קופונים ומבצעים בווקומרס – המדריך המלא

קונים ברשת דוחים לעתים קרובות את החלטת הקנייה שלהם. הסיבה העיקרית לכך שאנשים רבים לא ממהרים לקנות מוצר היא שהם רוצים לקנות את המוצר אבל לא כל כך מרוצים מהמחיר.
קופונים ומבצעים בווקומרס

אחת הדרכים המוצלחות ביותר להניע את הצרכנים לרכוש היא להציע – מבצע! המילה "מבצע" כשלעצמה כל כך מפתה שגם אם הלקוחות לא התכוונו לרכוש מלכתחילה, הם עשויים לרכוש. אז להצעת קופונים ומבצעים בווקומרס יש פוטנציאל גדול להגדלת מכירות חנות האונליין שלך.

מנקודת מבט חזיתית של מכירות, ווקומרס היא מערכת מסחר מקוונת מועילה המאפשרת לך להציע מספר תכונות כולל קופונים, מיסים ומשלוח.

קודי קופון הם גם דרך יעילה במיוחד עבור מוכרים מקוונים לנהל את המלאי שלהם, במיוחד אם הם רוצים לחסל מוצר ספציפי מהמדפים במהירות.

אז איך נוכל להציע קופונים ומבצעים בווקומרס? מהם סוגי ההנחות הקיימות? מהן שיטות העבודה המומלצות?

בוא נתחיל!

קודם כל – מדוע בכלל להציע הנחות בווקומרס?

תמחור הוא הגורם העיקרי שבכוחו למשוך (וגם להטריד) את הקונים שלכם. הוא ממלא תפקיד מרכזי בהשפעה על המכירות שלך. הנחות יכולות לשמש כגורמים מניעים גדולים לרכישה.

מהן אפשרויות ברירת המחדל להנחות בווקומרס?

ווקומרס מספק לך אפשרויות לקביעת הנחות. ישנן שתי אפשרויות:

1. קופונים.
2. מחיר מבצע (ניתן להגדיר מוצר במבצע על ידי הזנת מחיר מופחת).

אתה יכול ליצור קודי קופון ולהפיץ אותו ללקוחות/מבקרים/קונים פוטנציאליים שלך. 

האופציה 'מחיר מבצע' מאפשרת למכור מוצר בשיעור מופחת ממחירו הקמעונאי. עם זאת, זה מגביל ומסורבל מדי לניהול כשיש לך קטלוג גדול. כתוצאה מכך, רוב חנויות ווקומרס יזדקקו לתמחור דינמי ותוסף הנחות המסייע ביצירת מגוון מבצעי הנחות.

דברים שאתה צריך לדעת על הנחות

לפני מתן הנחות למדו על סוגי ההנחות, כיצד ניתן ליצור הנחות, כיצד להגדיר כללי הנחות, כיצד לעקוב אחר הביצועים וכן הלאה על מנת ליהנות מהיתרונות שלהן ולהפיק מהן את המיטב!

סיווג הנחות: נסווג הנחות על סמך שני גורמים: מורכבות ההנחה והישימות שלה. כבר תבינו –

מורכבות – מחולק לשלוש קטגוריות: הנחות פשוטות, הנחות מתקדמות, הנחות מורכבות.

ישימות – מחולק להנחות מבוססות מחירים והנחות מבוססות עגלת קניות.

מורכבות:

1. הנחות פשוטות –
מדובר בהנחות שנקבעו עם כללים פשוטים ונפוצים מאוד, למשל: קבל 10% הנחה על כל המוצרים מהחנות.

היתרונות של הנחות פשוטות? עוזר לך להתחיל מיד עם הנחות מכיוון שהן זמינות וקלות לשימוש. אתה יכול להפעיל אותן דרך דף הבית של התוסף שלך.

2. הנחות מתקדמות –
אלה הנחות שנקבעו עם כללים מעט מתקדמים מהנחות פשוטות.

יתרונות ההנחות המתקדמות? הן זמינות בעיקר כאפשרויות הניתנות להתאמה אישית ברבים מתוספי ההנחה.

3. הנחות מורכבות –
הנחה שניתן לנצל ברגע שהלקוח עומד בהיגיון מורכב מסוים בהתנהגות הרכישה שלו.

יתרונות הנחות מורכבות? נסה לעצב תנאי "אם" משלך להנחות, צור כללי הנחות מורכבים באמצעות לוגיקה, נסה משהו חדש שאינו הקיים.

הדוגמה הבאה נשמעת מותאמת אישית במיוחד. אולי לא תמצא או שיהיה קשה למצוא תוסף עם כלל הנחה כזה ספציפי. אז זה תמיד משתלם להשתמש בתוסף שיעזור לך להגדיר כלל הנחה משלך.

למשל: יש שלושה מוצרים ייחודיים לעגלתך A, B ו- C. בתנאי שאתה קונה 10 חתיכות A, חתיכה אחת של B ו- C – תקבל הנחה מסוימת. כאן תוכל להגדיר הנחה כדוגמת, אספקת המוצר במחיר הנמוך ביותר בין המוצרים בעגלה, בחינם.

ישימות:

1. הנחות מחיר –
הנחות החלות על בסיס מחיר. כאן כלל ההנחות מתמקד במגוון המחירים בחנות. אתה יכול להגדיר את סוגי ההנחות הבאים:

תמחור דינמי – הנחות הניתנות למוצרים שונים, לקוחות או ערך העגלה.

הנחה ספציפית לקטגוריית מוצרים – הנחות לקטגוריית מוצרים מסוימת (כאן ניתן לכלול או לא לכלול מוצרים מסוימים מהנחות).

הנחה ספציפית למוצר – ניתן לציין מוצרים מסוימים להחלת הנחה.

הנחות מוגבלות בזמן – הנחות החלות רק לתקופת זמן מסוימת.

הנחות מבוססות קופונים – הנחות שניתן להשתמש בהן רק באמצעות קופונים.

הנחות מבוססות תפקיד משתמש – הנחות הניתנות על פי סוג הלקוח.

הנחות מבוססות רשימת משתמשים בהתאמה אישית – הנחות הניתנות רק לסוג מסוים של לקוחות, למשל חברי מועדון. 

הנחות מבוססות היסטוריית רכישות – הנחות הניתנות על סמך היסטוריית הרכישות של הלקוח.

הנחות מותנות – הנחות המבוססות על כללים מורכבים מסוימים.

2. הנחות לעגלה –
אפשרות זו משמשת כדי לספק הנחות החלות על עגלות מסוימות. כאן המיקוד עובר יותר למפרט העגלה וניתן לתת הנחה על סמך הקריטריונים הבאים:

מספר הפריטים בעגלה – הנחות לעגלות המכילות מספר מסוים של מוצרים.

כמויות בעגלה – הנחות לעגלות המחזיקות כמות מסוימת של מוצר מסוים.

משלוח חינם – ניתן לאפשר משלוח חינם רק לעגלות העומדות בקריטריונים מסוימים.

משלוח חינם/הנחות מבוססות אזור – הנחות הניתנות לאזור משלוח מסוים.

ההבדל בין הנחות מבוססות מחיר להנחות המבוססות עגלה

יש הבדל פשוט בין כללי הנחות המבוססים על מחיר לבין הנחות מבוססות עגלה. בסוג הראשון, אתה בוחר את ערך ההנחה ובוחר למי לתת אותו. בסוג השני, אתה בוחר את העגלות שעבורן אתה מתכוון להעניק הנחות.

למרות שלשניהם יש פונקציות חופפות זה נותן בהירות תוך כדי הגדרת הנחות.

קופונים ומבצעים בווקומרס

כיצד להגדיר הנחות באמצעות כללי הנחות עבור ווקומרס?

היכנס לחשבון WordPress שלך -> תוספים -> חפש "כללי הנחות WooCommerce" -> התקן והפעל אותו. פעולה זו תנווט אותך לדף הכלל, שם כלל ההנחות נוצר תחת קורת גג אחת, בהתאם לסוג ההנחה שנבחר, נעשות התצורות המתאימות שנסביר בסעיפים הבאים.

אז בוא נעבור צעד צעד, כדי שתדע בדיוק מה עלייך לעשות:

1. הגדר תמחור דינמי והנחות דינמיות:

תמחור דינמי מאפשר לך להציע מחירים מותאמים ללקוחותיך. זה עוזר לך לנקוט בגישת המכירות שלך לפילוח לקוחות על ידי מתן הנחות על בסיס עגלות או לקוחות המספקים התנהגות רכישה מסוימת.

בדף הכלל, הזן את שם הכלל ובחר את סוג ההנחה כ"Bulk Quantity".

2. הגדר הנחות על קטגוריית מוצרים ספציפית:

ניתן ליצור את ההנחות לכל קטגוריה ספציפית בחנות שלך. ההנחה בקטגוריה חלה הן ברמת העגלה והן ברמת המוצר. כאן תוכלו להחריג או לכלול רשימת מוצרים או מוצרים שכבר נמצאים במבצע, מההנחה. זה מוגדר בחלק הסינון של דף הכלל.

3. הגדר הנחות ספציפיות למוצר:

בדומה לתרחיש הקודם, ניתן להגדיר כללי הנחות גם עבור מוצרים ספציפיים בחנות שלך, הן ברמת העגלה והן ברמת המוצר.

4. ספק הנחות מוגבלות בזמן:

באפשרותך להוסיף תוקף/מגבלות להנחה שלך. זה הופך את ההנחה בתוקף לתקופת זמן מוגבלת. שימו לב שהטיימר לא יוצג בחזית האתר, ללקוח.

5. ספק הנחות על בסיס קופונים:

ספק הנחות על בסיס קופונים. באפשרותך ליצור קופון משלך לווקומרס בחלונית הכללים על ידי לחיצה על כפתור "הוסף תנאי".

ניתן להגדיר הן הנחות למחיר והן לעגלות באמצעות קופון ווקומרס.

6. הגדר הנחות מבוססות תפקידים של משתמשים:

ספק הנחות בהתבסס על סוג הלקוח בחנות ווקומרס שלך. כאן תוכלו לבחור את "תפקיד המשתמש" בסעיף "כללים".

ניתן להציע כל סוג של הנחות לתפקידי המשתמש הספציפיים. ניתן להגדיר הנחות קופון של ווקומרס לתפקידי המשתמש.

7. ספק הנחות מבוססות היסטוריית רכישות:

ניתן לתת הנחות על סמך היסטוריית הרכישות. תוכל לציין שווי רכישה באפשרות "סך הכל הוצא". אתה יכול להגדיר את ההנחה על סמך ההזמנות שבוצעו באפשרות "מספר ההזמנות שבוצעו". מצוין גם סטטוס ההזמנה, כמות/סכום ההזמנה עליה אמורה לחול ההנחה.

לסיכום:

מבצעים והנחות הם דרך מעולה לגרום ללקוחות פוטנציאלים לרכוש בחנות הווקומרס שלך.

בין אם זו ירידה במכירות, נטישת עגלת קניות או פחות הכנסות, מרבית הסקרים מצביעים על כך שהסיבה העיקרית להפחתת תזרים המזומנים קשורה למחירים. לכן, מומחי שיווק בסחר אלקטרוני מנסים אסטרטגיות שונות כדי להילחם בנושא זה והנחות משמשות כאחד הפתרונות המרכזיים.

אך לפני שתתחיל למלא את האתר שלך במבצעים, חשוב שתבין את הסוגים, את החשיבות, איך זה עובד וכיצד ליישם אותם בצורה יעילה. 

לאחר שקראתם את המדריך המלא: קופונים ומבצעים בווקומרס, אולי יעניין אתכם לדעת איך מנהלים מלאי והזמנות בחנות ווקומרס כמו אלופים

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892