תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

קניית קישורים לקידום אורגני – כל מה שאתם צריכים לדעת

קניית קישורים לקידום אורגני מהווה הפרה ברורה של התנאים וההגבלות של גוגל. למרות זאת, אנו עדיין משלמים עבור קישורים. למה? בראש ובראשונה כי זה עובד. אם עושים זאת כראוי, אין סיכון ש"תענשו" מכיוון שיהיה זה בלתי אפשרי להבחין בין לינק בתשלום לבין לינק שלא בתשלום.
קניית קישורים לקידום אורגני

המטרה בעצם, היא לנסות להשיג מיקומי קישורים מבלוגים איכותיים שמניעים תנועה חזרה לדף רלוונטי באתר שלכם. כן, מדובר במניפולציה על האלגוריתם, אך טכנית כל צורות בניית הקישורים (ו- SEO) עושים זאת.
איך שלא נסתכל על זה, קניית קישורים לקידום אורגני היא אחת הדרכים הטובות להשיג קישורים חיצוניים אל האתר שלכם. אבל בואו נבין קודם למה בכלל אתם צריכים קישורים לאתם שלכם.
קישורים חיצוניים, ובמיוחד כשמדובר בקישורים איכותיים, הם אחד הגורמים החשובים ביותר שמשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל ומעבר לתרומה בדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, קישורים הם גם אמצעי מעולה להבאת תנועה לאתר.

לפני שנתחיל במה עליכם לעשות, חשוב שתדעו מה עליכם לא לעשות בעת קניית קישורים לקידום אורגני:

  • אל תשתמשו ברשתות קישורים (רשתות בלוגים פרטיים, PBNs, כל מי שמוכר קישורים באופן ציבורי).
  • אל תקנו ב Fiverr או כל חנות אחרת המוכרת קישורים בעלות נמוכה.
  • אל תקנו מספקים השולחים לכם דוא"ל עם מיקומים באתרי הרשאה.

מה כן לעשות:

  • התמקדו בעבודה עם אתרים ובלוגים אמתיים, לא עם רשתות או ספקים.
  • התמקדו באתרים שמקבלים פרסומות.
  • מצאו בלוגרים שלא מרוויחים כסף ומציעים לתת "חסות" לקישור באתר שלהם.

על ידי מציאת הזדמנויות כאלו, אתם מבטיחים שהקישורים שאתם רוכשים נמצאים באתרים איכותיים שלא רק בונים הון קישורים, אלא מביאים תנועה ומודעות לאתר שלכם.

מחקר מילות מפתח

אז איך מוצאים קישורים לרכישה?

שיטה 1 – מצאו אתרים המקבלים מודעות ותוכן ממומן

הדרך הקלה ביותר למצוא קישורים נקיים לרכישה היא למצוא אתרים המקבלים מפרסמים באופן פעיל. אתם יכולים למצוא אותם באמצעות מפעילי מנועי חיפוש ממוקדים ו- Keyword modifiers.

שיטה 2 – בנו רשימה של בלוגרים רלוונטיים לנישה שלכם

הצעת כסף לבלוגר היא שיטה עם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר. 99% מהבלוגרים לא מקבלים שכר עבור כתיבה, הם עושים את זה כי הם אוהבים את זה. כשעסק פונה אליהם ומציע לפרסם הם לרוב מסכימים כי מדובר בתוכן נוסף עבורם.

אך חשוב שתשימו לב להתמקד בבלוגרים ולא עסקים. הצעת כסף לעסק לקישור אינה רעיון טוב, ועלולה לפגוע במוניטין שלכם.

אז הנה דרכים למצוא בלוגרים בכמויות גדולות:

  • סייר התוכן של Ahrefs – מאגר נתונים שניתן לחפש ולסנן בו מאות מיליוני דפי אינטרנט.
  • חפש ב- Google 'רשימות של בלוגרים'. תוכלו גם להוסיף את הנישה שלכם לחיפוש ממוקד יותר. למשל 'רשימות של בלוגרים של אוכל'.

אם אתה רוצה ללמוד עוד קידום אתרים, תוכל לקרוא כאן.

יש כמה דברים נוספים שכדאי לשים אליהם לב בהיבט של קניית קישורים:

מיקום הקישור – שתי שאלות שעליכם לשאול בהקשר זה: היכן הקישור ימוקם באתר? האם מטרת הקישור היא לצרכי SEO בלבד או גם לצורך טראפיק לאתר?

קישורים המביאים טראפיק הם בעצם קישורים שגולשים באמת לוחצים עליהם. וככאלה הם חייבים להיות ממוקמים בדפים בעלי כמות מספיקה של צפיות. שכן ברוב המקרים היחס בין צפייה בדף ללחיצה ממשית על הלינק הוא במקרה הטוב כמה אחוזים מעטים ולא מעבר לכך.

מחיר – פקטור חשוב ומרכזי. חשוב לדעת האם מחיר הקישור הוא חודשי (כלומר האם מדובר בהשכרת קישורים ולא קניית קישורים) או חד פעמי. כמובן שהשאיפה שלכם בתור רוכשים היא שהעלות הזאת תהיה חד פעמית. ברוב המקרים זה אכן כך.

כמה זמן? – יש קישורים שקונים אותם לפרק זמן בלתי מוגבל (כלומר קנייה חד פעמית). יש קישורים שצריך לחדש מדי חודש ויש כאלו שצריכים לחדש פעם בשנה. אין סוג טוב יותר בהכרח, הדבר תלוי בצרכים ובמטרות שלכם עבור העסק שלכם. ברוב המקרים, בעיקר באם מדובר בקישור מתוך כתבה – משך הזמן יהיה קבוע – ללא הגבלה.

איכות הקישורים – יש כמה פקטורים שקובעים כי קישור הוא איכותי:

  • קישורים עם TRUSTמקדמי אתרים ניצלו לטובתם את הפרצות באלגוריתם. מה שהוביל את גוגל להשיק אלגוריתם חדש –trustRank, שאותו קשה יותר לתחמן. להבדיל מהאלגוריתם הקודם, ה- trustRank מבדיל בין אתרים איכותיים לאתרים שאינם כאלו. על מנת לקבוע את איכות האתר, גוגל בחרו אתרי “זרע” אותם הם הגדירו כאמינים לגמרי. לא ידוע מי הם האתרים או כמה אתרים, אבל בארץ ניתן לשער שאתרים כמו Ynet, מאקו, וואלה ואחרים מתאימים להגדרה. כאשר גוגל קובעים את איכות התכנים של אתר מסוים הם בודקים מה הקשר של אותו אתר לאחד או יותר מאתרי הזרע. האתר שמקבל קישור ישיר מאתרי אלו, מדד ה- trust שלו יהיה 99%. אם האתר מקבל קישור מאחד האתרים שמקבלים קישור ישיר מאתר הזרע, אז מדד ה- trust שלו יהיה 96%, זה נקרא אתר שנמצא בשכבה השנייה. אם האתר נמצא בשכבה השלישית (כלומר מקבל קישור מאתר המקבל קישור, מאתר המקבל קישור ישיר מאתר זרע) אז מדד ה- trust יהיה 86% וכן הלאה. ככל שאתם נמצאים בשכבה רחוקה יותר מאתר הזרע קיימת סבירות גבוהה יותר שהתכנים שלכם יכילו ספאם.

    לכן – בקניית קישורים חשוב להשיג קישורים מאתרים בעלי התכנים האיכותיים ביותר בתחומם ורצוי קישורים ישירים.

  • קישורים רלוונטיים – קישור נחשב רלוונטי יותר ככל שיש התאמה בין האתר המקשר לבין האתר המקושר. כלומר, ככל שהאתר ממנו יוצא הקישור מתאים ורלוונטי לתחום האתר המקושר.
  • קישורים מגוונים – ראשית, אתם צריכים להשיג קישורים מדומיינים שונים ומגוונים ולא קישורים רבים מאותו הדומיין. שנית, לסוג האתרים המקשרים ישנה חשיבות. אם האתר שלכם מקבל קישורים רק מאתרי דומים (למשל רק מאתרי תוכן או רק מאינדקסים או כל ערוץ ממוקד של השגת קישורים) פרופיל הקישורים שלו לא ייראה טבעי לגוגל. אתר בעל פרופיל קישורים טבעי אמור לקבל קישורים ממגוון רחב של אתרים – גם קישורים רגילים, גם קישורים מפורומים, גם קישורים מרשתות חברתיות ועוד.

שלישית, עליכם להקפיד לקדם דפים פנימיים ולא רק את הדפים החשובים והמרכזיים. אתר שלא מקבל קישורים לדפים הפנימיים שלו, נתפס כלא טבעי למנוע החיפוש של גוגל.

ולבסוף, בעת קניית קישורים חשוב להשיג קישורים מסוגים שונים – הכוונה היא לקישורים שאינם בהכרח תורמים לקידום. כמובן שתרצו כי רוב הקישורים שלכם יהיו כאלה התורמים לSEO. אבל צריך להיות גם אחוז מסוים של קישורים שאינם תורמים לקידום (קישורי nofollow) על מנת שפרופיל הקישורים שלכם ייראה טבעי.

קניית קישורים לקידום אורגני במחירים מיוחדים

החל מ-150 ש"ח לקישור! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892