בניית אתר לעסק – 5 טעויות נפוצות שאסור לכם לעשות

עבור עסקים רבים הפועלים גם אונליין וגם אופליין, אתר האינטרנט הוא אחד הדברים הראשונים שגורמים לעסק להיראות "אמיתי". הדבר מתעצם עוד יותר, עבור המספר ההולך וגדל של עסקים חסרי חנות פיזית הפועלים רק אונליין. האתר שלהם משמש כנקודת הקשר הראשונה העיקרית שלהם עם לקוחות פוטנציאלים. 
בניית אתר

אם כך, ללא ספק אין וויכוח כי כל עסק צריך אתר אינטרנט כדי להתפתח ולהביא לקוחות חדשים. בניית אתר אינטרנט לעסק שלכם זה לא מספיק, אלא יש חשיבות גדולה מאוד לאתר עצמו ולאיך שהוא בנוי. אתר מקצועי ואסתטי, שירשים את המבקרים באתר, יציג את העסק שלכם גם כן ככזה – מקצועי ומרשים.

אז הנה 5 טעויות שאתם חייבים להיזהר מהן כשאתם בונים אתר לעסק שלכם:

1. השכרת שירותים של פרילנסר בפלטפורמות כמו Fiverr ו- Upwork כאשר אין לכם ניסיון בבניית אתרים:

Fiverr ו- Upwork הן פלטפורמות המאפשרות השכרת שירותם של פרילנסרים לצורך עבודות שונות, כמו למשל בניית אתר, עיצוב תבנית לאתר, עיצוב לוגו וכדומה.  ההתנהלות בפלטפורמות נעשית באנגלית ואתם תעבדו ככל הנראה עם פרילנסר ממקום אחר בעולם.

האם כדאי? אז קודם כל, זה מאוד תלוי ביעדים שלך. אם אתם מחפשים אתר פשוט ללא יותר מדי תכונות – בחרו מפתח בפלטפורמות האלו שיבצע את האתר עבורכם. אבל בכנות, אלו לא צריכים להיות היעדים שלכם אם אתם רוצים שהאתר שלכם, והעסק שלכם יצליחו.

האתר שלכם צריך להיראות הכי טוב והכי מקצועי שאפשר. המראה והתפקוד שלו משפיע על האופן בו קהל הגולשים תופס את העסק שלכם. לכן, אני ממליץ לכם לבחור מפתח מקומי, או חברה לבניית אתרים מקומית, מכמה סיבות.

ראשית, אם אתם חסרי ניסיון יהיה לכם מאוד קשה לעבוד עם פרילנסר מfiverr או upwork. אתם תצטרכו להכין שיעורי בית כדי להבין מה אתם צריכים, איזו שפת תכנות, מה הדרישות, מה התוצר הסופי הרצוי… אתם חייבים להיות מסוגלים להבין את הבסיס כדי שתוכלו בכלל להגדיר מה הפרויקט שלכם ומה אתם מנסים להשיג. משתמשים רבים הנעזרים בשירותים מסוג זה, מגלים שאם הם לא מספקים מידע באופן מספיק מפורט ומפורק לחלקים עבור הפרילנסרים נוצר כמעט תמיד בלבול או שהם יכניסו משהו לפרויקט שלא התכוונתם אליו כי פשוט לא ידעתם להסביר  זאת. בסופו של דבר אולי תשלמו מחיר זול יחסית, אך התוצר לא יהיה מספק ותצטרכו לבנות אתר חדש. 

לעומת זאת, אם אתם פונים למפתח מקומי או חברה מקומית לבניית אתרים, בדרך כלל תוכלו לפגוש אדם באופן פרונטלי, להסביר לו מה אתם רוצים. הוא גם ידע לכוון אתכם, להסביר לכם, ולשאול את השאלות הרלוונטיות בשפה שתבינו (כחסרי ניסיון בתחום בניית אתרים). בשירותים כאלה, לרוב תקבלו את התוצר הסופי לאחר בדיקות רבות ורק כשתהיו מרוצים ממנו לגמרי. 

2. שימוש בבונה אתרים כמו וויקס או webflow בלי שיש לכם ניסיון בעיצוב אתרים

Wix ו-Webflow הן פלטפורמות לבניית אתרים, ללא צורך בידע בקידוד. פלטפורמות אלה משווקות כפלטפורמות בהן כל אחד יכול לבנות אתר מעוצב בעצמו ובקלות. אך בפועל, זה לא באמת המצב. הקושי העיקרי עם שתי הפלטפורמות הללו הוא שהן מתאימות בעיקר למעצבים או למי שיש לו רקע מסוים בעיצוב אתרים.

אם אין לכם ניסיון בעיצוב אתרים, ייתכן שתתקשו מאוד לעבוד עם כלים אלו ולא באמת תנצלו את כל האפשרויות המצויות בפלטפורמה. יתר על כן, אתם תרגישו מתוסכלים בניסיון המאתגר לבנות אתר ברמה גבוהה ורב הסיכויים שלא תהיו מרוצים מהתוצאה. 

לאנשים עם רקע בעיצוב אתרים, יש ידע המאפשר עבודה יעילה ומהירה עם הפלטפורמות הללו, וכן ניצול מיטבי של האפשרויות המוצעות בהן. ידע בcss וhtml למשל, מאפשר לבנות אתר מעוצב ברמה מאוד גבוהה. 

שדרוג אתר וורדפרס

3. בניית אתר בפלטפורמה WordPress.com בלי להבין את ההגבלות וההשלכות

האם ידעתם ש- WordPress.com ו- WordPress.org הם למעשה שתי פלטפורמות שונות מאוד?

לעתים קרובות מתחילים מבלבלים בין WordPress.com לבין WordPress.org, מה שמוביל אותם לבחור בפלטפורמת הבלוגים השגויה לצרכים שלהם. גם רבים מאלו שיודעים שמדובר בשתי פלטפורמות שונות אינו מודע להבדלים ביניהם.

WordPress.org המכונה "וורדפרס האמיתית", היא פלטפורמת האתר הפופולרית ששמעת עליהם על כל הדברים הנהדרים. היא חינמית לגמרי וסופר נוחה לשימוש. האתר שלכם הוא בבעלותכם בלבד וכך גם כל הנתונים שלו. לא יורידו לכם את האתר מכיוון שמישהו החליט שהוא מנוגד לתנאי השירות שלו. אתם יכולים להוסיף פלאגינים/אפליקציות וורדפרס בחינם, בתשלום ומותאמים אישית לאתר שלך, ועוד המון דברים טובים וחשובים.

לעומת זאת, WordPress.com זה כבר סיפור אחר. מדובר בשירות אירוח שנוצר על ידי מייסד שותף של וורדפרס, והוא כולל 5 תוכניות: חינם – מוגבל מאוד. אישי – 48 דולר לשנה. פרימיום – 96 דולר לשנה. עסקים – 300 דולר לשנה. מסחר אלקטרוני – 540 דולר לשנה. VIP – החל מ- $ 5000 לחודש.

בשונה מ WordPress.org, האפשרות החינמית כאן מוגבלת מאוד. ראשית, אינכם יכולים להעלות תוספים לאתר. משתמשי התוכנית החינמית מקבלים תכונות Jetpack מובנות מראש (שלא מספקות בכלל). משתמשי התוכנית העסקית יכולים להתקין מתוך מבחר תוספים תואמים (מעט אפשרויות). שנית, אינכם יכולים להעלות ערכות נושא מותאמות אישית. משתמשי התוכנית החינמית יכולים להתקין רק מאוסף העיצובים המוגבל בחינם. שלישית, אתם מוגבלים לסטטיסטיקה שלהם. אינכם יכולים להוסיף את Google Analytics או להתקין פלטפורמת מעקב חזקה אחרת. בנוסף, אינכם רשאים למכור מודעות באתר שלכם, מה שמגביל מאוד דרכים לייצור רווחים מהאתר. ועוד מגבלות רבות!

4. בניית אתר באמצעות חברה למיקור חוץ בלי שאתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים, עד הפיקסל האחרון

בדומה לשימוש בפלטפורמות כמו Fiverr ו- Upwork המאפשרות השכרת שירותם של פרילנסרים לצורך עבודות שונות (כמו למשל בניית אתר), לשימוש במיקור חוץ יש חסרונות רבים. הכוונה במיקור חוץ היא חברה לבניית אתרים, בדיוק כמו חברות רבות הפועלות בארץ, אך שמקורה בחו"ל.

אז מה הבעיה? קחו את כל הבעיות שעלולות לעלות כאשר עובדים עם חברה ישראלית לבניית אתרים ותכפילו אותן פי כמה וכמה. תהליך העבודה מאתגר מאוד בעיקר בגלל פערי תקשורת. האתגרים העומדים בפניכם מתעצמים בשל הבדלי השפה וכן בשל העובדה שאתם עובדים מול חברה פרטית ויש לכם פחות הגנה.

בפלטפורמות כמו Fiverr, אם לא תהיו מרוצים מהתוצאה תוכלו לכתוב ביקורת שמציין זאת, על הפרילנסר שעבד איתכם. מנהלי הפלטפורמה יכולים לעזור לכם, ואולי אף תוכלו לקבל את כספכם בחזרה במקרים מסוימים. לעומת זאת, כאשר אתם עובדים עם חברה למיקור חוץ "אתם לבד". אם לא הייתם מרוצים, כנראה שאף אחד לא יוכל לעזור לכם. 

קחו זאת בחשבון! לפעמים החברות הללו מציעות מחירים אטרקטיביים, אך בסופו של דבר לא תהנו מהתוצאה ותשלמו כפול.

5. אחסון על שרת שממוקם לא במדינת היעד של האתר

יש חשיבות רבה לשרת האחסון בו אתם משתמשים. ההעדפה לשרת אחסון כחול-לבן, המתוחזק על ידי חברה ישראלית, מעוגנת במספר גורמים עיקריים:

ראשית, מהירות ונגישות רבה יותר לגולשים מקומיים – כאשר שרת האחסון שלכם ממוקם קרוב לגולש מבחינה גיאוגרפית, הדבר מעניק לו גישה מהירה וחלקה יותר, מאשר שרת אחסון הממוקם רחוק יותר. יתרון זה ניכר במיוחד באתרים גדולים מאוד הדורשים נפח אחסון גבוה, או באתרים המתוכננים לשמש תעבורת גולשים רבים. אם תשתמשו בשרת מחו"ל, ישנה סבירות גבוהה שהאתר שלכם יהיה מאוד איטי לגולשים הישראלים.

שנית, תמיכה ושירות לקוחות בשפה שלכם – יצירת קשר במייל או בצ'אט לצורך תמיכה, כאשר האתר מאוחסן ע"י חברה שאיננה ישראלית, תדרוש ממכם שליטה באנגלית ושימוש במונחים טכניים בשפה זו. אם אינכם דוברי אנגלית שוטפת, קל יהיה יותר להסביר לתומך טכני, הדובר עברית מהי הבעיה המטרידה אתכם, מאשר לנסות לפרט זאת לדובר אנגלית. בנוסף, חלק גדול מחברות האחסון בחו"ל מעסיקות במיקור חוץ תומכים ששפת אימם איננה בהכרח אנגלית (למשל ממדינות כמו הודו, פקיסטאן וכו'), דבר העלול לסבך את ההסבר כפליים.

בנוסף, שעון ישראלי מול שעון חו"ל – גם כאן לחברת האחסון ישראלית נקודות זכות, מאחר ושעות העבודה של חברת האחסון וצוות התמיכה תואמות לשעות העבודה שלנו בארץ, ולכן התמיכה זמינה ונגישה יותר, במקרה בו תאלצו לחכות לשעות עבודה של צוות תמיכה אמריקאי, למשל.

מעניין אתכם לדעת איך להימנע מבחירת חברה לבניית אתרים חובבנית לחצו כאן.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892