תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך למצוא חברת בניית אתרים נכונה לכם ב-2022?

בניית אתר לעסק שלכם הוא תהליך משמעותי, ויכול להיות שהתהליך יהיה מרגש או מתסכל – זה בעיקר תלוי בבחירת אנשי המקצוע איתם נעבוד, לכן חשוב לבחור חברה לבניית אתרים המתאימה לכם.
איך לבחור חברה לבניית אתרים

אפשר לומר שבניית אתר לעסק דומה לשיפוץ של בית. מצד אחד ישנה התרגשות ואך מהצד השני יש תסכול וחשש מהתמודדות עם תקציב מוגבל, חוסר תקשורת, חוסר הבנה וכו'. וכמו שיפוצים בבית, כפי שאין אדריכל או קבלן שיפוצים המתאים לכולם, אין גם חברה אחת לבניית אתרים שמתאימה לכולם.

אז איך בוחרים את החברה המתאימה לבניית האתר של העסק שלכם?

תמיד כדאי להתחיל עם קצת עבודות סיור. בצעו חיפושים אונליין כדי למצוא חברות באזור שלכם (במידה וקרבה גיאוגרפית חשובה לכם) ובקשו מעמיתים מקצועיים לקבלת המלצות. בנוסף, אם ישנם אתרים (בענף שלכם או לא) שאתם אוהבים, בדקו מי בנה אותם והוסיפו אותם לרשימה שלכם. 

לאחר שיש לכם רשימה קצרה של חברות בניית אתרים אפשריות, בצעו את הצעדים הבאים:

1. בקרו באתרים של החברות הפוטנציאליות

האתר שהחברה לבניית אתרים בונה עבור עצמה היא אינדיקציה טובה לסגנון העיצוב, היכולות והמומחיות הטכנולוגית שלה. האם אתם אוהבים את האתר? האם האתר רספונסיבי? האם הוא עומד בסטנדרטים שלכם לאסתטיקה עיצובית וקלות השימוש? 

זה בסדר כמובן אם העיצוב של האתר אינו משקף בדיוק את הסגנון שלכם – חברה טובה תבנה לכם אתר המשקף את הסגנון שלכם ושל העסק שלכם ולא את שלה. הדבר החשוב הוא שהאתר נראה מעודכן ונעים מבחינה ויזואלית, פונקציונלי מאוד ומציע חווית משתמש טובה. אם אתם מצפים שתכנים חדשים יהיו חלק מהפרויקט באתר, חפשו כתיבה מקצועית ומרתקת בדפי האינטרנט של החברה ובבלוג שלה.

2. בדקו כמה מהאתרים שהם בנו

 חברות רבות לעיצוב אתרים יכללו באתר שלהן תיק עבודות, כך שתוכלו לראות בקלות כמה דוגמאות לעבודותיהן. האם האתרים שהן פיתחו נראים מקצועיים ונוחים לשימוש? האם הלקוחות שלהם דומים לכם מבחינת הגודל? האם האתרים נראים דומים בהיקפיהם?

3.התקשרו אליהם כדי לדבר על הפרויקט שלכם ולקבוע פגישה

שימו לב לאופן הטיפול שלהם בשיחה – האם הם נגישים וידידותיים? האם הם שואלים שאלות על החברה שלכם ועל פרטי הפרויקט, או שהם מיד מנסים למכור לכם? זו חברה שתעבדו איתה במשך חודשים, כך שחשוב שתהיה לכם דינמיקה ותקשורת טובה. אמנם מי שעונה לטלפון לא בהכרח יהיה זה שתעבדו מולו ברגע שתרשמו כלקוחות, אך אותו אדם עדיין משקף את האישיות הכוללת של החברה.

4. וודאו שאתם מוגנים

לצורך העניין וודאו שיש הסכם מפורט וברור הכולל אפיון אתר מקצועי, שהאתר וכתובתו מוגדרים כנכס של העסק שלכם, עם גישה ושליטה מלאה שלכם, בעלי העסק. וודאו שההסכם לא כובל אתכם אל החברה שבונה את האתר ושאיש הקשר מולו תעבדו הוא אדם תקשורתי עם הבנה עסקית.

חברה לבניית אתרים

אז איך בוחרים חברה לבניית אתרים שמתאימה לעסק שלכם?

הנה עוד כמה נקודות שכדאי להתעכב עליהן בבחירת החברה שעומדת ללוות אתכם בתהליך של אפיון, עיצוב והקמת האתר לעסק שלכם:

  • הבינו עד הסוף מה השירות כולל – בניית אתר הינה החלטה משמעותית לעסק שלכם שעולה לא מעט בכלל,  לכן אתם צריכים ומגיע לכם לקבל הסכם או הצעת מחיר מפורטים מאוד, ולהבין כל מילה בהסכם מול הספק שיבנה לכם את האתר. אם נתקלתם בביטויים לא מובנים בהסכם דרשו שיסבירו לכם (בכתב), מה הכוונה. בנוסף, כדאי לבקש מהחברה מולה תעבדו פירוט של מה שלא כלול בשירותים שלהם, כדי שלא יהיו הפתעות בהמשך. בדרך כלל אחסון האתר, רכישת כתובתו וכתיבת תכנים – לא יהיו כלולים בשירות.
  • הגדירו תקציב בהתאם לערך שהאתר יפיק – טווחי המחירים לאפיון ובניית אתר בהתאמה אישית הם מאוד רחבים והם תלויים בסדר הגודל של האתר, הטכנולוגיה, לוחות הזמנים, כמות ההתאמות האישיות הנדרשות וכו'. אז כיצד עליכם לדעת מה התקציב ההולם לבניית האתר של העסק שלכם? נסו לכמת את הערך של אתר מקצועי לעסק שלכם ולהכנסותיו, ולפי כך תגדירו תקציב בהתאם.
    לדוגמה: אם אתם אדם מעוניין לפתוח בלוג שכנראה לא ישמש כהכנסה רצינית – אין סיבה עסקית בשבילו להשקיע אלפי שקלים באתר אינטרנט. מנגד, לחברה מוכרת עם הכנסות גבוהות וקהל לקוחות רחב עדיף כן להשקיע סכום מכובד ולעבוד עם חברה לבניית אתרים בעלת ניסיון וידע רב. אתר חובבני עלול לפגוע בתדמית ובהכנסות של העסק.
  • דרשו אפיון אתר מסודר – הקמת אתר לעסק דורשת הגדרת מטרותיו, קהל היעד שלו, ניתוח מתחרים ועוד. על כן, חשוב לוודא שתקבלו אפיון אתר מסודר. זה יאפשר לכם לוודא מראש שהספק אכן מבין את מטרות האתר ושיש ביניכם הסכמה על מבנה האתר ועיצובו, עוד לפני שהתחילו לבנות אותו.
  • בחרו בקפידה את בונה האתרים שלכם – איש הקשר מולו תעבדו ישמש כמו שותף עסקי שלכם בתקופת הבנייה. הוא אמור להוביל אתכם בתהליך שבסופו תקבלו אתר שמשרת את העסק שלכם על הצד הטוב ביותר. לכן, חשוב לדבר ולהכיר את איש הקשר לפני שחותמים על הסכם, כדי להבין מראש האם יש לאיש הקשר הבנה עסקית, והאם הוא מסוגל להבין את הצרכים שלכם ושל העסק שלכם. נסו אפילו לפנות ולהתייעץ עם לקוחות קודמים שהיו לו, וודאו שיש לו ניסיון בבניית אתר בסדר גודל של האתר שאתם צריכים. לא כל מי שיודע לבנות אתרים, בהכרח ידע לבנות את האתר שמתאים לעסק שלכם.
  • וודאו שכתובת האתר בבעלותכם וגישה מלאה לשרתים – גם אם בעוד כמה שנים תקימו אתר חדש לגמרי, בטכנולוגיה חדשה ובעזרת חברה לבניית אתרים שונה, אתם תרצו להשתמש בדומיין המקורי שלכם, שאותו הלקוחות שלכם כבר מכירים. לכן חשוב שתוודאו שהדומיין אכן בבעלותכם ולא שייך לחברה לבניית אתרים. יתר על כן, בעלי האתר משלמים באופן שוטף לחברת אחסון המארחת את האתר. חשוב לוודא שיש לכם גישה מלאה לשרתי האתר ושיש לכם אפשרות קלה לנייד את האתר לחברת אחסון אחרת בכל עת. 

סיכום
בניית אתר לעסק שלכם היא השקעה לטווח ארוך והחברה בה תבחרו לבניית האתר, תלווה את העסק שלכם לאורך כל תהליך ההקמה שלו. אל תהיו פזיזים ואל תמהרו לבחור חברה כזו לפני שאתם בודקים היטב את כל הדברים שכתבתי כאן למעלה. אתם לא רוצים להצטער על הזמן והכסף שהשקעתם ולהישאר עם תוצר שלא תהיו מרוצים ממנו ב100%.

אם אתה רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר וורדפרס, תוכל לקרוא עוד כאן.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892