תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

פרסום ממומן באינסטגרם – איפה הכי כדאי לפרסם?

יש לך תקציב מוגבל לפרסום ברשתות החברתיות אבל אתה לא יודע איפה הכי כדאי לנצל אותו: פייסבוק או אינסטגרם? זו שאלה קשה עם תשובה קשה לא פחות - זה תלוי. אמנם בשתי הפלטפורמות יש המון משתמשים חופפים, אך אם יורדים לפרטים, האינטראקציות והדמוגרפיה עדיין שונות בין השתיים.
פרסום ממומן באינסטגרם

פרסום ממומן באינסטגרם? או דווקא פייסבוק? מה כדאי ואיך מחליטים? קודם כל, תצטרך לנתח את כל הגורמים – היעדים שלך, התוכן והקהל שלך כדי להבין מה הכי מתאים לעסק שלך. בוא ונצלול קצת יותר לעומק בנושאים האלה כדי שתוכל להחליט כיצד להקצות את תקציב שלך לפרסום ברשת החברתית.

1. ניהול מודעות

אתה יכול לנהל גם מודעות אינסטגרם וגם פייסבוק באמצעות מנהל המודעות של פייסבוק. מה שמאפשר למשווקים לבחור קהלים ומיקומים מרובים ולנהל קמפיינים הרבה יותר בקלות.

פרסום ממומן בפייסבוק – למנהל הקמפיין יש אפשרויות רבות לקמפיינים, קבוצות מודעות ומודעות. יש מגוון רחב של שילובים והרבה דרכים להציג בתצוגה מקדימה את כל המודעות הזמינות.

פרסום ממומן באינסטגרם – מנהל המודעות הולך על המסלול הפשוט ביותר. בכמה לחיצות בלבד תוכל להגדיר את המודעה שלך עם פוסט או סטורי קיים. אם אתה לא מעוניין במליוני הנתונים שתקבל בפייסבוק, ואתה רק רוצה את התמונה הגדולה עם ממשק קל, אינסטגרם היא הפלטפורמה הטובה ביותר לניהול מודעות בשבילך.

אם אתה חדש בפרסום ממומן באינסטגרם ובפייסבוק ויש לך קהלים קיימים בכל אחת מהן, תבדוק קודם כל את האינסטגרם, עם הממשק הפשוט יותר. ברגע שתבין קצת יותר איך זה עובד, יהיה לך יותר פשוט להשתמש במנהל המודעות של פייסבוק ולהפיק ממנו את המרב.

רוצה לדעת ולהבין יותר על סוגי מודעות בפייסבוק ומה שנכון לעסק שלך? לחץ כאן.

2. דמוגרפיה וקהל

שיקול מרכזי בבחירת הפלטפורמה הטובה ביותר עבורך הוא הדמוגרפיה והקהלים הקיימים. 

מה ההבדל בין דמוגרפיה לקהל? הדמוגרפיה של הפלטפורמה מתייחסת בדרך כלל לבסיס המשתמשים הכולל שלה על פני מיליארדי חשבונות. הקהל, לעומת זאת, הוא העוקבים שלך, האנשים שיש לך את היכולת להגיע אליהם.

אז מה זה אומר מבחינתך? שתצטרך לבחון את הדמוגרפיה של כל פלטפורמה, כי אתה צריך לוודא שאנשים בקהל היעד שלך כבר פעילים ברשת הזו. למשל, בני נוער רבים כבר לא פעילים בפייסבוק בכלל. אם בני נוער הם קהל היעד היחידי שלך, אין סיבה שתשקיע זמן וכסף בפרסום בפייסבוק במקרה זה עדיף פרסום ממומן באינסטגרם.

אם אתה מעוניין להשיג מעורבות או אינטראקציה במודעות, יהיה עליך לבחון את הקהלים שלך. מידע על הקהל של פייסבוק נמצא בכרטיסיית Insights ואילו הקהל של אינסטגרם נמצא בInsights של האפליקציה. 

מיקוד הקהל של פייסבוק מפורט יותר מזה של אינסטגרם. כמו שכבר הבנת, אינסטגרם הוא יעיל ופשוט יותר – מעולה למפרסמים חדשים.

כדי לקבל מודעה מוצלחת שתביא למעורבות גבוהה, אתה צריך שיהיו לך עוקבים שמקיימים אינטראקציה עם המודעה שלך. הדרך הקלה ביותר לעשות את זה היא לעשות 'בוסט' לפוסט, אפשרות שקיימת בשתי הרשתות בפרופיל שלך, ואין צורך בכלל להשתמש במנהל המודעות. במקרה הספציפי הזה, שתי הרשתות זהות מבחינת נוחות השימוש.

3. תוכן

חשוב מאוד לבדוק את התוכן הקיים שלך. איזה סוג של תוכן יש לך? פרסום ממומן באינסטגרם יוביל את הגולשים ישירות לתוכן שלך, וחשוב שתוכל לשמור עליהם ״מבודרים״ ולהציע להם מגוון רחב של תכנים נוספים. האם יש לך יכולת להשקיע בתוכן נוסף? האם יש סרטונים או תמונות שצולמו במיוחד למטרות מודעות או שיש לך בעיקר פוסטים שאתה רוצה להגביר את החשיפה שלהם?

אינסטגרם ופייסבוק נבדלים מהותית בסוגי התוכן והאינטראקציה שלהם. בפייסבוק יש לך אפשרות לפרסם עם מספר סוגי מודעות:

קרוסלה: שתי תמונות או סרטונים נוספים לגלילה.

מדיה בודדת: תמונה, וידאו או מצגת תמונות.

פוסטים קיימים: כולל קישורים שאולי שיתפתם.

בסוגי מודעות באינסטגרם, יש לך מבחינה טכנית אותן אפשרויות כמו אלו כאן למעלה, אך לא תהיה לך אפשרות ללחוץ על קישורי כותרת. במקום זאת, תצטרך להשתמש בכפתורי הקריאה לפעולה כדי להוסיף קישור.

כשאתה בוחן את התוכן שלך, תחשוב גם על המטרות שלך. אם התוכן לא תואם את המטרה שלך, המודעה שלך לא תשיג את התוצאות שאתה מצפה להן, לא משנה כמה טוב הקופירייטינג שלה. 

ההתנהגות בפייסבוק נוטה לאינטראקציה עם חברים ובני משפחה, שיתוף קישורים מעניינים ופוסטים אינפורמטיביים. תוכן חזק יותר וכזה שניתן לשיתוף כמו פוסטים בבלוג, מאמרים חדשים או מחקרים יכולים למשוך הרבה תשומת לב בפלטפורמה הזו.

באינסטגרם ההתנהגות היא חזותית הרבה יותר. עליך לחשוב ליצור תמונות או סרטונים משכנעים לפני כל סוג אחר של תוכן. מאמרים חדשותיים כמובן לא יביאו את התוצאות הטובות ביותר, אלא אם כן הם מלווים בתמונה שממש מושכת תשומת לב ועוזרת לספר את הסיפור.

אם יש לך תכנים חזותיים חזקים שיתאימו לשימוש במודעות, אז אינסטגרם תהיה הבחירה הטובה ביותר שלך. אינסטגרם גם תהיה טובה אם יש לך את התקציב ליצירת סוג כזה של תוכן. אם התוכן שלך מגוון יותר או כולל יותר תוכן כתוב, פרסום ממומן בפייסבוק כנראה תהיה פלטפורמה טובה יותר עבור העסק שלך.

פרסום ממומן באינסטרגם

4. מטרות

ההבנה של מהן המטרות שלך, קשורה כמעט לכל היבט בהחלטה איפה להציג את המודעות שלך. אם אין לך מטרות ברורות למודעות, כדאי שתעצור ותחשוב על זה לפני שתמשיך הלאה. ללא מטרות קונקרטיות, לא תוכל לקבוע מדדים, הצלחה של קמפיינים ומודעות או אפילו להבין איך לטרגט את הקהל שלך.

מנהל המודעות של פייסבוק מקל על בחירת יעדים בכך שאתה בוחר את המטרה שלך מההתחלה. זה מנהל גם מודעות אינסטגרם וגם פייסבוק, אבל לא כל האפשרויות זמינות באינסטגרם. 

באמצעות פרסום באינסטגרם דרך האפליקציה עצמה, אין לך בחירה של מטרה. אז קח את זה בחשבון כשאתה קובע את היעדים שלך.
במיוחד כאשר מדובר על מדינת ישראל פרסום ממומן באינסטגרם יכול להביא לעסק שלך חשיפה כמעט לכל סוגי הגילאים

יעדים כמו 'מודעות למותג' בשילוב עם תוכן מושך את העין יביאו ביצועים טובים מאוד באינסטגרם. לעומת זאת, מטרה כמו 'לחיצות על לינק לאתר' בשילוב עם חדשות מעניינות או מאמר ביקורת תהיה טובה יותר בפייסבוק.

5. תעשייה

שיקול נוסף שיש לבחון פרסום ממומן בפייסבוק לעומת פרסום ממומן באינסטגרם הוא התעשייה בה אתה נמצא. תעשיות שמעדיפות ויזואליות כמו אוכל, אופנה ומוצרי צריכה מסויימים, מצליחים יותר באינסטגרם. אם כבר יש לך חשבון בשתי הפלטפורמות, תסתכל בניתוח המדיה החברתית הכללי שלך כדי לראות איזו מהן כבר צוברת את האינטראקציה הכי אורגנית שאתה מכוון אליה. מקבל יותר קליקים בפייסבוק? קח את זה בחשבון וצור מודעה הדומה לסוג התוכן הזה.

הענף שאתה עוסק בו משפיע גם על הסכום שתשלם עבור המודעות. למשל אם לתעשייה אין נוכחות חזקה אונליין, ייתכן שיהיה לך פחות תחרות בפרסום ולכן, עלות נמוכה יותר, ולהפך.

מסקנה: ניסויים וניתוחים

אל תפחד לעשות בדיקה עם סוגי תוכן ומטרות שונות. מבחן A/B זמין במנהל המודעות של פייסבוק בדיוק למטרה הזו. ברגע שיש לך כמה מודעות בעלות ביצועים מבוססים, מבחני A/B יעזרו לך להבין מה עובד הכי טוב, ובמה כדאי להשקיע את התקציב שלך.

היתרון של שתי הפלטפורמות הוא היכולת להפסיק מודעות תוך כדי שהן מוצגות. מה הכוונה? אם הקמפיין עולה על התקציב שתכננת, אתה יכול פשוט לעצור אותו, ולשלם פחות. האם סוג אחד של תוכן מראה ביצועים טובים יותר ממודעה אחרת שפרסמת? פשוט תסיים את המודעה עם ביצועים הפחות טובים.

הצלחת פרסום ממומן באינסטגרם וברשתות החברתיות היא שילוב של תכנון, ניתוח וכן גם קצת מזל. האסטרטגיה בה השתמשת לפני שנה לא בהכרח תעבוד היום וככה גם לגבי העתיד. הרשתות החברתיות מתאימות כל הזמן את האלגוריתמים ותכונות הפרסום שלהן, ולכן עלייך להתעדכן כל הזמן בשינויים ולהתאים את העבודה שלך אליהם. 

אז שיהיה בהצלחה!

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892