תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

7 שאלות שחובה לשאול לפני שמתחילים לעבוד עם חברות לבניית אתרים

אחד הצעדים היותר משמעותיים בקידום העסק שלכם, הוא בניית אתר לעסק. מדובר בתהליך הדורש מחשבה רבה, כיוון שתרצו לבנות את האתר המושלם לעסק - וזו משימה מורכבת.
חברה לבניית אתרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram

אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח, שישיג את כל מטרות העסק מהנוכחות החדשה באינטרנט! לכן, דרושה הכנה מקיפה לתהליך פתיחת האתר – ככל שתערכו מראש לדרישות בניית האתר, כך תהליך בניית האתר יהיה מושלם יותר ויעבור בצורה חלקה יותר.
כדי שזה יקרה, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות חשובות לפני תחילת התהליך. ראשית, לפני שאתם פונים אל חברות לבניית אתרים, אתם צריכים לדעת מה אתם מחפשים. ישנם שירותים רבים שמגיעים לכם בתהליך של בניית אתר אינטרנט ונעלמים בגלל שלא דרשתם אותם. לאחר מכן, כשהאתר יהיה באוויר אתם תרגישו בחסרונם.

אז הנה מספר שאלות חשובות במיוחד, שצריך לשאול חברות לבניית אתרים לפני שבוחרים מי החברה שתבנה לכם אתר לעסק: 

  • על איזו פלטפורמה אתם בונים את האתר?

בניית אתר וורדפרס, שופיפיי, wix, מגנטו ועוד…

חשוב שתשאלו על איזו פלטפורמה החברה לבניית אתרים מפתחת! לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וכל פלטפורמה מתאימה יותר או פחות לסוג מסוים של אתר. עליכם לבדוק שהחברה איתה תעבדו, תבנה את האתר שלכם על הפלטפורמה שהכי מתאימה לעסק שלכם.

אם אתם צריכים אתר פשוט כמו אתר תדמית שמציג תוכן מאוד קבוע ולא מתעדכן לעיתים קרובות, כנראה שיהיה כדאי לכם לבנות אותו בוורדפרס. וורדפרס תוזיל לכם משמעותית את מחיר האתר, ותאפשר לכם לעשות שינויים בתוכן ובאתר בעצמכם. 

עם זאת, וורדפרס היא קודם כל פלטפורמה לבלוגים ולא לאתרי תדמית, מה שאומר שכל פעם שהאתר שלכם יטען הוא יטען איתו המון מידע שלא נחוץ לכם, מידע שיגרום להאטה של האתר ויפגע משמעותית בחוויית המשתמש.

  • האם אתם מקבלים סקיצה של האתר לפני שמתחילים בפיתוח?

הסקיצה מציגה את מבנה האתר ובוחנת את חווית המשתמש של הגולש, והיא אינה מכילה את התוכן. מעצב האתרים אמור להסביר לכם מה אתם בעצם רואים כשאתם על הסקיצה, איפה כל דבר נמצא ולמה הוא נצא שם. חשוב שתבינו את המשמעות של כל דבר!

עם זאת, ישנן חברות שלא יציגו לכם טיוטה או סקיצה כלל. הסיבה לכך בדרך כלל, היא שיש להם מאגר עיצובים משלהם וזה יהיה יותר מהיר וקל לשנות משהו קיים מאשר ליצור עיצוב חדש לכל אתר. זה לא דבר רע בהכרח, כי זה חוסך גם לכם המון זמן! אז תשקלו מה יותר חשוב לכם.

  • מי אחראי על עיצוב ופיתוח האתר?

במידה ופניתם אל חברות לבניית אתרים מבין הגדולות, כדאי שתבדקו מי מפתח לכם את האתר ובעיקר מי מעצב אותו. מעצב האתר יוכל להסביר לכם מה סגנון העיצוב שהוא מתכנן עבור האתר שלכם, ואיך הוא מתכנן להפיק את המיטב מאותו פרויקט.

  • האם האתר מותאם למכשירים סלולריים?

אחת השאלות היותר חשובות שעליכם לשאול לפני בניית האתר שלכם היא האם "רספונסיבי", כלומר מותאם למכשירים ניידים. כיום רוב השימוש באינטרנט והכניסות לאתרים נעשה המכשירים הסלולאריים וטאבלטים, לכן גם אתם חייבים להיות נוכחים שם!

ישנן כמה סיבות בגללן כל כך חשוב שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי, העיקריות מבניהן:

  • גוגל מעדיפה אתרים רספונסיביים על פני כאלה שלא, ותכונה זו תשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
  • אתר ריספונסיבי מאפשר חווית משתמש הרבה יותר טובה, שבסופו של דבר תשאיר את הגולשים יותר זמן באתר שלכם.

האתר שלכם יכול היות מתואם לנייד בשני דרכים:

  • אתר אינטרנט רספונסיבי, כלומר האתר שלכם ישנה את התצוגה בהתאם למכשיר שעליו הוא נטען (סמארטפון, טאבלט או PC). מדובר באפשרות מומלצת מאוד.
  • אתר אינטרנט המותאם במיוחד למכשירים ניידים, כלומר אתר נפרד לחלוטין מהאתר הרגיל שמופיע רק בעת גלישה בסלולרי. סוג זה עלול לעלות קצת יותר.
  • האם האתר יהיה ידידותי למנועי החיפוש כמו גוגל?

הקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל הוא שלב חשוב לעתיד העסק שלכם לאחר פתיחת האתר. כדי שהאתר שלכם יהיה נגיש גם ללקוחות המגיעים מגוגל ומנועי חיפוש אחרים, ולא רק ללקוחות אשר קיבלו את הכרטיס ביקור שלכם, אתם צריכים שהוא יהיה ידידותי למנועי החיפוש. 

המון חברות לבניית אתרים אינם מקדמות את אתר האינטרנט של הלקוח אם לא ביקש את השירות הזה באופן פרטני. התשתית לקידום אורגני דורשת עוד זמן (ולכן גם כסף). אתכם יכולים לבקש את השירות מהחברה שבונה לכם את האתר או בהמשך (כשאתר שלכם מוכן) מחברה אחרת המתמחה בתחום.

  • האם אני "כבול" אל חברה לבניית אתרים שבנתה את האתר שלי עבור תחזוקה ועדכונים?

התשובה היא חד משמעית לא. לאחר בניית האתר הוא שייך לכם, ואינם חייבים להמשיך לעבוד עם אותה החברה לבניית אתרים. עם זאת, אם הייתם מרוצים מהשירותים שקיבלתם, עדיף להמשיך עם מי שאתם כבר מכירים ומרוצים.

  • האם יש הוצאות נוספות מלבד התשלום לחברת האתרים?

כן, ישנן הוצאות נוספות לבניית אתר אינטרנט כמו שרת אחסון לאתר (עלות של כ-300 ש"ח לשנה), דומיין לאתר (עלות של כ- 70 ש"ח לשנה). עם זאת, ישנן חברות לבניית אתרים שכבר מכלילות חבילה לשנה חינם בתוך המחיר של האתר, אז תבדקו זאת לפני שאתם מתחילים. אם תרצו לקרוא עוד ולדעת מהן 5 חברות אחסון אתרי וורדפרס הטובות בישראל 2020.

 

כיום הרבה מהאנשים מעדיפים לבנות אתר עם פרילנסר בגלל תקציב נמוך יותר, אך ישנם הבדלים מהותיים בין העבודה עם חברות לבניית אתרים לבין העבודה עם מתכנת פרילנסר. לכן, לפני שתקבלו החלטה נציג בפניכם את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ונעזור לכם להחליט מה הכי מתאים לכם ולעסק שלכם.

פרילנסר מתכנת לעומת חברות לבניית אתרים – יתרונות וחסרונות

חברה לבניית אתרים או פרילנסר

חברה לבניית אתרים או פרילנסר

יתרונות העבודה עם פרילנסר

קיימים כמה יתרונות בהעסקת מתכנת פרילנסר שיבנה את האתר לעסק שלכם:

• עלות

עלות היא אולי אחת הסיבות החזקות ביותר לכך שעסק עשוי לבחור פרילנסר על פני חברות לבניית אתרים, כדי ליצור את אתר האינטרנט שלו. מעצב אתרים בודד או מפתח קובע בעצמו את התעריפים שלו.

לכן, עלות הפרויקט הכולל יכולה להיות זולה יותר מאשר עם חברה. אם העסק שלכם רק בתחילת דרכו ואתם זקוקים לנוכחות פשוטה יחסית באינטרנט, פרילנסר או סוכנות קטנה מאוד יכולים להיות בחירה טובה וזולה.

דרך נוספת בה תוכלו להפחית את עלות הפרויקט על ידי פרילנסר, היא להשתמש בתבנית WordPress או ערכת נושא קיימת לעומת עיצוב מותאם אישית מאפס. עם אתר מעוצב בהתאמה אישית, מעצב ישתמש בפוטושופ או מאייר בכדי ליצור את העיצוב, דבר שיכול להגדיל את זמן והוצאות הפרויקט.

• מעורבות

לצד קביעת התעריפים שלהם, פרילנסרים גם קובעים בעצמם את לוח הזמנים שלהם. הדבר יכול להשפיע לטובה גם על לוח הזמנים של הפרויקט שלכם. בעבודה עם פרילנסרים (שהם בעצם אנשים פרטיים), יתכן שהם יוכלו להקדיש את כל זמנם לפרויקט שלכם. כך, הם כנראה יבצעו את העבודה מהר יותר, ואילו חברה תנהל מספר פרויקטים עם לוחות זמנים שונים.

מעבר לכך, (וזה גם תלוי בחברה או בפרילנסר) יתכן שתחוו גישה מעשית יותר עם פרילנסר, מכיוון שהוא איש הקשר היחיד שלכם בפרויקט, ויכולה להיות לו גישה אישית יותר.

חסרונות העבודה עם פרילנסר

אף על פי שפרילנסר יכול להיות פחות יקר ומעורב יותר מאשר חברה לבניית אתרים, ישנן גם בעיות פוטנציאליות בהעסקת מתכנת פרילנסר.

• אחריות

כששוכרים פרילנסר לכל סוג פרויקט, אחריות היא תמיד אחת הדאגות. אמנם יש המון פרילנסרים מומלצים מאוד, אך קשה יותר להעריך את הביקורות והניסיון של פרילנסרים בהשוואה לחברה. לכן, אתם עלולים להרגיש שאתם מסתכנים בעבודה עם מישהו שההצלחה והאמינות שלו אינם מאומתים בקלות.

אתם מסתמכים על אותו אדם שיסיים את הפרויקט מההתחלה ועד הסוף. זה אומר שאם שכרתם אדם ולא חברה, ואותו אדם הופך להיות לא זמין, יתכן שתצטרכו להתחיל מההתחלה עם מישהו חדש. 

כדי להפחית את התלות שלך באדם אחד, ודא שהאתר בנוי על פלטפורמת מערכת ניהול תוכן פופולרית, כגון WordPress. השימוש בפלטפורמה פופולרית פירושו שיש המון מפתחי אתרים ומומחים זמינים שידעו להמשיך ולעבוד עם מה שכבר קיים, ולמקרה שתזדקקו לעזרה באתר והפרילנסר שלכם לא יהיה זמין.

כמו כן, מערכת ניהול תוכן מאפשרת לכם להוסיף או לערוך את התוכן באתר בקלות, כך שתוכלו לנהל את האתר לטווח הארוך מבלי להזדקק למפתח שיבצע עבורכם כל שינוי.

• ערכת מיומנויות מוגבלת

אחד החסרונות הגדולים ביותר בעבודה עם פרילנסר הוא שאתה מוגבל לכישורים ומשאבים של אותו אדם. תכנון ובניית אתר דומה לבניית בית בכך שהוא דורש הרבה מערכות מיומנות שונות. לא הייתם מצפים מהאדריכל שיעשה גם את הצנרת או שצוות הבנייה יעזור בתכנון הפנים של הבית. 

באותו אופן, זה לא הכי סביר שתמצאו אדם אחד מומחה גם באסטרטגיית אתרים, גם בעיצוב UX, גם בפיתוח אתרים ובניהול פרויקטים. לעומת זאת בחברה לבניית אתרים, תוכלו לעבוד עם צוות שלם בפרויקט האתר וכל אחד מחברי הצוות יהיה מומחה באחת מהמיומנויות הללו.

יתרונות העבודה עם חברה לבניית אתרים

חברה לבניית אתרים יכולה להיות הבחירה הטובה ביותר לפרויקט של העסק שלכם בגלל היתרונות השונים שהיא מציעה לעומת פרילנסר.

• חוויה מגוונת

היתרון העיקרי בעבודה מול חברה לבניית אתרים הוא שיהיה לכם צוות ייעודי לבניית האתר שלכם, כולל מפתח אתרים, מעצב אתרים, מעצב חווית משתמש ומנהל פרויקט. כל אחד מחברי הצוות יביא מערך מיומנויות אחר לפרויקט. 

בהמון חברות לבניית אתרים, תגלו שעובדים מעצבים ומפתחים עם ניסיון רב שנים בתחומם. הסיבה לכך היא שלחברות יש סטנדרטים מסוימים לתעסוקה ויש תחרות גדולה בענף זה. אם לאתר שלך יש פונקציונליות מתקדמת כלשהי, צוות פיתוח מנוסה יותר בהחלט מומלץ. 

• אמינות ותמיכה

יתרון נוסף בעבודה עם חברה לבניית אתרים, הוא שיש לה בדרך כלל יותר אמינות בקהילה והיא רוצה לשמור על המוניטין שלה.

בעת הערכת סוכנויות ופרילנסרים, בדרך כלל קל יותר לראות את אמינותה של חברה בביקורות מקוונות, בעבודות של לקוחות קודמים וכדומה, בעוד שאולי לא תהיה לך גישה קלה למידע זה עם פרילנסר.

בנוסף לאמינות, בדרך כלל תמצאו תמיכה מתמשכת יותר בעבודה עם חברה. פרילנסר תלוי בקבלת פרויקטים ועבודה חדשים. לעומת זאת, לחברה יש לעיתים קרובות את המשאבים והצוות הגדול יותר לטפל בבקשות עתידיות בזמן.

חסרונות בעבודה עם חברה לבניית אתרים

בעוד שחברה לבניית אתרים מציעה יתרונות רבים ללקוחותיה, לשכירת חברה יש כמובן גם כמה חסרונות:

• עלויות

אם אתם עובדים עם חברה לבניית אתרים, בדרך כלל תשקיעו יותר כסף באתר, ממספר סיבות- 

ראשית, החברה תפעל בגישה הדרגתית לבניית האתר שלכם. הכוונה היא שהעבודה תחולק לשלבים –  שלב של אסטרטגיית ווב, שלב עיצוב ושלב של פיתוח אתרים.

שלב אסטרטגיית ווב הוא אחד השלבים הקריטיים ביותר, במיוחד עבור אתרי ייצור לידים ושיווק. על ידי התמקדות בחוויית המשתמש, האסטרטג יוודא שהאתר עונה על צרכיהם של מבקרי האתר השונים שלכם, וכך יוביל להמרות רבות יותר.

עם חברה, לעתים קרובות תשקיעו בעיצוב מותאם אישית שבו מעצב האתרים ייצור משהו מאפס, ייחודי למיתוג ולעסק שלכם. יש הרבה יתרונות לשימוש בעיצוב מותאם אישית וזה יכול לייחד את העסק שלכם באופן מקוון, אך זה גם עולה יותר.

לבסוף, תמחור הפרויקט בחברה עשוי להיות גבוה יותר מכיוון שחברה צריכה לחשב בעלויות שלה צוות שלם.

לכן, אם יש לכם תקציב מוגבל, שקלו לעבוד עם פרילנסר או עם חברה קטנה. אתם תוכלו לקבל את רמת האיכות שמספקת חברה, אך העלויות לא יהיו גבוהות כמו עבודה עם חברה גדולה.

• בירוקרטיה

למרות היתרונות של הגישה הצוותית של חברה, יש חסרונות שיש צוות פרויקטים גדול. עם פרילנסר, מובטח לך שתהיה לך נקודת קשר עיקרית אחת לאורך הפרויקט וזה יכול ליצור גישה פשוטה, ישירה ואישית מאוד ליצירת האתר שלך.

לעומת זאת עם צוות גדול יותר, קיימת אפשרות לניתוק בין אנשים שונים בצוות. בחברה לבניית אתרים תמצאו גם תהליכים נוספים שבהם ייתכן שיהיה צורך לאשר על ידי חברי צוות רבים ותהליכים מסוימים ייקחו יותר זמן.

לסיכום

בניית אתר לעסק שלכם הוא צעד חשוב ומשמעותי, אתר הוא כרטיס הביקור של העסק ושלכם. לכן חשוב מאוד שתבדקו ותשאלו את כל השאלות שיש לכם לפני שאתם מתחילים בתהליך, כדי שתהיו בטוחים שאתם עושים את זה נכון! אתם לא רוצים להתחרט אחרי כן שלא בדקתם.

רוצים לדעת כמה עולה לבנות אתר וורדפרס? לחצו כאן או צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר מתאימה עבורכם.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

מעוניין/ת לבנות אתר מקצועי, חנות או עמוד נחיתה? רוצה עוד תנועה, לידים ולקוחות באתר שלך?