תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

סוגי מודעות בפייסבוק – לדעת, להבין ולבחור במה שנכון לעסק שלכם

מודעות בפייסבוק

מודעות בפייסבוק הן כלי נהדר להעברת המסר שלך מול 2.5 מיליארד המשתמשים בפלטפורמה. עם קהל כה גדול אפשר בהחלט להבין מדוע הפלטפורמה מושכת את המפרסמים. יותר מ-7 מיליון מפרסמים ליתר דיוק.

כדי להצליח ולמקסם את החזר ההשקעה (ROI) בקרב כל כך הרבה קהל משתמשים ומתחרים, עלייך להתחיל בלהבין מדוע אתה רוצה להשתמש במודעות פייסבוק? מה אתה מקווה להשיג בעזרתן? אחרי הכל, מטרת הקמפיין שלך היא הדבר הראשון שפייסבוק תשאל אותך כשתתחיל ליצור מודעה.

מטרת הקמפיין שלך בפייסבוק – כלומר הפעולה שתרצה שמישהו יבצע לאחר שיראה את המודעה שלך – היא אחת הדרכים לפיה הפלטפורמה קובעת למי צריך להציג את המודעה שלך.

בתוך מנהל המודעות של פייסבוק, ישנם 11 יעדים (או מטרות) לקמפיין. יעדים אלו מתפרשים על פני שלוש קטגוריות כוללות של המסע של הקונה: מודעות, התלבטות והמרה.

עם כל כך הרבה אפשרויות, המחשבה על קביעת המטרה הטובה ביותר עבורך עשויה להרגיש מעט מלחיצה, אבל אל תדאג – הכל יראה יותר פשוט בעוד רגע.

קמפיין מודעות בפייסבוק 

  1. מודעות למותג

כפי שאולי ניחשתם, מודעות מסוג זה עוזרות להגביר את המודעות של אנשים לעסק שלכם. אם אתה מעוניין להציג את המותג שלך בפני קהלים חדשים, או שהמותג שלך חדש ואתה רוצה שיכירו אותו, זו יכולה להיות אופציה נהדרת. 

הסיבה לכך היא שפייסבוק תציג את המודעות האלה בפני קהל היעד שלך, כלומר משתמשים אשר קיים סיכוי גבוה יותר שישימו לב למודעות ויזכרו בהן.

פייסבוק חוזה יכולת זיכרון על ידי סקרי משתמשים הבודקים האם הם זוכרים שראו מודעה. פייסבוק גם מנתחת את התנהגותם בעבר ואת האינטראקציות שלהם עם מודעות.

זכור שהמוקד הבלעדי של מודעות אלה הוא לגרום לאנשים להיות מודעים למותג שלך, כך שאתה לא צריך לצפות למעורבות משמעותית או קליקים. עם זאת, הם יעזרו לך לבסס את היכרות המותג ולעורר את העניין של קהל היעד שלך.

בחר במודעה זו כדי להגדיל את הסיכוי שקהל היעד שלך יזהה את המותג שלך, יזכור אותו ואת התכונות שמבליטות אותו מול המתחרים. במודעות מסוג זה, חשוב שתדגיש מה מייחס את העסק שלך, את המוצר שלך או השירות שאתה נותן.

  1. Reach (להגיע לקהל)

מודעות מסוג זה בפייסבוק מוצגות לכמה שיותר אנשים בקהל היעד שלך, תוך שהן נשארות במגבלות התקציב שלך. אתה יכול אפילו לציין את המיקום הספציפי שבו תרצה שהקהל שלך יהיה, כך שהמודעה תגיע רק לאנשים בקרבת העסק שלך. בונוס נוסף הוא האפשרות לבחור את תדירות המודעות הללו, כלומר כמה פעמים מישהו יראה את המודעה. המטרה היא בעצם להגיע (Reach) לכמה שיותר אנשים.

מצד אחד, אסטרטגיה זו ממקסמת את מספר האנשים שרואים את המודעה שלך. מצד שני, פייסבוק לא מתחשבת בסבירות שהמשתמש ישים לב למודעה. כלומר, בסופו של דבר כנראה שתשלם על הצגת המודעה שלך גם בפני המשתמשים (שהם קהל היעד שלך), הנוטים לגלול מבלי להסתכל על הפרסומות בפלטפורמה.

בחר מודעה מסוג זה כדי לשלוח את המסר העסקי שלך לכמה שיותר מחברי קהל היעד שלך, גם אם זה אומר לנסות להגיע למי שמתעלם בדרך כלל ממודעות. מטרה זו יכולה לעבוד היטב עבור עסקים מקומיים.

  1. Traffic – תנועה

מטרת סוג זה של מודעה, היא לשלוח אנשים מהפייסבוק לכל כתובת אתר שתבחר, כגון דף הבית של האתר שלך, 'חלון הראווה' האינטרנטי, האפליקציה, דף האירועים וכו'.

פייסבוק עושה זאת על ידי הצגת המודעות שלך למשתמשים אשר צפויים ללחוץ על הלינק שהוספת, על סמך התנהגותם בעבר בפלופורמה. על ידי הבאת מבקרים רבים יותר ליעד המוצג שלך, תגדיל את הסבירות שמשתמש יבצע פעולות חיוביות בדף הנחיתה שלך.

שים לב, במודעות traffic, פייסבוק אחראית רק לאיסוף קליקים ואינה מודדת כל פעולה – או היעדר פעולה – שמשתמש מבצע ברגע שהוא עוזב את הפלטפורמה.

בחר מודעה מסוג זה על מנת להפנות את הגולשים ליעד מסוים – כתובת אתר חדשה, עמוד נחיתה וכו', כך שהם יוכלו ללמוד יותר על העסק שלך, על מה שאתה מציע או מקדם.

  1. מעורבות

גם בסוג זה של מודעות, פייסבוק פועלת בהתבסס על התנהגות הגולשים בעבר. הפלטפורמה מציגה מודעות מעורבות בפני מי שהיא צופה כי יעסוק במודעות שלך בצורה של לייקים, תגובות, הערות ושיתופים – כלומר יהיה מעורב במודעה שלף. אלה 3 סוגים של מודעות מעורבות: מעורבות בפוסטים, לייקים לדפים ותגובות לאירועים.

מעורבות בפוסטים ולייקים לדפים, יגבירו את המעורבות עבור המודעה והדף העסקי שלך בפייסבוק בהתאמה. מודעות תגובה לאירוע, הן דרך ייחודית לקדם את האירוע שלך כדי להגדיל את הנוכחות של העק שלך ולהלהיב אנשים.

מודעות מעורבות משתמשות כהוכחה חברתית כדי לקבוע היכן נוטים יותר לשים לב למודעה ולהתעניין במודעה לאחר שראו כיצד אחרים מתקשרים איתה.

קח את עצמך לדוגמא – האם היית מקדיש יותר זמן לשקול מודעה עם 473 לייקים או מודעה עם 14 לייקים? 

כשאחרים עוסקים במודעות שלך, הפעילות שלהם תשותף גם עם חברי הפייסבוק שלהם ותגיע לעוד יותר אנשים. האימות שלהם יעזור לכם בשיווק מפה לאוזן ברשת.

בחר מודעה מסוג זה כדי ליצור אמינות למותג שלך באמצעות לייקים, תגובות ושיתופים וכדי להגביר את האינטראקציה עם העסק שלך בפייסבוק.

  1. התקנות אפליקציה

סוג נוסף של מודעות, הן כאלו שמטרתן היא לסייע, ולהניע להתקנות אפליקציות לנייד על ידי לקיחת משתמשים ישירות לחנות האפליקציות או לחנות Google Play להורדת האפליקציה שלך. פייסבוק מציגה מודעות אלה, לאלו מקהל היעד שלך שהורידו בעבר אפליקציות ממודעות כדי להגדיל את הסיכויים להתקנת האפליקציה שלך.

בחר מודעות להתקנת אפליקציות כדי להגדיל את הורדות האפליקציה של העסק שלך.

  1. צפיות בסרטון

פייסבוק תדחוף מודעות צפיות בווידאו לקהל היעד שלך במטרה להשיג כמה שיותר צפיות לסרטון. מודעות אלה יכולות להיות דרך עוצמתית לספר את סיפור המותג שלך או להציג את השירות שלך באופן מרתק ומסקרן. דוח HubSpot מצא כי למעלה מ -50% מהצרכנים רוצים לראות תוכן וידאו ממותגים, אז חשוב להבין את החשיבות של מודעות מסוג זה.

מה שחשוב באמת במודעות לצפייה בווידאו הוא היכולת שלהן לעזור לך לטרגט מחדש את אלה שצפו בסרטון שלך. אתה יכול לטרגט מחדש אנשים שצפו בתוכן הווידיאו שלך כדי להזכיר להם את המותג שלך ואת המוצר/שירות שלך בתקווה להגביר את המודעות וההמרות למותג.

בחר מודעה זו כדי לשתף מידע על העסק שלך ולהגיע לקהל שלך באמצעות מדיה מרתקת. לאחר מכן, טרגט את הצופים שלך מחדש כדי להגביר את סיכויי ההמרה.

  1. לידים

מודעות לייצור לידים הן דרך נהדרת להטמיע מגנטים של לידים, ולאסוף לידים תוך מתן אפשרות למשתמש להישאר בפייסבוק. משתמשים מגישים את המידע האישי שלהם בתמורה להצעה שיצר העסק שלך, כגון עלון בדואר האלקטרוני.

היכולת של המשתמש להישאר בפייסבוק היא יתרון עצום למודעות מסוג זה. זה מקל על המשתמש למלא את הטופס של המודעה, בעוד שהוא לא עוזב את הדף או מתרחק יותר מדי ממה שהוא במקור פנה אליו בפלטפורמה – זה גורם ל- UX חלק ויכול להגדיל את סיכויי ההמרה.

פייסבוק יכולה אפילו למלא אוטומטית טפסים אלה על ידי משיכת פרטי קשר מפרטי החשבון של המשתמש כך שכל שעליהם לעשות הוא ללחוץ על "שלח".

בחר מודעה מסוג זו כדי לאסוף לידים לעסק שלך עם הצעה מפתה. זה עובד הכי טוב כאשר המשתמש כבר נמצא בשלב בו הוא שוקל לרכוש את המוצר\השירות שלך, ולכן הוא מוכן להחליף את המידע שלו במשהו בעל ערך בתמורה.

  1. הודעות

במודעות מסוג זה, הגולשים יכולים לשלוח הודעות ישירות לעסק שלך דרך המודעה באמצעות Messenger.

זוהי דרך יעילה ליצור קשר אישי עם המשתמשים כדי ליצור עניין רב יותר בעסק שלך. התקשרות עם הקהל שלך באמצעות Messenger מאפשרת לך להתחבר אליו.

עלייך למנף את השיחות שלך כהזדמנות לענות על כל שאלה, להציע תמיכת לקוחות, ליצור קשר עם הקהל שלך, לאסוף לידים ולהניע מכירות. Messenger הוא דרך נהדרת להראות ללקוחות שלך שיש בן אדם בצד השני, שמוכן לעזור להם.

במודעות אלה, חשוב שתהיה מוכן להגיב במהירות וביעילות לאחר הזרמת ההודעות. אחרת לקוחות פוטנציאליים עלולים לאבד עניין אם אינך מגיב לפניותיהם.

לאחר שקראתם על סוגי מודעות בפייסבוק אולי יעניין אתכם לדעת איך מחליטים אם להתחיל פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל?

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892