פיתוח אפליקציה וובית (WEB) – טכנלוגיות, עלויות וכל מה שלא העזתם לשאול

פיתוח אפליקציה וובית, היברידית או Native

ישנם שלושה סוגים עיקריים של אפליקציות לנייד שתוכלו לחקור עבור פרויקט פיתוח אפליקציה וובית, היברידית או Native. אפליקציה וובית היא כמו "אתר חכם" שזמין רק ע"י הדפדפן. אפליקציה היברדית היא אפליקציה שפותחה בטכנולוגיה שמאפשרת שימוש בכמה מערכות הפעלה (גם אנדראויד וגם ios) ואפליקציה נייטיב (ייעודית למערכת הפעלה אחת לדוגמה אנדרואיד).
כל שלושת מסלולי הפיתוח בעלי ערך מהותי, אך איזו גישה היא המתאימה ביותר לפרויקט שלך?

בהתאם ליעדים העסקיים שלך ולמטרות המוצרים הכלליות שלך, החלטה זו יכולה להשיג או להרוס את ההצלחה של אסטרטגיית המובייל שלך. ההחלטה לבנות את המוצר שלך כאפליקציה וובית, היברידית או Native כוללת מגוון גורמים שיש לקחת בחשבון. 

במאמר זה נעשה השוואה בין פיתוח אפליקציה וובית, היברידית או Native ונבחן את כל שלוש האופציות, נציג את היתרונות והחסרונות של כל גישה ונעזור לך למצוא את האחת שלך…

פיתוח אפליקציות Web

במה שונות אפליקציות Web מאתרי אינטרנט? אתר בדרך כלל מציע מידע רב יותר מכפי שאפליקציית Web יכולה להציג, ולכן אפליקציות מסוג זה מצמצמות את תוכן האתר כדי לשפר את הפונקציונליות שלו. אפליקציית Web נטענת בדפדפנים כמו Chrome, Safari או Firefox, ואינה זקוקה להורדה מחנויות אפליקציות כמו אפליקציות מובייל לנייד. אפליקציות אינטרנט גם אינן תופסות אחסון במכשיר המשתמש.

אם המטרה שלך היא להציע תוכן ידידותי לנייד למגוון רחב של משתמשים, אפליקציית Web עשויה להיות נתיב הפיתוח המתאים. אפליקציות Web הן דרך חסכונית להעביר את המוצר שלך לידי משתמשים רבים. 

זכור, למשתמשים יש צורך בחוויית משתמש ברמה גבוהה וסטנדרטים פונקציונליים שלעתים אפליקציות אינטרנט אינן יכולות לספק. משתמשים מתוסכלים בקלות מבעיות ביצועים ושימושיות כמו זמני טעינה, תמונות קטנות וזמינות רשת.

איך בונים אפליקציית Web?

בדרך כלל, יישומי Web בנויים באמצעות JavaScript, CSS ו- HTML5 ופועלים בתוך דפדפן אינטרנט. אין ערכת פיתוח תוכנה לשימוש מפתחים, עם זאת, ישנן תבניות לעבודה. אם תבחר לפתח אפליקציית Web, היא יכולה להיות פשוטה ומהירה לבנייה. אמנם, אפליקציות Web לרוב מפשטות יתר על המידה ואינן מציעות את אותן התכונות שאפליקציה מסוג Native יכולה לספק.

מהם יישומי Web מתקדמים?

אפליקציות Web מתקדמות (PWA) הן כלאיים של דפי אינטרנט רגילים ואפליקציות Native. בסך הכל, לאפליקציות Web חסרה את הפונקציונליות של אפליקציות Native, כגון שליחת התראות פוש או עבודה במצב לא מקוון. דפדפנים ואפליקציות Web , לעומת זאת, הולכים ומתקדמים יותר. כעת, PWAs יכולות למנף תכונות הדומות לאפליקציות Native. 

פונקציות משופרות כוללות: שליחת הודעות פוש, גישה לחומרת המכשיר כמו רטט, מחוות מגע משופרות.

למרות שיפורים אלה, PWAs תואמים רק ל- Google Chrome. פירוש הדבר שמשתמשי iOS אינם יכולים להשתמש בסוג זה של אפליקציית Web. אי הכללת משתמשי iOS יכולה להיות חסרון עצום מכיוון שמשתמשי iOS מוציאים הכי הרבה כסף על אפליקציות ועל רכישות מתוך האפליקציה.

יתרונות יישומי Web

  • קל יחסית לתחזק אפליקציות Web מכיוון שהן משתמשות בבסיס קוד משותף במספר פלטפורמות סלולריות.
  • ניתן לבנות אפליקציות Web לכל הפלטפורמות כל עוד הן יכולות לפעול בדפדפן אינטרנט מתאים.
  • בהשוואה לאפליקציות native, אפליקציות Web פחות יקרות.
  • אפליקציות Web אינן מקפידות על פרוטוקולים סטנדרטיים של מערכת ההפעלה ואינן דורשות אישור משוק האפליקציות, הן יכולות להשתחרר בכל עת ובכל פורמט.
  • עדכונים לאפליקציות Web לא צריכים לעבור בחנות אפליקציות – כלומר המשתמש לא צריך לנהל עדכונים באופן ידני. הגרסה החדשה ביותר נטענת תמיד כאשר משתמש פותח אפליקציית ה-Web.

 

חסרונות של יישומי Web

  • לאפליקציות Web יש היקף קטן בהרבה בכל הנוגע למינוף תכונות המכשיר והחומרה.
  • נדרש דפדפן להפעלת אפליקציית Web. על המשתמשים לנקוט בצעדים נוספים לשימוש באפליקציה, בין אם זו חיפוש הדף או הקלדת כתובת אתר. כך או כך, מאמץ רב יותר מסבך את חווית המשתמש.
  • אלא אם כן אפליקציית אינטרנט משווקת היטב, אפליקציות אינטרנט יכולות להיחשף בצורה גרועה יותר מכיוון שהן אינן רשומות בחנות האפליקציות.
  • אפליקציות אינטרנט איטיות והרבה פחות רספונסיביות מאפליקציות Native.
  • יש פחות הזדמנויות מיתוג באפליקציות Web. רישום בחנות אפליקציות מהווה הזדמנות שלא יסולא בפז להעביר את הצעת הערך הייחודית של אפליקציה.

 

פיתוח אפליקציות Native

אפליקציות מובייל לנייד הן הסוג הנפוץ ביותר של אפליקציות. הם בנויים לפלטפורמות ספציפיות וכתובות בשפות שהפלטפורמה מקבלת. לדוגמה, Swift ו- Objective-C לאפליקציות iOS מקוריות ו- Java או Kotlin לאפליקציות Android מקוריות. אפליקציות Native נבנות גם באמצעות סביבת פיתוח משולבת ספציפית (IDE) עבור מערכות ההפעלה שנבחרו.

גם אפל וגם גוגל מספקות למפתחי אפליקציות כלי פיתוח משלהם, רכיבי ממשק ו- SDK. מרבית החברות ישקיעו בפיתוח אפליקציות Native בגלל ריבוי היתרונות המוצעים בהשוואה לסוגים אחרים של אפליקציות.

 היתרונות של אפליקציות Native

  • אפליקציות Native מספקות את הביצועים הטובים ביותר משלוש גישות הפיתוח.
  • יישומי Native מקבלים תמיכה מלאה מחנויות האפליקציות ומהשוק הכולל של האפליקציות. הפצה בחנויות האפליקציות עוזרת לחשיפה.
  • אפליקציות מקומיות הן אינטראקטיביות, אינטואיטיביות ופועלות בצורה חלקה יותר מבחינת קלט ופלט של המשתמשים.
  • פיתוח Native מאפשר למפתחים לגשת לכל מערך התכונות של מערכת ההפעלה שנבחרה.
  • חוויית המשתמש של אפליקציות Native עדיפה בהרבה על אפליקציות Web או אפליקציות היברידיות. למשתמש, הזרימה טבעית יותר בגלל ההנחיות והתקנים הספציפיים של כל מערכת הפעלה סלולרית.
  • אפליקציה Native חייבת להיות מאושרת על ידי מערכת ההפעלה המתאימה לה, המבטיחה התאמות לאיכות, אבטחה ומכשירים.

 

החסרונות של אפליקציות Native

  • אפליקציות Native משתמשות בשפות תכנות קשות הדורשות מפתחים מנוסים.
  • ההוצאות יקרות יותר לאפליקציות Native בהשוואה לאפליקציות web או היברידיות.
  • אפליקציות Native אינן האופציה הטובה ביותר ליישומים פשוטים.

אמנם העלות הראשונית של פיתוח אפליקציות מובייל Native עשויה להיות גבוהה יותר מאופציות אחרות, אך גישה פיתוח זו תחסוך כסף לאורך זמן. על ידי הצעת חוויית משתמש נהדרת, ביצועים טובים יותר ונגישות, אפליקציות Native מסוגלות להציע למשתמשים מוצר מותאם אישית יותר. היתרונות המרובים של אפליקציות Native יביאו לשיעורי המרה גבוהים יותר ונאמנות לקוחות ארוכת טווח.

פיתוח אפליקציות היברידיות

אפליקציות היברידיות פועלות על פני מספר פלטפורמות ומתנהגות כמו אפליקציות Native. אפליקציה היברידית היא למעשה שילוב של אפליקציה Native ואפליקציית Web. למרות שניתן להתקין אפליקציה מסוג זה במכשיר כמו אפליקציה Native, היא טכנית אפליקציית Web. סוגים אלה של אפליקציות בנויים עם HTML, CSS או JavaScript ופועלים בתצוגת אינטרנט.

פיתוח אפליקציות היברידיות הוא בעצם אפליקציית Web המשלבת תכונות Native נוספות. אפליקציה היברידית מורכבת משני חלקים:

קוד ה- backend, קוד היברידי כתוב בשפות כמו HTML, CSS או JavaScript.

מעטפת Native, מעטפת זו ניתנת להורדה וטוענת את הקוד באמצעות תצוגת אינטרנט.

היתרונות של פיתוח אפליקציות היברידיות

  • יישומים היברידיים אינם זקוקים לדפדפן אינטרנט כמו אפליקציות Web.
  • לאפליקציות היברידיות יש גישה לממשקי ה- API הפנימיים של המכשיר ולחומרת המכשיר.
  • רק בסיס קוד אחד נדרש לאפליקציות היברידיות.

 

חסרונות של פיתוח אפליקציות היברידיות

  • אפליקציות היברידיות איטיות בהרבה מאפליקציות Native.
  • עם פיתוח אפליקציות היברידיות, אתה תלוי בפלטפורמה של צד שלישי כדי לפרוס את עטיפת האפליקציה.
  • ככל שהאפליקציה דורשת התאמה אישית רבה יותר מורידה מהפיתוח ההיברידי, שעולה יותר כסף שניתן לחסוך באמצעות פיתוח אפליקציות Native.

לבנות אתר לעסק

פיתוח אפליקציה וובית, היברידית או Native: איזו גישה הכי טובה?

ההחלטה לבנות אפליקציה וובית, היברידית או Native צריכה להתבסס על היעדים העסקיים שלך. לפני שתקפוץ לפיתוח, עליך לשקול את הגורמים הבאים:

כמה מהר אתה צריך את האפליקציה?

מה האיכות של חווית המשתמש שאתה רוצה שתהיה לאפליקציה שלך?

מהי מורכבות התכונות הדרושות כדי שהאפליקציה שלך תפעל כפי שאתה רוצה?

לא משנה מה הגישה שתבחר, האפליקציה שלך צריכה להיות מעל לכל, מהירה, רספונסיבית ואמינה. מכיוון שמשתמשים דורשים יותר מחוויות ניידים, חשוב לעמוד בדרישות המשתנות שלהם. כשתחליט באיזו אפליקציה לבנות, זכור את הדברים הבאים:

לתשתית ה- API שלך צריכה להיות גישה אמינה וקלה לתוכן ולשירותים שלך.

אפליקציה לנייד לא אמורה להיות שכפול של האתר שלך, אלא הרחבה של המותג שלך.

חשוב תמיד להבין את הציפיות וההתנהגויות של המשתמשים שלך ולהתאים את עצמך ככל שדרישות השוק משתנות.

לבסוף, חשוב לעבוד עם חברת פיתוח אפליקציות המתמחה בתכנון ופיתוח ספציפי לפלטפורמה!

בהצלחה!

אחרי שערכנו השוואה בין פיתוח אפליקציה וובית, היברידית או Native אולי תרצו לדעת מהם 10 טיפים להגדלת כמות הכניסות לאתר שלכם

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892