תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

אוטומציות לעסק – כך בעלי עסקים חוסכים 80% מהזמן האופרטיבי ומרוויחים יותר

כבעלי עסק, לא משנה איזה, אתם צריכים וזקוקים לאוטומציה בשביל העסק שלכם. אוטומציות לעסק רלוונטיות לא רק לעסקים שיש להם נוכחות אונליין, הן רלוונטיות והכרחיות גם לעסקים שקיימים רק אופליין, לעסקים קטנים עם עובד אחד ועד לחברות גדולות עם המון עובדים.
אוטומציות לעסק

הבעיה היא שבעלי עסקים רבים אינם מודעים לאפשרויות הקיימות בתחום האוטומציה. לכן הם לא מבינים עד כמה היא רלוונטית להם ועד כמה היא יכולה לעזור לעסק שלהם. אוטומציות לעסק יאפשרו לכם לפנות זמן ממשימות יומיומיות החוזרות על עצמן, כך אפשר יהיה להתמקד במשימות החשובות יותר שיאפשרו לעסק לצמוח ולהתפתח.

מה זה בכלל אוטומציות לעסק?

אוטומציה עסקית (או שיווקית) = השימוש בתוכנה בכדי להפוך תהליכי שיווק לאוטומטיים.

האוטומציה בעצם מאפשרת לכך שתהליכים שאנו מבצעים מראש, אשר חוזרים על עצמם, יתבצעו באופן אוטומטי. השימוש באוטומציה הופך את התהליכים האלו, שמבוצעים באופן ידני, להרבה יותר יעילים.

היא מורכבת משלושה שלבים מרכזיים:

  1. טריגרים (Triggers) – טריגרים הם הדבר הראשון שאנחנו צריכים שיקרה בכדי שהאוטומציה שלנו תתחיל. למשל – מלוי פרטים, שליחת מייל, רכישה, הצטרפות לרשימת תפוצה וכו’…).
  2. פעולות (Actions) – מה הפעולות שנרצה שיתבצעו לאחר שהטריגר הופעל. למשל – שליחת מייל חוזר, שליחת חשבונית קבלה על רכישה, יצירת כרטיס לקוח חדש וכו’…).
  3. תנאים (Conditions) – הכוונה היא לתנאים שיגדירו כיצד האוטומציה צריכה לפעול בהתאם למסלול מסוים.

האוטומציה העסקית תאפשר לכם לבנות עבור העסק שלכם, מערך שיווק אוטומטי שיידע לשלוח את המסר הנכון, לאדם הנכון, בזמן הנכון. תוכלו לקבוע פעולות שיתבצעו באופן אוטומטי בתגובה לתהליכים או פעולות שונות.

תהליך האוטומציה מתבסס על התנהגות הגולשים, פילוחים קהל ויצירת משפך המרה. אוטומציה גם מאפשרת פרסנוליזציה והתייחסות אישית יותר עבור הגולש, התאמת המסרים בצורה שהכי רלוונטית אליו.

אז איפה אוטומציה יכולה לשמש בעסק שלכם?

שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל – ניוזלטר, גיוס לידים, פעילות באתר וניהולו

אנו חיים בעידן של הצפת מידע: הלקוח שלנו מקבל עשרות מסרים ביום כמו מיילים, אימיילים, הודעות ווצאפ וSMS והודעות אישיות ברשתות חברתיות. לכן אנחנו חייבים להצליח לבלוט בכל העומס הזה, כדי להשיג את המטרות שלנו. לנו כאנשי שיווק ובעלי עסקים, אין זמן לשבת מול המחשב, להסתכל על התנהגות הלקוחות שלנו, לנתח אותה ולפעול לפיה. יתר על כן, הרבה מהעבודה שאנחנו עושים באופן שוטף, היא עבודה טכנית ואף משעממת: שליחת אימיילים, ניהול לידים, כתיבה ותזמון פוסטים ברשתות החברתיות וכו'. בשביל כל זה קיימת האוטומציה השיווקית – להפוך את השיווק לטייס אוטומטי.

חסכון במשאבים, זמן וכוח אדם – בכדי לבצע את אותן פעולות שבעבר דרשו מאתנו הרבה זמן ולפעמים גם כמה עובדים, היום, באמצעות אוטומציות לעסק, אפשר לעשות אותן עם פחות אנשים, והכל מתבצע בצורה אוטומטית מאחורי הקלעים.

חווית משתמש משופרת – חווית המשתמש נפגעת מאוד ברגע שהוא מקבל מסרים שאינם רלוונטיים עבורו או בתזמון שמפריע לו. בניית תהליך שיווקי חכם ואוטומטי תאפשר למשתמש לקבל תכנים שמותאמים לו, בזמן שמותאם לו, ותהיה הרבה יותר אפקטיבית ל-2 הצדדים.

שיפור יחס המרה – ברגע שהלקוח הפוטנציאלי מקבל מסרים שהותאמו אישית עבורו, בתזמון ובתנאים הנכונים, הסיכוי שהוא בסופו של דבר ירכוש מכם יגדל משמעותית.

שימור לקוחות ושיפור השירות – שימוש נכון באוטומציה יאפשר לזהות בזמן לקוחות שחושבים לעזוב או אינם מרוצים מהשירותים שלכם. אוטומציה תקפיץ את הפרטים שלו למחלקת שימור לקוחות, ותציע לו אוטומטית מחירים טובים יותר, הטבה או עסקה שתתאים לו יותר. כמו כן אפשר להיעזר באוטומציה גם כדי לקצר ולשפר תהליכים כמו קבלת פידבקים מלקוחות.

אז מה בתכלס אתם יכולים לעשות עם אוטומציה?

  • ניהול לידים:

ניהול לידים זו אחת הפעולות המרכזיות שכל עסק עם נוכחות אונליין יכול (וכדאי לו מאוד) להכניס אליו אוטומציה. כך הוא יוכל לחסוך המון זמן, מאמץ וכסף. כדי שתבינו טוב יותר, קחו לדוגמה קמפיין לידים בפייסבוק שאתם מריצים. אתם רוצים לשלוח את הלידים האלה לתוך ה CRM (מערכת לניהול קשרי לקוחות = Customer Relationship Management) שלכם. באמצעות אוטומציה פשוטה אתם יכולים לשלוח את הלידים לאינספור מערכות שונות (CRM, Google Sheets, אימייל ועוד).

  • ליד אבוד:

עוד דבר מעניין ושימושי שאפשר לעשות עם אוטומציות לעסק, היא העבודה עם לידים. מעבר לאוטומציות הבסיסיות של הכנסת כל הלידים למערכת ה CRM תוך מילוי כל השדות הרלוונטיים, קיימות אוטומציות מורכבות יותר שעשויות מאוד לעזור. לדוגמה, אוטומציה שתהיה רלוונטית לכל אותם לידים שהשאירו פרטים אבל לא ענו חזרה למייל\הודעה שנשלחה אליהם. לידים כאלה “נתקעים” בתוך ה CRM לתקופה ארוכה ויוצרים אי סדר ועומס.

אז במקום להשאיר אותם שם ולהמשיך לנסות ליצור איתם, ניתן להריץ אוטומציה שתעשה את הפעולה הבאה: ברגע שליד מסוים עוברי למצב "אבוד", נשלח אליו מייל אוטומטי שאומר לו – שהבנו שהוא לא מעוניין להירשם לשירותים בהם הוא הביע עניין וחבל לנו מאוד על כך.

תופתעו לגלות כי רבים מהלידים האבודים האלו, לפתע נזכרו לענות שהם היו עסוקים, או לא שמו לב למייל שקיבלו, והם התעניינו מחדש בשירותים.

  • שמירת חשבוניות בספריית DROPBOX:

עסק רגיל, שלא עובד עם אוטומציות, שולחת מידי חודש חשבוניות לרואה החשבון שמטפל בו. בתכלס, מדובר במשימה שיכולה להיות מאד מתישה ואחת שיכולה לגזול לא מעט זמן. גם לזה, האוטומציות לעסק מספקות פיתרון!

כאשר מתבצעת סליקה באתר העסק שלכם, בדרך כלל נשלח מייל עם חשבונית ללקוח ועותק של אותו מייל נשלח גם אליכם למייל, נכון? אז במקום שתשמרו את החשבונית המצורפת כל פעם בצורה ידנית בכדי שתוכלו להעביר בסוף החודש לרואה החשבון, ניתן לבנות אוטומציה מאד פשוטה שסורקת את המייל שלכם וכל פעם שמגיע מייל עם חשבונית כזאת הוא מוריד את החשבונית ושומר אותה בספרייה ספציפית שאתם קובעים.

  • ניהול פגישות:

באמצעות אוטומציות, אתם יכולים לנהל את כל מערך הפגישות של העסק שלכם. ברגע שתיצרו פגישה ביומן של גוגל, ישלח ללקוח SMS עם כל הפרטים של הפגישה. בנוסף לזה, תוכלו לוודא כי יום לפני שהפגישה עצמה צפויה להתקיים, ישלח ללקוח SMS תזכורת נוסף. עוד דבר שתוכלו להוסיף באמצעות אוטומציה הוא האפשרות לאשר או לבטל את הפגישה בלחיצה פשוטה בתוך ה SMS עצמו.

  • מעקב משלוחים באתרי מסחר:

לאתרי מסחר ושירותי המשלוחים בארץ יש חיסרון מאוד מאוד גדול, והוא במערכת טובה לניהול משלוחים טובה. מערכת כזו שתיתן ללקוח אפשרות להתעדכן בכל רגע נתון בסטטוס ההזמנה או המשלוח שלו.
אוטומציה מאפשרת לנו לבנות עבור אתר מסחר שבנוי על WOOCOMMERCE, גם מערכת לניהול הזמנות ומשלוחים שתעבור באופן טוב ויעיל ותספק ללקוח מעקב אחר ההזמנות שלו.

אסכם ואומר כי כמעט לכל עסק או חברה בארץ אפשר (ואף צריך) להכניס אוטומציה. זה תקף גם לעסקים קטנים וגם לחברות גדולות מאד עם מאות עובדים ויותר. לכל עסק יש פעולות יומיומיות שצריך לשפר או לייעל, אוטומציות לעסק הן בדיוק הפיתרון לכך.

אם תרצו לדעת מהו הכלי העוצמתי ביותר לעסק שאתם מזניחים לחצו כאן.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892