תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

הקמת אתר לעסק שלך ב2022 – 10 טיפים חשובים שכדאי לך לדעת

הקמת אתר לעסק

בין אם אתה פרילנסר, בעל חנות או בעל עסק מסוג אחר, הקמת אתר לעסק שיהיה מרשים ואיכותי, הוא דבר חיוני להצלחת החברה שלך, וב-2022 זה חיוני מתמיד!

מגפת הקורונה גרמה ליותר ויותר עסקים להבין שאם עד עכשיו לא הייתה להם נוכחות אונליין, אז כעת אין להם כל ברירה. 

אז אם גם אתה הבנת שאתה חייב לבנות אתר לעסק שלך או שאתה סתם רוצה לשפר ולייעל את האתר הנוכחי שלך, הנה 10 צעדים שיעזרו לך להצליח בשוק המקוון!

1. תבחר שם דומיין טוב

השלב הראשון בעת הקמת אתר לעסק הוא שם הדומיין שלך, שהוא גם כתובת האתר שלך, הוא לעתים קרובות נקודת הכניסה לאתר שלך. ולכן, חשוב שהוא ימשוך את הגולשים, וגם יהיה יעיל עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

הנה כמה טיפים לבחירת שם דומיין נכון: 

– הקל על האיות – מה הכוונה? תשתדל לא להשתמש בסלנג או במילים שלא כתובות כמו שהן אמורות להיות. אתה תקשה על אנשים למצוא אותך.
– קצר ככל האפשר – שם דומיין קצר יותר, קל יותר לזכור ולהקליד נכון.
– הימנע ממספרים ומקפים – קשה לזכור אותם והם נראים פחות טוב משמות דומיין של מילים בלבד.
– נסה לבחור בכתובת כללית כמה שאפשר – ככה תקל על הצמיחה העתידית שלך. מה הכוונה? לדוגמה, Amazon.com היא כתובת אתר רחבה בהרבה מ- BooksOnline.com ומאפשרת לאמזון למכור כמעט כל סוג של מוצרי צריכה במקום ספרים בלבד. זה מאוד תלוי מה מטרת האתר שלך, אבל אם זה רלוונטי לך כדאי שתיקח את זה בחשבון.
– צור כתובת אתר ידידותית לקידום אתרים – נסה לשלב מילות מפתח שהקהל שלך עשוי לחפש, בכתובת האתר.

2. תרכוש אחסון אתרים מאובטח וניתן להרחבה עם תמיכה טכנית טובה

אז איך בוחרים תוכנית אחסון אתרים טובה? הנה כמה נקודות חשובות.

למרות שאתה יכול להשיג תוכנית אחסון של "שרת משותף" במחירי רצפה, אני לא ממליץ לעשות את זה בכלל. אחסון משותף, בדיוק כמו שזה נשמע, זה לחלוק את השרת והמשאבים שלו עם לקוחות אחרים, מה שיכול מאוד לפגוע בביצועים של האתר שלך. יותר מזה, אם אחד מהאתרים האחרים בשרת המשותף שלך נפרץ, האתר שלך יהיה גם הוא בסיכון רציני.

התכנית שאני ממליץ עליה היא תוכנית אחסון "שרת וירטואלי פרטי" (VPS). העלות שלה נעה בין 20$ ל 50$ לחודש. VPS הוא שרת אחסון שנותן את אותן התכונות של שרת ייעודי בענן, אבל הוא גם מציע שירותי אבטחה, אחסון, גיבוי והתאמות אישיות, וכל זה עלויות שירות יחסית נמוכות.

שרת וירטואלי VPS מעניק לך אפשרות לאחסן את האתר שלך בחוות שרתים ייעודית והוא לא משותף עם לקוחות נוספים.

בנוסף, חשוב לוודא שלחברת האחסון שלך יש תמיכה בטלפון או בצ'אט, כדי שתוכל לקבל מענה ועזרה במהירות אם יש לך בעיה. תמיכה בדוא"ל יכולה לקחת הרבה זמן, ולהיות מתסכלת כשיש צורך לפתור בעיה באופן מיידי. תמיכה טלפונית היא הטובה ביותר, אך גם צ'אט עובד טוב.

3. הצג באופן בולט תיאור ברור של העסק שלך

חשוב ​שאנשים יבינו מי אתה ומה אתה עושה מיד ובקלות, ושהם לא ירגישו מבולבלים כשהם מבקרים באתר שלך. תוודא שהבאנר הראשי של דף הבית שלך מייצג טוב את השירותים או המוצרים שלך, וכן שיש לך איזשהו טקסט חזק וברור בראש הדף שמתאר מי אתה ומה אתה עושה.

עוד דבר חשוב, תוודא שבתפריטי הניווט הראשיים והכותרת התחתונה יש קישורים לעמוד "אודות" כדי שהגולשים יוכלו ללחוץ עליהם ולקרוא על העסק שלך יותר לעומק.

4. תיישם את מערכת ניהול התוכן הטובה ביותר

החלטת על הקמת אתר לעסק שלך? חשוב מאוד שתבחר מערכת ניהול תוכן (CMS) מעולה. מערכת ניהול תוכן היא תוכנה או יישום המשמשים ליצירה וניהול של תוכן דיגיטלי. CMS טוב יעזור לך לתחזק את האתר שלך, ואתה לא צריך ידע טכני רב כדי להשתמש בו. 

הנה כמה מהמערכות המוכרות ביותר לניהול תוכן:

WordPress – מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בעולם. יש לה קהילת תמיכה פעילה ורחבה והמון תוספים שימושיים להרחבת הפונקציונליות של האתר. ולא פחות חשוב, וורדפרס היא פלטפורמה חינמית ונוחה מאוד לשימוש.

 Drupal – דרופל הוא עוד CMS פופולרי. הוא מציע רבים מאותם יתרונות כמו וורדפרס, כולל גמישות, קלות שימוש וקהילת תמיכה גדולה. יש לציין שמדובר ב-CMS מאובטח יותר מ-WordPress, עם זאת, אין לו כל כך הרבה אפשרויות מבחינת תוספים ותבניות, מה שהופך אותו להרבה פחות אטרקטיבי. 

Wix – וויקס היא CMS צעירה יחסית אבל הופכת פופולרית יותר ויותר. היא מאוד יותר ידידותי למשתמש ועובדת עם בונה 'גרור ושחרר' – אתה יכול לגרור ולשחרר אלמנטים בחופשיות לכל מקום בדף, מה שמאפשר לך לעצב אתר ברמה גבוהה מאוד בלי ידע וניסיון בכלל.

5. בחר פלטפורמת מסחר אלקטרוני טובה

אם אתה מתכנן למכור מוצרים או שירותים דרך האתר שלך, תצטרך את הטכנולוגיה הנכונה לשם כך. אז הנה כמה פלטפורמות מסחר אלקטרוני פופולריות לעסקים קטנים:

WooCommerce – ווקומרס אחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הפופולריות בעולם – מדובר בעצם בתוסף של הוורדפרס, מה שהופך אותו לגמיש ביותר. יש מבחר ענק של תבניות חינמיות ופרמיום שנבנו מראש עבור WooCommerce. והוא גם מציע כמות גבוהה מאוד של יכולות שאולי העסק שלך יזדקק להן.

Shopify – שופיפיי היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מבוססת ענן המאפשרת ליצור ולהתאים אישית חנות מקוונת, לנהל מוצרים, מלאי, תשלומים ומשלוחים. זה לא תוסף וורדפרס כמו WooCommerce – זו פלטפורמה עצמאית שמתארחת בשרת Shopify – כך שאם יש לך אתר ראשי, אתר החנות שלך יהיה נפרד ממנו מבחינה טכנית.

הקמת אתר לעסק

6. צור ממשק משתמש מעניין ובלתי נשכח

וודא שממשק האתר שלך משאיר רושם חיובי שמניב תוצאות. אתה יכול לעשות זאת על ידי יישום ההצעות הבאות: 

– השתמש בגרפיקה יפה ובגופנים קלים לקריאה.
– ודא שהגרפיקה שלך דחוסה ומותאמת לטעינה מהירה, אם האתר שלך איטי, מנועי חיפוש כמו גוגל 'יענישו' את הדירוג שלך.
– בצע מחקר מתחרים כדי לראות כיצד הם תכננו וביצעו אופטימיזציה לאתרים שלהם, ותנסה ליישם רכיבים דומים שיעבדו גם עבור האתר שלך.
– תכנן מערכת ניווט אינטואיטיבית המאפשרת למשתמשים להגיע לדפים שהם מחפשים במהירות.
– תשלב קריאות לפעולה ברורות (במיוחד כפתורי "קנו עכשיו").

7. בצע אופטימיזציה לאתר העסקים הקטנים שלך למנועי חיפוש

יש כמה שיטות שאתה יכול לנקוט באתר שלך כדי להבטיח שמנועי החיפוש יוסיפו אותו לאינדקס שלהם וידרגו אותך כראוי. ברגע שהאתר שלך "נסרק" על ידי מנועי החיפוש, הוא מתחרה באתרים שמכילים תוכן דומה. ככל שעיצוב ותוכן האתר שלך טובים יותר, כך האתר שלך יופיע גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.

קידום אתרים כולל בעיקר את השיטות הבאות:

– מחקר ויישום מילות מפתח.
– קוד אתר אופטימלי.
– מהירות טעינה גבוהה.
– אבטחה ואישור SSL.
– ריספונסיביות – התאמה למכשירים ניידים.
– קיום קישורים נכנסים איכותיים.
– שימוש בקישורים פנימיים ברחבי האתר שלך.
– שימוש במדיה חברתית לקישור לאתר שלך (לינקדאין, טוויטר, פייסבוק, פינטרסט וכו').

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך וחשוב ביותר שיכול לעשות ההבדל בין הופעה בעמוד הראשון של דפי תוצאות מנועי החיפוש (וכתוצאה מכך כמות גדולה של תנועה לאתר שלך) או עמוד 300.

8. צור ופרסם באופן קבוע תוכן איכותי

דבר נוסף וחשוב בעת הקמת אתר לעסק שלך הוא כמות התוכן וגם הרעננות חשובים למנועי החיפוש, לכן חשוב שתיצור תוכנית לפרסום מאמרים איכותיים, פוסטים בבלוג שלך ובאתרים חיצוניים המקשרים לאתר שלך וכו'. אם אתה רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש ולעודד אנשים לחזור לאתר שלך שוב ושוב, תצטרך לעדכן אותו בתוכן חדש ורלוונטי בתדירות גבוהה.

9. התקן כלים למנהלי אתרים

השתמש בכלים שיעזרו לך לנתח את הביצועים של האתר שלך, כמו Google Analytics ו- Google Search Console וכלי מנהלי האתרים של בינג. ניתן להשתמש בכלים אלה למעקב אחר: מבקרים יומיים, שבועיים וחודשיים באתר שלך, מספר הצפיות בכל עמוד באתר שלך, שיעור יציאה מדף כניסה, הזמן הממוצע שבילו מבקרים באתר וכו'.

ניתוח של הביצועים שלך יעזור להבין מה צריך לשמר ומה צריך לשנות ולשפר.

10. יישם תכנית לתחזוק האתר שלך

לא מספיק להשקיע וליצור אתר חזק ומרשים, צריך גם לדעת לשמר אותו כדי שיהיה אתר מצליח שמדורג טוב במנועי החיפוש.

לכן, תבדוק את הנתונים שדיברנו עליהם בסעיף הקודם לפחות פעם בחודש. 

תשתמש בנתוני הטראפיק כדי ללמוד עוד על הקהל שלך, כדי שתוכל לפנות אליו טוב יותר.

וודא שכל התוכנות והתוספים שלך מעודכנים כל הזמן, אחרת זה יכול להשבית זמנית את האתר שלך.

הפעל סריקות אבטחה כדי שתדע שהאתר שלך נקי מתוכנות זדוניות ולא נפרץ.

תמצא דרכים אפקטיביות ויעילות לשיווק העסק שלך באופן מקוון.

תאפשר למשתמשים באתר לספק משוב על חווית השימוש בו.

והכי חשוב!!! תוודא שהאתר שלך מגובה במספר דרכים לפחות פעם ביום ולפחות 10 ימים אחורה.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892