תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך אלמנטור שינה את עולם הוורדפרס

למי שלא מכיר אלמנטור הוא WordPress Page Builder שנועד לאפשר לכם לבנות ולעצב עמודי בית, דפי נחיתה, יצירת קשר ובעצם כל דף שאתם יכולים לדמיין, בקלות ובמהירות שפשוט לא היו אפשריים קודם לכן בוורדפרס.
אלמנטור

אלמנטור הוא אולי אחד התוספים המשמעותיים ביותר בעולם אתרי הוורדפרס.
מי שעומד מאחורי הפיתוח של Elementor היא pojo.me, חברה ישראלית שמפתחת כלים לבוני אתרים מקצועיים.

ממש עד לא מזמן, רוב מערכות התוכן הקלאסיות השתמשו במבנה פשוט יחסית שנועד להפוך בניה של אתר לפשוטה כמו יצירת מסמך בקובץ וורד. אבל  כשרוצים לבנות עמודים מורכבים יותר ומרשימים יותר, עם התאמה מלאה למובייל, המצב כבר מתחיל להסתבך.

כדי לפתור זאת, נכנסו לתמונה ה-Page Builders כתוספים. אלו תוספים ש"מתלבשים" על מערכות ניהול תוכן פופולאריות כמו למשל וורדפרס ומביאות את היכולות של Wix ודומותיהן לתוך מערכות הקוד הפתוח הקיימות. בדרך כלל, כאשר יוצרים דף או פוסט חדש, המשתמש יכול לבחור האם הוא רוצה להשתמש בעורך הקלאסי או ב-Page Builders.

אלמנטור הוא אחד מאותם ה-Page Builder, ויש לו יתרונות רבים על תוספים אחרים:

  1. ידידותי למשתמש – Elementor מאפשר למשתמש לשלוט בקלות בתכונות ובאפשרויות שלו, ומאפשר חווית בניית אתרים חלקה. אין צורך בכישורים או רקע ב- HTML, PHP, Javascript או CSS כדי לבצע את העבודה. הודות לממשק המשתמש הנוח שלו, תוכלו להבין בקלות כיצד לבנות את האתר שלכם דף אחרי דף מבלי ללכת לאיבוד בתהליך או להיות מתוסכלים מכתיבת קודים.

אלמנטור מאוד פונקציונאלי וקל להבנה וברגע שתקלטו את השימוש בו תוכלו לבנות אתר מדהים. אתם יכולים אפילו לשמור את העיצוב שלכם כתבנית חדשה, להחיל אותה על דפים אחרים אחר כך, ולשתף אותה עם מעצבים אחרים.

  1. ווידג'טים מעולים ופונקציונליים – העריכה הבסיסית באמצעות אלמנטור נעשית דרך ממשק של "גרור ושחרר" (Drag & Drop) בעזרתו אפשר לגרור אלמנטים שונים ולמקם אותם במקומות שונים בעמוד.אתם מקבלים ווידג'טים שימושיים מאוד (הידועים גם כבלוקים) המותאמים אישית לתפקוד בכלי לבניית העמודים. ווידג'טים אלה כוללים כותרות, טקסט, תמונות, קטעי וידאו, גלריות, המלצות, קרוסלות, ורבים נוספים. אלמנטים מרכזיים אחרים שבהם תוכלו לשלוט בקלות באמצעות הפונקציונליות של גרור ושחרר כוללים כפתורים, סמלי מדיה חברתית, מפרידים ומרווחים. אתם יכולים למקם ולסדר אותם בחופשיות כרצונכם.
  2. עיצוב בזמן אמת – עריכת העמודים נעשית תוך כדי צפייה בעמוד שעורכים. יתרה מזאת, המשתמשים אפילו לא צריכים לרפרש את העמוד לאחר שהם מבצעים שינויים, כל שינוי מופיע באופן מיידי במסך התצוגה.
  3. עיצוב חסר גבולות – ישנן אפשרויות אינסופיות כמעט מבחינה עיצובית – החל משינוי פערי העמודות לשינוי גופני הטקסט ושכבת העל של צבעי הכפתורים. כל שעליכם לעשות הוא לחקור. אלמנטור מתגאה בלמעלה מ- 400 אייקונים הניתנים להתאמה אישית, מעל 800 גופנים של גוגל, כדי לשפר את הנראות של האתר שלכם. ומעל הכל יש מגוון מדהים של צבעים, גבולות ורקעים לבחירה.
  4. עריכה מותאמת לנייד – כולנו מכירים את זוועותיו של אתר מעוצב בצורה גרועה עם כותרת המופיעה ענקית באופן מביך על מסך הטלפון הנייד. ל- Elementor תכונות המאפשרות לכם התאמה לקהל המשתמש במכשירים שאינם מחשבים שולחניים או מחשבים ניידים. אלמנטור תומך באתרים רספונסיביים. אחד מיתרונותיו הבולטים הוא שיש לכם שליטה מלאה באופן בו הוא יוצג במובייל ואתם יכולים לראות תצוגה מקדימה מלאה של האתר שלכם. כלומר, אלמנטור מראה לכם כיצד האתר שלכם יראה ב3 מסכים שונים: PC, טאבלט ומובייל.
  5. היסטוריית גרסאות מלאה – הפקודות בטל ועריכה בוודאות מועילות מאוד ביצירת אתר – בידיעה שזה יכול להיות תהליך די מורכב. עם זאת, לפתרונות רבים לבניית דפים יש מגבלות בכל הקשור לתיקון העיצוב שלך. זה לא נכון לגבי אלמנטור. יש לו היסטוריית גרסאות מובנית. משמעות הדבר היא שאתה מקבל יומן עבור כל פעולה ושמור שאתה מבצע במהלך הדרך.
  6. מושלם לדפי נחיתה – מושלם ליצירת דפי נחיתה יעילים ביותר. אתם יודעים כמה דפים אלה חשובים במיוחד באתר או בבלוג עסקי. הפלאגין מאפשר לכם ליצור דף נחיתה מושך חזותית, עם טפסי הצטרפות או תצוגת מוצר נחמדה.

מתי מומלץ לבנות אתר עם אלמנטור?

כאשר בונים אתר אינטרנט ייעודי מאפס, ניתן לעשות זאת בקלות יחסית באמצעות שימוש בפקודות (CSS) הקובעות כללי עיצוב לכל אלמנט, חלוקה פנימית של אזורים באמצעות תגים ועוד. בנייה כזו דורשת ידע טכני רב והמון סבלנות.

אז, אתם יכולים לבנות אתר מ0 או שאתם יכולים להיעזר Page Builders. ההחלטה באיזה אופן לבנות את האתר תלויה בכמה גורמים: אפיון האתר, עלויות, עיצוב האתר, זמן ועוד.

אלמנטור אכן מהווה פתרון נוח לבניית אתר מורכב יחסית ברמת גבוה ובעיצוב מעניין. בכל זאת, לא תמיד הוא יהיה הפתרון המתאים.

אפיון האתר –  אם מדובר באתר מורכב ודינמי שכולל שדות המשתנים בהתאם להזנת התוכן, לעתים האפיון יכול לדרוש מצבים שבהם תתקעו ללא דרך לבנות את האלמנטים עם אלמנטור. למעשה תצטרכו לבנות אותם עצמאית ולהוסיף אותם כ"שורטקוד" לאלמנטור או להחליט להשתמש בתוסף נוסף לצורך אותו עניין.

עלויות – אלמנטור מספק פתרון זול ומתאים לכל כיס ולכן אם אתם לא מעוניינים להשקיע המון כסף באתר, עדיף לכם לבנות אותו עם אלמנטור. בניית אתר מ0 באמצעות קוד תהיה יקרה מאוד בדרך כלל.

עיצוב האתר – אלמנטור אכן שינה את עולם בניית האתרים כיוון שהוא מאפשר מגוון רחב של פיצ'רים ואפשרויות לבנות את עמודי האתר שלכם. אתם בהחלט יכולים לבנות אתר עם עיצוב מרשים בעזרת אלמנטור. אבל, בסופו של דבר, אם תרצו עיצוב שמותאם בדיוק להעדפות שלכם תצטרכו לבנות אתר מ0.

זמן – לרוב, בניית אתר עם אלמנטור תימשך פחות זמן מאשר בנייה מקוד נקי ללא Page Builders. אם יש לכם מעט זמן לפרוייקט, כנראה שעדיף לכם להשתמש באלמנטור וכך לחסוך זמן.

אם אתה רוצה לדעת כמה עולה אתר וורדפרס, תוכל לקרוא כאן

איך לומדים להשתמש באלמנטור?

מאוד פשוט – גוגל!!!

תופתעו לגלות שלל מדריכים (הן באנגלית והן בעברית) לשימוש באלמנטור. במדריכים השונים תוכלו למצוא הסבר לכל דבר שרק תרצו לבצע. מעבר לכך, ביוטיוב גם תמצאו סרטוני הסברה שמראים בדיוק איך מבצעים פעולות שונות במערכת של אלמנטור.

אלמנטור פרו:

לאלמנטור יש גרסה חינמית וגרסה בתשלום – אלמנטור פרו. בגרסה החינמית תוכלו לעצב עמודים בודדים. גרסת פרו לעומת זאת, מאפשרת לעצב לא רק עמודים בודדים, אלא גם את כל התבנית של האתר, כולל תוספים מתאימים כגון תוספי תפריטים, מדיה ותוספים חברתיים.

בגרסת הפרו יש 3 מסלולים – בהתאם לכמות האתרים שיש לכם.

לסיכום, אלמנטור הוא אחד התוספים הטובים הפופולריים ביותר לבנייה ועיצוב אתרים, וכמו שהספקתם להבין,  הוא לא סתם קיבל את התואר הזה. יש לו ממשק פשוט ונוח לתפעול, העבודה איתו מתבצעת בצורה חלקה ומהירה, הוא מציע המון תוספים שימושיים (בגרסת הפרו), הגרסה החינמית שלו מספיקה כדי לבנות ולעצב דפי נחיתה מעוצבים, בלוגים ואתרים בסיסיים.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892