תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

מחקר מילות מפתח לקידום אורגני – הכלים המשתלמים לשנת 2021

מחקר מילות מפתח

יכול להיות ששמעת שמילות מפתח הן חלק חיוני בכל אסטרטגיית SEO: אם כן, אתה תדע שהן באמת כאלה. ללא מילות המפתח הנכונות באתר שלך, אנשים לא ימצאו אותך בזמן שהם מחפשים את המוצר שאתה מוכר באינטרנט. אבל יש הרבה יותר באסטרטגיית מילות המפתח מאשר רק להבין מה אנשים מחפשים. המשמעות היא בחירת מילות המפתח המתאימות לעסק שלך, קביעת אילו מילות מפתח יגרמו לך להיות מדורג, ועוד הרבה יותר. אם אתה מתחיל ב- SEO, הבנת אסטרטגיית מילות מפתח יכולה להיות מכריעה. במדריך האולטימטיבי הזה למילות מפתח, אתן לך את כל המידע הדרוש לך כדי להתחיל וללמוד לבצע מחקר מילות מפתח.

מהן מילות מפתח?

קודם כל, חשוב להבין על מה אנחנו בכלל מדברים. מילות מפתח הן מה שאנשים מקלידים במנוע חיפוש כשהם מחפשים משהו באינטרנט. המונח "מילת מפתח" הוא סוג של מטעה מכיוון שמילת מפתח לא צריכה להיות מילה אחת בלבד. לדוגמה, אם אני מחפש מסעדה סינית חדשה להתנסות בה, אני יכול להקליד: מסעדות סיניות ב…,  המסעדות הסיניות הטובות ביותר בתל אביב, המלצות על מסעדות סיניות וכו'

כל אחד מהביטויים האלה הוא מילת מפתח. כמובן שאם אתה הבעלים של מסעדה סינית, כדאי לך להבין כיצד להעלות את האתר שלך לראש עמוד התוצאות של מנועי החיפוש (SERP) כאשר מישהו מקליד את המילים האלה. כאן נכנסת אסטרטגיית מילות מפתח.

ישנם המון כלים משתלמים שיעזרו לך לערוך מחקר מילות מפתח. הנה כמה מהטובים ביותר:

1. AdWords של גוגל: אפשרות טובה בחינם

מתכנן מילות המפתח של גוגל נותן לך משוב על נפח החיפוש והתחרות על מילות מפתח שונות. השימוש הוא חינמי לגמרי, אבל כנראה שתצטרך לעבור קצת 'מכשולים' כדי לגשת אליו מבלי ליצור קמפיין של מודעות Google, כמו לחיצה על "עבור למומחה". 

ניקח לדוגמה – מה קורה כשאתה מחפש "ייעוץ SEO". אתה מקבל מידע על נפח החיפוש (למשל 1-10k בחודש), כמות התחרות (נמוכה או גבוהה), וכמה אנשים משלמים עבור מילת המפתח ב- Google AdWords. מלבד מתכנן מילות המפתח, עליכם לבדוק גם את הכלים האחרים החינמיים של גוגל כמו Google Trends, Search Console ו- Google Analytics בעת בניית אסטרטגיית ה- SEO שלכם.

2. Ubersuggest

גם כן כלי לביצוע מחקר מילות מפתח. יש בו אפשרות לפתיחת חשבון חינמי והיא מעניקה לך גישה לרוב נתוני מילות המפתח. כדאי להיכנס ולראות אם הוא מוסיף לך מידע שלא קיבלת בכלי של גוגל.

3. Moz ו- SEMrush: מידע מפורט יותר ודגם "Freemium"

ישנם גם כלי מילות מפתח בתשלום בהם תוכל להשתמש, כמו Moz, SEMrush ו- AHrefs. כלים אלה יקרים יותר מ- Ubersuggest, אך Moz מציע גרסה מוגבלת בחינם. גם ל- Moz וגם ל- SEMRush יש תקופות ניסיון בחינם. 

כמו Ubersuggest, הכלי של Moz נותן לך רשימה של מילות מפתח מוצעות ותוכן המדורג כעת. יש לך גם טווח עבור נפח החיפוש החודשי, ציון "קושי" בין 0-100, מידע על שיעור הקליקים האורגני (כמה אנשים לוחצים על התוצאות שאינן פרסומות), וציון "עדיפות" מ 0-100.

ציון העדיפות הוא שילוב של כל שאר המדדים והוא הציון החשוב ביותר. ציון בעדיפות גבוהה פירושו שסביר להניח שאם תשתמש במילת מפתח זו, תדורג.

מחקר מילות מפתח

כיצד לבחור מילות מפתח לאתר שלי?

בכל הנוגע לבחירת מילות המפתח המתאימות לדף או לאתר שלך, עליך לבצע כמה צעדים. הנה תוכנית שכדאי שתבצע בעת ביצוע אופטימיזציה לאתר שלך:

שלב ראשון: עיין בדפים באתר שלך

לפני שתבצע מחקר מילות מפתח כלשהו, ​​עליך לבדוק את כל הדפים באתר שלך. שים מילות מפתח רלוונטיות ברוב הדפים הקריטיים באתר. בהמשך, אסביר בדיוק איפה כדאי להכניס את מילות המפתח בכל עמוד. לרוב האתרים יש מבנה דומה: דף הבית, דף אודות, דף צור קשר וכו'.

אם יש לך אתר גדול, שקול ליצור גיליון אלקטרוני המפרט את כל הדפים השונים כדי שתוכל לעקוב אחרי כל מה שכבר עשית. אם באתר שלך יש בלוג, אתה לא צריך לכתוב פוסטים בבלוג ולבצע אופטימיזציה למילות מפתח מאוחר יותר. במקום זאת, עשה זאת להיפך: השתמש בכלי מחקר מילות מפתח כדי שייתן לך רעיונות לנושאים חדשים לפוסטים בבלוג. אך אם כבר יש לך פוסטים בבלוג באתר שאינם מותאמים למילות מפתח, צריך לחזור לאופטימיזציה.

שלב שני: בחר כלי לביצוע מחקר מילות מפתח

השלב הבא הוא בחירת כלי לחקר מילות מפתח. כלים לחקר מילות מפתח נותנים לך נתונים שימושיים שיעזרו לך לבחור את מילות המפתח הטובות ביותר.

שלב שלישי: חקר את מילות המפתח שלך

תעשה סיעור מוחות למספר מילות מפתח הרלוונטיות למוצר או לשירות שלך. אם אתה מבצע אופטימיזציה לפוסטים בבלוג, חשוב על כמה שרלוונטיות לנושא הפוסט עצמו. לאחר מכן, הזן את מילות המפתח לכלי מילות המפתח שלך ובחר את השפה והאזור שאתה מעוניין בו. 

שלב רביעי: התבונן במדדים

לאחר מכן, עליך לפרש את הנתונים שכלי מילות המפתח שלך נותן לך. "נפח החיפוש" הוא המספר הממוצע של חיפושים בחודש אחר מילת המפתח שלך. ציוני "קושי SEO" ו"קושי בתשלום "נעים בין 0-100. ציונים נמוכים יותר פירושם שקל יותר לדרג את מילת המפתח ואילו גבוהים יותר פירושו שהיא קשה יותר.

העלות הממוצעת לקליק (CPC) היא הסכום שאתה צריך לשלם לגוגל עבור כל קליק אם ברצונך להפעיל מודעה בחיפוש בגוגל. מילות מפתח בעלות עלות גבוהה יותר לקליק הן לרוב בעלות ערך רב יותר.

ב- Ubersuggest תקבל גם מידע על עשרת דפי האינטרנט המדורגים כעת בראש הדף. אתה יכול לראות את מספר הקישורים האחוריים שיש להם ואת ציוני הדומיין שלהם.

בנוסף לזה מופיע מידע מפורט על מילת המפתח. אתה יכול לראות את נפח החיפוש לאורך זמן, את מספר האנשים שלוחצים על תוצאות חיפוש אורגניות ותשלום, ואת טווחי הגילאים של המחפשים, וגם תוכל למצוא כמה רעיונות למילות מפתח דומות אחרות, שאולי בעלות ציונים טובים יותר מהמילים שבדקת. אם כן, תוכל להשתמש בהן במקום.

שלב חמישי: בחר את מילות המפתח שלך

כעת, לאחר שראיתם את המדדים, תוכלו לקבל מושג האם מילת מפתח טובה לשימוש או לא. באופן אידיאלי, תרצה ללכת על מילות מפתח בשילוב של הדברים הבאים:

– נפח חיפוש גבוה.
– קושי SEO נמוך/קושי בתשלום.
– תחרות נמוכה. (כלומר, בתחרות שלך יש מעט קישורים נכנסים וציוני תחום נמוכים)

חשוב על הקהל שלך כאשר אתה מחפש מילות מפתח. אם מילת מפתח מסוימת אינה הגיונית (למשל, היא מאויתת שגוי, מביכה או לא רלוונטית), ייתכן שלא תרצה להשתמש בה – גם אם המדדים נראים טוב.

אתה לא רוצה להוביל אנשים לאתר שלך אם הם לא מעוניינים במוצר או בשירות שלך. זה עשוי להוביל לשיעור יציאה מדף הכניסה, כלומר אנשים לוחצים על האתר שלך ועוזבים מיד. שיעור יציאה מדף כניסה גבוה הוא רע לעסקים ועשוי להיות רע גם עבור SEO.

כיצד לעקוב אחר הצלחת מילות המפתח של האתר שלך?

לאחר שהוספת מילות מפתח לאתר שלך, כיצד תוכל לדעת אם מאמצי ה- SEO שלך משתלמים? תרצה לעקוב אחר הביצועים שלך בכל אחת ממילות המפתח שבחרת, כדי לראות איך הולך לך ואם אתה צריך לשנות משהו.
כלי קידום אתרים יכולים לעזור לך לעשות זאת. הם יספקו לך מידע רב על ביצועי האתר שלך בתוצאות מנועי החיפוש.

סיכום

יש הרבה על מה לחשוב כשמדובר במילות מפתח. זה לא מספיק רק למצוא את מילות המפתח הנכונות – אתה צריך לדעת כיצד להשתמש בהן כדי להיכנס לדרוג של מנועי החיפוש. כדי להצליח עם אסטרטגיית מילות מפתח, עליך להיות בעל תכנית מסודרת. חלק מכך זה להכיר כלים מתאימים לעריכת מחקר מילות מפתח ולדעת כיצד להשתמש בהם. אך ראשית, עליך להכיר היטב את הקהל שלך ולחשוב אסטרטגית.

באמצעות הטיפים במאמר זה, תוכל לבצע מחקר מילות מפתח ולקוות לשפר את מקומך בתוצאות מנועי החיפוש. 

בהצלחה!

לאחר שקראת את המדריך למחקר מילות מפתח ממליץ לך לקרוא איך עושים מחקר מתחרים באינטרנט במהירות וביעילות.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892