כמה עולה לבנות אתר וורדפרס ב2024?

עלות בניית אתר

כמה עולה לבנות אתר ב2024? הנה כל מה שאתה צריך לדעת!

בניית אתר זה לא עניין גדול כמו שזה היה לפני כמה שנים. עם כל כך הרבה בוני אתרים ופלטפורמות אוטומטיות, כל אחד יכול לבנות אתר, עם או בלי שום ידע בקידוד.  אבל באיזה מחיר?

העלות לבניית אתר היא הגורם שעשוי להיות בעייתי. העלות משתנה ותלויה בהרבה דברים כמו: שיטת הפיתוח, הפלטפורמה, המורכבות העיצובית, מטרת האתר, סוג האתר, התכונות והפונקציות שיהיו בו, וכמובן הזמן הנדרש.

כמעט בלתי אפשרי לנחש את העלות הנכונה של בניית אתר רק מהסתכלות עליו, שכן העיצוב הוא רק אחד מהפרמטרים הרבים.

עם זאת, חברת פיתוח אתרים מקצועית או מפתח עצמאי יכולים לתת לך עלות משוערת בהתאם לניתוח מעמיק של דרישות האתר, הפונקציונליות והיעדים שלך.

אז אם אתה מנסה להבין כמה עולה לבנות אתר לעסק שלך, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

כמה עולה האתר שאת/ה ספציפית צריך/ה?

כשאתה יוצא לחפש מפתח או חברה לבניית אתרים כדי לפתח בשבילך אתר, באופן טבעי היית שואל לגבי העלות המשוערת, ורוב החברות פשוט יתנו לך תג מחיר. אבל זה לא צריך להיות כל כך פשוט.

עליכם לדעת כי עלות אתר תלויה בדברים רבים, ולכן, במקום פשוט לשאול את עלות יצירת האתר, עליכם לשאול את השאלה הבאה למפתח שלכם: אלה הדרישות שלי וזה סוג האתר שאני צריך. כמה עולה לבנות אתר כזה?

המפתח ינתח את הדרישות שלך, את ההיבטים העיצוביים והטכניים של הפרויקט שלך. המשאבים הדרושים להם והזמן שייקח ליצירת האתר, וגורמים נוספים שכלולים בעלות הפיתוח המשוערת.

בנוסף, העלות להקמת אתר עשויה להיות מושפעת מכמה גורמים חיצוניים. לדוגמא, אם אתה זקוק לאתר תוך פרק זמן מסוים או דחוף מאוד, אז המחיר מן הסתם יעלה.

עלות בניית אתר לפי עמודים וסוגי עסקים

עלות בניית האתר יכולה להשתנות בהתאם למטרה ולגודל (או למספר העמודים), ניתן לחלק אתרי אינטרנט לסוגים הבאים:

אתר עסקי – עם פונקציונליות מידע כמו גם עסקאות –  אתרים מסוג זה הם בדרך כלל דינאמיים באופיים ועלות בניית אתר כזה יכולה להיות בין 3,000 ₪ ועד 100,000 ₪, תלוי בגודל העסק (עסק קטן, אתר בינוני, עסק ארגוני, תאגיד וכו') ומספר הדפים והפונקציות באתר.

אתר מידע (עסקי או אחר) – אתרים אלה מיועדים למטרות מידע בלבד ולרוב הם סטטיים בפונקציונליות שלהם. הם עולים הרבה פחות מאתרים דינמיים. אתה יכול לצפות שאתר מידע יעלה לך לא יותר מ1000-2000₪.

בלוגים (עסקיים או אישיים) – בלוגים מיועדים גם לצורכי מידע, אך הם דינאמיים. בלוגים מופעלים בדרך כלל על ידי CMS כמו WordPress.

הודות למערכות ניהול התוכן (CMS) החינמיות שיש כיום, קל יותר לבנות בלוגים והעלות הרבה יותר נמוכה. בלוג בסיסי אמור לעלות כמה מאות שקלים בלבד. (על איך לבחור מערכת ניהול תוכן לאתר שלך, תוכל לקרוא כאן)

אתר מסחר אלקטרוני – חנות אינטרנטית – בניית אתר קניות מקוון מלא ועשיר בתכונות היא משימה מורכבת שגוזלת המון המון זמן. עלות בניית אתר כזה תהיה תלויה בגורמים רבים, כמו הפונקציות שאתה רוצה להוסיף כמו שערי תשלום וקטגוריות וכו', תבנית ועיצוב, בדיקת בטא ועוד. זה אתר שדורש אבטחה גבוהה מאוד ואמצעי בטיחות שעולים גם הם ומוסיפים למחיר הכולל.

אתר מסוג זה יכול בקלות לעלות לך בין כמה אלפי שקלים להרבה יותר.

 

אתר רספונסיבי

 

עלות לבניית אתר חדש

עלות בניית אתר מאפס אינה עוסקת רק בעלות המפתח/חברה לבניית אתרים. זה כרוך בדברים רבים אחרים שמוסיפים גם לעלות הכוללת של פיתוח אתר.

אלה כוללים את שם הדומיין, אירוח אתרים, תעודת SSL (אבטחה), עיצדוב אתרים (ערכות נושא ופריסות), אופטימיזציית SEO, תוכן ועלות כלי פיתוח/עיצוב/בדיקה.

לכן חשוב שתיקח גם אותן בחשבון!

 

6 גורמים המשפיעים על עלות בניית אתר

כאמור, מחיר האתר תלוי במספר דברים, חלקם מוסברים להלן.

  1. כלים וטכנולוגיות

אכרטכנולוגיות כמו שפות תכנות, CMS, מסד נתונים וכו' ממלאות תפקיד משמעותי בעלות פיתוח אתרים.

מלבד זאת, העלות תלויה גם בשימוש שלך בכלים חיצוניים, תוספים, אפליקציות ופלטפורמות.

  1. דומיין ועלות אירוח

דומיין הוא הכתובת המקוונת של האתר שלך ואירוח אתרים הוא המקום בו תארח אותו באינטרנט. שני אלה הם אלמנטים מכריעים באתר אינטרנט – בלעדיהם אין אתר! ואין להזניח אותם בחישוב העלות.

  1. סוג אתר

כפי שציינו קודם, עלות בניית האתר משתנת בהתאם לסוג האתר שאתה מתכנן לבנות. בעוד שבלוג פשוט או אתר סטטי יעלה רק כמה מאות שקלים, אתר מסחר אלקטרוני גדול יעלה הרבה יותר.

  1. תכנון ופיתוח

העיצוב והפיתוח של האתר בפועל הם גם גורמים חשובים מאוד מבחינת העלות הכוללת.

בין אם אתה עושה את זה בעצמך ובין אם שוכר מפתח PHP מקצועי עבורו, רק תדאג לא להתפשר על האיכות.

  1. שיווק ותחזוקה

בדיוק כמו שרכב זקוק לתחזוקה וטיפול שוטפים על מנת להמשיך לעבוד בצורה חלקה, אתר אינטרנט זקוק גם לעדכונים ותחזוקה שוטפים על מנת להמשיך ולעזור למשתמשים המיועדים.

שיווק (קידום ממומן בגוגל למשל) הוא גם חלק חשוב מזה. שים לב לכלול את זה בחישוב עלות האתר שלך. אתה יכול לעשות זאת בעצמך, או שאתה יכול לשכור את השירותים של צוות SEO שיגרמו לאתר העסק שלך להגיע לעמוד הראשון של מנוע החיפוש של גוגל.

  1. תוכן

רוב החברות המקצועיות לפיתוח אתרים מספקות גם שירותי שיווק תוכן עם עיצוב/פיתוח האתר. לכן, עלות בניית האתר תכלול בדרך כלל גם את עלות התוכן.

תוכן הוא מרכיב חשוב בהצלחת אתר!

אם יש לך את הכישורים והזמן להכין תוכן טוב, איכותי וחזק בעצמך, אתה יכול להוזיל את העלות באופן משמעותי.

עם זאת, אם אתה כן יכול להרשות את ההוצאה הזו לעסק שלך, כדאי לשקול ברצינות להעביר את המשימה הזו לחברה מקצועית לפיתוח אתרים שכן יהיו להם את כל הכישורים והמשאבים הדרושים ליצירת אתר מושלם עבורך.

 

עלות אתר שיוצר על ידי מפתח עצמאי פרילאנסר

כשאין לך את הזמן ו/או את הכישורים לפתח אתר בעצמך, האפשרות הטובה ביותר היא לשכור חברה מקצועית לפיתוח אתרים לביצוע המשימה.

זה כנראה יעלה לך קצת יותר מלבנות אותו בעצמך, אבל לפחות אתה יכול להיות בטוח שתקבל אתר מושלם ולא פחות חשוב – זה יחסוך לך הרבה זמן ואנרגיה.

חשוב מאוד לבחור ולהעסיק את היזם או חברת הפיתוח המתאימים לעבודה כדי לקבל תוצר סופי ברמה הכי גבוהה שיש.

עלות בניית אתר על ידי מפתח אתרים פרילאנסר יכולה לנוע בין 4000₪ – 12000₪. למה טווח כזה גדול? כי זה תלוי במספר גורמים – במפתח, כמה ניסיון וידע יש לו. שנית, בסוג האתר והתכונות שצריכות להיות בו. אתר תדמית יעלה פחות מחנות אינטרנטית כי הוא דורש פחות עבודה וידע.

עלות שכירת חברה מקצועית לבניית אתרים

עלות בניית האתר שלך על ידי חברה לבניית אתרים יכולה לנוע בין 6000₪ ועד 20000 ₪ ואף יותר, שוב – זה תלוי בתכונות האתר, בפונקציות, בגודל וכו'.

קח בחשבון שבחברה יש יותר אנשים שעובדים על האתר שלך. לכן העלות תכלול את המפתחים, המעצבים והכותבים, עלות השירות, עלות המחקר, עלות בדיקה ושינויים, עלויות עדכון ותחזוקה, וככל הנראה עלות הדומיין והאחסון לאתר.

לפני  שאתה נבהל ומחליט לוותר על חברה לבניית אתרים, חשוב שתדע שיש כמה יתרונות חשובים לשכירת חברה מקצועית לפיתוח אתרים על פני מפתח עצמאי.

לכל אפשרות, בין אם זה מפתח פרילאנסר ובין אם זו חברה לבניית אתרים, יש את היתרונות והחסרונות שלה. אתה צריך לבדוק איזו מהאפשרויות הכי מתאימה לך, העלות היא רק פרמטר אחד מבין רבים שצריך לקחת בחשבון. אין נכון לא נכון.

 

עלות כוללת לבניית סוגים שונים של אתרים

לסוג האתר, כפי שכבר ציינו, יש השפעה על העלות.

במקרה של עסק קטן או אתר שמטרתו לתת מידע בלבד (אתר תדמית), עלות הבנייה והעיצוב הכוללת נעה בין 4000-9000 ₪ אצל מפתח עצמאי.

במקרה של אתר גדול יותר (עם הרבה עמודים ותכונות) או עבור אתר מסחר אלקטרוני (חנות אינטרנטית), עלות העיצוב הכוללת נעה בין 6000 ₪ – 12000 ₪ ואפילו יותר – אצל מפתח עצמאי.

קח בחשבון שהעלויות האלו גבוהות יותר כשמדובר בחברה לבניית אתרים.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892