איך לחבר סליקה לחנות ווקומרס (WooCommerce)?

עם השנים, עולם צרכנות עובר יותר ויותר לאונליין. אינספור חנויות אינטרנטיות חדשות נפתחות מידי יום ומאפשרות לנו, הצרכנים, לרכוש כל מוצר שהוא, מכל מקום בעולם! בשנת 2020 כל העולם הזה גדל עוד יותר במהירות מטורפת, כי כשכולם סגורים בבית – אין ברירה אלא להזמין אונליין.
סליקה לחנות ווקומרס

אבל קודם – מה זה ווקומרס WooCommerce?

כיום הקמת חנות אינטרנטית, הפכה למשימה פשוטה מאוד, וקיימות פלטפורמות רבות המספקות פתרון ליצירת חנות כמעט מבלי לעשות דבר, ללא כל צורך בפיתוח קוד, או אפילו ניסיון קודם.

אחת המערכות המוכרות ביותר בתחום בניית האתרים היא מערכת וורדפרס (WordPress). לוורדפרס קיים תוסף שגם הוא אחד מהתוספים הכי מוכרים בעולם – ווקומרס (WooCommerce). ווקומרס בעצם מאפשר לך לבנות חנות אינטרנטית, על בסיס אתר הוורדפרס שלך. עם ווקומרס תוכל לבנות חנות מלאה, עם כל האפשרויות והפיצ'רים הקיימים בשוק, למשל – 

קטלוג מוצרים המציג את תמונות המוצרים ומחיריהם, ניהול מלאי, אפשרויות חיפוש מתקדמות של מוצרים לפי קטגוריות, ניהול הזמנות חכם עם התראות לבעל החנות וללקוחות, אפשרות תשלום מובנית ב-PayPal לצורך השלמת הזמנה – וכאן יכנס לתמונה כל עניין הסליקה עליו נדבר ממש עוד רגע. 

חשוב להבין שמדובר בתוסף לכל דבר ,שמתקינים אותו דרך לשונית התוספים באתר הוורדפרס.

סליקת אשראי בחנויות המבוססות על ווקומרס 

WooCommerce הוא תוסף לא ישראלי ולכן משלב בתוכו אפשרויות תשלום שהן לא ישראליות. מן הסתם, אנחנו נרצה לקבל מהלקוחות שלנו תשלום בכרטיס אשראי ישראלי, במידה והחנות שלנו פונה לקהל מקומי – אתה חייב שתהיה לך את האופציה הזו באתר שלך, אחרת תפסיד לקוחות רבים.  

עד כה ברור לא? אתם רואים את זה בכל אתר, וזה אולי נראה שסליקת אשראי זה דבר פשוט –

יוצרים טופס למילוי פרטים כמו מספר כרטיס אשראי ,תוקף הכרטיס וכדומה – שולחים את פרטי הטופס למערכת סליקה ומחכים לתשובה…

 אז זהו שלא בדיוק…

סליקה לחנות ווקומרס, היא תחום מורכב, ואולי מהמורכבים שיש היום בשוק הסליקה. אתרי מסחר טומנים בחובם בעיות רבות של אבטחת מידע והונאות, ובנוסף הם פתוחים לכל העולם, ולכן מושכים אליהם קהל שכולל גם עברייני סייבר שמתמחים בפשיעה כלכלית, וינסו דרך האתר שלכם לגנוב את פרטי כרטיסי אשראי של הלקוחות שלכם.

אז איך בעצם אני מוודא שיש אפשרות תשלום בכרטיסי אשראי באתר שלי בצורה בטוחה?

אז ככה, אתה מתחיל בלפנות לחברת סליקה מוסמכת, מקבלים ממנה תוסף מוכן של סליקת אשראי לווקומרס. אנחנו ממליצים לבדוק עם כמה חברות ולקחת את הצעת המחיר המתאימה לכם. 

לאחר שהחברה שבחרתם מתקינה עבורכם את התוסף סליקה לחנות ווקומרס (בדרך כלל תצטרכו לשלם בנפרד עבור ההתקנה), הוא משתלב באופן אוטומטי בחנות שלכם, בתור אמצעי תשלום חדש שהלקוחות יראו כשיגיעו לעמוד התשלום. 

התוסף כבר בנוי באופן כזה, שהוא מאובטח ומאושר על ידי חברות האשראי. ואולי הכי חשוב – התוסף "יודע" לטפל לכם בכל המקרים שבהם יש סירוב לעסקת האשראי, ו"יודע" במקרה של הצלחה לשלוח התראות לאישור העסקה, ואפילו להפיק חשבונית מס דיגיטלית אם אתם מגדירים זאת. 

 מלבד לתוסף, עלייך לחתום על הסכם מול חברת סליקה שבחרת, לצורך העברת הכספים מהאתר אליכם לחשבון. הסכם כזה ניתן לקבל בצורה פשוטה, הוא קובע את העמלות שלוקחת לכם חברת הסליקה, את התדירות שיועבר אליכם הכסף (כל שבוע, פעם בחודש וכו') ועוד.  

אז מה העלויות?

כמו שציינו קודם, בדרך כלל קיימת עלות חד פעמית עבור התקנת התוסף. בנוסף, ישנה עלות חודשית עבור שירותי הסליקה, וכן על כל עסקה שתבוצע באתר, תשלמו עמלת סליקה של בערך 1% (לכל חברה תעריך קצת שונה) משווי העסקה.

איך בוחרים תוסף סליקה לחנות הווקומרס שלך?

יש לך חנות מקוונת חדשה בשביל למכור את המוצרים או השירותים שלך, ואתה ממש מוכן להתחיל – אז עכשיו הגעת לשלב שאתה צריך להחליט איך לקבל תשלום מהלקוחות שלכם.

אז קודם כל, זה הרגע לומר שאנחנו ממליצים לך לשים כמה שיותר אפשרויות קבלת תשלום. כל לקוח הוא שונה, יש לקוחות שיעדיפו לשלם באשראי (סליקה) ויש כאלה שיבטחו רק בתשלום דרך PayPal – פייפאל אמצעי תשלום נפוץ ומתאים לרכישה באינטרנט. 

לכן תוודא שאתה מספק מספר אפשרויות תשלום. 

ולגבי תשלום באשראי – אז איך בוחרים תוסף סליקה מתאים ל WooCommerce? ממה צריך להיזהר ומה חייב שיהיה בתוסף?

בשוק המגוון של ה WordPress ישנם מאות אלפי תוספים זמינים, שמאפשרים לכם לבצע פעולות בלי הצורך לפתח משהו בעצמם.

חלק מהתוספים הם חינמיים, וחלק דורשים תשלום בעבור הורדת התוסף, או בעבור שימוש חודשי. כמו שציינו קודם – תוסף סליקה הוא בתשלום!

מה חשוב לבדוק כשרוכשים תוסף סליקה לחנות ווקומרס:

1. תוסף רשמי של חברת הסליקה – באמצעות תוסף הסליקה עובר כסף מחשבון הלקוח אל חשבון העסק שלכם. במצב כזה, אתם תרצו לקבל תוסף בלי תקלות, ועם אחריות של חברת הסליקה, שתגן עליכם במידה ויקרה משהו.

תוסף רשמי של חברת סליקת האשראי שאתם עובדים מולה, הוא תוסף שמפותח ישירות ע"י חברת הסליקה, והיא נותנת עליו את האחריות. במקרה של תקלה, אתה לא רוצה שחברת הסליקה שבחרת תתנער מאחריות ולכן חשוב מאוד להקפיד לעבוד עם תוסף שמאושר על ידי החברה.

2. אחריות חברת הסליקה – כשאתם באים לבחור תוסף, רצוי מאוד לבחור תוסף שחברת הסליקה מכירה בו ונותנת אחריות על הפעילות שלו. תוספי סליקה בסופו של דבר הם אפליקציות, ובאפליקציות יכולות להיות תקלות. כשתגיע לסיטואציה של תקלה, ייתכן מאוד שהחנות שלך תהיה מושבתת כי לא ניתן יהיה לרכוש אונליין – אתה לא תוכל לקבל כספים.
במידה וחברת הסליקה לא תיקח אחריות על התוסף, אתה עלול למצוא את עצמך בלי יכולת לקבל הכנסות.

*שים לב* חובה לבחור תוסף סליקה לחנות ווקומרס שהחברה הסולקת מצהירה שהיא נותנת עליו אחריות, ומכירה בו כתוסף לגיטימי.

3. מתן מענה במקרים של תקלות – לפני שאתה בוחר חברת סליקה, בדוק מי עונה לך במצב של תקלה. האם חברת הסליקה תפנה אותך למפתחי התוסף? האם מפתחי התוסף ידעו לתת לך מענה לתקלה בלי גישה לחברת הסליקה?
כשאתה בוחר חברת סליקה, חשוב לבחור חברה שבמקרה של תקלה תיתן מענה מדויק ומהיר ממקור הרכישה.

4. עדכונים לתוסף הסליקה –  עולם הסליקה הוא עולם דינמי, שמתעדכן כל הזמן. במידה ומבוצע שינוי בשרת, יש לעדכן גם את התוסף שיוכל לעבוד בהתאם. ולכן חשוב לבחור תוסף שמקבל עדכונים שוטפים ויאפשר לך לעבוד באופן רציף, בצורה תקינה ומאובטחת, עם היכולות הכי חדשות של חברת הסליקה שבחרת.

מה עלי לצפות היום מתוספי הסליקה?

תוסף הסליקה אמור לספק לחנות האינטרנטית שלך, את היכולת לקבל תשלום מלקוח הקצה שרוכש מוצרים או שירותים באתר שלך.

אמנם זה נשמע פשוט מאוד, אך התהליך הוא מאוד מורכב. לא כל חנות אינטרנטית מוכרת בשיטה דומה, ולכן לא כל תוספי הסליקה מתאימים לכל חנות.

יכולות של תוספי סליקה:

  • – זמינות ואבטחה – קבלת תשלום באשראי באופן מידי ומהיר עם אבטחת מידע בתקן PCI.
  • – סוגי האשראי – תוסף סליקה צריך לתמוך במגוון סוגי אשראי כמו גם באשראי רגיל, אשראי בתשלומים ובקרדיט.
  • – עיצוב העמוד – אפשרות עיצוב עמוד הסליקה על מנת שיתאים למראה האתר שלכם.
  • – תמיכה במטבעות שונים – קיימת אפשרות לקבל תשלום בש"ח או בדולרים.
  • – תמיכה בשפות שונות – אפשרות להציג עמוד סליקה מאובטח בעברית ובאנגלית.
  • – חיוב דחוי – הכוונה היא האפשרות לשריין מסגרת אשראי בזמן הרכישה, אבל שהלקוח יחוייב בפועל רק לאחר שהמוצר באמת נשלח אליו.
  • – טוקנים – היכולת לשמור את מספרי האשראי של הלקוחות, בצורה מאובטחת, לשימוש חוזר לאחר מכן (כמו למשל מנוי חודשי המאפשר רכישה מהירה).

אז לפני שאתה מתחיל לסלוק, תבדוק ותבחר טוב טוב את תוסף הסליקה וחברת הסליקה שאתה מתחיל לעבוד איתה!

בהצלחה!

אחרי שקראתם על סליקה לחנות ווקומרס, אולי תרצו לדעת למה סליקה לחנות אינטרנטית כל כך חשובה עבור העסק שלכם?

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892