תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

החשיבות של אתר רספונסיבי ומותאם למובייל

כשאתם בונים אתר לעסק שלכם, אחד הדברים המרכזיים והחשובים ביותר שעליכם לקחת בחשבון הוא בניית אתר רספונסיבי. היום יותר מתמיד מפתחים ומעצבים יודעים שכל אתר חייב להיות רספונסיבי. אז מה הכוונה באתר כזה? ובמה זה שונה מאתר מותאם למובייל?
אתר רספונסיבי

הרעיון שעומד מאחורי אתר רספונסיבי הוא שהאתר יהיה מותאם לכל גודל מסך: סמארטפון, טאבלט, שולחן עבודה או הלפטופ האישי. אתר כזה מתאים את עצמו לפי גודל המסך של המכשיר. כך שלא משנה עם מדובר באייפון, אייפד, לפטופ, או כל מסך אחר –  הוא יתאים את עצמו לגודל באופן אוטומטי מבלי שיהיה צורך לעשות דבר. 

אתר מותאם למובייל לעומת זאת, הוא פשוט הגרסה הסלולרית של האתר שלכם. זאת יכולה להיות גרסה מתומצת של האתר המציגה בדף הבית את כל המידע החשוב, פרטי יצירת הקשר, וכל מה שיכול להוביל להמרה מהירה יותר. במקרים רבים לגולשים לא תהיה את אותה הסבלנות שיש לגלישה באתר רגיל ולכן יש לבצע התאמה למובייל. 

למה זה חשוב?

החשיבות העיקרית של בניית אתר רספונסיבי היא הנראות והשימושיות של האתר. אנו חיים בחברה מרובת מסכים. חשוב שהאתר שלך יהיה ניתן לצפייה בכמה שיותר מכשירים, מכיוון שאתה לעולם לא יודע באיזה מכשיר מישהו ישתמש כדי להציג את האתר שלך.

המטרה של עיצוב כזה היא להימנע משינויי גודל, גלילה, הגדלה או החלפה מיותרים המתרחשים באתרים שלא עברו אופטימיזציה למכשירים שונים. לעיתים קרובות קשה מאוד לנווט באתרים אלה, וזה עשוי אפילו לעלות לכם לקוחות פוטנציאליים שמתוסכלים מנסה להבין כיצד לעשות משהו.

עיצוב אתר רספונסיבי מחליף גם את הצורך הקודם בעיצוב אתר מותאם למובייל ייעודי למשתמשים בסמארטפונים. כעת, במקום לעצב אתרים מרובים בגדלי מסך שונים, תוכלו לתכנן רק אתר אחד שמותאם באופן אוטומטי כך שיתאים למכשיר בו הוא נצפה.

מעבר לזה וחשוב לא פחות, בתחילת 2015 הודיעה גוגל כי ידידותיות לנייד תהפוך לגורם דירוג באלגוריתם של מנוע החיפוש שלה. פירוש הדבר שהאתרים שאינם ידידותיים לנייד עשויים לחוות ירידה בדירוג שלהם בתוצאות מנועי החיפוש. זאת מכיוון שהם לא נתפסים כאתרים שלא מספקים חוויה טובה לצופים במובייל.

היתרונות שבחירת עיצוב מגיב לאתר שלך כוללים: עלות תועלת, גמישות, חוויית משתמש משופרת, עליית אופטימיזציה למנועי חיפוש וקלות ניהול.

  1. עלות תועלת – תחזוקה של אתרים נפרדים לקהלים המותאים למובייל והלא-מותאים עשויה להיות יקרה. על ידי שימוש בעיצוב רספונסיבי, תוכלו לחסוך כסף על ידי ביטול עלות התשלום עבור מספר רב של אתרים. תצטרכו להשקיע רק בעיצובו של אתר יחיד כדי לפנות לכל המבקרים ובכל המכשירים.
  2. גמישות – כשיש לכם אתר עם עיצוב רספונסיבי, אתם יכולים לבצע שינויים במהירות ובקלות. אינכם צריכים לדאוג לבצע שינויים בכמה אתרים. גמישות זו היא יתרון עצום במיוחד כשאתם רוצים לבצע התאמה מהירה של העיצוב או לתקן שגיאת הקלדה באתר.
  3. חווית משתמש משופרת – חוויית המשתמש היא חיונית ביותר לבעלי אתרים. אתם רוצים שאנשים יאהבו לבקר באתר שלכם, ושהוא יהיה קל לשימוש כדי שהם ירצו לחזור אליו. אם מישהו מבקר באתר האינטרנט שלכם במכשיר הנייד ונדרש לו המון זמן לעלות או שהתמונות באתר אינן בעלות הרזולוציה המתאימה, זה יכול לגרום לעסק שלכם להראות לא מקצועי. עיצוב רספונסיבי המציע חווית משתמש טובה בהרבה, יכול לעזור לשכנע אנשים לתת סיכוי לעסק שלכם. זאת מכיוון שהרושם הכללי שיש למבקרים יהיה חיובי הרבה יותר.
  4. עליית אופטימיזציה למנועי חיפוש – אופטימיזציה למנועי חיפוש , או SEO, היא אסטרטגיה המשמשת עסקים רבים, כדי לעזור להם לעלות בדירוג התוצאות בחיפוש של גוגל. ככל שתתקרבו למעלה, כך הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים ימצאו אתכם טובים יותר. עיצוב רספונסיבי יכול לעזור ב- SEO מכיוון שגוגל, כאמור, נותנת עדיפות לאתרים רספונסיביים. בשילוב עם גורמי SEO אחרים, היענות יכולה לסייע לכם לתת דחיפה גדולה לאתר בתוצאות מנועי החיפוש.
  5. קלות ניהול – לרוב לעסקים, במיוחד הקטנים יותר, אין הרבה זמן לעדכן או לרענן את מראה האתר שלהם. אך במקום שנצטרך להעסיק מעצב שיטפל בכל היבט באתר שלך, עיצוב רספונסיבי מאפשר לך לבצע את השינויים בעצמך, במהירות ובקלות. בנוסף, עם אתר אחד בלבד, אלמנטים אחרים בשיווק שלך יהיו הרבה יותר קלים לניהול.

אתר רספונסיבי

מה חשוב לדעת כשיוצרים אתר רספונסיבי?

יש כמה עקרונות שמייחדים את העיצוב הרספונסיבי. ראשית, קובץ HTML אחד לכל המכשירים. כלומר, אין פיצול בקבצים בין המסכים. שנית, תבנו לפי יחס, כלומר – אפשר לצפות באתר שלכם בטלפון, במחשב, בטלוויזיה, משמע ברזולוציות שונות. השינוי הזה דורש גמישות רבה. בעולם הרספונסיבי אין משמעות לפיקסלים ואת כל החישוב אנחנו עושים באחוזים, ביחס. 

גם מבחינת תוכן עליכם לשים לב לשינויים השונים. ככל שהמסכים קטנים יותר, התוכן באתר נדחס, האלמנטים של האתר "נדחפים" אחד מתחת לשני והטקסט מתפרס. כל זה מייצר עמוד ארוך ומייגע לקריאה, לכן עלינו להתאים את התוכן למצב הצריכה שלו במכשירי המובייל – כלומר למקד ולקצר.

לסיכום,

אתר רספונסיבי הוא הכרחי ורצוי במציאות הנוכחית וגם בעתידנו. בין אם כבר יש לכם אתר קיים ובין אם אתם בונים אתר חדש אל תוותרו על התהליך הזה והשתמשו בעיצוב רספונסיבי. הדבר רק יעזור לכם לקדם את האתר ואת העסק שלכם והמאמץ ישתלם.

אם אתה רוצה לקרוא עוד על בנייה ופיתוח אתרים רספונסיבים, תוכל לקרוא כאן.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892