תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

מה זה CTA (הנעה לפעולה) ולמה הוא מאוד חשוב לאתר שלך?

יש מטרה עיקרית אחת עבור משווקים: ליצור ולהמיר לידים. אבל לאחרונה זה הפך לבעייתי מאחר שיש כל כך הרבה תוכן באינטרנט, במיוחד בשנים האחרונות. זה רק הולך וגדל, ומציאת לקוחות פוטנציאליים ושימורם הפכו לתהליך קשה במיוחד.
מה זה CTA

אז, השאלה שעולה בפני המשווקים עכשיו היא – כיצד למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלהם? ואז, כיצד לשמור על תשומת הלב שלהם מספיק זמן כדי להמיר אותם ללידים בפועל?
התשובה היא (CTA (Call To Action – קריאה לפעולה. בעזרת כלי שיווק זה תוכלו להגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם למשוך ולהמיר לקוחות פוטנציאליים. אז מה זה CTA?

קריאה לפעולה/הנעה לפעולה (CTA) היא חלק חיוני בכל אתר. בין אם המטרה שלך היא שאנשים שמבקרים באתר שלך ימלאו טופס יצירת קשר, יירשמו לניוזלטר או יקראו פוסט בבלוג, חשוב לספק קריאה לפעולה כדי שלמבקר יהיה כיוון ברור למימוש המטרה.

CTA היא בעצם מונח שיווקי המתייחס לשלב הבא אותו משווק רוצה לעשות עם הקהל או הקוראים.

CTA (קריאה לפעולה) ניתן למקם בדרך כלל בכל מקום שיווקי, אתר, בלוג, דוא"ל או אפילו בתוך פוסט בבלוג.

אחת השיטות המועילות לגרום לאנשים לפעול מיד היא להוסיף תחושת דחיפות ופחד להחמיץ, כמו המשפט "הצעה לזמן מוגבל".

על פי Investopedia: "ל- CTA יכול להיות קשר ישיר למכירות שלך והוא יכול להציע לקורא להירשם לניוזלטר המכיל עדכוני מוצרים, למשל. כדי להיות יעיל, CTA צריך להיות ברור ועליו וצריך להופיע מיד לאחר המסר השיווקי".

השארת CTA מחוץ לאסטרטגיית השיווק שלך בהחלט תהיה דבר שגוי, מלבד הפסד כסף. היא חיונית בהפניית הלקוח הפוטנציאלי לשלב הבא של משפך המכירות או התהליך.

לכן, אם עדיין לא כללת זה חלק מאסטרטגיה שיווקית, כדאי לך. מכיוון שיהיה קל יותר להניע את שוק היעד שלך ולגרום לו להיות יותר מעורב בתוכן שלך.

ביטויים אופייניים לקריאה לפעולה

הנה רשימה של הביטויים האופייניים לקריאה לפעולה שעשויים לעניין אותך: הירשם, התקשר, הירשם כמנוי, נסה עכשיו, קנה כעת, הזמן כאן, עקוב, הורדה מהירה, לחץ כאן וכו'.

שני הדברים החשובים ביותר בנושא CTA

זה מוביל להמרת מבקרים ועוזר לך להגביר את שיעור הקליקים שלך. ככל ששיעור הקליקים שלך טוב יותר, כך הדירוג שלך טוב יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP).

מכיוון ש- CTA הוא מרכיב מרכזי באתר האינטרנט שלך, הוא מאפשר למשתמש לדעת מה עליו לעשות הלאה. ההערכה היא כי קריאות ה- CTA יקראו על ידי 90% מהאנשים שמביטים באתר.

אם נכתבת קריאה לפעולה בתוך התוכן, יחס ההמרה שלך יגדל בלמעלה מ -120%. לכן, ללא CTA המיושם טוב, יתכן שהמשתמש לא יודע את הצעדים הבאים שיש לעשות, וסביר להניח שהוא יעזוב את האתר מבלי לבצע את משימתו.

לאחר שהבנו מה זה CTA, נבין מהי החשיבות שלה בשיווק

קריאה לפעולה (CTA) בשיווק היא הוראה שנועדה לעורר תגובה מידית של הקהל. ובדרך כלל משתמשים בפועל הכרחי כגון "התקשר עכשיו" או "גלה עוד".

על ידי קיום קמפיין שיווקי נהדר בו הצוות שלך מפתח מוצרים ומבצעים חדשים, רק דמיין לעצמך כמה הקמפיין שלך יגדל על ידי מעורבות המבקר הנכון באתר שלך עם קריאות ה- CTA הנכונות. רק תחשוב על היעילות. וזו רק אחת מכמה סיבות מדוע שיווק CTA יעיל כל כך.

רוב הלקוחות נותרים פחות מ -59 שניות, על פי מחקר של קבוצת נילסן נורמן. אז אתה יכול לראות שברגע הראשון כשלקוח ניגש לאתר שלך, אתה צריך להתרכז ולקבל את תשומת ליבו, או שאתה עלול לאבד אותו.

על מנת להימנע מכך, עליך לתקשר באופן יזום עם המבקרים שלך על ידי שימוש בקריאות קריאה נכונות, בזמן הנכון, על סמך המידע שאתה יודע על לקוחותיך.

השתמש ב-CTA ממוקדות

באמצעות שלוש שיטות אלה, תוכל למקד ולהמיר לקוחות:

קמפיינים רלוונטיים – משמשים בעיקר למעורבות אנשים באתר שלך בקמפיינים רלוונטיים על סמך התנהגותם ותחומי העניין שלהם.

מיקוד כוונה – אחת הדרכים היעילות ביותר לשתף את המבקרים בקריאה לפעולה רלוונטית. תוכל לגלות מי הלקוחות שלך, מאיפה הם באים, תוכן הדף בו הם מבקרים, ועל איזו כוונה מעידה התנהגותם באתר שלך.

מיקוד מבוסס על שלב המשפך – עם ConvertFlow תוכלו לחבר את כלי השיווק שלכם בדוא"ל ולמקד מחדש את הלקוחות הנכונים. הכוונה היא שבכל נקודה במשפך השיווקי שלך תוכל לעסוק, להדריך ולהמיר לקוחות באמצעות קריאות ה- CTA הנכונות.

העיצוב החזותי חשוב

על פי מחקרים, אתה יכול לעורר רגשות שונים אם אתה משתמש בצבעים שונים באתר שלך. פירוש הדבר שבחירת הצבע המתאים עבור ה- CTA שלך חשובה ממה שאתה חושב.

כדי להבליט את ה- CTA שלך, השתמש בצבעים מנוגדים – צבעים בולטים. אבל בו זמנית, חשוב שזה יעבוד עם העיצוב הכללי של האתר שלך.

וורדפרס היא דוגמה טובה לנוהג שכזה. כפתורי CTA לבנים לא רק משתלבים בצורה חלקה בעיצוב האתר, אלא גם לוכדים את תשומת הלב של המבקרים באופן מיידי.

כמו כן, אל תשכח את צורת כפתור ה- CTA. זה תלוי בך, זה יכול להיות עגול או מרובע. כל עוד המבקר יכול לזהות את זה ככפתור, הכל טוב.

אבל, אם אתה מתכוון ללכת על בטוח, הנה טיפ – כדאי שהכפתורים שלך יהיו מרובעים. מרובעים הם צורות הכפתורים הנפוצות ביותר שכן קל לזהות אותם כאובייקטים הניתנים ללחיצה.

מיקום CTA

לפני כעשר שנים נבדק כי משתמשי האינטרנט מבלים 80% בחלקו העליון של האתר בלבד. זו הסיבה שהומלץ להציב את הקריאות לפעולה בהתחלה.

עם הזמן, ועם העלייה העצומה בשימוש בניידים, האופן שבו אנשים פועלים באופן מקוון השתנה באופן דרמטי. הגלילה הפכה לנורמלית, ומצב ה- CTA התחיל להיות תלוי בעיקר במה שאתה מנסה להשיג.

אם המוצר או השירות שלך פשוטים ומוכרים, תוכל למקם את ה- CTA שלך בתחילה. אם אתה מציע משהו מורכב יותר, משהו שדורש הסבר יסודי יותר והשקעה כספית גדולה יותר – הצב את ה- CTA בתחתית התיאור.

בדיקת A / B עבור CTA

עליך לבצע בדיקות A / B כדי לגלות את השילובים הפונים לקהל היעד שלך ולבדוק את היעילות של טכניקות השיווק שלך.

בדיקת A / B היא בהשוואה בו זמנית לשתי גרסאות של נושא כדי לראות איזו מהן עובדת טוב יותר. אתה משווה נושאים על ידי הצגת שתי הגרסאות, למשל, A ו- B למבקרים דומים בו זמנית. יש לבחור את הגרסה שנותנת יחס המרה טוב יותר כמנצחת.

ידוע היטב כי כל אדם יגיב לקריאות מרובות לפעולה באופן שונה. כדי לבדוק את יעילותן של פעולות אלו באתר או בדף הנחיתה שלך, תוכל להשתמש בפלטפורמת בדיקות A / B כמו Optimizely. זה מספק לך מידע מגובה נתונים המסייע לך לבצע אופטימיזציה לקריאות המורכבות ביותר.

כמו כן, דווח כי מבחני A / B פשוטים יכולים להגדיל את ההמרות שלך מ-20 ל-95 אחוזים, כך שאם עדיין לא ניסית זאת, עליך לעשות זאת.

לסיכום

כפי שאתה יכול לראות, שיווק CTA הוא הדרך המהירה ביותר להכפיל את שיעורי ההמרה שלך וליצור לידים נוספים למוצרים או לשירותים שלך. בעוד שמסעות פרסום שיווקיים אחרים מצפים ממך להשקיע כמות משמעותית של זמן או משאבים על מנת להשיג תוצאות טובות, שיווק CTA הוא אחת מפעילויות רכישת הלקוחות הגבוהות והיעילות ביותר עבור העסק שלך.

לבסוף, אל תשכח לנסות את השימוש CTA מכיוון שכל עסק שונה. על ידי מדידה וניתוח מתמיד, אתה יכול לגלות מה הכי מתאים ללקוחות שלך, מה שמוביל לאסטרטגיה של קריאה לפעולה שהופכת ללידים בכל פעם.

אחרי שענינו על השאלה מה זה CTA ולמה הוא מאוד חשוב לאתר שלך, אולי תרצו ללמוד עוד כלים לשיווק באינטרנט שיעזרו לעסק שלכם.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892