תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

העתיד של בוני אתרים בוורדפרס

וורדפרס ידועה כמערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר באינטרנט (CMS) והיא פלטפורמה חזקה המשמשת מיליונים ברחבי העולם. עם זאת, הרבה השתנה מאז השקתה לפני למעלה מ -15 שנה, וורדפרס היא כעת מכונה חזקה מאוד לבניית אתרים. 
העתיד של בוני אתרים בוורדפרס

מאמר זה יבחן מה צופה העתיד עבור וורדפרס ומיליוני המשתמשים בה, ואולי הכי חשוב – עבור העתיד של בוני אתרים בוורדפרס!

העתיד יהיה קל יותר – אך האם זה טוב?

דבר אחד בטוח, עם השנים השימוש ב- WordPress הפך קל יותר. עם כניסתם של עורכי בלוקים משוכללים כמו גוטנברג, WP Bakery ו- Beaver Builder, אתרי וורדפרס הופכים לקלים יותר לבנייה וזה צפוי להמשך בעתיד. בתחילה, WordPress התאימה יותר לבעלי כישורי PHP ו- CSS נרחבים.

עם זאת כיום ובעתיד, וורדפרס עשויה להיות כה ידידותית למשתמש, עד שגם אנשים ללא ניסיון עיצובי כלל יכולים להשתמש במערכת תבניות מותקנת מראש לבניית אתר מדהים. זה יחסית פשוט עכשיו, אבל כפי שהדברים נראים, זה יכול להיות אפילו קל יותר.

אז מה זה אומר על העתיד של בוני אתרים בוורדפרס? נדבר על כך בהמשך. 

אתרים שנוצרים אוטומטית? ייתכן מאוד!

כשמדברים על עיצוב, העתיד של ערכות הנושא של וורדפרס הוא דבר שמעניין מאוד. נכון לעכשיו, אתה יכול לרכוש ערכות נושא בפחות מ- $100 שיאפשרו לך ליצור אתר בקלות תוך מספר שעות. Avada, למשל, היא התבנית "הפופולרית ביותר" הזמינה עם למעלה מחצי מיליון הורדות.

השימוש ב- Avada ובעיצובים דומים הופך את חוויית העיצוב לקלה מאי פעם, וסביר להניח כי בעתיד יופיעו תבניות עוד יותר ידידותיות למשתמש.

לדוגמה, האם תהיה תבנית או אפליקציה מקוונת שיאפשרו למשתמש לענות על סדרת שאלות שתייצר אוטומטית אתר על פי העדפותיו? תאר לעצמך – להזין עד 100 פיסות מידע אישי אודות עצמך, המותג שלך והזיהוי העסקי שלך ואז לראות את הכל מתעורר לחיים בלחיצת כפתור אחת.

זה רק רעיון עכשיו כמובן – אבל אין ספק שזה יכול להיות חלק מהעתיד המדהים שעומד בפני וורדפרס.

אבל מה עם בוני האתרים?

אין ספק שהנטייה היא לחשוב שסופם של בוני האתרים קרב. מעבר להצלחה הגדולה של וורדפרס ואלמנטור המאפשר לבנות בקלות וכמעט בלי ניסיון, אתרים מרשימים למדי. ישנם פתרונות נוספים רבים לבניית אתר עבור אנשים חסרי ניסיון, כמו wix ,Shopify, Squarespace ו-webflow.

המוכרים יותר הם:

Wix – כלי לבניית אתרים, בשיטת גרור ושחרר, קל מאוד לשימוש וידידותי למתחילים. כלי זה המאפשר לך להציב אלמנטים בכל מקום שתרצה בכל דף באתר שלך. בעזרת Wix, כל תהליך בניית אתר אינטרנט הופך להיות חלק, פשוט ומהיר. ניתן ליצור בעזרתו בלוג אישי, אתר פורטפוליו או אפילו חנות מקוונת.

Shopify – כלי מתקדם ואיכותי, ייעודי לבניית חנויות אינטרנטיות. מציע שירות שצומח במהירות ומשרת כעת מעל 800,000 חנויות מקוונות. כלי זה הוא פתרון מסחר אלקטרוני "הכל כלול", המאפשר לך למכור את המוצרים והשירותים שלך באופן מקוון. זהו אחד מבוני החנויות המקוונות הקלים לשימוש, המאפשר להוסיף מספר בלתי מוגבל של מוצרים ישירות מלוח המחוונים.

אך שני כלים נוספים שצוברים תאוצה:

webflow – כלי המאפשר לעצב ולתכנת אתרים מקצועיים, עם ביצועים גבוהים, עם אנימציות ואינטראקציות ייחודיות והכל בתוך ממשק ויזואלי שאנחנו מכירים מתוכנות העיצוב, לבנות קוד – בלי קוד. Webflow דואגת לנו בכל מה שנוגע לצדדים הטכניים של אחסון, אבטחה, ביצועים ובק-אנד, ונותנת לנו את החופש להפוך את העיצוב שלנו לאתר אמיתי. הכלי טרנדי מאוד בקהילת העיצוב ומתפתח כל הזמן – עם פיצ'רים חדשים על בסיס קבוע. חברות גדולות בתעשייה מתחילות לעבור ולעבוד איתו.

Squarespace – הוא שירות בתשלום שבאמצעותו ניתן לקבל גישה לפלטפורמה נוחה לבניית אתרי אינטרנט. הפלטפורמה של סקוואר ספייס מתאימה לקהל יעד מגוון ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים, מעצבים, אמנים ועוד. אפשר להשתמש בשירותי סקוואר ספייס כדי להקים אתר המבוסס על אחת מבין התבניות הקיימות ולשלב תכנים נוספים. היתרון העיקרי שלה הוא ממשק ניהול נוח. אפשר להחליף בקלות בין תבניות ולשמור על עיצוב מוקפד. 

נראה כי לוורדפרס יש מתחרים רבים בשוק והם צוברים תאוצה ומשתמשים. אם כך, כיצד זה משפיע על העתיד של בוני אתרים בוורדפרס?

אז מה יהיה עם בוני האתרים?

נתחיל בלהרגיע ולומר כי צופן להם עתיד טוב במיוחד!

עם ההצלחה של וורדפרס כיום, אתה יכול לדמיין עד כמה מפתח וורדפרס חיוני? וורדפרס עדיין לא מפסיקה להתקדם ולצמוח עם שילובם של תכונות רבות. היא פלטפורמה המביאה עמה הזדמנויות רבות וחדשות. דוגמה אחת כזו היא WooCommerce. אפשר לקרוא לזה כתת-תחום של וורדפרס מכיוון שהוא בפני עצמו הביא הזדמנויות חדשות למפתחים.

מאז התקופה שבה וורדפרס צברה פופולריות מסוימת ועד עכשיו רבים מהאנשים למדו את וורדפרס. אך חברות גדולות רבות מתהוות יחד עם ההזדמנויות החדשות האלו. כך שלפי דעתי וניסיוני, למפתחי וורדפרס יש עדיין הזדמנויות רבות. דבר אחד בלבד שעליהם לעשות הוא למצוא את "הממלכה" שלהם, נישה שהיא המומחיות שלהם. אם אתה מפתח WordPress, אתה יכול לבחור אחד מתחומי העניין הספציפיים שלך. לאחר מכן, יהיו לך סיכויים רבים לקבל דירוגים טובים בגוגל ולהצליח למרות התחרות הגדולה והעומס בשוק שהוזכר קודם.

בניית אתר
בניית אתר

האם ניתן לפתח אתרים – ללא מפתח וורדפרס?

כן, כולנו שמענו שכל אחד יכול לפתח אתר עם שימוש בערכות WordPress ללא שום מיומנות טכנית. עובדה ראויה לציון, כיום, ישנם יחסית מעט לקוחות שנותנים את כל פרויקט העיצוב של אתר האינטרנט שלהם למפתח. חוץ מזה, היחס בין האנשים גדל במידה רבה, כך שחברות רבות מכשירות את הצוות שלהם לפרויקטים של פיתוח.

זו אחת הסיבות לכך שחלק ממפתחי ומעצבי וורדפרס מרגישים חרדה. אבל אם אתה מעצב או מפתח אתרים אתה לא צריך לדאוג מכיוון ש- WordPress היא הזדמנות ולא סכנה.

הנה כמה מהסיבות שבגללן אנו עדיין זקוקים למפתחי אתרים:

1. יש חברות שרוצות עיצוב אתרים מותאם אישית ופיתוח תוספי וורדפרס על מנת להציג את המותג שלהם בצורה נאותה. לשם כך הם חייבים את עזרתו של מפתח מיומן.

2. רק בגלל שחברות מסוימות מעניקות הדרכה לצוותים שלהן לפיתוח אתרים, אין זה אומר שהם אינם זקוקים למפתחים מיומנים לצורך פיתוח אתרי האינטרנט שלהם. יתכן שהם רוצים אתר אך בתקציב נמוך.

3. יש חברות שכבר פיתחו את האתרים שלהן, אך צריכות להמיר אותו לאתר וורדפרס דינמי. לשם כך הם כבר זקוקות לידע נרחב הרבה יותר.

4. על מנת לשלב את וורדפרס עם מערכות ה- IT הקיימות שלהם, חברות גדולות יותר זקוקות למפתחים של וורדפרס.

לכן, אם אתה מפתח WordPress, אתה צריך לבצע התאמה אישית וצריך למלא את דרישת הלקוח שלך. בעבר מפתחי אתרים עבדו כמנהלי אתרים, אך כעת עליהם למלא את תפקיד היועץ הטכני. לכן עליכם להציע ללקוחות שלכם תמיכה טכנית וידע מומחה מתי שהם זקוקים לו. יתר על כן, עם הדרישות המשתנות של הלקוחות, ולכן מפתחי אתרים צריכים להיות עמידים. 

קהילת וורדפרס תהיה כוח אדיר

ככל שמספר משתמשי וורדפרס ממשיך לגדול, העתיד בהחלט יביא לקהילה מונומנטאלית של חובבי אתרים. יחד, האנשים האלה יוכלו לחלוק את החוויות שלהם ואת הידע שלהם, כך שאיכות האתרים המיוצרים תשתפר ללא הגבלת זמן.

זה קורה עכשיו, אך ככל שנוצרות ערכות נושא ותבניות נוספות, יישומים מפותחים ותוספים מתחילים לפרוח, השיח שאנשים יכולים לקיים בתחום, יהפוך לאין סופי והקהילה תתפוצץ עם פנאטים המעוניינים באתרים.

ולמפתחי האתרים – המון עבודה שתיכנס לרזומה שלכם.

אז בהחלט אפשר לסכם ולומר ש…

העתיד בהחלט יהיה מרגש!

העתיד של וורדפרס הוא מעבר למלהיב. ככל שמעצבים הופכים חכמים יותר, AI מתפתח מהר יותר והגישה לאינטרנט הופכת לקלה עוד יותר ברחבי העולם, ההזדמנויות הן אינסופיות. וורדפרס היא כיום אחת ממערכות הניהול הפופולריות ביותר בעולם, אך ככל שהתקלות מצטמצמות וההשקעה נמשכת, וורדפרס מצליחה לשלוט בעולם פיתוח אתרים – מוקדם מכפי שחשבתם!

ובוני האתרים בוורדפרס יתפתחו ויצליחו יחד איתה!

אם תרצו לדעת איך אלמנטור שינה את עולם הוורדפרס לחצו כאן

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892