תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

לבנות אתר לעסק – וורדפרס או וויקס איפה הכי כדאי?

לבנות אתר לעסק

אחת השאלות הראשונות שעולות למי שמתחיל לבנות אתר לעסק שלו, היא באיזה בונה אתרים להשתמש? Wix או WordPress

וורדפרס היא הפלטפורמה לבניית אתרי האינטרנט הפופולרית ביותר בעולם, אבל בשנים האחרונות Wix עולה גם היא ומשתמשים רבים בונים בה אתרים ברמה גבוהה מאוד!

אז בואו נעשה השוואה בין Wix ל-WordPress, נדבר על היתרונות והחסרונות של כל אחת ונעזור לכם להבין איזו מהן היא האחת בשבילכם.
פירקנו את ההשוואה לכמה קטגוריות: עלויות, קלות שימוש, אפשרויות עיצוב, תוספים ואפליקציות, איזו טובה יותר לבלוגים? בואו נראה מה המצב של Wix ו- WordPress בכל אחת מהקטגוריות:

1. תמחור ועלויות

עלות היא גורם חשוב בבחירת הפלטפורמה לבניית אתרים! 

העלויות הכוללות של פיתוח ותחזוקת האתר שלכם תלויות בעיקר בצרכים שלכם. המטרה שלנו היא לוודא שאתם יכולים לבנות אתר לעסק ולעשות כל מה שאתם צריכים במסגרת התקציב שלכם.

אז בואו נשווה את העלויות של Wix ו- WordPress כדי לגלות איפה תקבלו תמורה גדולה יותר, עבור הכסף שלכם.

Wix:

Wix מציעה בונה אתרים בסיסי בחינם. עם זאת, יש לזה שתי חסרונות עיקריים.

ראשית, הוא מוסיף פרסומות ממותגות של Wix בחלקו העליון והתחתון של האתר שלך. שנית, אתה לא יכול להשתמש בשם דומיין מותאם אישית, ולכן כתובת האתר שלך תהיה: username.wix.com/sitename.

נוסף לזה, התוכנית הבסיסית לא מציעה תוספות נחוצות כמו Google Analytics, Favicons, מסחר אלקטרוני וכו'. כדי להסיר מודעות ולקבל תכונות נוספות משוק האפליקציות שלהם, תצטרכו לשדרג לאחת מתוכניות הפרימיום שלהם.

לכל תוכנית פרימיום של Wix מגבלות אחסון ורוחב פס שונות. אתם יכולים לשלם תשלום חודשי או לבחור תוכנית שנתית. התוכנית עם התמורה הטובה ביותר ב- Wix היא תוכנית Unlimited  – 12.5$ לחודש. 

אבל לא משנה באיזו תוכנית בחרתם, קחו בחשבון שהעלות הזו לא כוללת אפליקציות שאחר כך תצטרכו לקנות מחנות האפליקציות של Wix.

WordPress:

למקרה שלא ידעתם, תוכנת וורדפרס היא קוד פתוח והיא זמינה בחינם לכל משתמש.

אתם בטח תוהים למה וורדפרס בחינם? מה הקאטש? הקאטש הגדול ביותר הוא שאתם צריכים שם דומיין משלכם ואחסון אתרים כדי להתקין אותו – והם עולים כסף. 

יש הרבה ספקי אחסון לוורדפרס שתוכלו לבחור מהם, והמחירים מאוד זולים ונוחים לכל כיס, אז אל תדאגו זו ממש לא בעיה. 

בהתאם לתקציב שלכם, אתה יכולים להתחיל בתוכנית בסיסית עם ספק אחסון לוורדפרס כמו Bluehost שתעלה לכם 2.75$ לחודש והיא כוללת גם שם דומיין מותאם אישית בחינם.

אם התקציב שלכם מאפשר, תוכלו להשתמש בספק אחסון וורדפרס גדול יותר כמו WP Engine שעולה 29$ לחודש.

אז מה בעיקר מוסיף לעלויות? אם תחליטו לבנות אתר לעסק באמצעות שימוש בתבנית או תוספי פרימיום של וורדפרס.

אבל גם במקרה הזה, אין לכם מה לדאוג, לוורדפרס יש אלפי תבניות ותוספים ללא תשלום, בהם תוכלו להשתמש כדי להפחית עלויות.  אתם גם יכולים להוסיף כל תכונה לאתר הוורדפרס שלכם באמצעות תוסף מבלי לשדרג את תוכנית האחסון שלכם.

עוד יתרון לוורדפרס, שהיא מגיעה עם תמיכה מלאה במסחר אלקטרוני. אתם יכולים להתקין את תוסף WooCommerce, שגם הוא חינמי ופתוח, כדי ליצור חנות אינטרנטית באתר שלכם.  

לסיכום:

טוב זה די ברור, וורדפרס מנצחת את Wix עם תוכניות גמישות שזמינות ממגוון חברות אירוח אתרים, מגוון ענק של תבניות ותוספים חינמיים ותמיכה מלאה במסחר אלקטרוני. 

2. קלות שימוש

קודם כל חשוב לומר שאם אתם בכלל מתלבטים בין Wix ל WordPress, זה כנראה כי אתם לא רוצים להעסיק מעצב אתרים. 

גם Wix וגם WordPress מאפשרים לכם לבנות אתר לעסק מבלי ידע בתכנות ובלי ללמוד בכלל קוד. אבל בואו נראה בכל זאת איזה מהם קל יותר לשימוש למתחילים ללא ניסיון. 

Wix:

Wix מגיע עם כלים חזקים וקלים לשימוש לבניית אתר משלכם. הוא מציע ממשק 'גרור ושחרר' פשוט בו תוכלו לבחור כל אלמנט באתר שלכם ולהתחיל לערוך אותו בממשק WYSIWYG.

אתם יכולים ממש לגרור ולשחרר פריטים לכל מקום באתר, לסדר מחדש אלמנטים בדפים שלכם, לכתוב תוכן ולהוסיף מדיה בסביבה ידידותית למשתמש. הרבה מתחילים מאוד אוהבים את התכונה הזו כי היא חוסכת מהם את ההתמודדות עם קוד.

WordPress:

וורדפרס מגיע עם עורך בלוקים של וורדפרס. העורך חזק מאוד ומאפשר לכם לערוך את העמודים באתר עם תצוגה מקדימה חיה! אתם תגלו שזה אחד הדברים שהכי תאהבו בעבודה עם וורדפרס. 

זה מאפשר לכם ליצור פריסות ברמה ויזואלית מטורפת, על ידי הוספת בלוקים. יש בלוקים לכל האלמנטים הנפוצים כמו טקסט, כותרות, כפתורים, תמונות רקע, גלריות ועוד.

וורדפרס גם נותן לכם גישה לאלפי תבניות, שכל אחת מהן ניתנת להתאמה אישית מלאה.

ואם בכל זאת בא לכם לעבוד בשיטת 'גרור ושחרר', לוורדפרס יש כמה תוספי בניית עמודים של גרור ושחרר מהאינטואיטיביים ביותר. לדוגמה בונה העמודים Elementor או Divi.

סיכום:

אפשר לומר שיש כאן תיקו. בכל הנוגע לנוחות השימוש בין Wix ל- WordPress, שניהם מציעים דרכים קלות לבנות אתר לעסק ללא שימוש בקוד, לכתוב תוכן, ליצור דפים ולנהל אתרים עסקיים ומסחר אלקטרוני.

3. עיצוב ופריסה

העיצוב והפריסה של האתר שלכם ממלאים תפקיד חשוב בהצלחה שלכם. כל בעל אתר זקוק לעיצוב אתרים שהוא לא רק נראה טוב אלא גם ידידותי למשתמש ומבליט את המותג שלו.

Wix:

Wix מגיע עם יותר מ- 900+ תבניות מוכנות מראש לבחירה. כל העיצובים של Wix רספונסיביים לחלוטין וכתובים ב- HTML5. באמצעות הכלים המובנים שלו, תוכלו לשנות את עיצוב האתר שלכם, לשנות את הפריסה ולסדר מחדש פריטים איך שתרצו.

יש עיצובים זמינים לכל סוג של אתר. תבניות מחולקות לקטגוריות כמו עסקים, מסחר אלקטרוני, תחביבים, אומנות ומלאכה, בלוגים וכו'.

חסרון אחד גדול הוא שברגע שבחרתם תבנית מסוימת, אתם לא יכולים להחליף אותה. אתם יכולים לערוך אותה ולהתאים אותה אישית כמה שתרצו באמצעות הכלים המובנים בלבד, אבל אתם לא יכולים לעבור אחר כך לתבנית אחרת.

WordPress:

יש לוורדפרס אלפי תבניות בחינם ובתשלום. תבניות בחינם מגיעות עם תמיכה מוגבלת, אבל הן עוברות גם תהליך בדיקה קפדני. תבניות בתשלום מציעות בדרך כלל תכונות נוספות ומגיעות עם אפשרויות תמיכה פרימיום.

התבניות של וורדפרס נעות בין אתרים אישיים קטנים לבין אתרי מסחר אלקטרוני מן המניין. רוב התבניות מגיעות עם אפשרויות התאמה אישית מובנות משלהן. אתם יכולים גם להשתמש באחד משלל תוספי העיצוב כדי לעצב או להתאים אישית את התבנית שבחרתם.  

משתמשים יכולים להוריד תבניות בחינם מהספרייה של WordPess.org. עבור תבניות בתשלום, יש כמה חנויות של וורדפרס כמו  StudioPress, Themify, CSSIgniter ועוד. 

בנוסף לזה, יש תוספים כמו Elementor, תוסף לבניית עמודי נחיתה שמאפשר לכם לפרוס במהירות אתר, דף מכירה, דף מוצר, או אפילו דף 'בקרוב' ללא קשר לתבנית שאתם משתמשים בה.

ואולי הכי חשוב – תוכלו לשנות את תבנית הוורדפרס שלכם מתי שרק תרצו, ולהשתמש באחרת. זה מאפשר לעיצוב האתר שלכם לצמוח ולהתפתח בהתאם לעסק שלכם.

סיכום:

לוורדפרס יש מגוון הרבה יותר גדול של תבניות ופריסות עיצוב מ- Wix. משתמשי וורדפרס יכולים גם לעבור בין תבניות בקלות או להתאים אותן אישית כמה שהם רוצים ללא כל הגבלה.

לבנות אתר לעסק

4. תוספים ואפליקציות

תוספים ואפליקציות הם כמו הרחבות של צד שלישי שתוכלו להשתמש בהם כדי להוסיף תכונות נוספות.

Wix מכנה אותם אפליקציות, ו- WordPress קוראים להם תוספים. בואו נשווה אפליקציות ותוספים הזמינים בשתי הפלטפורמות ומה אתם יכולים לעשות איתם:

Wix:

מגיע עם יותר מ200 אפליקציות שתוכלו להוסיף לאתר שלכם, המציעות מגוון רחב של תכונות כמו הוספת טפסים ליצירת קשר, גלריה, הערות, כפתורי מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל וכו'.

רוב האפליקציות הן בחינם או בעלות גרסת לייט. יישומים אחרים דורשים תשלומים חודשיים ומשתנים במחירים שלהם. למרות שיש אוסף מוגבל של אפליקציות, הן מכסות כנראה את רוב התכונות שתצטרכו.

WordPress:

טוב מוכנים? יש יותר מ-50 אלף תוספים חינמיים זמינים בספריית התוספים WordPress.org בלבד. שלא לדבר על תוספי הפרימיום הזמינים. תחשבו על איזו תכונה שתרצו, כנראה שיש תוסף וורדפרס שגורם לזה לקרות.

בין אם תרצו ליצור טופס יצירת קשר, להתקין גוגל אנליטיקס או למכור קורסים מקוונים, יש לזה תוסף. אתם יכולים לעשות כמעט כל מה שתרצו באמצעות WordPress. 

סיכום:

וורדפרס מנצחת בקלות את Wix גם בתחום הזה. למרות שספריית האפליקציות של Wix הולכת וגדלה, היא עדיין מוגבלת בהשוואה לבחירה העצומה העומדת בפני משתמשי WordPress.

5. מה עדיף לבלוגים?

ניתן להשתמש ב- Wix ו- WordPress ליצירת בלוגים, אבל בואו נראה מי עושה את זה טוב יותר.

Wix:

Wix מאפשר לכם להוסיף בקלות בלוג לאתר שלכם ויש בו את כל תכונות הבלוגים הבסיסיות. לדוגמא, קטגוריות ותגים, תמונות וסרטונים, ארכיונים וכו'.

אבל – התגובות לבלוגים של Wix איטיות ולא קלות לניהול כמו וורדפרס. משתמשים רבים מתקינים בסופו של דבר מערכות תגובה של צד שלישי כמו Facebook או Disqus, שתיהן דורשות מהמשתמשים ליצור חשבונות.

וגם ממשק הכתיבה לפוסטים בבלוג לא זהה לבונה של Wix. במקום זאת, הוא משתמש בעורך טקסט רגיל שמוגבל מאוד מבחינת אפשרויות העיצוב.

WordPress:

וורדפרס החלה את דרכה כפלטפורמת בלוגים והתפתחה לבניית אתרים מלאה. יש לה את כל מאפייני הבלוגים שתצטרכו ותכונות מתקדמות שחסרות ל- Wix.

כמובן שיש את עורך הבלוקים החזק של גוטנברג המאפשר לכם ליצור פריסות מרשימות לבלוג שלכם. והכי חשוב, אתם יכולים להרחיב את הבלוג באמצעות תוספים ולהוסיף כל תכונה שרק תחשבו עליה.

סיכום:

וורדפרס מנצחת לחלוטין את Wix כפלטפורמת בלוגים. בלוגים של Wix בסיסיים מדי וחסרים להם כמה תכונות חשובות!

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892