תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

מאיפה להתחיל? בניית אתר לעסק שלך השלבים הראשונים

הקורונה גרמה למיליוני אנשים לשנות לגמרי את עולם הצרכנות שלהם. אנשים 'התרגלו' להישאר בבית, לעבוד מהבית, לקנות מהבית... יותר עסקים עוברים לרשת ובונים אתרים משלהם. למעשה, יש כיום כמעט 1.5 מיליארד אתרים בעולם.
עלות בניית אתר

אחת הסיבות העיקריות לנתון המטורף הזה, היא שמחסום הכניסה נעשה נמוך. מה הכוונה? יש היום דרכים קלות ליצור אתר עסקי בלי שום ידע בקידוד. עם כמות לא קטנה של פלטפורמות לבניית אתרים, התהליך הוא די קל ואתה לא חייב להיעזר במפתח אתרים או חברה לבניית אתרים.
באמצעות בניית אתר לעסק אתה יכול לתת חדשות ועדכונים, להציע הנחות ומבצעים במקרה של חנות, לתת כתובת ופרטי יצירת קשר, או ממש להוסיף טופס יצירת קשר. וכמובן – להציג את השירותים שאתה מציע, את המוצרים שלך, ליצור לידים ועוד המון.

אתר ייעודי מציע יתרונות רבים על פני ערוצים כמו פייסבוק ואינסטגרם, ומאפשר לעסק שלך להציג את כל מרכיבי המותג כמו שאתה רוצה. אין ספק ששימוש ברשתות חברתיות הוא טוב ומומלץ, אבל אין תחליף לאתר.

אז הנה מדריך מפורט שיעזור לך להבין בכמה שלבים פשוטים – איך אתה מתחיל, מה אתה צריך לדעת ומה חשוב להבין לפני בניית אתר לעסק.

בוא נתחיל.

1. תכנן את האתר החדש שלך

זה די פשוט: אתה צריך תוכנית לפני שאתה מתחיל בניית אתר לעסק שלך. זה קריטי! תוכנית נכונה יכולה לעזור לך לעצב את האלמנטים החשובים באתר שלך שאסור לך לשכוח ולפספס.

בשלב זה, עליך להתחיל בסיעור מוחות ולחשוב על דברים כמו:

– איזה דפים חשוב שיהיה באתר שלך.
– אזור המיקוד העיקרי של האתר.
– הנושאים שאתה רוצה לסקור.
– איזה עיצוב פחות או יותר תרצה לאתר.
– מה תהיה הכותרת של האתר.

מה שיכול מאוד לעזור לך, זה לבקר וללמוד בפירוט את האתרים של המתחרים שלך. תחפש אתרים בנישה שלך, ותראה מה הם מציעים, כיצד הם מעוצבים, איזה מידע יש בהם ומה התמחור שלהם. כל מידע יכול לעזור.

לחץ כאן כדי ללמוד איך לעשות מחקר מתחרים באינטרנט במהירות וביעילות

חשוב לזכור, המבקרים חסרי סבלנות וצריכים להבין מה אתה מציע במבט מהיר. אתה לא צריך הרבה מידע בדף הבית שלך. כותרת חזקה, כותרת משנה וקריאה לפעולה אמורים לספק למבקרים את המידע הדרוש להם במהירות.

2. בחר את שם הדומיין והלוגו שלך

לפני בניית אתר לעסק שלך אתה זקוק לשם וזהות מותג. מיותר לציין שזה מאתגר להתבלט בין המתחרים. עסקים צריכים ליצור זיכרון במוח של הצרכנים באמצעות אלמנטים ייחודיים של המותג והצעת ערך שמותגים אחרים לא מציעים, או מציעים פחות טוב. לכן שם דומיין ולוגו ייחודיים יכולים לעזור מאוד. 

יש בוני אתרים כמו Wix למשל, שמטפלים כבר בשם הדומיין שלך ואפילו בלוגו. אתה מקבל שם דומיין אישי עם כל התוכניות של Wix, חוץ מהחינמית.

שם דומיין מותאם אישית מייצר אמון וביטחון בלקוחות שלך. זה גם עוזר לך לבסס את האותנטיות של המותג שלך. כשאתה רושם את שם הדומיין שלך, ודא שהוא: קצר, פשוט, מקצועי, קליט וזכיר.

בניית אתר לעסק

3. עיצוב אתר האינטרנט שלך

בדרך כלל, האתר שלך הוא הדבר הראשון שהלקוחות הפוטנציאליים שלך רואים. עיצוב גרוע יכול לגרום לגולשים לעזוב מהר את האתר ולתפוס אותו כאתר חובבני.

75% מאמינות האתר נובעת מהעיצוב שלו ו 88% מהמשתמשים עשויים שלא לבקר באתר יותר לאחר חווית משתמש גרועה. לכן, אתה לא יכול להרשות לעצמך להתפשר על עיצוב האתר שלך.

כמו שאומרים, 'הרושם הראשוני הוא הרושם האחרון'.

הנה כמה טיפים לפריסה ועיצוב של האתר שלך:

• ידידותי למשתמש וידידותי לנייד – האתר שלך צריך להיות ידידותי למשתמש ואינטואיטיבי, כדי שלקוחות יוכלו להשתמש בו בקלות ולמצוא את מה שהם מחפשים.
נוסף לזה, אופטימיזציה לנייד עבור האתר שלך חשובה באותה מידה. אנשים מבלים כ- 70% מזמנם באינטרנט במכשיר נייד, אז תוכל כבר להבין בעצמך למה זה כל כך חשוב.

• התאמה אישית –  דרישה קריטית נוספת לאתר כיום היא התאמה אישית. זה עוזר לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט הרבה יותר. עם השנים, המשיכה הוויזואלית באינטרנט הפכה להיות חשובה לא פחות מהעברת תוכן שימושי.

• זמן טעינה מהיר – אחת הבעיות העומדות בפני אתרים כיום היא זמני טעינה איטיים. 53% מהמשתמשים עוזבים האתר אם הוא לא נטען תוך 3 שניות. כתוצאה מזה עסקים מפסידים יותר מ-2.5 מיליארד דולר מדי שנה. לכן חשוב שלאתר שלך תהיה טעינה מהירה, כדי לשמור על לידים ולקוחות.

• השתמש בתמונות נכונות – על פי הסטטיסטיקה, לקוחות מבלים 88% יותר זמן באתר שיש בו סרטונים. ברור שהוספת ויזואליה היא דרך מעולה לעורר את עניין הלקוח, ולשפר את סיכויי ההמרה שלך.

4. שימוש בעורכי 'גרור ושחרור'

מה כל כך טוב בעורכים האלה? הם מועילים מאוד כשאתה מעצב ומתאים אישית את האתר שלך, הם שוללים את הצורך במעצבי אתרים מקצועיים או בכל ידע טכני אחר, כי הם סופר קלים לשימוש. ובקיצור הם מאפשרים לך בניית אתר לעסק ברמה עיצובית גבוהה ומרשימה.

5. קידום האתר – SEO

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא אחת המשימות החשובות ביותר בבניית אתרים. ללא קידום נכון של האתר שלך, כל הזמן והמאמץ שתשקיע בו יכול להיות לחינם אם אין מספיק תנועה. אתה חייב נראות במנועי החיפוש כדי להגביר את הנוכחות שלך אונליין.

אז איך מגיעים לעמוד הראשון במנועי החיפוש? הנה כמה טיפים של קידום אתרים בדיוק בשביל זה:

• מילות מפתח עם זנב ארוך – חשוב להבין כיצד אנשים מחפשים דברים ברשת. ועל פי נתונים סטטיסטיים, למעלה מ -70% מהמשתמשים מחפשים באמצעות מילות מפתח עם זנב ארוך. לכן, הכוונה לשלוט בביטויים עם זנב ארוך היא אסטרטגיה טובה יותר מאשר ניסיון לשלוט במילות מפתח קצרות. יותר מזה, קל יותר לדרג מילות מפתח עם זנב ארוך.

• קידום אתרים מקומי ומחקר שוק – אם אתה עסק מקומי, יש טיפים מסוימים לקידום אתרים שאתה צריך ליישם. למשל יצירת רישום של Google לעסק שלי, קבלת ביקורות בגוגל והתאמת התוכן שלך לחיפושים מקומיים (לדוגמה הוספת של העיר בה את נמצא – 'פיצה מומלצת בתל אביב')

חקר שוק הוא קריטי כדי לזהות את מילות המפתח שבאמת רלוונטיות לעסק שלך. חשוב במיוחד למצוא מילות מפתח עם זנב ארוך שתואמות את כוונת החיפוש של הלקוחות – עליכם להכיר את מילות המפתח הספציפיות לענף שלכם!!!

• SEO בדף – יש טכניקות שונות ליישום SEO באתר שלך. חשוב שתדע איזה גורמים באתר תוכל להתאים כדי לשפר את הדירוג שלך במנועי החיפוש. אחת הטכניקות היא SEO בעמודים עצמם – כלומר, לבצע אופטימיזציה של התוכן בדפים של האתר ובמבנה הכללי שלו.

אחרי שכבר עשית מחקר מילות מפתח ואתה יודע איזה מילות מפתח אתה צריך,  טקטיקה שימושית היא להשתמש בהן בכותרת של עמוד או פוסט מסוים, וגם בתוכן עצמו. תנסה לשלב, בצורה טבעית כמובן, את מילות המפתח שאתה חושב שאנשים יחפשו במנועי החיפוש. דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לשלב את מילת המפתח בכתובת האתר שלך.

לסיכום

אין כל ספק שבמציאות שלנו כיום, כל עסק חייב שיהיה לו אתר. במיוחד שהיום זה קל מתמיד ואפשר להשתמש בפלטפורמות כמו WordPress וWix כדי לבנות אתר בלי שום ידע קודם. 

אז אם החלטת שאתה מתחיל לבנות אתר לעסק שלך, תזכור – תתכנן את האתר שלך מראש, תלמד ותכיר את ה- SEO הרלוונטי לענף שלך, תרכוש שם דומיין חזק שיקדם אותך, ותבנה אתר משלך שיתחיל להביא לך לקוחות!

בהצלחה ☺

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892