תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

סליקה לחנות אינטרנטית למה זה הכרחי עבור העסק שלך?

בכלכלה העולמית של ימינו, למסחר אין באמת גבולות. לקוחות והכנסות יכולים להגיע מכל מקום, מה שפותח דלתות חדשות גם לשחקני התעשייה הוותיקים וגם לעסקים קטנים ובינוניים. עם זאת, למרות פרץ החדשנות המתמשך עם AI ותשלומים בזמן אמת, סוחרים מקוונים מציבים גבולות עבור לקוחות מסוימים לעתים קרובות מבלי אפילו להיות מודעים לכך.
סליקה לחנות אינטרנטית

בגדול, ניתן להתמודד עם אתגרי התשלום המקוונים על ידי מתן אפשרויות לסוחרים מקוונים ו- B2B למגוון אפשרויות תשלום בכרטיס אשראי ובאמצעי תשלום חלופיים (כל אמצעי תשלום שאינו כרטיס אשראי) לבחירה, מה שבסופו של דבר מאיץ את תהליך הרכישה (במיוחד בנייד), ומוריד את אחוז נטישת עגלת הקניות. האמור לעיל נכון הן מצד הצרכן והן מצדו של בעל העסק, במיוחד עבור אותם סוחרים המבקשים להגדיל את החנות האינטרנטית שלהם ולהגדיל את בסיס הלקוחות.
חשוב שתבינו היטב את היתרונות של סליקת אשראי ואפשרויות תשלום מגוונות בחנות האינטרנטית שלכם. וכיצד הן מחזקות את בעלי העניין העיקריים בסחר אלקטרוני במובן רחב יותר. אז הנה כל מה שעליכם לדעת על סליקה לחנות אינטרנטית:

יתרונות לצרכן

כאשר אתם כבעלי עסק הפועל אונליין, מספקים בחנות המקוונת שלכם מגוון אפשרויות תשלום וכמובן סליקת אשראי, אתם משפיעים מאוד על אופן הרכישה של הצרכן. 

ראשית, תהליך הצ'ק-אאוט נעשה קל יותר, מה שבסופו של דבר מפחית את שיעור נטישת העגלה של הצרכנים. נוסף על כן, העדפות התשלום של הצרכנים תלויות בקהל היעד שלכם, ישנם גורמים חברתיים, פיננסיים וגם ענייני נוחות שונים התורמים להעדפות התשלום של הצרכנים. לכן עליכם לספק להם את המגוון המתאים.

שנית, יש צרכנים רבים החשים חוסר אמון במוסדות בנקאיים ובכרטיסי אשראי, או כאלה בעלי אי זכאות למוצרים בנקאיים (צעירים וצרכנים בעלי הכנסה נמוכה בכלכלות מתפתחות) או סתם העדפה לתשלומים נוחים ומובילים – אמצעי תשלום חלופיים המחליפים את הסליקה באתר. 

רק כדי לסבר לכם את האוזן- בסין 65% מההוצאות על מסחר אלקטרוני בשנת 2017 היו בארנקים ניידים. ניתן לטעון מראש ארנקים דיגיטליים ניידים (או ארנקים אלקטרוניים) כמו Alipay, WeChat Pay ו- PayPal או להתחבר ישירות לחשבון בנק. הם חוסכים ממשתמשים לשאת כרטיס פיזי ולהזין ידנית פרטי תשלום. זה גורם לאנשים לרכוש יותר בקלות! 

תארו לעצמכם שאתם מבלים שעות בחיפוש אחר פריט מ'רשימת המשאלות' שלכם רק כדי להבין בקופה שהחנות מקבלת כרטיסים רק בזמן שהאופציה היחידה שיש לכם היא ApplePay. כמה זה היה מתסכל?

אם האתר שלכם מוכר מוצר לקהל בינלאומי, סליקה לחנות אינטרנטית הכרחית אף יותר! תהיה זו טעות ענקית להגביל את הגישה לשוק יעד כל כך גדול. לכן על ידי הצעת אמצעי תשלום מגוונים, בעלי חנות מקוונת מבטיחים שהקונים שלהם יוכלו לרכוש בקלות ובמהירות מהאתר שלהם. 

מניע עיקרי נוסף לשביעות רצון לקוחות ונאמנותם הוא שאתם יכולים 'לעלות על ציפיות' הצרכן וכך להשאיר רושם טוב של חנות איכותית ורצינית. שוב, אפשרות בחירה בתשלומים מרובים נותנת לצרכנים הזדמנות לבחור את הדרך העדיפה עליהם להשלים את הרכישה. כאשר לקוח ימשיך, בצ'ק אאוט לשלב התשלום, לרוב הוא ידמיין כמות מוגבלת של אפשרויות תשלום, אך כאשר יזכה לראות את המגוון, סביר להניח שהוא יופתע לטובה ויחזור לבקר שוב בחנות שלכם.

יתרונות לעסק שלכם

אין ספק כי ביצוע רכישה הוא מטרה סופית לכל מוכר מסחר אלקטרוני, ומתן בחירה הוא כלי רב עוצמה שניתן למנף להשגתו.

נטישת עגלת קניות היא סוגיה אמיתית העומדת בפני בעלי עסקים מקוונים. ההערכות האחרונות העמידו את שיעור נטישת העגלה על למעלה מ- 75%.

למרות שישנן סיבות רבות לנטישת עגלה, כמו למשל עמלות בלתי צפויות בתהליך הרכישה, תהליך צ'ק אאוט מסורבל ומבלבל וכדומה, זה דבר שאתם כבעלי חנות אינטרנטית יכולים לתקן באמצעות בחירת ספק שירותי תשלום מתאים. 

יתרה מכך, דבקות בהצעת אפשרויות נוספות בקופה תזכה אתכם בקהל לקוחות גדול בהרבה. באופן טבעי, כשאתם מנהלים עסק של מסחר אלקטרוני, ייתכן שאתם מכוונים לאזור המקומי שלכם, אבל מה דעתכם להשיג לקוחות מכל רחבי העולם? 

אך בדיוק כמו שלאנשים פרטיים יש את אמצעי התשלום המועדפים עליהם, למדינות שונות יש את ההעדפות הכלליות שלהן גם מבחינת אפשרויות התשלום. לכן, המספר הגבוה יותר של אפשרויות התשלום המגוונות שאתם מציעים, כך בסיס הצרכנים הרחב יותר אליו תפנו. זאת כמובן בתנאי שאתם יכולים ומעוניינים לבצע מכירות ומשלוחים מערב לים, לזירה הבינלאומית.  

נקודה לא פחות חשובה, הינה עניין התחרות. 

התחרות על לקוחות בתחום הקניות אונליין הולכת ומחריפה מאי פעם. כל יום נפתחות עוד ועוד חנויות חדשות אונליין ולפעמים זה הפרט המינורי שמניע את בחירת הלקוח. זו הסיבה שעליכם לוודא כי אתם מספקים את אמצעי התשלום הטובים, המאובטחים והמגוונים בחנות שלכם. 

אז לאחר שהבנתם כי מדור התשלומים של אתר מסחר אלקטרוני הוא אחד החלקים החשובים ביותר בכל עסק מקוון. חשוב שתבינו שאם הוא נעשה ברשלנות, הוא יכול ליצור מחסום עצום עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכן אם אתם רוצים שהחנות האינטרנטית שלכם תצליח, עליכם לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם ובפרט לאפשרויות התשלום המוצעות זו המובילות להמרה!

לכן, כעת נציג בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על סליקה לחנות אינטרנטית ואמצעי התשלום עבור המסחר האלקטרוני שלכם, כיצד להפוך את התהליך לקל יותר, ללא חיכוך וגמיש כך שיביא לשיעורי נטישה נמוכים הרבה יותר.

סליקה לחנות אינטרנטית

SSL (מנעול ירוק)

על מה אנחנו מדברים?? אל תלחצו מכמה אותיות באנגלית. 

אם אתם בונים (או בונים בשבילכם) חנות אינטרנטית, סביר להניח שתצטרכו SSL – קוד שיוצר חיבור מאובטח בין הדפדפן (הלקוח שלכם) לשרת (האתר שלכם). SSL מייצג את הביטוי "Secure Socket Layer" והוא למעשה חיבור מוצפן המשמש לאבטחה והגנה על עסקאות (לאו דווקא פיננסיות). הוא משולב בכל האתרים העוסקים במידע רגיש, למשל פייסבוק או יוטיוב, ומבטיח למשתמש שהחיבור בטוח. 

מדובר בדבר קריטי, שכן אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ירגישו בטוחים לקנות באתר שלכם, ויתר על כן, אתם גם רוצים וצריכים שהעסקאות שלהם אכן יהיו מאובטחות. אם יקרה משהו לאחת העסקאות בעקבות העדר אבטחה העסק שלכם עלול להיפגע קשות.

אז איך בעצם הלקוח שלכם יודע שיש לכם SSL?

ישנן שתי דרכים לדעת אם אתר מוצפן:
סמל נעילה בשורת כתובת האתר, ו/או כתובת אתר המתחילה ב- HTTPS במקום ב- HTTP.

האתר שלכם יכול להיות פטור מהצורך החוקי של SSL אם אינכם שומרים מידע רגיש בעצמכם ואתם מסתמכם אך ורק על גורם חיצוני כמו PayPal. לאמצעי תשלום חיצוניים לאתר יש פרוטוקולים ותקני אבטחה משלהם.

עם זאת, היזהרו! גם אם אתם משתמשים באמצעי תשלום חיצוני לאתר, כאשר אתם מאפשרים ללקוחות שלכם ליצור חשבונות בחנות עם דוא"ל, כתובת בית וסיסמה, אתם גם חושפים אותם לסיכונים. אמנם מידע זה אינו רגיש באותה מידה, אך רוב האנשים נוטים להשתמש באותה סיסמה בכל מקום ולכן פריצה קטנה כזו עלולה להוביל להונאה.

הסיכונים הנלווים להיעדר תעודת SSL, עשויים להיות משמעותיים לעסק שלכם, כמו לקוחות המפקפקים באמינות האתר שלכם, האקרים ו'פושעי סייבר' הפורצים לאתר שלכם כדי לחלץ את הדוא"ל, המדיה החברתית או חשבונות מקוונים אחרים של הלקוחות שלכם עם מידע שנאסף מהחנות המקוונת שלכם. גם גניבת מידע אישי או פיננסי שאתם בעצמכם שומרים בשרתים שלכם יכול להיגנב ולא פחות נורא – מוניטין ומכה כספית שנגרמו על ידי כל אחד מהאירועים המצערים לעיל.

אז איך משיגים SSL?

ניתן לרכוש אישורי SSL ממגוון רחב של ספקי צד שלישי. בראש ובראשונה קבלו מידע אודות SSL ממוכר הדומיין או המארח שלכם, שכן סביר להניח שתקבל תמחור חבילות נוח יותר.

לפני הרכישה, תערכו את המחקר הדרוש ותשקלו איזה סוג SSL מתאים ביותר עבורכם. אתה יכולים להתחיל עם SSL בסיסי המכסה תחום יחיד. עם זאת, ניתן גם לרכוש אישורי SSL מרובת תחומים המגנים על מספר תחומים.

אז שיהיה בהצלחה!

מעוניינים לבנות חנות אינטרנטית? בואו לגלות מהי הבחירה המתאימה ביותר לחנות האונליין שלכם: שופיפיי או וורדפרס (ווקומרס)

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892