תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

מדריך שיווק שותפים ב-2021 מה זה, כמה אפשר להרוויח ומה עובד?

ישנן דרכים שונות לעשות כסף בעידן הדיגיטלי, מבלי לזוז יותר מידי מהכיסא. אחת השיטות הוותיקות והפופולריות ביותר ברשת הינה שיווק שותפים (Affiliate Marketing).
מדריך שיווק שותפים

בניגוד לשיטות רבות אחרות שלא בהכרח נחשבות חוקיות, תכניות שיווק שותפים הן חוקיות לגמרי ופוטנציאל הרווח בהן הוא מעולה. זו גם הסיבה שכבר שנים רבות שתכניות כאלה נמצאות בראש רשימת הדרכים להרוויח כסף באינטרנט. כתבנו בשבילכם את מדריך שיווק שותפים לשנת 2021.

אז איך זה עובד?

העיקרון שעומד בבסיס הרעיון של שיווק שותפים הוא כזה: אדם שיש לו אתר אינטרנט, בין אם מדובר בבלוג אישי, פורטל מוביל בתחומו או אפילו עמוד עסקי בפייסבוק, ממליץ לגולשים על מוצרים או שירותים של חברה כלשהי. הוא בעצם השותף המקשר את הלקוחות הפוטנציאליים למוצר (מעודד את הגולשים ללחוץ על קישור, למלא פרטים ו/או לבצע רכישה). כל גולש שממלא פרטים, ו/או כל רכישה שמתבצעת דרך הקישור של השותף, מזכים את השותף בעמלה שסוכמה מראש מול החברה.

כדי שיהיה יותר ברור, הנה הצדדים הלוקחים חלק בשיווק השותפים:

המפרסם: חברה או כל מי שמוכר מוצר או שירות באופן מקוון. הם אלו שמפעילים את שירות שיווק השותפים במטרה להגיע לקהל רחב יותר. ה"שותפים" עובדים מולם, מפרסמים את המוצר\שירותים שלהם.

השותף: זהו בעל האתר, הבלוג או עמוד הפייסבוק. באתר של אותו שותף יש פרטים או המלצות אודות מוצר כלשהו הנמכר באתר של המפרסם, בצירוף קישור מיוחד אל עמוד המוצר – קישור המכונה "קישור שותפים" (Affiliate Link) ומאפשר מעקב אחר מספר הגולשים המדויק שהגולש הפנה אל האתר ואשר ביצעו בו את הפעולה הרצויה. מעקב זה הוא שישמש לאחר מכן לחישוב העמלות והסכום לתשלום של המפרסם לשותף או של רשת השותפים, המתווכת, לשותף.

הקונה: שהוא למעשה הגולש שמבקר באתר של השותף, נחשף למוצר ובשאיפה גם רוכש אותו.

דוגמאות לחברות שיווק שותפים: Wesell, Clickon, Sekindo, Amazon, Shareasale, Clickbank, CJ Affiliate ועוד המון…

למה כדאי?

לשיווק שותפים יש יתרונות גם לצד המפרסם וגם לצד השותף. עבור המפרסם שיווק שותפים הוא אפשרות להגדיל את החשיפה של המוצר או השירות שלו, ולעודד מכירות לקהל יעד מפולח.

עבור השותף מדובר בהזדמנות למכור סחורה של גורם שלישי מבלי לשאת בעלויות או באחריות של ייצור, רכישה או אחסון, ואם עובדים עם רשת השותפים המתאימה – פוטנציאל הרווח עשוי להיות עצום ותכניות שיווק שותפים יכולות להפוך להכנסה פאסיבית יפה למדי.

כמה אפשר להרוויח מזה?

הרווח מתוכניות שיווק שותפים תלוי במספר גורמים:

1.     רמת המחויבות של השותף.

2.     אמינות ויעילות רשת השותפים שעובדים מולה.

3.     העמלות ושיעורי ההמרה שהוסכמו מראש עם המפרסם שעובדים איתו.

4.     הידע של השותף בנישה בה הוא עוסק.

5.      המוכנות ללמוד עוד ועוד על מנת להגדיל את ההצלחה.

כמו כל דבר בחיים, אם אתם רוצים להצליח את צריכים להשקיע זמן וללמוד המון על התחום. יש לציין כי יש שותפים שמצליחים להרוויח כ1000 דולר בשבוע.

איך מתחילים?

קודם כל אתם צריכים לבחור תחום שמעניין אתכם. שימו לב שכדאי לבחור תחום שמצד אחד אתם מבינים בו, או שהוא מעניין אתכם מספיק כדי שתוכלו ללמוד עליו ולכתוב עליו. מצד שני, תחום משתלם, כזה שיש בו מגוון מוצרים או שירותים שאפשר לקדם וכן שהעמלות בתחום גבוהות מספיק על מנת להרוויח.

כמובן שתצטרכו אתר\בלוג\עמוד עסקי ברשת חברתית שדרכו על התהליך יתבצע.

השלב הבא, הוא להירשם לתוכניות שיווק שותפים. תוכניות כאלה הן רבות ומגוונות, הן מקומיות והן בינלאומיות. חפשו חברה שמתאימה לכם ואכפת לה מהשותפים שלה, משיעור העמלות שהם מרוויחים וכן הלאה. שיעורי העמלות נעים על פני טווח רחב, כתלות במפרסם וברשת השותפים – החל מ-1% ועד 80% מסכום המכירה. כמובן שאם מפרסם מסוים מציע לכם עמלה נמוכה מדי לדעתכם, אינכם חייבים לבחור בו אלא להמשיך לחפש מפרסם אחר. שימו לב שעמלה נמוכה איננה בהכרח לא טובה, זה תלוי במוצר. אם מדובר במוצר שנמכר בכמויות גבוהות אז גם עמלה של 5% על כל רכישה תניב רווח יפה.

איך למכור מוצרים באינטרנט

תוכניות שיווק שותפים מומלצות ופופולריות:

תוכניות ישראליות:

סקינדוסקינדו היא אחת מתוכניות השותפים הפופולאריות והוותיקות ביותר בארץ. התוכנית עובדת עם מותגים מובילים במשק הישראלי ומאפשרת לכל בעל אתר לבחור מבין מגוון גדול של מפרסמים במודלים שונים כגון תשלום לליד, תשלום לכל לחיצה או תשלום למספר חשיפות מסוים.

זיפיזיפי – רשת שותפים ישראלית צעירה. מתמקדת במכירת מוצרים פיזיים דרך רשתות גדולות ומוכרות, כגון, אמאזון, איביי, אליאקספרס. שיטת תמחור – חמשה אחוז לכל מוצר הנרכש דרך שותף.

וויסל (wesell) – נחשבת לאחת מרשתות השותפים הגדולה ביותר בישראל, יש לה 11 אלף שותפים בפועל. הרשת מתמחה בפרסום על בסיס הצלחה במנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואתרים אחרים.

תוכניות בינלאומיות:

קליקבנק (Clickbank) – אחת מפלטפורמות השותפים הגדולה והנחשבת בעולם, ומתמקדת במוצרים דיגיטליים (ספרים אלקטרוניים, קורסי אונליין וכאלה). מדובר ברשת של מוכרי מוצרים שונים, כאשר לכל מוכר יש רשת שותפים משלו. מגוון הקטגוריות והמוצרים הוא עצום ואפשר לראות את העמלה הממוצעת לכל מכירה ואת העמלה כחלק מהאחוז הכולל של המכירה.

גוגל אדסנסאחת מתוכניות השותפים הטובות ביותר עבור אתרי אינטרנט מכיוון שחלוקת הרווחים היא הוגנת למדי. הרעיון הוא שאתם מציבים שטחי פרסום באתר שלכם וגוגל מתאימה באופן אוטומטי את המודעות המתאימות ביותר על סמך תוכן האתר או היסטורית הגלישה של הגולש (למשל מודעות רימרקטינג), ואתם מרוויחים כל פעם שמישהו לחץ על אחת מן המודעות.

תוכנית השותפים של אמאזון – התכנית של אמאזון עובדת בדומה לקליקבנק. אך בשונה ממנה, אמאזון מוכרים גם מוצרים פיזיים (ולא רק דיגיטליים). יתרון נוסף של התכנית היא שהעמלה עולה ככל שמוכרים יותר מוצרים בחודש.

לסיכום, אין ספק ששיווק שותפים יכול להיות אמצעי מצוין להכנסה פסיבית ואף יותר מזה. אך כמו כל דבר, חשוב לזכור שהשקעה והתמדה הן המפתח להצליח באמת ולהפוך תוכנית שיווק שותפים לכזו שתספק לך רווח משמעותי.

לאחר שקראתם את מדריך שיווק שותפים אולי יעניין אתכם גם לדעת איך לבנות אסטרטגיית שיווק באינטרנט ב-8 שלבים פשוטים?

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892