תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

חקר מילות מפתח בגוגל ממומן

לפני שתבינו איך לבחור ולבצע חקר מילות מפתח, חשוב לוודא שאתם מבינים מהן מילות מפתח ומדוע הן כל כך חשובות לקידום העסק שלכם.
חקר מילות מפתח

מילות מפתח הן צירוף מילים (או אפילו מילה אחת), שקובע כותב מאמר ואמור להעיד על נושא המאמר. ישנן מספר שיטות לציין מילות מפתח של מסמכים ויצירות, והן נבדלות זו מזו על פי המדיה ועל פי אופי התוכן שלהם.

עולם האינטרנט פיתח את התחום של מילות מפתח. מנועי החיפוש מאפשרים להזין לתוכם מילות חיפוש ומציגים תוצאות חיפוש שבהן מופיעות מילות המפתח הללו. העיקרון המנחה את מפתחי מנועי החיפוש הוא שהצגת תוצאות המכילות את מילות החיפוש תיצור הלימה ורלוונטיות בין החיפוש לתוצאותיו.

אופן פעולה זה של מנועי החיפוש, הביא להתפתחותו של ענף קידום האתרים. בענף זה מילות מפתח הן מילים או ביטויים המשמשים להתאמת המודעות שלך למונחים שאנשים מחפשים.
מטרתו של הענף לקדם הצגה של אתרים בתוצאות החיפוש של הלקוח. הדבר נעשה באמצעות הצפנתן של מילות מפתח מסוימות בתוך האתר, ויצירת קישורים מבחוץ אל דפים אלו כשמילות העוגן שלהם הן מילות המפתח.

אם אתה רוצה ללמוד עוד קידום אתרים, תוכל לקרוא כאן.

לכן, חקר מילות מפתח הוא אחד האלמנטים החיוניים לכל פרויקט קידום. בין אם רק התחלתם לעסוק בקידום אתרים ובין אם אתם עוסקים בתחום זמן מה, בחירת מילות המפתח הנכונות אינה עניין פשוט, ודורשת זמן, מחשבה ומחקר מעמיק.

מילות מפתח וביטויים שנבחרו בקפידה, יבטיחו שמודעת תשלום לקליק (PPC) תוצג בפני אנשים המחפשים מוצרים ושירותים כמו שלכם. מילות המפתח הנכונות עוזרות למשוך לקוחות פוטנציאליים, להעלות את שיעורי הקליקים ולמזער את עלויות הפרסום שלכם.

מחקר מילות מפתח

אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את מילות המפתח המתאימות לכם ולבצע חקר מילות מפתח עבור קמפיין ממומן בגוגל:

הבנה מה הופך מילת מפתח או ביטוי לטובים

מילות מפתח וביטויים צריכים להיות מאוד ספציפיים ורלוונטיים למה שאתם מציעים. כשמישהו מקליד את מילות המפתח שלכם בגוגל, הוא צריך לחפש עסק בדיוק כמו שלכם. כתוצאה מכך, האנשים הלוחצים על המודעה שלכם כבר יהיו לקוחות פוטנציאלים והסיכוי שהם יקנו מכם גדל.

חשבו כמו הלקוחות שלכם

שימו את עצמכם בנעלי הלקוחות שלכם. אם הם מחפשים מוצר או שירות כמו שלכם, אילו מילים וביטויים הם היו מקלידים בגוגל? זה הבסיס לבחירת מילות המפתח שלכם.

קשרו את הכל יחד

גוגל מתגמלת את הרלוונטיות: לא מדובר רק בתשלום כדי להגיע לראש הרשימה. מילות המפתח שלכם צריכות להיות רלוונטיות וקשורות קשר הדוק לנוסח בפרסומות תשלום לקליק שלכם. צריכה להיות התאמה למילים ולביטויים שבהם אתם משתמשים בדף הנחיתה באתר שלכם שהמודעה מקשרת אליו.

היו ספציפיים וממוקדים

הימנעו משימוש במונחים או במילים כלליות מדי. אל תתפתו להוסיף מילות מפתח שאינן קשורות למודעה שלכם אך מייצרות תנועה רבה. האנשים שתמשכו לא יתעניינו במוצר או בשירות שלכם, העלויות יהיו גבוהות יותר וזה יכול לשקף באופן שלילי על העסק שלכם.מילות מפתח בודדות הן בדרך כלל גנריות מדי, ואילו ביטויים ארוכים ממוקדים יותר. לדוגמה, 'משלוח קופסאות ירקות אורגניים' הוא ביטוי ספציפי שימשוך את הלקוחות המתאימים בדיוק לשירות משלוחי ירקות אורגני. השימוש במילות מפתח אלה בנפרד או בשילובים אחרים עשוי להיות הרבה פחות מוצלח.

כתבו גרסאות שונות

הלקוחות שלכם עשויים להשתמש במונחים שונים למוצר או לשירות שלכם. לכן ציינו תמיד כמה וריאציות במילות המפתח שלכם. אלה עשויים לכלול מונחים משולבים, מילים נרדפות (למשל חדר כושר ומכון), שמות מוצרים ומספרים סידוריים, איות חלופי, וגם גרסאות יחיד ויחידות. אתה יכול אפילו לרשום שגיאות איות נפוצות שאנשים עלולים לכתוב.

השתמש בכלי מילות המפתח של גוגל כדי לקבל רעיונות

כדי לקבל רעיונות לביצוע חקר מילות מפתח ולהרחבת הרשימה שלכם, אתם יכולים (ואף רצוי) להשתמש במתכנן מילות המפתח של מודעות Google. כל שעליכם לעשות הוא להציע מילה, ביטוי או דף אינטרנט שקשורים למה שתרצו לפרסם, ואז לבחור מילות מפתח רלוונטיות מהתוצאות. לאחר שהכלי סיפק כמה רעיונות ראשוניים, תוכלו להשתמש באלה בכדי לייצר רעיונות ספציפיים עוד יותר.אם יש לך הרבה מילות מפתח, זה יכול להיות רעיון טוב ליצור קמפיינים נפרדים על בסיס כמה מילות מפתח ממוקדות בחוזקה.

מיקוד לפי שפה ומיקום

אתם יכולים לשנות את הגדרות השפה והמיקום כדי להבטיח שהפרסומות שלכם יופיעו בפני האנשים הנכונים. ודאו תמיד שמיקוד לפי מיקום משקף את המקומות שבהם אתם פועלים ובהתאם למיקום הלקוחות שלכם. אתם יכולים להגדיר טריטוריות, מדינות, אזורים, ערים או אפילו אזורי שטח קטנים יותר.מיקוד מותאם אישית יכול להיות מדויק מאוד. המודעה שלכם תופיע רק בפני אנשים באזור שאתה מציין – למשל בטווח של עשרה ק"מ מבית העסק שלכם. זה אידיאלי למשל לחנויות או למסעדות מקומיות.

הבנו את אפשרויות ההתאמה של מילות המפתח

גוגל מציעה מספר דרכים להתאים מילות מפתח. האופן שבו אתם משתמשים בפיסוק כשאתה מזין את מילות המפתח שלך מציין איזה סוג התאמה אתה רוצה.התאמה רחבה (Broad match) היא הגדרת ברירת המחדל של גוגל עבור כל מילות המפתח. המודעות שלכם עשויות להיות מופעלות כאשר מישהו מחפש מילים הקשורות למילות המפתח שכתבתם. אם מילות המפתח שלכם הן 'עיצוב ותחזוקת גינה', המודעה שלכם עשויה להופיע אם מישהו מקליד 'תחזוקת גינה'. אינך צריך להשתמש בשום פיסוק כלשהו כדי לציין שמילת מפתח היא בהתאמה רחבה.

Broad match modifier – דומה להתאמה רחבה, אבל קצת יותר ממוקד. אתם מציינים מילה אחת או יותר על ידי הצבת סימן פלוס לפני כל אחת. המודעה שלכם תוצג רק עבור חיפושים המשתמשים במילים אלה או בגרסאות קרובות שלהן (כמו איות שגוי או רבים).התאמה לביטוי (Phrase match) היא ממוקדת יותר. המודעה שלכם מופיעה רק כאשר מישהו מקליד ביטוי התואם את כל ביטוי מילות המפתח שכתבתם – למשל 'עיצוב ותחזוקת גינה'. כך שאם מישהו מקליד 'עיצוב ותחזוקת גינה עירונית', המודעה שלכם תופעל. השתמשו במרכאות כדי לציין שיש להתאים בין מילות המפתח שלכם לביטוי.

התאמה מדויקת (Exact match) הולכת צעד נוסף קדימה

חיפושים חייבים להיות זהים לביטוי מילות המפתח, או גרסה קרובה (למשל עם אותה משמעות, או עם המילים בסדר אחר). כדי להשיג התאמה מדויקת הכניסו את [ביטוי מילות המפתח] לסוגריים מרובעים. בהתאמה מדויקת, אתם עשויים לקבל שיעורי קליקים גבוהים יותר (CTR) מכיוון שהמודעה שלכם מופיעה רק כאשר חיפושים רלוונטיים במיוחד לביטוי מילות המפתח שלכם.

תכללו מילות מפתח "שליליות"

הכללת מילות מפתח "שליליות" היא דרך שימושית להפסיק חיפושים לא רלוונטיים שמפעילים את המודעה שלכם. הוסיפו סימן מינוס לפני מילת מפתח כך שהיא לא תיכלל באופן ספציפי. אז אם אתם מעצבי גינה המשתמשים בביטוי מילות המפתח 'עיצוב גינות', אתם יכולים להוסיף '-ספר' כדי להבטיח שחיפושים אחר ספרי גינון לא יעלו את המודעה שלכם. אם אתם מוכרים מצלמות אך לא מצלמות וידיאו, אתם יכולים להפוך 'מצלמות וידיאו' למילת מפתח שלילית.אתם עשויים לגלות שמילת מפתח שאתם רוצים להשתמש בה קשורה גם למשהו אחר. לדוגמה, למילת מפתח עשויה להיות יותר ממשמעות אחת, או ששם העסק שלכם עשוי להיות שם של משהו שאינו קשור לחלוטין. אם כן, אתם יכול להשתמש במילות מפתח שליליות כדי למנוע את הצגת המודעה שלכם בחיפושים אלה.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892