תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

בניית אתר לעסק בחינם? כדאי שתחשבו על זה פעמיים

כאשר העסק שלכם חדש יחסית ואתם לא רוצים או לא יכולים להוציא הרבה כסף, אך אתם יודעים שאתם זקוקים לאתר אינטרנט (כי אין מה לעשות, הכל כבר מזמן עבר לאונליין), טבעי לחפש את האפשרות הכי פחות יקרה. למארחי אתרים רבים כיום יש אפילו כלים חינמיים הגונים למדי לבניית אתרים בהשוואה למה שהיה לנו לפני כמה שנים.
בניית אתר לעסק בחינם

אנחנו מבינים את החשש, אך עם זאת, חשוב לנו לומר לכם שאתם טועים אם אתם חושבים שבונה אתרים חינמי יכול להשיג לכם אתר בדיוק כמו מעצב מקצועי. תחשבו על זה ככה: בטח, כל אחד יכול לבנות אתר. כל אחד יכול לבנות בית גם הוא, אבל יש סיבה שאנחנו משלמים לבונים שעושים את זה למחייתם.
אז תעשו טובה, ותקראו את המאמר הזה לפני שתחליטו על בניית אתר לעסק בחינם. זה לפחות יעזור לכם לשים לב לכמה דברים שאולי אתם לא חושבים עליהם עדיין.

אז מה הכוונה בניית אתר לעסק בחינם?

רוב המתחילים שרוצים להקים אתר משלהם בדרך כלל מחפשים בגוגל את המונח אתר בחינם ומגלים חברות רבות המציעות שירותי אירוח אתרים בחינם.
המחשבה על אירוח אתרים בחינם ובניית האתר שלכם מבלי לשלם שום דבר מפתה.
אבל מאוד מהר תגלו שזה לא כל כך מפתה כמו שחשבתם. ברגע שנרשמת לכביכול "שירותי אתרי אינטרנט בחינם", אתם מתחילים לגלות את המגבלות גלומות בכך, ורבות מהן מתגלות כלא חינמיות בכלל.

קראו את 9 הסיבות הללו מדוע בניית אתר לעסק בחינם היא כמעט תמיד רעיון גרוע:

1. אתם לא יודעים, מה אתם לא יודעים.

אתם יכולים בהחלט ליצור אתר שנראה טוב יותר משל רוב המתחרים שלכם אם אתם משתמשים בבונה אתרים חינמי. עם זאת, זה שהוא נראה טוב יותר לא אומר שמדובר באתר שבנוי היטב.

ובמיוחד אם האתר שלכם הוא גם חנות אינטרנטית לעסק שלכם, אתם באמת חייבים לדבר עם מפתח אתרים מקצועי.

בניית אתר שבאמת עובד בשבילכם, במקום להיות הוצאה כללית פשוטה היא דבר שאנשים מבלים את חייהם המקצועיים ללמוד ולשכלל. זה לא רק להעלות תמונה יפה, להעלות שורת תגים מעוצבת היטב, לרשום את השירותים שלכם ולהוסיף מספר איש קשר.

קחו דוגמה: האם "דף האודות" שלכם צריך להיות על ההיסטוריה של החברה שלכם? בהחלט לא. לא להרבה אנשים באמת אכפת מהיסטוריה של החברה שלכם. אפילו בדף ה- About שלכם אנשים רוצים לראות (שוב) כיצד החברה שלכם עוזרת להם לפתור את הבעיה שלהם, ויש לכם פחות מחמש שניות לשכנע אותם. אז אלא אם כן אתם בעלי כישורי Story Telling מטורפים, עדיף שתיתנו למישהו אחר לעשות את העבודה.

2. לא למדתם עיצוב אתרים

תחשבו על זה ככה – יש הבדל בין תמונה שאתם מצלמים ברגע זה, לבין תצלום שאתם יכולים למסגר ולתלות על הקיר בבית שלכם. אז אותו הדבר עם בניית אתר.

בוני אתרים עוזרים לכם לקחת את האתר שלכם כמה רמות קדימה. אתם יכולים ללמוד קצת לבנות ולעצב בעצמכם, אבל עדיין תצרכו הרבה אימון ועבודה כדי לעשות את זה בצורה מקצועית. 

למעצבים ובוני אתרים יש המון ידע, ולא פחות חשוב – המון ניסיון. הם יוכלו לספק מענה לכל מה שהאתר שלכם צריך וכך, לא תצטרכו להתפשר ולוותר על דברים שלא הצלחתם לעשות בעצמכם.

3. לא למדתם אינטראקציית משתמשים

זה קשור לעיצוב אתרים אבל זה בעצם הנקסט לבל, וזה הערך המוסף שבונה אתרים טוב ייתן לאתר שלכם.

עיצוב הוא דבר אחד, הבנת האופן שבו אנשים מתקשרים עם האתר שלכם היא משהו אחר. איפה צריכה להופיע קריאה לפעולה? מה קצב הזרימה שאתם רוצים שהיה למבקרים באתר שלכם? כאשר הם לוחצים על הכפתור עליו תרצו שילחצו, כיצד הדף הבא תופס את העניין שלהם ומוביל אותם הישר אל הדרך להפוך ללקוחות?

אתרים טובים לא צריכים להיות יותר מדי מכירתיים, הם פשוט צריכים לשמש למסירה נכונה של מידע. יש דרך לעצב את האתר כך שהוא יהיה לגמרי כלי מכירה מבלי להראות "מכירתי". למעשה, מומחה המבין היטב באינטראקציית משתמשים עושה זאת מבלי שהמבקר יבין זאת. כשאתם עושים את זה נכון, אתם בעצם עוזרים ללקוחות שלכם, ולא מוכרים להם. 

אך אם אינכם מבינים כיצד לעשות זאת, אתם יכולים לגרום לפעולה ההפוכה ואף לגרום נזק לעסק שלכם.

4. לא למדתם SEO

אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלכם עבור מנוע החיפוש של גוגל, היא הדרך העיקרית לגרום לכך שאנשים ימצאו אתכם בראש תוצאות החיפוש שלהם. יש דרכים לעשות את זה נכון!

האם העסק שלכם מבוסס באזור מסוים? קידום אתרים מקומי הוא מה שיעמיד אתכם בראש הרשימות המקומיות כאשר מישהו מחפש את סוג השירות שלכם באזור הזה.

קידום אתרים היה קודם כל עניין של מילות מפתח והצבתן בכל מקום, גם אם הוא גורם לכותרת העמוד להישמע מוזרה. חלק מיועצי קידום אתרים שלא עוקבים אחר השינויים והעדכונים של גוגל, עדיין משתמשים באסטרטגיה זו בלבד. אך חשוב להבין שSEO משתנה כל הזמן. גוגל מתעדכנת כל העת באלגוריתמים שלהם הקובעים את הדירוג. לכן SEO הוא משהו שצריך ללמוד אותו כל הזמן.

כן, ישנם דברים מסוימים שאתם יכולים לעשות שעוזרים והם ברורים למדי. למשל, אתם יכולים ללמוד די מהר כיצד לכתוב פוסטים בבלוגים אחרים כדי להחזיר קישורים לאתר שלכם. אך יש הרבה יותר מזה, בבניית אסטרטגיית SEO טובה ולכן רצוי לתת למישהו שמבין בזה היטב לעשות זאת.

בניית אתר בחינם

ולסיבות קצת יותר טכניות:

5. אתרים חינמיים איטיים במיוחד

מרבית ספקי אירוח האתרים החינמיים מציבים מאות אתרים המשתמשים באופן משותף באותו השרת. זה גורם לכל אתרי האינטרנט שלהם להיטען במהירות נמוכה מאוד. אתרים איטיים יוצרים חווית משתמש גרועה והם גרועים עבור SEO, ועלולים להוביל לדירוג נמוך בתוצאות החיפוש של גוגל. 

במילים אחרות, פחות לקוחות יכנסו לאתר שלכם והדבר יפגע בעסק שלכם.

6. כתובת אינטרנט לא מקצועית

בעל כתובת אתר כמו mysmallbusiness.Freewebsite.com לא נראה מקצועי בכלל. מבקרים באתר שלכם ולקוחות פוטנציאליים יתקשו למדי לקחת את האתר שלכם ברצינות כשאין לכם אפילו שם דומיין מתאים.
וכשאתם מבקשים מהחברות האלה דומיין מותאם אישית, בדרך כלל אתם צריך לשלם משהו כמו 19$ – 25$ עבור דומיין שעולה בדרך כלל 10$.

7. הם יכולים לנעול את הנתונים שלכם

משתמשים רבים המתחילים עם אתר בחינם ואז רוצים לעבור לשירות בתשלום, לא מצליחים להעביר את נתוני האתר שלהם. ספקי שירות אלה אינם מציעים כלים להעברת האתר שלכם בקלות. בסופו של דבר משתמשים משלמים לעצמאים כדי לייצא ידנית את התוכן שלהם, מה שיכול להגדיל במהירות את החשבון שתשלמו בסופו של דבר.

8. פרסומות לא רלוונטיות באתר שלכם

מרבית שירותי האתר החינמיים הללו נתמכים על ידי פרסומות (אחרת איך חשבתם שזה בחינם?). אתם יוצרים תוכן ובונים את האתר שלכם, אך הם מקבלים תשלום עבור המודעות. לעתים קרובות מודעות אלה מפריעות ונראות לא טוב באתר.
החלק הגרוע ביותר הוא שלעיתים המתחרים המתוחכמים שלכם יכולים לשלם לחברות אירוח אתרים אלה כדי לפרסם באתר שלכם, מה שפוגע בעסק שלכם עוד יותר.

9. הם יכולים לסגור את האתר שלכם

התנאים וההגבלות של שירותים אלה קובעים בבירור שהם יכולים להשבית את האתר שלכם בכל עת מבלי לספק לכם סיבה. אם הם סוגרים אתר, הם בדרך כלל לא מוסרים את הנתונים שלו או מספקים דרך לשמור את התוכן שיש בו. מה גם שאם תרצו לעבור לחברת ספקים אחרת, זה עלול להיות קשה במיוחד וכנראה שגם במקרה זה תאבדו את כל הנתונים שלכם ואף את האתר כולו אם לא תעשו את זה נכון.

מעוניינים לדעת איך לצלוח בניית אתר לעסק שלכם? הנה 5 עצות שוות זהב שיבטיחו שתצאו מרוצים!

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892