תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

מהירות וורדפרס, אבטחה ושוב מהירות: החסרונות הנצחיים של וורדפרס

נראה שלכולם בימינו יש אתר וורדפרס. זה לא מפתיע, וורדפרס היא ללא ספק מערכת ניהול התוכן (CMS) הנפוצה ביותר בעולם. עם מיליוני משתמשים, היא זוכה לשבחים רבים.
מהירות וורדפרס

וורדפרס היא מערכת פופולרית מאוד כפלטפורמת בלוגים, ובמיוחד בקרב מעצבי אתרים, בגלל הפשטות היחסית שלה לייצור אתר אטרקטיבי מאוד, באמצעות משחק פשוט עם כמה אלמנטים. אבל האם וורדפרס היא תמיד האפשרות הטובה ביותר הקיימת לבניית אתר? למרות שההייפ שלה עדיין חזק מאוד, אנשים רבים מתעלמים או אינם מודעים לכך שלוורדפרס יש נקודות תורפה מסוימות כגון, מהירות וורדפרס ואבטחה שעלולות לגרום להם לשקול מחדש את החלטותיהם או אפשרויותיהם. 

אך לפני שנכנס לחסרונות של השימוש בוורדפרס, בואו נראה כמה מהיתרונות שלה: הוורדפרס היא מערכת יחסית קלה לשימוש. מעצבי אתרים רבים יכולים ליצור אתר וורדפרס במהירות רבה, יותר שהם היו בונים אתר סטטי. זוהי פלטפורמה מדהימה עבור מעצבים אתרים שאינם יודעים כיצד ליצור קוד והיא גמישה מאוד להתאמה אישית. קיימים אלפי תבניות, ווידג'טים ואפליקציות של וורדפרס, אשר יכולות להוסיף תכונות מגניבות לאתר שלכם: כמו היכולת לתגובות, לוחות שנה, ביקורות וכו'. כמו כן, רבות מהתבניות והתוספים הללו הם בחינם ולוורדפרס יש טונות של תמיכה, כך שאם יש לכם שאלה או שאתם זקוקים לעזרה, יש סיכוי טוב מאוד שתמצאו את התשובה שלכם על ידי חיפוש מהיר באינטרנט.

אלה כמה מהסיבות היותר משכנעות להשתמש בוורדפרס לעיצוב אתר האינטרנט שלכם. אך יש לקחת בחשבון גם את שלושת החסרונות המרכזיים בשימוש בה:

  • מערכת איטית:
    אחת הסיבות בגלל מערכת וורדפרס איטית, היא העובדה שהיא משתמשת בדאטה בייס (מאגר נתונים) שהוא לא כל כך יעיל מבחינת ביצועים. כל מפתח וורדפרס מנוסה יודע שאחרי שמוסיפים כמה אלפי פוסטים או מוצרים, בעיות איטיות רבות צצות כמו פטריות אחרי הגשם. הכתיבה והקריאה ממאגר הנתונים יכולה להפוך איטית יותר גם בגלל השפעה של תוספים, הגדרות שרת שאינן אופטימליות, והרבה ״זבל״ ומידע מיותר במאגר הנתונים. ישנו כלי מעולה שמאפשר מיטוב ואופטימיזציה של מאגר הנתונים של האתר, ובכלk משפר מעט את מהירות וורדפרס.

  • אתרים ודפים איטיים:
    יתרון גדול בשימוש בוורדפרס כפלטפורמה לעיצוב אתרים הוא התכונות, הגמישות והאינטראקטיביות שלה. אבל לתכונות אלה יש גם עלות מסוימת. כל תוסף מוסיף "נפח" לאתר, וככל שיש לכם יותר תוספים, מהירות האתר תרד וכך האתר יעבוד לאט יותר וייקח לו זמן רב יותר להיטען. יתר על כן, אחד האלגוריתמים של החיפוש בגוגל שם דגש על זמן הטעינה של אתר, אתרים ודפים עם זמן טעינה ארוך יותר אינם מדורגים טוב כמו אתרים שנטענים מהר.

    כמו כן, אלה אינם הדברים היחידים שיכולים להאט את האתר שלכם- גם טעינה של הרבה קודים של JavaScript ושל CSS על ידי תבניות שונות, גורמות לעמודים מאוד כבדים שנטענים לאט. מהירות וורדפרס בעמודים חשובה מכרעת לאתר שלכם. אתם רוצים וצריכים שטעינת האתר תהיה מהירה כדי שהקהל שלכם לא יאבד סבלנות ויחליט לעזוב.

    באתר וורדפרס ממוצע, יכולים להיות עשרה תוספים ותבנית אחת – מה שבקלות גורם לטעינה של 10-20 קבצי קוד שונים. קבצי ה-CSS אחראים על העיצוב, וקבצי הJavaScript בדרך כלל קשורים לפונקציונליות של האתר. נראה שאין דרך פשוטה להימנע מזה מלבד מחיקת תוספים מיותרים ככל האפשר, ושימוש בתבניות ״רזות״ יותר. בנוסף, התוסף החינמי Clreafy מאפשר הסרה של קודים רבים שמגיעים כברירת מחדל עם כל התקנת וורדפרס, ושבמקרים רבים מיותרים לחלוטין.
  • אבטחה:
    ללא ספק החיסרון הגדול ביותר של וורדפרס הוא האבטחה שלה. וורדפרס היא פלטפורמת קוד פתוח והיא נשענת מאוד על תוספים ותבניות להתאמה אישית. גם התוספים והתבניות מפותחים על ידי אנשים וחברות שונות ומכיוון שאין אף אחד שמפקח עליהם, הם יכולים להכיל בקלות באגים או שורות קוד "זדוניות". נוסף על כך, כפי שכבר ציינתי כיום, וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר. עובדה זו בלבד הופכת את וורדפרס למטרה ראשונה עבור האקרים בכל מקום. לאמיתו של דבר, על פי דוח בנושא נקבע כי וורדפרס היא פלטפורמת CMS הפרוצה ביותר בעולם.

מהירות אתר

אם אתם מחפשים חברה לבניית אתרים בוורדפרס צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

לסיכום

הפופולריות של וורדפרס כפלטפורמה לעיצוב אתרים נובעת מהעובדה שהיא מאפשרת לכם לבנות אתר שנראה מעולה עם יחסית מעט ידע בתחום או בלי ידע בקידוד בכלל. החסרונות שלה הם מעטים אך חשוב למי שהאתרים שלהם הם אתרים גדולים מאוד המכילים כמויות גדולות של תוכן. לאתרים קטנים ובינוניים וורדפרס היא מעולה, וכך גם לחנויות אינטרנטית קטנות ובינוניות שלא מוכרות אלפי מוצרים ושאין אלפי משתמשים באתר בכל רגע נתון. 

כמו בכל דבר בחיים, גם בבניית אתר עליכם לאפיין קודם את האתר שאתם מעוניינים לבנות, שתואם את הצרכים של העסק שלכם ולאחר מכן לבדוק את האופציות הכי מתאימות וטובות לעשות זאת. עבור רובכם, וורדפרס היא מערכת שכנראה תספק לכם כל מה שתצטרכו, ותעשה זאת טוב.

אם אתה רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר וורדפרס, תוכל לקרוא עוד כאן.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892