תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך להרוויח כסף מבלוג

להרוויח כסף מבלוג

אחת השאלות שהכי מעסיקות את מי שחי ונושם את עולם המדיה, היא האם למעשה ניתן להתפרנס מבלוגים? או שזה רק מיתוס? אז הנה החדשות הטובות: אתה יכול להרוויח כסף מבלוג, אתה רק צריך לעשות את זה נכון! ולא, לא צריך לקחת לך שנים כדי להפוך לבלוגר מצליח.

לדעת את האמנות של יצירת תוכן איכותי באופן עקבי, להניע תנועה של מנועי חיפוש, למנף מדיה חברתית וליצור לידים זה נהדר – אבל אתה גם צריך לדעת איך לעשות מזה כסף.

התהליך בהחלט מאתגר, אבל לגמרי אפשרי! במדריך זה, אראה לך את הדרך המדויקת להרוויח כסף מבלוג

ומאיזה דברים אתה חייב להיזהר. בוא נתחיל!

שלב 1: גלה את נישת הבלוג שלך

העניין הראשון שעל סדר היום הוא להחליט על מה הבלוג שלך הולך להיות. בין אם אתה רוצה לדבר על בישול, שיווק שאינטרנט, טבעונות או בכלל בלוג סיפורים, העיקר שתחליט. זכור, הרעיון שלך לא צריך להיות מהפכני, אבל אתה צריך קול ייחודי משלך.

שני טיפים להחלטה על נישת בלוגים:

בחר משהו שאתה נהנה ממנו

אני יודע שזה נשמע כמו קלישאה, אבל אין שום טעם לבלוג אם אתה לא אוהב את הנושא.

לעולם אל תתחיל לכתוב בלוג על משהו שאתה לא אוהב – זה יופיע בכתיבה שלך והקוראים שלך ירגישו את זה. מה גם שלא תוכל לייצר באופן תמידי תוכן איכותי ביותר כדי לבנות את הקהל שלך ומאוחר יותר לייצר רווחים ממנו.

תכין רשימה של דברים שמסקרנים אותך ואתה נהנה ללמוד עליהם. נסה גם לחשוב על מה החברים והמשפחה מגיעים אליך כשמבקשים ייעוץ.

גלה אם לנישה פוטנציאלית יש קורא

הדרך היחידה שאתה יכול להרוויח כסף מבלוג היא אם יש לך מספיק מבקרים באתר. נניח שכבר הבנת את נישת הבלוג שלך ואתה רוצה לכתוב על אומנות ומלאכה.

אתה מקבל החלטה חכמה להתמקד עוד יותר ולפתח בלוג המוקדש אך ורק לאומנות נייר או סקרפבוקינג (הכנת אלבומים עם הדבקות, תמונות וקישוטים למיניהם). אתה נהנה לכתוב על שני הנושאים, אבל מעדיף להתמקד בעיקר בנושא אחד. איך בוחרים בין שתי האפשרויות?

תשובה: בצע חיפוש מהיר בגוגל.

אתה תראה שיש הרבה יותר תוצאות הקשורות לאמנות נייר לעומת סקרפבוקינג. לכן, הגיוני יותר לכתוב על אמנות נייר – זה מה שהקהל מחפש יותר. חשוב גם להוסיף שעדיף להימנע מנושאים רחבים או כלליים. אל תפחד להיות ספציפי כל עוד יש מי שזה מעניין אותו.
למשל, אם אתה רוצה ליצור בלוג אוכל, אל תשתמש במילים כמו "אוכל". במקום זאת השתמש ב"ברביקיו" או "טבעוני". אחרת הבלוג שלך יבלע בין תוצאות החיפוש הרבות. 

שלב 2: תן שם לבלוג שלך

ברגע שהרעיון קיים, עליך לחשוב על שם לבלוג שלך. האם השם סטפני ג'ואן אנג'לינה גרמנוטה מצלצל סבבה? כך חשבתי. אבל אני מהמר שליידי גאגא כן.
סטפני ג'ואן אנג'לינה גרמנוטה הוא שמה האמיתי של ליידי גאגא. היא החליטה ללכת עם אלטרנטיבה זכירה וקליטה יותר שמתאימה למוזיקה שלה.

זה כוחו של השם הנכון.

בחירת שם לבלוג היא החלטה משמעותית. אחרי הכל, זה יהיה שם המותג שלך ויכתיב כיצד אנשים יזכרו אותך. לכן זכור את השאלות הבאות כשאתה מחליט על שם:

– האם זה משקף את מה שהבלוג שלך עומד להיות?
– האם קהל היעד שלך יאהב את זה?
– האם קל לומר ולאיית את השם?
– האם הוא קצר ותמציתי?

וכמובן תוודא שהשם שבחרת זמין כדומיין. אתה יכול להשתמש בבודק שמות הדומיין של Bluehost למטרה זו. הקלד כל שם פוטנציאלי בשורת החיפוש ולחץ על בדוק זמינות.

שלב 3: תכנן איך יראה בלוג הוורדפרס שלך

כדי לעצב בלוג מוצלח, כדי לך לבחור בתבנית וורדפרס אטרקטיבית ומשתלמת. למה אתה צריך את זה? ובכן, לאחר ההרשמה ל- WordPress, הבלוג שלך ייראה מאוד בסיסי, משעמם, ולא בדיוק מה שהיית מכנה אלגנטי ומסביר פנים. 

האופן שבו האתר שלך נראה יכול לעזור להגדלת הטראפיק, מה שמאפשר לך להרוויח יותר כסף. למרבה המזל, לוורדפרס יש אלפי תבניות לבחירתך. כך תוכל לבחור ערכת נושא של WordPress:

היכנס לחשבון WordPress שלך, לחץ על Appearance בתפריט בסרגל הצד.
מהאפשרויות הנפתחות, בחר ערכות נושא – עבור אל הוסף חדש, הממוקם בחלקו העליון של המסך, כדי לקבל גישה לאלפי ערכות נושא מעולות של WordPress. 

אתה יכול גם ללחוץ על מסנן תכונות כדי לסנן את החיפוש שלך ולראות אפשרויות המתאימות יותר לטעמך. חשוב מאוד לבחור ערכת נושא המתאימה לסגנון האישי שלך, אך יחד עם זאת, היא צריכה להיות מסונכרנת גם עם הנישה של הבלוג שלך.

אתה יכול לצפות בתצוגה המקדימה של התבנית שבחרת כדי לראות איך היא תראה על פני האתר שלך. אם אתה אוהב איך שזה נראה, לחץ על 'התקן' ואז על 'הפעל'. עם ערכת נושא חדשה ומעוצבת, האתר שלך יקבל שדרוג נחוץ שיגרום לו להראות מושך יותר בעייני מבקרים.

שלב 4: העלה נושאי בלוג מעניינים

אם אתה רוצה להגדיל את תעבורת האתר שלך או לעודד הרשמות נוספות לרשימת הניוזלטר שלך, עליך להציע לקוראים שלך תוכן מעניין.

הטיפ שלי הוא להכין רשימה של שאלות שאתה מקבל לעיתים קרובות. תאמין לי, תוך 30 דקות בלבד, תוכל להמציא כמות ענקית של נושאים פוטנציאליים לבלוג. העדיפות שלך צריכה להיות להסתכל על דברים מנקודת מבטו של הקורא שלך. אתה יכול גם להתמקד בשאלות ברמה גבוהה יותר.

נניח שתרצה לפתוח בלוג הורות לאמהות בבית. הנה דוגמה לרשימה של שאלות אתה צריך לשאול את עצמך, יחד עם רשימת תשובות הנוגעות לבלוג לאמהות:

1. מה יכולה להיות נקודת שיח מסקרנת או מרגשת עבור הקוראים שלך?
עבור אמהות בבית, נושאים הקשורים לאימון שינה, חינוך ביתי ורעיונות לארוחות ידידותיות לילדים, או בתקציב מוגבל, יכולים להיות מקום נהדר להתחיל בו.

2. מהן נקודות הכאב והאתגרים של הקורא שלך?
אתגרים ביתיים נפוצים לאמהות בבית יכולים להיות תכנון ארוחות, הבנת אבני דרך התפתחותיות אצל התינוק וכו'.

3. מהן תכונות האופי של הקוראים שלך?
אמהות הן בדרך כלל סבלניות ואכפתיות ומעריכות חוש הומור.

4. אילו נושאים נישתיים הכי מושכים את הקוראים שלך?
התפתחות נפשית, פיזית ורגשית של ילד יכולה להוות נקודות שיחה אטרקטיביות עבור אמהות בבית.

5. אילו נושאים הקוראים שלך ישנאו לגבי הנישה שלי?
אמהות שבוחרות להישאר בבית, לא אוהבות שאחרים מזלזלים בכך. אז אתה יכול לכתוב בלוגים על האופן שבו החברה רואה אותם וההשפעה שלהם.

באופן דומה, תוכל להשתמש בשאלות שהצגתי למעלה כדי להעלות רעיונות התואמים לנישה של הבלוג שלך. בזמן שאתה עושה זאת, אל תשכח לכתוב לכל נושא כותרת קליטה ומושכת, שתגרום לקורא ללחוץ מיידית על הבלוג שלך.

שלב 5: בצע אופטימיזציה לבלוגים שלך עבור מנועי החיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא שלב מכריע כדי להרוויח כסף מבלוג. בעזרת אופטימיזציה לאתר שלך תוכל להביא אותו למיקום גבוה יותר במנועי החיפוש עבור מילות מפתח וביטויים ספציפיים. כך תצבור קהל מבקרים גדול יותר ותוכל להרוויח יותר. 

בוורדפרס תוכלו לבצע אופטימיזציה לתוכן ולבלוג שלכם על ידי הורדת תוסף בשם Yoast SEO.

עבור לתפריט תוספים ולחץ על הוסף חדש. חפש את Yoast SEO בסרגל החיפוש ואז התקן את התוסף. אל תשכח להפעיל אותו כדי להשלים את תהליך ההתקנה. תגלה שתוסף זה ייתן לך כל מיני טיפים והצעות לשיפור המבוססים על מילות המפתח שבחרת כדי לעזור לך לבצע אופטימיזציה של התוכן שלך. אני ממליץ לשלב כמה שיותר הצעות לשיפור SEO ותוכן.

לסיכום

יש הבדל בין פשוט לקיים בלוג לבין לייצר רווחים ממנו. כדי לעשות את המעבר הזה ולהפוך אותו לכמה שיותר מוצלח, תצטרך לאמץ גישה ממוקדת יותר וליזום.

פשוט הישאר ממוקד ועבוד בעקביות כדי להמשיך ולשפר את הבלוג שלך ולבנות אמון בינך לבין הקהל שלך. פעל לפי השלבים שהצגתי כאן למעלה, כדי להתחיל את הדברים בדרך הנכונה. זכור להיצמד למה שעובד, ותהיה לך נוסחה מוצלחת.

אז יאללה שיהיה בהצלחה!

לאחר שקראת איך להרוויח כסף מבלוג אולי יעניין אותך לקרוא גם איך לכתוב תוכן כמו שגוגל אוהבת ולהגיע למקום הראשון

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892