תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית? כל מה שרציתם לדעת

מכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב צפויות לעלות מעל 6 מיליארד דולר עד שנת 2023. על פי ממצאים, נתוני המסחר האלקטרוני העולמי היו צפויים להכפיל את עצמם כמעט בין 2019 ל -2022 - וזה עוד לפני שמגפת ה- COVID-19 האיצה עוד יותר את התפתחות המסחר אונליין.
פתיחת חנות אונליין

עם זאת, סקרים מראים כי עדיין לאחוזים גבוהים מסך העסקים הקטנים אין אתר. פחד או חוסר ידע בטכנולוגיה יכולות להיות סיבות שעסקים נמנעים מיצירת חנויות מקוונות. אך אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא שאנשים מאמינים שהעלויות של חנויות אינטרנטיות עשויות להיות יקרות מדי עבורם. 

לפני שנים, זה יכול היה להיות המקרה, העלות של אתרי מסחר אונליין הייתה לרוב משהו שרק ארגונים גדולים יכלו לספוג, מה שהגביל את העסקים הקטנים לעסקים במכירות בחנויות וטלפונים או נדרש מהם למכור דרך שווקי צד שלישי עם ספקים גדולים כמו אמזון.

כיום העלות הכוללת של אתר מסחר אלקטרוני משתנה מאוד, ותלויה בסוג הפלטפורמה הרצויה, ציפיות החנות וגורמים נוספים. אך ישנן אפשרויות רבות המאפשרות לעסקים כמעט בכל גודל להרשות לעצמם להקים חנויות אינטרנטיות.

ובהחלט אפשר לומר כי ההשקעה הכספית בבניית חנות היא כבר לא גדולה, אך הזמן והמאמצים הנדרשים לכך הם בעלי ערך עצום. 

קצת לפני שנדבר על כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית, הנה כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם בונים אחת:

למרות שהמחיר הוא ללא ספק שיקול חשוב בהחלטה באיזו פלטפורמת מסחר אלקטרוני לבחור, עליכם גם להבטיח שהנוכחות המקוונת שלכם תומכת ביעדים העסקיים שלכם ובמותג שלכם.

אז וודאו שאתם עונים על השאלות הבאות לפני שתתחילו לחפש אפשרויות להקמת חנות אינטרנטית.

  1. איזה סוג של חנות אינטרנטית אתם צריכים?

סוג הסחורה או השירותים שאתם מוכרים ממלאים תפקיד משמעותי באיזה שירותי מסחר אלקטרוני אתם צריכים וכיצד עליכם לבנות את האתר. ראשית, החליטו אם החנות שלכם היא B2C או B2B (עסק לצרכן או עסק לעסק).

לאחר מכן, ערכו רשימה של מה שאתם מוכרים – האם מדובר בבגדים, אוכל, רהיטים או סוגים אחרים של סחורות? לחלופין, האם אתם מוכרים שירותים, כמו ייעוץ כלשהו? מה שאתם מוכרים מגדיר את צרכי עיצוב החנות האינטרנטית שלכם. זה מאפשר לכם לדעת אילו תכונות צריכה לכלול הפונקציונליות של החנות שלכם, למשל האם יש צורך בניהול מלאי ומשלוח?

  1. האם אתם מתכננים למכור את המוצרים שלך באופן מקוון בלבד? או שיש לכם כבר חנות פיזית?

הוספת חנות אינטרנטית לעסק האופליין שלכם, יכולה להיות דרך נהדרת להרחיב את טווח ההגעה שלכם ולהכין את העסק לאירועים שונים – במקרה הטוב מזג אוויר חורפי שמפחית תעבורה ברגל – ובמקרה הקיצוני יותר (שאנו חווים כעת) – מגפה עולמית. אך ניהול חנות פיזית וחנות מקוונת מצריך אינטגרציה ושיתוף פעולה. לכל הפחות, למשל, עליכם להיות מסוגלים לעקוב בקלות אחר המלאי מכיוון שהוא נמכר בשני הערוצים.

הקופה הקיימת שלכם עשויה להשתלב בפלטפורמות מסחר אלקטרוני קיימות או שתמצאו כי לפלטפורמת המסחר האלקטרוני יש קופה נפרדת. וודאו שאתם בוחרים את הבחירה המתאימה ביותר לעסק שלכם.

  1. מהו תקציב פיתוח המסחר האלקטרוני שלכם?

עם כל כך הרבה אפשרויות בחירה לבניית חנות אינטרנטית, חשוב להבין קודם מה היכולות שלכם. בדקו כמה אתם יכול להוציא לפני שתתחילו. לפעמים אנו כל כך רוצים להקים חנות עם כל האפשרויות הקיימות ובסוף מוציאים סכומים גבוהים שלא לצורך, או גרוע מכך – שאין ביכולתנו. 

  1. מהן אפשרויות המשלוח שלכם? (ואפשרויות תשלום)

איזה סוג של אפשרויות אתם רוצים (ויכולים) להציע ללקוחות שלכם בכל הנוגע למשלוח? משלוח מקומי או גם לחו"ל? משלוח אקספרס? חברת שליחויות או דואר ישראל? איסוף עצמי? יש המון אפשרויות. לא כל תוכנות המסחר האלקטרוני תומכות באותן אפשרויות, לכן חשוב לדעת מה ההעדפות שלכם לפני שתתחילו לחפש. הדבר נכון גם לגבי אפשרויות תשלום.

אז איך מחשבים כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית?

העלויות להקמת אתר מסחר אלקטרוני תלויות במגוון גורמים, למשל- אם ברצונכם אתר מסחר אלקטרוני מותאם אישית או שאתם יכולים לענות על הצרכים העסקיים שלכם באמצעות תבנית כללית יותר? העלויות הכוללות יכולות לנוע בין סכומים סמליים – כמה מאות דולרים – לאתרי ענק שעולים גם כמה מאות אלפי דולרים.

העלויות מסווגות בדרך כלל כתשתית או כעיצוב וכוללות:

1. תוכנת מסחר אלקטרוני.
2. שם דומיין.
3. אירוח מסחר אלקטרוני.
4. תעודת SSL.
5. עלויות אפשרויות תשלום.
6. תבנית חנות ועיצובים.
7. הוספת תוספים ותכונות.
8. עלויות תשתית.

תשתית מתייחסת לכלי היסוד עליהם נשענת החנות האינטרנטית שלכם. זו הטכנולוגיה שמאפשרת לאתר שלכם לתפקד ויוצרת את חוויית המשתמש של הלקוח שלכם. להלן נדון בכמה מהעלויות הנפוצות ביותר:

  • עלות תוכנת מסחר אלקטרוני (eCommerce):

אם אתם מתחילים בפרויקט הקמת חנות אינטרנטית, יש לכם שתי אפשרויות: לבנות את התוכנה מאפס או לרכוש פלטפורמת מסחר אלקטרוני. בנייה מאפס היא יקרה יותר ודורשת ידע ומשאבים רבים. במקום זאת, רוב האנשים מתחילים עם פלטפורמה שתוכננה מראש עם שפע אפשרויות התאמה אישית. 

עלות פלטפורמות מסחר אלקטרוני משתנה בהתאם לכל פלטפורמה. אתם יכולים לבחור בין פלטפורמות רבות. כמה מהבחירות המובילות מסוכמות להלן, יחד עם מידע על העלויות:

מג'נטו – Magento בעוד שאתם יכולים לבחור בין אירוח מבוסס ענן, צד ג' או אירוח באתר וליהנות מאופציות עשירות בתכונות, מג'נטו היא יקרה. בנייה של אפילו אתר בסיסי יכולה לעלות 25,000 דולר, ואתרים מותאמים אישית עם מספר הרחבות יכולים לעלות הרבה יותר מ- 100,000 דולר בשנה, בהתאם לצרכים העסקיים. אפשרות זו נוטה להיות מתאימה יותר עבור ארגונים גדולים.

שופיפיי –  Shopify מציעה דרך מוכחת ומהירה להשיג את החנות האינטרנטית שלכם, אם כי כמה תכונות והתאמות אישיות עשויות להיות מוגבלות. החבילות בה עולות בין $29 ל- $299 לחודש, תלוי בכמה חשבונות ומיקומים אתם רוצים לתמוך ובאילו אפשרויות משלוח ותשלום תבחרו. לשופיפיי יש ספק תשלומים קנייני וגובה דמי עסקה נוספים – בנוסף לאחוזים שאתם כבר משלם לספק התשלומים שלכם – עד 2% מכל מכירה, אז קחו זאת בחשבון.

ווקומרס – WooCommerce הוא פתרון מסחר אלקטרוני בקוד פתוח שנועד לעזור לכם להפוך אתר וורדפרס לאתר מסחר אלקטרוני. מסחר ווקומרס אינו גובה דמי התקנה או דמי מנוי חודשיים, אך עליכם לפתוח ראשית אתר וורדפרס וכן לשלם במגוון דרכים אחרות, כולל אירוח. יהיה עליכם לשלם גם עבור שמות דומיינים, אישורי SSL וכל פיתוח התאמה אישית, כולל הרחבות עבור פונקציונליות נוספת. בסופו של דבר מדובר באפשרות זולה יחסית.

  1. עלויות שם דומיין:

העלות של הדומיין שלכם היא לרוב תהיה שנתית, כלומר יש לחדש אותה כל שנה. ייתכן שתוכלו לחסוך כסף על ידי רכישת שם דומיין למשך מספר שנים. העלות הממוצעת עבור שם דומיין היא 10 עד 15 דולר לשנה. 

  1. אירוח אתרים:

ברגע שיש לכם שם דומיין, אתם צריכים שרת שיארח אותו. עלויות האירוח משתנות מאוד בהתאם לסוג אתר המסחר האלקטרוני שיש לכם. חלק מפלטפורמות SaaS, כמו BigCommerce ו- Shopify, מציעות אירוח ענן מובנה במחיר המנוי.

במקרה של אתר אירוח עצמי, עלות האירוח היא הוצאה נוספת. אירוח מאובטח ייעודי יכול לעלות בין $ 80 ל $ 730 ומעלה בחודש. באופן כללי, עלויות אירוח יהיו קשורות לכמות התעבורה שהחנות שלכם מקבלת. 

  1. עלויות אישור SSL:

אישורי SSL הם חובה עבור אתרי מסחר אלקטרוני. זו תעודת ההצפנה שעוזרת ללקוחות שלכם לדעת שהאתר שלכם מאובטח – כלומר, שזה בטוח יחסית להזין נתוני תשלום ומידע אישי בעגלת קניות. במקרים רבים, אם האתר שלכם אינו מאובטח באישור SSL, אנשים יסרבו לקנות בו. מה גם שזה עשוי להשפיע על דירוג האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש.

העלויות יכולות לנוע בין $10 לחודש ליותר מ- $100 לחודש, תלוי בספק האירוח שלכם ובצרכי האתר שלכם.

לאחר שהבנו מה העלויות הבסיסיות שיש בכל חנות אינטרנטית, כדי לדעת כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את עלויות העיצוב!

  • תבנית החנות ועלויות עיצוב:

אתם יכולים לבחור מתוך מגוון רחב של אפשרויות בכל הקשור להגדרת מראה החנות האינטרנטית שלכם, כולל תבניות ועיצוב מאפס. בדקו את היתרונות, החסרונות והעלויות הפוטנציאליות של כל אחד מאלו:

ערכות נושא (תבניות) – אלו אפשרויות שתוכננו מראש הכוללות את הפונקציונליות הבסיסית הדרושה לכם כדי לעצב אתר.
היתרונות כוללים – זול וקל לשימוש, כך שלרוב אין צורך בניסיון או ידע רב בתחום. אתם יכולים להחליט אילו גופנים, צבעים ותמונות אתם רוצים לכלול בחנות שלכם, למשל.
החסרונות – גם למתחרים שלכם יש גם גישה לתבניות אלה, ואפשרויות ההתאמה האישית מוגבלות. זה אומר שהחנות שלכם יכולה להיראות כמו חנויות אחרות. 

מעצבים את האתר מאפס – אם אתם רוצים להיעזר במתכנת שיבנה לכם אתר ייחודי מאפס  – השמיים הם הגבול במה שאתם יכולים לעשות. אבל החסרונות רבים הם שזה יקר הרבה יותר.

לאחר שהבנו כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית ומה כולל המחיר, אם תרצו לקרוא ולדעת עוד על בניית חנות אינטרנטית לעסק שלכם – הנה כמה טעויות שאתם צריכים להיזהר מהן

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892