תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך למכור מוצרים באינטרנט ולהגדיל את ההכנסות בעסק שלכם

הגדלת המכירות המקוונות היא המטרה העיקרית של אינספור עסקים, גדולים וקטנים כאחד. בין אם אתם מנהלים עסק משפחתי קטן או עובדים אצל ענקית מסחר אלקטרוני כמו אמזון, הגדלת המכירות בערוצים המקוונים זה תהליך שנראה הרבה יותר קל ממה שזה באמת.
איך למכור מוצרים באינטרנט

למרבה המזל, יש עשרות דרכים בהן תוכלו להגדיל את המכירות שלכם ברשת, שרבות מהן תוכלו ליישם מיד. חלק מהטיפים הללו מתמקדים באסטרטגיות ספציפיות שתוכלו ליישם לדוגמה, איך למכור מוצרים באינטרנט, ואילו אחרות כלליות יותר. 

במאמר הזה נציג ונסביר אותן, כך שבין אם אתם מוכרים מוצרים פיזיים ובין אם אתם מנהלים עסק המבוסס על מתן שירותים, הנה 10 טכניקות שניתן להשתמש בהן כדי להגדיל את ביצועי המכירות המקוונות שלכם:

1. היו כנים בקופירייטינג שלכם

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל זה "מדהים" כמה אתרים כותבים צ'קים שמוצריהם אינם יכולים לפדות. לא רק שכנות בקופירייטינג שלכם מכריעה את המוניטין של העסק שלכם, היא גם מטפחת ומעודדת אמון במותג שלכם. אל תטענו טענות שאתם לא יכולים לבסס, הצרכנים של ימינו רגישים יותר לשיווק BS, אז תהיו כנים, ישירים ונגישים בכל מקום באתר שלכם, מדף הבית ועד לקמפיינים שלכם ברשימות התפוצה.

2. קבלו יותר קליקים על מודעות עם תוספים למודעות

אם אתם רוצים לדעת איך למכור מוצרים באינטרנט או אם אתם כבר מוכרים מוצרים אונליין, תוספים למודעות הם משהו שאתם לא צריכים לחשוב פעמיים לגביו – תכונה זו (זמינה ב- AdWords וב- Bing) מאפשרת לכם להגדיל את האפקטיביות של המודעות שלכם עם יותר מקומות ללחוץ עליהן. ואין שום עלות תוספת! זה מגדיל את שיעור הקליקים של המודעה שלכם לגמרי בחינם!

3. הציגו המלצות של לקוחות וסימני אמון

בסביבת המדיה החברתית של ימינו, משוב הלקוחות מעולם לא היה חשוב יותר. במקרה הטוב, המשמעות היא שהלקוחות שלכם מרוצים מאוד ויכולים לספק לכם את אחד הנשקים היקרים ביותר בארסנל שלכם – המלצות.

כמות גדולה של לקוחות מרוצים תשפיע במידה ניכרת על המכירות שלכם, לכן תדאגו לכלול המלצות שוטפות וביקורות הכי טובות שרק אפשר מלקוחות קודמים שלכם. אלה עשויים להופיע בדפי המוצרים שלכם, בדפי הנחיתה, בעמוד התמחור וגם בדף הבית. 

באופן דומה, הכללת 'אותות אמון' יכולה להיות דרך מצוינת להגדיל את המכירות המקוונות, מכיוון שהם יוצרים תפיסה נוחה יותר של המותג שלכם אצל הלקוח הפוטנציאלי ויכולים להתגבר על היסוסים והתלבטויות שהיו לו. 

אז מה הכוונה ב'אותות אמון'? אם לעסק שלכם יש הסמכות מקצועיות כלשהן (אפילו משהו שגרתי ופשוט העיקר שיהיה משהו), שימו את המידע הזה/התעודה בראש ובראשונה באתר שלכם. דוגמה נוספת – אם יש לכם רשימה מרשימה של לקוחות גדולים ומרויחים, וודאו שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יודעים על כך.

4. צרו תחושת דחיפות

חשוב להיות כנים ושקופים לגבי מי שאתם ומה שאתם עושים, אבל אין כל מניעה ליצור תחושת דחיפות כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים לקנות מכם כרגע!

צרכנים רבים מגיבים בחיוב לתמריצים היוצרים תחושת דחיפות, החל ממבצעים רגישים לזמן מוגבל ועד מוצרים במהדורה מוגבלת. למרות שהדרכים בהן אתם יכולים להשיג זאת מגוונות כמו המוצרים שאתם יכולים לקנות ברשת, אסטרטגיות מסוימות עשויות להיות יעילות יותר מאחרות. 

לדוגמא, אם אינכם יכולים לייצר מוצר במהדורה מוגבלת כדי לפתות לקוחות פוטנציאליים, אולי תוכל להציע תמריץ כספי ללקוחות המתחייבים לרכישה מיד, כגון משלוח חינם או הנחה.

ב- AdWords תוכל להשתמש בהתאמה אישית של מודעות כדי להציג ספירה לאחור על הצעה עונתית או מכירה לזמן מוגבל.

5. הציעו אחריות להחזר כספי

לעתים קרובות, אחד הגורמים החזקים ביותר בהחלטה של ​​צרכן לא לקנות משהו הוא סלידת סיכונים – הרצון להימנע מאובדן פוטנציאלי. לרוב, הסיכון הנתפס הזה הוא סיכון פיננסי. 

מדוע מישהו צריך לקנות את המוצרים שלכם? מה אם הם לא כל כך טובים, או שהלקוח לא אוהב אותם? אנחנו לא אומרים שזה נכון, אבל זה מה שעובר בראשו של הלקוח. אפילו רכישות קטנות יכולות לשאת את הסיכון של "חרטת הקונה", לכן התגברו על התנגדות זו מלכתחילה על ידי מתן אחריות להחזר כספי.

מכירת מוצרים באינטרנט

6. הציעו פחות אפשרויות

בעיני עסקים רבים מושג זה אינו מתקבל על הדעת. אין ספק שהצעת מוצרים נוספים היא דרך נהדרת להגדיל את המכירות! ובכן, לאו דווקא. למעשה, במקרים רבים, מגוון גדול יותר של אפשרויות יכול להוביל לחוסר החלטיות מצד הלקוח הפוטנציאלי, אשר בתורו גורם לאובדן מכירות.

אם יש לכם מגוון רחב של מוצרים, שקלו לבנות את האתר או את דפי המוצרים שלכם באופן שמציע למבקרים כמה שפחות אפשרויות. זה מקטין את האפשרות שהמבקר יוצף על ידי עשרות מוצרים שונים. ניתן להשיג זאת על ידי סידור המוצרים שלכם לקטגוריות צרות יותר ויותר, או שתוכלו לשים דגש רב יותר על פחות מוצרים בודדים. כך או כך, זכרו שככל שתספקו יותר אפשרויות, כך הסיכוי שלקוח יהיה מבולבל ויחליט ו'ללכת' לקנות במקום אחר.

7. התמקדו לקהלים דומים בפייסבוק

אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את המכירות המקוונות היא להשתמש בנתונים שיש לכם על הלקוחות הקיימים שלכם כדי למצוא אנשים בדיוק כמוהם. פייסבוק מאפשרת לכם לעשות זאת באמצעות מיקוד של קהלים דומים.

קהלים דומים בפייסבוק הם למעשה משתמשים בפייסבוק שמשתפים מאפיינים והתנהגויות במסד הנתונים שלכם. אתם מעלים את הנתונים שלכם לפייסבוק, והיא מצליבה אותו עם המידע שלה (ומידע ממתווכי נתונים של צד שלישי) כדי ליצור התאמות על סמך הקריטריונים שאתם מציינים. זוהי דרך מצוינת לגרום לנתוני הלקוחות הקיימים שלכם לעבוד עבורכם, מכיוון שהיא מאפשרת לכם להרחיב מאוד את טווח ההגעה שלכם במינימום מאמץ ולהשתמש במודעות ממוקדות במיוחד כדי לפתות את משתמשי פייסבוק הדומים מאוד ללקוחות הקיימים שלכם.

8. הפחיתו חיכוך בשלב התשלום/הקופה

על פי ביזנס אינסיידר, סחורות מקוונות בשווי של 4 טריליון דולר ננטשו בעגלות קניות לא שלמות בשנה שעברה בלבד. זהו סטטיסטיקה קריטית שמראה עד כמה חשובה חווית המשתמש בקופה.

הפחתת חיכוך בתהליך התשלום יכולה להשפיע בצורה מדהימה על שיעורי ההמרה שלכם. בדיוק כמו שעליכם להקל על מבקרים את השימוש באתר שלכם ולנווט בו, עליכם להקל עליהם אפילו עוד יותר לקנות את מה שאתם מוכרים בפועל. בטלו את הצעדים המיותרים בתהליך הצ'ק-אאוט העלולים לפגוע בסיכוי להמרה. דלגו על שדות מיותרים בטפסים וכדומה.

9. ספקו כמה שיותר אפשרויות תשלום

אוקיי, אז העסק שלכם מאפשר תשלום עם כרטיסי אשראי – יופי, אבל מה לגבי תשלום PayPal? או ApplePay? מה עם ביט? 

כיום לצרכנים יש יותר אפשרויות מאשר בעבר, מבחינת האופן שבו הם משלמים בפועל עבור מוצרים ושירותים, ולא כולם מעדיפים להשתמש באמריקן אקספרס. על ידי הצעת אפשרויות תשלום נוספות, כולל שירותים חדשים יותר שהופכים פופולריים יותר ויותר בניידים, אתם מקלים על לקוחות פוטנציאליים לתת לכם את הכסף שלהם. 

אין ספק שזו עשויה להיות טרחה לייעל את האתר שלכם כדי לכלול את כל האפשרויות הללו, אך אם אי פעם שאלתם את עצמכם איך למכור מוצרים באינטרנט, פעולה זו היא דרך נהדרת להגדיל את המכירות המקוונות בחנות שלכם, במיוחד אם התנועה החזקה באתר שלכם היא דרך המכשירים הניידים.

10. השקיעו בתמונות מוצרים איכותיות

יש עדויות משכנעות לכך שאוכל שהוצג היטב אכן טעים יותר ממנות המוצגות בצורה מרושלת. בהתחשב בחשיבות המראה החיצוני ביחס לאופן בו אנו תופסים דברים (כולל אנשים אחרים), ברור שהשקעה בצילומי מוצרים איכותיים תשפיע באופן דומה על המבקרים באתר שלכם.

לא משנה מה אתם מוכרים, תכללו תמונות באיכות גבוהה של המוצרים שלכם – ללא תמונות ממוזערות זעירות או צילומים בתאורה גרועה שצולמו עם הפלאפון שלכם. הקפידו גם לכלול מגוון רחב של תמונות. זה אולי נראה מוגזם לכלול צילומים של המוצרים שלכם מכל זווית אפשרית, אבל נסו זאת – זה מעניק תחושת ביטחון ללקוחות, במיוחד באינטרנט.

במידה ותרצו לקרוא עוד על בניית אתר מכירות בוורדפרס, הנה 5 כללים חשובים שיחסכו לכם זמן ויכניסו יותר כסף

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892