תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

בניית חנות אינטרנטית – הטעויות שאתם צריכים להיזהר מהן

בניית חנות מקוונת יכולה להיות מרגשת ומפחידה בו זמנית. מצד אחד, זה מאוד מרגש מכיוון שאתם מוציאים את המוצרים או השירותים שלכם לעולם, כדי שכולם יוכלו לראות ובתקווה גם לרכוש. מצד שני, זה יכול להיות מפחיד כי זה מביא המון דאגות – האם גולשים יכנסו לחנות שלי? האם יקנו את המוצרים שלי? 
פתיחת חנות אונליין

משמעות היישום של החנות שלכם היא בעצם שחלק התכנון בבניית העסק שלכם נעשה, וזה אומר שכעת שהגיע הזמן לראות כיצד העולם יראה את החנות שלכם. הדרך הטובה ביותר להבטיח בניית חנות אינטרנטית מוצלחת היא להימנע מכמה טעויות, שעשויות להיות קריטיות בבניית החנות המקוונת החדשה שלכם.

1. היעדר תוכנית

קל לחשוב שאם אתם בונים חנות אינטרנטית אז אתם לא באמת צריכים תכנית עסקית. התוכנית שלכם היא להעלות מוצרים באינטרנט, למכור אותם ללקוחות ולשלוח אותם החוצה, נכון? ובכן, חנות אינטרנטית חייבת תוכנית עסקית בדיוק כמו כל חנות רגילה. עליכם לשקול את כל המצבים השונים שעלולים לקרות עם החנות שלכם. אתם צריכים תוכנית מסודרת, לקבוע מדיניות ונהלים שלפיהם תתנהל החנות. 

אולי אחד הדברים הכי חשובים שעליכם לעשות זה לתכנן את אסטרטגיות השיווק והתמחור שלכם. עליכם לשקול מיהו שוק היעד ומי הם המתחרים שלכם. קחו לכם זמן, ועברו על כמה מהרעיונות הללו כדי ליצור תוכנית עסקית בסיסית שתעזור לכם להבין כיצד אתם הולכים להתקדם.

2. לא נכנסים למצב עבודה

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאתם יכולים לעשות בבניית החנות המקוונת שלכם, היא לזלזל בכמות העבודה הכרוכה ביצירת חנות כזו. אם תזלזלו בחשיבות הזמן הנדרש לבניית חנות אינטרנטית, אתם עלולים למצוא את עצמכם מיואשים כי לא תתקדמו לשום מקום. לאנשים יש נטייה לחשוב שחנות מקוונת, זו דרך קלה להרוויח כסף מהיר, אבל זה לוקח זמן. אתם צריכים לעבור את התהליך של בניית החנות המקוונת עצמה, לשווק את החנות שלכם, לקבל לקוחות לחנות שלכם, ולהביא אותה למצב בו אתם שומרים על הלקוחות שלכם מרוצים.

בקיצור, מדובר בהרבה עבודה! אין לכם ממה לחשוש כי זה בהחלט אפשרי, אך כן כדאי שתיקחו זאת ברצינות.

3. תמונות ותיאורים גרועים

התמונות והתיאורים באתר שלכם הם כל מה שהלקוחות צריכים כדי להמשיך איתכם הלאה, ולכן הם חשובים ביותר בבניית חנות אינטרנטית. 

אל תהיו גנריים, אחרת המתחרים שלכם ישאירו אתכם מאחור. חנות מקוונת היא מפעל חזותי מאוד. אתם רוצים שהלקוחות שלכם יקבלו מושג טוב לגבי מה יש לכם להציע, לכן החנות שלכם היא כרטיס הביקור שלכם. תמונות נהדרות יכולות לעשות את ההבדל בין מישהו שמכניס את הפריט שמשך את תשומת ליבו לעגלת הקניות שלו לבין מישהו שמדלג לחנות המקוונת הבאה שמוכרת דבר דומה. חנות אחרת יכולה לספק מוצרים פחות איכותיים  מהמוצרים שלכם או להיות יקרה יותר, אך אם יש לה תמונות מעולות ותיאורים מוכרים יותר בהשוואה אליכם, היא עשויה להיות מושכת יותר וירטואלית, וכך גם מוכרת יותר.

התיאורים שלכם צריכים להיות מדויקים ככל האפשר. תיאור קצר שלא עונה על שאלות הלקוח לגבי המוצר שלכם, יגרום למבקרים באתר להרגיש חוסר ביטחון ברכישה. סביר להניח גם שבמצב כזה לקוח לא יקדיש מזמנו וישלח לכם הודעה עם כל השאלות שלא מצא להן תשובה, אלא ימשיך הלאה לחנות אחרת.

4. לא לוקחים בחשבון את לקוחות המובייל

יכול להיות ששמעתם על מובילגדון? אם לא, מדובר היה בעדכון לאלגוריתם שגוגל משתמשת בדירוג מנועי החיפוש שלה, והמטרה שלו הייתה שאתרים תוגמלו או ייענשו על מאמציהם להנגיש את האתרים שלהם לכל המכשירים. מה הכוונה? גוגל רואה באתרים שמותאים למכשירי הסלולר, כאתרים שכדאי יותר לקדם. 

אנשים הולכים לבקר בחנות המקוונת שלכם באמצעות מגוון דפדפנים ומכשירים. אתם רוצים לוודא שלא משנה אם הם נמצאים בסמארטפון עם מסך קטן או שולחן עבודה, עדיין תהיה להם חוויה איכותית בחנות שלכם. אתם לא רוצים להפסיד לקוחות!

אחת הדרכים שתוכלו לבדוק אם החנות המקוונת שלכם עובדת בצורה מיטבית עבור כל המכשירים היא להשתמש במספר מכשירים ודפדפנים שונים כדי להציג אותה. אם אתם אוהבים את מה שאתם רואים בכל המכשירים, יש סיכוי טוב שגם הלקוחות שלכם ירגישו כך. אם אתם רואים שהחנות שלכם לא עובדת היטב במכשירי הסלולר, עליכם לעשות את השינויים הנדרשים ולהפוך אותה לרספונסיבית.

בניית חנות אינטרנטית

5. שימוש בפלטפורמת המסחר האלקטרוני הלא נכונה

טעות נוספת שאתם עלולים לעשות בעת בניית חנות אינטרנטית, היא בבחירת פלטפורמת המסחר האלקטרוני בה תשתמשו. לא כל פלטפורמה עובדת באופן זהה ומתאימה לכל אחד. אתם צריכים לוודא שאתם משתמשים בפלטפורמת מסחר אלקטרוני המכילה את כל התכונות הדרושות לכם בחנות שלכם. לפלטפורמה שתבחרו יש השפעה על הצלחת החנות שלכם והעסק שלכם.

עליכם למצוא פלטפורמה ידידותית למשתמש, הכוללת תכונות כמו להיות רספונסיבית, מעודכנת, חדשנית, ניתנת להתאמה אישית בקלות בהתאם לצרכים שלכם, ובעלת תמיכה מקצועית שתעמוד לרשותכם.

ישנן הרבה אפשרויות DIY העומדות בפניכם, ולמרות שהן זולות יותר, אל תמהרו להשתמש בהן. תעשו שיעורי בית לפני שאתם מחליטים, תשוו בין השירותים שכל פלטפורמה מציעה, תבדקו מה אתם מסוגלים לעשות בעצמכם ומה כדאי שתתנו לאיש מקצוע. חפש ביקורות של אנשים אחרים המשתמשים בפלטפורמה כדי לראות כמה הם אוהבים אותה או לא אוהבים אותה, ומדוע הם מרגישים כך.

נסו גם לחפש פלטפורמות המציעות התנסות בחינם, כך תוכלו להשתמש בכלים ובשירותי הבנייה שיש להם לפני שתשלמו ותתחייבו. 

אם תרצו לדעת איך לצלוח בניית אתר לעסק – הנה 5 עצות שוות זהב שיבטיחו שתצאו מרוצים!

6. לא משקיעים בשיווק ברשתות החברתיות

כל עולם השיווק והפרסום השתנה בשנים האחרונות מקצה לקצה. כמעט ואין קהלים שלא משתמשים ברשת חברתית כזו או אחרת. לא משנה מה המוצר שאתם מוכרים, קהל היעד שלכם מעביר את זמנו בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין וכו'. 

לכן, אתם חייבים לשווק את החנות האינטרנטית שלכם בפלטפורמות האלה כמה שיותר. פייסבוק מספקת פלפורמות נוחות מאוד למשתמשים עסקיים שיאפשרו לכם לפרסם מודעות שונות וללמוד המון על הקהל שלכם. נצלו זאת! מדובר בפרסום זול יחסית לעומת שיטות הפרסום המסורתיות. 

7. הזנחת שירות לקוחות לאחר המכירה

כבר בניתם חנות ואפילו התחלתם למכור? מדהים! אבל אתם לא יכולים להוריד את הרגל מהגז. אתם מוכרים מוצר ואסור לכם לשכוח מזה, אם הלוגיסטיקה תעבוד כראוי והלקוח שלכם יהיה מרוצה מכל תהליך הרכישה (ולא רק מהמוצר עצמו), הוא יחזור לרכוש מכם שוב ואף ימליץ לחברים. 

לכן חשוב שלא תזניחו את שירות הלקוחות שלכם ותתנו מענה טוב לכל לקוח גם לאחר הרכישה. תוודאו ששירותי המשלוחים שלכם מהירים ונוחים, שיש לכם אפשרויות החזרה נוחות במידת הצורך, שהחבילות שלכם נראות אסתטיות ומושכות וכו'.

 

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892