תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

דיוור ניוזלטר ורשימות תפוצה: הכלי העוצמתי ביותר שאתם מזניחים

ניוזלטר היא אחת הדרכים היעילות ביותר עבור מותגים ליצור קשר עם הלקוחות שלהם וכן עם לקוחות פוטנציאלים. הם מאפשרים לכם לתקשר בצורה פשוטה וזולה ולשמור את המותג שלכם בתודעה של הלקוחות.
דיוור ניוזלטר ורשימות תפוצה

מטרתם העיקרית של הניוזלטר היא לספק לרשומים עדכונים הנוגעים לעסק שלכם, למוצרים ולשירותים שלכם. עם זאת, זה לא משהו שמשמש בדרך כלל למכירה מוגזמת. דיוור ניוזלטר אמור להרגיש כמו עדכון חברי מעניין, מועיל, ולא מאיש מכירות דוחק.

אך זה לא אומר שניוזלטר משמשים רק לשמירה על קשר. אחד הדברים היותר חושבים שהניוזלטר מאפשרים הוא להניע את הלקוחות שלכם לנקוט בפעולה – כמו לבצע רכישה או לבדוק את הפוסט האחרון בבלוג שלכם. ניוזלטר יעילים לעסקים בכל הגדלים והתחומים ולא תמצאו חברות ענק שלא משתמשות בהם! אז אתם בכלל עדיין מתלבטים?

קבלו נתון חשוב – שיווק בדוא"ל מניב החזר השקעה של 4200%. נכון, שיווק במדיה החברתית הופך פופולרי יותר בימינו, אך יש בו גם חסרונות. גם השיווק במדיה החברתית (SMM) וגם SEM הופכים להיות צפופים ורוויים, ועליכם להתמודד מול עשרות אלפי מתחרים. גם אם אתם משתמשים בכלי SEO הטובים ביותר, קשה להתבלט בתוך כל העומס. 

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שהשיווק במדיה החברתית ובמנועי החיפוש נועדו ליצור 'לידים'. כדי לאסוף את הלידים האלה ולשמר אותם, עליכם ליצור תוכן שישכנע את הקוראים לשתף את פרטי הקשר שלהם. כתובות דוא"ל שייכות ללקוחות פוטנציאליים שכבר נרשמו עבורך, שכבר השתכנעו. המשמעות היא שהם כבר מעוניינים וזו חצי הדרך למכירה. 

אך כמובן שכדי להפיק את המיטב מניוזלטר וכדי שהם באמת יעזרו לעסק שלכם ולא יפגעו בו (מה שעלול לקרות אם לא משתמשים בהם כראוי), יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב. ניוטלטרס שונים מאוד מצורות תוכן אחרות. הם תלויים בתוכן הטקסטואלי כדי להעביר ערך, תוך התייחסות חזותית לאסתטיקה. עליהם להוביל את הקוראים ללחוץ על כפתור קריאה לפעולה בהקדם האפשרי, לכן, יש להבין בדיוק איך צריך לכתוב אותם. אז הנה נקודות חשובות שיעזרו לכם לעשות זאת:

שלב ראשון: התחילו עם כפתור Call to Action

כן, קראתם נכון. לחצן קריאה לפעולה (CTA) הוא הדבר הכי חשוב ומרכזי באסטרטגיה שלכם. זה יכול להיות קופונים בחינם, קודי הפניה, קישורים לרכישת פריטים או שירותים. כל דבר שהוא בעל ערך מוסף עבור הרשומים שלכם. דבר נוסף שאתם יכולים לעשות באמצעות ניוזלטר, הוא לבקש מהרשומים למלא משוב. הידיעה מה הקהל צריך לעשות במייל שאתם שולחים, תעזור בעיצוב הפרטים שיאלצו אותו לעשות זאת.

מאוד קל להוסיף קריאה לפעולה לוורדפרס – בעזרת בונה דפים, שורטקוד או תוסף מותאם, תוכלו ליצור CTA בתוך דקות.

שלב שני: צרו כותרת מפציצה בנושא המייל

זה הדבר הראשון שהרשומים שלכם יראו! לכן אתם צריכים לכתוב מה שאתם הייתם נכנסים לקרוא באופן אישי. יש כמה דרכים להבטיח ששורת הנושא שלכם תישאר רלוונטית:
הימנעו משורות נושא גנריות, תגבילו ל 5-7 מילים (זה גם משפר את חווית השימוש לאנשים המשתמשים בטלפונים סלולריים), הימנעו משימוש יתר באימוג'ים, הימנעו משימוש יתר בסימני קריאה אלא אם כן אתם מציעים פרסים או מתנות זה מוביל לסימון הדוא"ל כספאם ברוב המקרים). בקיצור – אל תתנו למנויים שלכם סיבה לדלג על המייל מכם!

ניוזלטר

שלב שלישי: הוסיפו את הפן החזותי

גם לויזואל המופיע במייל יש השפעה על לכידת הקהל שלכם. המוח שלנו מעבד גרפיקה במהירות פי 60,000 מהנתונים הטקסטואליים! הויזואל צריך להיות רלוונטי ומושך וכן הצבעים צריכים להיות רלוונטים וחשוב שיתאימו למותג שלכם. מומלץ להשתמש בתמונות ממאגרי תמונות בחינם כדי להימנע מבעיות של הפרת זכויות יוצרים.

שלב רביעי: כתבו את גוף הניוזלטר כמו מקצוענים

מה זה אומר? שורות ופסקאות קצרות, שימוש מתאים בכותרות, הדגישו טיפים, מידע שימושי והודעות, יישרו לימין אם הטקסט ארוך, לצפייה נוחה יותר, שמרו על קוהרנטיות, בצעו אופטימיזציה לכל המכשירים והמסכים. התוצאה היא מראה נקי, תמציתי ומשכנע. כמובן, הצבת מידע רלוונטי בלבד היא חובה, אך השימוש בשפה בטון הנכון הוא הכרחי באותה מידה. נסו להישאר אדיבים, בגובה עיניים אך מקצועיים. בכל ניוזלטר, הגוף צריך להכיל את כל הנתונים הרלוונטיים אודות הסיבה בגללה צריך ללחוץ על ה- CTA.

שלב חמישי: בחרו את התדירות וזמן ההפצה הכי טובים ונכונים

תדירות הפצת המיילים מאוד תלויה בסוג העסק שלכם ובקהל שלכם. עליכם לבחון את הקהל שלכם ולהחליט על התדירות הנכונה לו, אם אתם רוצים שיעור קליקים מרבי. כמו שהרבה משווקים ממליצים, שליחת מייל ניוזלטר ביום ראשון בבוקר היא העיתוי הטוב ביותר. נרשמים יקראו את זה ככל הנראה תוך כדי שהם עוברים על דוא"ל בעבודה.
אבל שוב, זה תלוי בעסק שלכם – אם אתם בעלי מסעדה למשל, ימי חמישי עשויים להיות טובים יותר עבורכם. אך עליכם לוודא שאתם לא מציפים את הקוראים עד כדי ביטול הרישום.

אם תרצו לדעת איך להימנע מבחירת חברה לבניית אתרים חובבנית לחצו כאן.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892