כמה עולה לבנות אתר וורדפרס?

כל מה שהעסק שלך צריך באינטרנט
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on telegram

כמה עולה לבנות אתר וורדפרס?

מבחינה טכנית, השימוש בוורדפרס הוא חינמי, אבל… זה לא. לפחות לא אם אתם רוצים שאתר WordPress שלכם יהיה ישות מקוונת המתפקדת באופן מלא. במקרה כזה, תזדקקו לכמה דברים נוספים. התוספות האלה הן המקום בו נכנסת העלות הנוספת. העלויות הנוספות הללו מתורגמות לקטגוריות הבאות: אירוח אתרים, דומיין, עיצוב וערכות נושא, תוספים, מאפייני מסחר אלקטרוני וכמובן- הזמן שלכם.

לפני שנתחיל, חשוב שתבינו שהתמחור של אתר וורדפרס מורכב מכמה פרמטרים לפיהם נקבע המחיר הסופי. לדוגמא: המערכת עליה מוקם האתר, המטרה לשמה האתר צריך לשמש, רמת האבטחה של האתר וכו’.

מחיר בניית אתר יכול להשתנות בהתאם לסוג באתר ולצרכים שלו, לכן תופתעו לגלות טווח רחב של מחירים. לכן, לפני הכל, עליכם להחליט איזה אתר אתם צריכים, מה הצורך שהאתר צריך למלא וכיצד תרצו לפנות לקהל שלכם.

אז באו נתחיל ונראה כמה עולה לבנות אתר וורדפרס.

סוג האתר:

קיימים סוגים שונים של אתרים. כל סוג מתאים למטרה מסוימת, לכל סוג מורכבות שונה וכל סוג דורש יותר או פחות עבודה. לכן, מחיר בניית אתר עשוי להשתנות בהתאם לסוג האתר שתרצו לבנות.

הנה סוגי האתרים הנפוצים יותר:

  1. אתר תדמית – בד”כ זה סוג האתר הבסיסי ביותר (ולכן אמור להיות זול יותר ביחס לסוגים האחרים). מטרתו העיקרית לשמש ככרטיס הביקור של העסק שלכם. הוא הפנים של העסק שלכם בעולם האינטרנט. אתר תדמית צריך לספק מידע לקהל, אודות העסק שלכם והשירותים שאתם מציעים. אתר תדמית מרשים ומקצועי יצור לכם הרבה לידים, ולידים איכותיים. אתר כזה יכיל דפים כמו: דף הבית, אודות, שירותי העסק, יצירת קשר ולפעמים גם עמוד בלוג עם מאמרים.
    מחיר: 1500-5000 ₪.
  2. אתר פורטפוליו – מדובר באתר תדמית שמעוצב באופן יותר ויזואלי (ופחות טקסטואלי). אתרים כאלה מתאימים בדרך כלל לצלמים, מעצבים, אמנים, אדריכלים וכו’. אשר רוצים להציג את תיק העבודות שלהם בצורה מרשימה ומושכת את העין באתר.
    מחיר: 1500-6000 ₪.
  3. בלוג – מדובר באתר שיכולים להיות בו עשרות או אלפי עמודים, המספק פלטפרומה לתכנים ולהעברת מסרים ללקוחות בית העסק וללקוחות פונטציאליים. יש לומר שזה אתר די פשוט לפיתוח מפני שמרבית הדפים מתבססים על תבנית קבועה. למרות זאת, בבלוג ברך כלל דורש התאמה אישית ועיצוב ייחודי אשר עושים להעלות את מחירו.
    מחיר: 1500-5000 ₪.
  4. חנות וירטואלית – אתר מורכב הרבה יותר. משמש למכירת מוצריםשירותים (דיגיטליים או רגילים), מה שמחייב אבטחה גבוהה, אפשרות סליקה (תשלום באמצעות אשראי) ועוד. אתרים אלה דורשים זמן פיתוח רב יותר, שרתי אחסון חזקים יותר ושעות פיתוח רבות יותר, על כן מדובר באתרים שעלותם גבוהה יותר.

מחיר: 5000-12000 ₪.

  1. פורטל – פורטל זה אתר שונה משאר הדוגמאות הקודמות. אתרים מסוג זה בדרך כלל מורכבים יותר ודינמיים יותר. פורטלים הם אתרים גדולים מאוד שמרכזים מגוון רחב של אפשרויות בנושאים שונים. לדוגמא יכול להיות פורטל אופנה שבו יהיו כתבות, מאמרים, חנות, דפי נחיתה, עמודי מידע ועוד. ל פונקציה כזו עשויה לדרוש שינויים דרסטיים ברמת עיצוב, פיתוח ומבנה הדף, ויכול לייקר משמעותית את מחיר האתר.


הקמת פורטל תהיה בטווח המחירים הגדול ביותר שנתנו עד כה. זה יכול להתחיל ב8,000 ₪ לאתר פורטל בסיסי ויכול להסתיים במעל 50,000 ₪ לפורטל מורכב יותר.

תוכל לבדוק כמה עולה לבנות אתר וורדפרס במחשבון עלות בניית אתרים כאן.

דומיין ואחסון:

כל האתר חייב דומיין ואחסון.

דומיין – הכתובת של האתר, למשל google.com. זוהי ההוצאה הנמוכה ביותר שיש בעת הקמת אתר אינטרנט, כ- 50-100 ₪ לשנה.

אחסון – כל אתר אינטרנט (הקבצים שמרכיבים אותו) צריך “לשבת” איפה שהוא. ישנן חברות רבות שמספקות שירותים מסוג זה. תוכלו למעשה לאחסן את האתר שלכם בשרת שלהן. אז במה מחיר בניית אתר תלוי?

חברת אירוח אתרים היא אחת הבחירות החשובות ביותר שתעשו בעת יצירת אתר וורדפרס שלכם.חברות שונות מספקות שירותי אחסון שונים. כשאתם מחפשים שרת אחסון בדקו: באיזה שרת מדובר – שרת משותף או שרת וירטואלי? הראשון בדרך כלל זול יותר אך גם איטי יותר. שרת וירטואלי מהיר אך יקר. כמו כן, בדקו את שטח האחסון – מוגבל או לא מוגבל? אתר תדמית או בלוג לא זקוק להמון שטח אחסון. אם תרצו להקים חנות אינטרנטית עליכם לבחור בשרת עם שטח אחסון בלתי מוגבל.

אחסון בסיסי וטוב אמור לעלות בסביבות 50 ₪ לחודש.

עיצוב האתר:

ל- WordPress יש ערכות נושא רבות הזמינות לכל המשתמשים. חלקן בחינם, אך חלקן יכולות לעלות גם 200 $. ערכות נושא בחינם של וורדפרס נהדרות למתחילים, אך לרוב אין להם את התכונות הדרושות לבעלי עסקים רציניים.

ל- WordPress ספריית ערכות נושא מאסיבית שתוכלו לדפדף בה כדי למצוא את מה שאתם מחפשים. אתם יכולים לבצע שינויים בערכת הנושא הזו אחר כך באמצעות תוספים, כך שהמפתח הוא למצוא ערכת נושא שתתאים לתחושה הכללית שאתם רוצים שתהיה לאתר שלכם. האם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה פשוט? מקצועי? מהיר לניווט? כיף? מסקרן?
בנוסף, כשאתם בוחרים ערכת נושא, וודאו שאתם בוחרים ערכת נושא ידידותית לנייד.

אתר דו-לשוני:

כשאתם מקימים אתר, אחד מהדברים שיכולים להשפיע על מחיר בניית אתר בצורה ניכרת הוא נושא ה”דו לשוניות”. אתר בשפות שונות דורש התאמה לכל שפה שתבחרו. אתר באנגלית ובעברית דורש שתהיה התאמה של כל מבנה האתר כאשר עושים מעבר בין השפות – שפת הכתב, מיקום – משמאל לימין – מימין לשמאל, התאמת הלוגו, התפריטים, התכנים וכו’.

לכן, אתר המכיל שפות שונות בדרך כל יעלה יותר.

תוספים:

תוספי וורדפרס הם פיסות קוד קטנות שאתם יכולים להוסיף לאתר שלכם. חלק מהתוספים (המכונים גם הרחבות) הם בחינם, אך אפשרויות הפרימיום יכולות לנוע בין 47 $ ל 200 $. והחיובים יכולים להיות חד פעמיים או חוזרים. אתם יכולים לחפש בכל 53,123 מהם ב- WordPress.org.

הנה כמה תוספים שבהחלט כדאי לכם לשקול להוסיף לאתר שלכם:
Yoast SEO – (0-89$) Yoast מאפשרת לך לבצע אופטימיזציה של כל עמוד באתר שלך למנועי חיפוש.
MailChimp – (0-35$ לחודש) תוכנת שיווק בדוא”ל שמשתלבת במהירות ובקלות עם האתר.
UpdraftPlus – (0-145$ לשנה) תוסף זה מבטיח שלא תאבדו מידע קריטי בגלל אסון נתונים.
ShareThis – (חינם) ShareThis מאפשר לכם להוסיף כפתורי שיתוף לדפי WordPress שלך, כך שהמבקרים יוכלו לשתף את התוכן שלכם בקלות במדיה החברתית.

תחזוקה והזנת תכנים:

תחזוקת אתר אינטרנט תדמיתי כוללת: הוספת תכנים, העלאת תמונות, עדכון התבנית, עדכון גרסת הוורדפרס והתאמת האתר ועוד. תחזוקה כזו עולה בין 250-400 ₪ לחודש. תלוי בהיקף שעות העבודה שיש.

תחזוקת חנות וירטואלית היא יקרה יותר ויכולה לנוע בין 250 ₪ ל-1500 ₪ לחודש, תלוי בכמות המוצרים שיש לעדכן מידי חודש, כמות התכנים, כמות התמונות, כמות הטקסטים. יתר על כן, חנות וירטואלית בדרך כלל דינמית יותר מאשר אתר תדמיתי ויכולים להיות בה שינויים רבים יותר כגון: עדכון מבצעים, עדכון באנרים, הכנת דפי מבצע ועוד.

אופטימיזציה של האתר:

אופטימיזציה של האתר משתנה בין אתר לאתר. ולכן מחירה תלוי בכמות העמודים הקיימים באתר. אופטימיזציה כוללת מספר דברים שהעיקריים ביניהם הם: יישום כותרת עמוד ייחודית, קישורים פנימיים בין העמודים השונים, מחקר מילות מפתח, שינוי כתובות ידידותיות ועוד.

עלות אופטימיזציה לאתר תדמיתי יכולה להיות בטווח של 3,000-7,000 ₪

וכמו בפרמטרים נוספים, כשמדובר בחנות וירטואלית העסק מורכב יותר. אופטימיזציה לחנויות וירטואליות דורשת הרבה יותר שעות עבודה, לכן תהיה יקרה יותר.

נקודה חשובה לסיום הינה: קידום האתר ! אם אתה רוצה ללמוד עוד קידום אתרים, תוכל לקרוא כאן.

מחיר בניית אתר בדרך כלל לא כולל קידום אתר. אך האתר שלכם לא רלוונטי (לא משנה כמה טוב הוא יהיה) אם הוא לא יקודם בגוגל, אם אנשים לא יוכלו להגיע אליו בקלות. לכן, קחו בחשבון שבנוסף לעלויות ההקמה של האתר שלכם, יתווספו גם עלויות שירותי קידום האתר.

Reader Interactions

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כל מה שהעסק שלך צריך באינטרנט
איך לכתוב תוכן לקידום אתרים

איך לכתוב תוכן לקידום אתרים כמו שגוגל אוהבת – ולהגיע למקום הראשון

אם אתם רוצים לבנות היטב קהל טוב ואיכותי לאתר שלכם, עליכם להיות חכמים יותר עם התוכן שאתם מציגים בו. אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודדים בלוגרים ומשווקי תוכן הוא כתיבת תוכן שמותאם במיוחד למנועי חיפוש, ובכל זאת ימשוך גם אנשים.

הגדלת כמות כניסות לאתר

10 טיפים להגדלת כמות הכניסות לאתר שלכם

אחת המטרות החשובות ביותר לבעלי עסקים המפעילים אתר לעסק שלהם, היא להגדיל את כמות הכניסות לאתר – טראפיק. התמקדות בהגדלת כמות הכניסות מרחיבה את החשיפה של העסק שלכם בקרב הלקוחות הפוטנציאליים באינטרנט ויוצרת הזדמנויות רבות להמרת גולשים חדשים.