איך מנהלים מלאי והזמנות בחנות WooCommerce כמו אלופים

עסקים כיום, מורכבים מהרבה חלקים הפועלים יחד. כל חלק הוא חלק בלתי נפרד מהכלל, ומבטיח שהעסק פועל ביעילות מקסימאלית. ניתן להרחיב חלק מחלקים אלה, כמו ערוצי המכירה, ככל שהעסק גדל, או על מנת לעזור לצמיחת העסק.
ניהול מלאי והזמנות מוצרים בווקומרס

הוספת ערוץ מכירות מקוון היא הצעד ההגיוני הבא עבור עסקים רבים שקיימים בעולם האופליין, ובשנים האחרונות כבר ניתן לראות עלייה מטורפת בכמות החנויות האינטרנטיות בשוק. כמו בכל החלטה עסקית, הוספה למספר ערוצי המכירות בהם העסק שלך פועל יכולה להשפיע על היבטים אחרים של העסק שלך, למשל, ובזה נדון בהמשך הכתבה – ניהול המלאי שלך. עם ערוץ המכירות האינטרנטי החדש שלך – כלומר חנות האונליין שלך, מביאה הזמנות, כמו גם לקוחות סיטונאיים ומכירות ישירות דרך המחסן שלך, ניהול מלאי הופך פתאום לחשוב ביותר להישרדות העסק שלך.

ווקומרס WooCommerce – התוסף החינמי של WordPress הפך לאחד הכלים הפופולריים ביותר להקמת חנויות מקוונות. מעבר לספק 'חלון ראווה' דיגיטלי, WooCommerce יכול אפילו לסייע בניהול מלאי של חנות, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית עבור קמעונאים מקוונים.

אז כיצד לנהל את המלאי שלך ב WooCommerce? איך זה תומך בעסק שלך? מה היתרונות ומה החסרונות של שימוש בלעדי ב- WooCommerce לצרכי ניהול מלאי שלך? 

בהכל נדון כאן, ונערוך סקירה כללית של תכונות WooCommerce וכיצד להשתמש בהן.

כמוכר מקוון, אתה רשאי להציע מוצרים פיזיים (למשל נעליים), מוצרים דיגיטליים (למשל ספר אלקטרוני) או שניהם. לעת עתה אנו נתמקד במוצרים פיזיים.

ניהול מלאי ב- WooCommerce

WooCommerce מאפשר לך לבחור את הגישה הנכונה לעסק שלך – או ניהול מוצרים hands-off או מבוקר.

שימוש במק"טים ב- WooCommerce

אם אתה משווק מורשה של מוצרים פופולריים, חשוב שתוכל להזין מק"טים למערכת כדי שהלקוחות שלך יידעו שאתה מספק את הפריטים המדויקים שהם מחפשים, בין אם זה פריט לבש או מכונה חשובה.

אם אתה מוכר מוצרים מקוריים, ייתכן שלא יהיה לך מק"ט. מכיוון שהזנת מק"ט בניהול המלאי של WooCommerce היא אופציונלית, אתה יכול לבחור אם ברצונך ליצור אחד עבור המוצרים שלך או לדלג עליו. עם זאת, יתכן וכדאי לשקול מק"טים חדשים למוצרים שלך כדי להקל על חשבונאות ושמירת החשבונות שלך.

מק"טים עוזרים לך לעקוב אחר ההצלחה (או הכישלון) של המוצרים שלך בהתבסס על גדלים, צבעים, סגנונות ועוד. לאחר מכן תוכל להשתמש בנתונים אלה כדי לקבל החלטות חכמות יותר בנושא ניהול מלאי שיסייעו לך לחסוך מההוצאות של העסק שלך.

לדוגמא, ייתכן שתגלה ששמלה X פופולרית יותר במידה M וצבע אדום, מה שמנחה אותך להזמין מראש פחות יחידות בהזמנה החדשה של הצבעים האחרים והמידות שאינן M ולהזמין יותר יחידות של המק"ט הפופולרי. כך תוכל להימנע מסחורה עודפת שאתה לא מצליחים למכור.

ניהול מלאי

הזמנות חוזרות וכמויות מלאי ב- WooCommerce

WooCommerce גם מבקש ממך לבחור אם ברצונך לנהל את המלאי שלך או לא. אם תחליט לנהל את המלאי שלך, תתבקש לציין כמויות מלאי והאם תאפשר הזמנות החזרה.

יש לזכור כי WooCommerce היא מערכת לניהול מלאי במובן המוגבל ביותר. אמנם היא עוזרת לך בחלק הפרונטלי של מכירת המוצרים מהמלאי שלך, אך היא אינה מתחברת למלאי שלך בפועל. זו הסיבה ש WooCommerce נותן לך אפשרות זו. אם תרצה, תוכל לרשום מוצרים למכירה ב- WooCommerce ללא כל מוצרים שנמצאים בפועל במלאי.

מצד שני, אם אתה מציין שברצונך לנהל מלאי תצטרך להזין רמת מלאי. לאחר מכן יהיה עליך לציין אם תאפשר הזמנות חוזרות ואם כן, כיצד תתממשק עם הלקוחות.

לדוגמא, אם יש לכם 20 כובעים במלאי ואתם מאפשרים הזמנות חוזרות בתנאי שהלקוח יקבל הודעה על כך, הלקוח שמזמין את כובע מספר 21 יקבל הודעה כי ייתכן והזמנתם תהיה זמן המתנה ארוך יותר.

אם תאפשר הזמנות חוזרות מבלי ליידע את הלקוח, הלקוח יניח שכל ההזמנה שלו במלאי וכל הפריטים צריכים להגיע באותו זמן. זה מטיל את האחריות עליך, הקמעונאי, להביא את הפריט מהמחסן או היצרן שלך בזמן או להודיע ללקוח בנפרד אם המשלוח יתעכב.

ההתנהלות הטובה ביותר לשמירה על שמו הטוב של העסק שלך, וניהול טוב של המלאי שלך, היא להיות שקוף מול הלקוחות שלך כדי למנוע אכזבה או הזמנות מבוטלות. עם זאת, אם יש לך אסטרטגיה מצוינת בשרשרת האספקה או שאתה משתמש במודל עסקי דרופשיפינג, תכונת ניהול מלאי זו של WooCommerce היא אידיאלית.

וכמובן, אתה יכול לבחור לא לאפשר הזמנות חוזרות. במקרה זה, לקוח שמנסה להזמין יותר מ- 20 סרבלים יקבל הודעה שהוא יכול להזמין רק 20, או שהפריט נגמר במלאי.

WooCommerce גם נותן לך אפשרות לציין כי פריטים מסוימים נמכרים בנפרד. במילים אחרות, כאשר לקוחות מבקרים בדף המוצר שלך הם יכולים לרכוש רק אחד מכל פריט בכל פעם. הם לא יכולים להוסיף 2, 10 או 20 פריטים לעגלת הקניות שלהם.

מהן מגבלות ניהול מלאי של WooCommerce?

כפי שרמזנו קודם, ההתמקדות של WooCommerce היא בקצה הקדמי של ניהול המלאי. הצעת הערך העיקרית שלה היא לעזור לקמעונאים מקוונים לספק חוויה חלקה ללקוח שרוצה לדעת כיצד נראה מוצר, כמה עולה מוצר, הגדלים והצבעים שהם יכולים לקנות, היכן הם יכולים להחיל קוד קופון וכמה הם יחויבו בגין משלוח ומסים.

שילוב מערכות WooCommerce וניהול מחסנים

מבלי לחבר את תוכנת ניהול המחסן שלך למערכת ניהול המלאי של WooCommerce שלך, עדיין מעורבת כמות משמעותית של עבודות מלאי מאחורי הקלעים. בואו נחזור לדוגמה שלנו של הכובעים. נניח שאתה לא רוצה לאפשר הזמנות כלשהן מחדש, כלומר לקוחות לא יכולים לבצע הזמנה אם הפריט אינו במלאי.

על פניו, זה רעיון טוב. אתה רוצה להימנע מלקוחות מאוכזבים בכך שאתה לא מבטיח פריטים שאין לך במלאי.

אבל מה אם תקבל משלוח של 200 כובעים חדשים ביום שייגמר לך המלאי והמשלוח הנכנס הזה יוכנס בהצלחה למחסן שלך או למערכת המלאי של המחסן שלך? אלא אם כן עובד זוכר להזין את המידע הזה גם להגדרות ניהול המלאי של WooCommerce שלך, החנות המקוונת שלך תגיד שהכובע אזל מהמלאי, מה שיוביל לפספוס מכירות פוטנציאליות.

מצד שני, אם WooCommerce משולב במערכת ניהול המלאי הפנימית שלך, הנתונים יכולים להיות מועברים ומשתקפים אוטומטית בחנות המקוונת שלך, מבטלים את הצורך בהתערבות ידנית לא יעילה ומשפרים את סיכוייך לתפוס מכירות נוספות.

לשילוב המערכות שלך יש השפעות בכל העסק שלך. לאחר ששילבת בהצלחה את מערכת ניהול המחסן שלך או את מערכת המלאי הפנימית שלך עם WooCommerce, תוכל להתחיל בשילובים נוספים עם כלים כמו Quickbooks.

יתרון עיקרי אחד באינטגרציה הוא בכך שהוא יוצר מקור אמת אחד לגבי המלאי שלך. למחלקות שונות יש גישה לאותו מידע, מה שיוצר:

1. יישור בין פונקציות עסקיות שונות, מה שמוביל לשיתוף מידע טוב יותר.
2. הזדמנויות גדולות יותר לתובנות עסקיות עשירות יותר מנתוני הארגון.
3. סיכוי טוב יותר להשיג דיוק מלאי של 100%.

על ידי חיבור נתוני המלאי של WooCommerce שלך, אתה אוסף יותר נקודות נתונים, מה שמסייע לך לזהות טוב יותר את המוכרים הטובים ביותר על סמך גודל, צבע, חומר ועוד. זה מאפשר לך לצמצם עוד יותר את ספירות המחזור הפיזי שלך, לחסוך זמן וכסף.

WooCommerce הוא תוסף מסחר אלקטרוני שימושי להפליא עבור מוכרים מקוונים. זה מקל על קמעונאים אלקטרוניים ליצור חנות מקוונת עם מראה מקצועי וקל לשימוש ומספקת חוויות לקוחות יוצאות דופן. ברגע שתלמד לעבוד איתו נכון, תוכל להפוך את ניהול החנות שלך לקל ויעיל הרבה יותר.

אם תרצו לדעת איך למכור מוצרים באינטרנט ולהגדיל את ההכנסות בעסק שלכם לחצו כאן

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892