באפליקציה, מהרגע שהוא נחשף אליה ועד סיום התהליך.
הבחירות העיצוביות הולכות יד ביד עם כל התורה הזאת, ותאמינו לנו – האפליקציה שלכם לא תגיע לאותן תוצאות בלי זה.

אל תפתחו אפליקציה כברירת מחדל – בימים בהם חנויות האפליקציות רק מתמלאות עוד ועוד, וכל אדם שני עסוק בפיתוח אפליקציה, ייתכן ובעלי עסקים רבים,
או ממלאי תפקידים בכירים, ירגישו לחץ ממנהלים לפתח עבור החברה שלהם גם כן.
אל תפתחו אפליקציה כי "לכולם יש", לא כל עסק זקוק לאפליקציה, קחו את הזמן בזיהוי צורך אמיתי בתוך העסק או התעשייה שאפליקציה יכולה לספק עבורו מענה.
אם האפליקציה לא פותרת בעיה מסוימת ולא מחוללת שינוי מהותי באופן שבו דברים מתנהלים, חשבו פעמיים לפני שאתם נכנסים לתהליך ארוך הטווח הזה.

חברה לפיתוח אפליקציות

כעת, כשאתם בקיאים בחומר, תוכלו לבחור חברה לפיתוח אפליקציות, אז מאיפה מתחילים:

שלב #1 – סינון מקדים

בחרו לכל היותר 5 חברות שקיבלתם מהם הצעת מחיר המתאימה לתקציב שלכם, מתוך הרשימה הזו תבחרו את החברה עמה תעבדו.
בחרו חברות מצליחות בעלות ניסיון, המייצרות אפליקציות גם לאייפונים וגם למכשירי אנדרואיד,
בצעו חקר מקדים והגיעו עם שאלות על מנת להבין את רמת המקצועיות של החברה, הקשיבו לאינסטינקטים שלכם וסננו מהרשימה חברות שהתקשורת שלכם איתן הייתה פחות טובה,
או כאלה שנראו לכן פחות אמינות.

שלב #2 – סינון נוסף

בשלב זה קראו ביקורות, אפילו נסו לשוחח עם לקוח רנדומלי של החברה ושאלו אותו על רמת השירות, האמינות, איכות המוצר ותשומת הלב לפרטים הקטנים.
בנוסף, בקשו לראות דוגמה לאפליקציה או כמה אפליקציות שהחברה בנתה ובחנו האם אתם מתחברים לגרפיקה, האם האפליקציה ידידותית ונוחה למשתמש,
האם בתור משתמשים הייתם נהנים מהאפליקציה ועושים בה שימוש קבוע.

בררו מה רמת המומחיות של אנשי צוות הפיתוח ואת יכולתם ונכונותם לתת מענה לכל בעיה שתצוץ.
צמצמו את הרשימה ל3 חברות שהובילו בכל הפרמטרים שבדקתם.

שלב #3 – ירידה לפרטים ובחירה מושכלת 

עכשיו כשצמצמתם את הרשימה, הגיע הזמן להיפגש עם כל צוות משלושת החברות ולרדת לפרטי ההסכם ביניכם והשירות אותו תקבלו.
תנו מקום לאינסטינקטים שלכם, בפגישה עם הצוות תוכלו להבין הכי טוב איך התקשורת מתנהלת, כיצד הם מגיבים לשאלות שלכם,
כמה הם נכונים לטפל בתקלות לא צפויות, האם יש שיח פתוח והרגשתם בנוח להציף בשאלות, וכו'.

בחרו בחברה שמבטיחה לכם שירות משלב הסקיצה והאפיון הראשוני ועד פיתוח האפליקציה בפועל – כמובן כולל תיקונים, שדרוגים, תחזוקה והשלמות.
הקפידו לוודא שהצוות אכן בעל מומחיות מתאימה.

אחרי שעברתם את כל השלבים, תנו לחברה שבחרתם להוביל אתכם וצאו לדרך. בפוקס מדיה אנו מפתחים ומעצבים אפליקציות מדהימות מכל הסוגים ועבור כל המטרות – אם אתם לפני תהליך, מוזמנים ליצור עימנו קשר 

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

מעוניין/ת לבנות אתר מקצועי, חנות או עמוד נחיתה? רוצה עוד תנועה, לידים ולקוחות באתר שלך?