תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך מחליטים אם להתחיל פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל?

אם יש לכם עסק בעל נוכחות ברשת אתם וודאי מכירים לפחות אחת מפלטפורמות הפרסום הללו. אם אתם לא מכירים, אז כדאי מאוד שתכירו! העסק שלכם חייב (כן כן חייב) להיות מפורסם ברחבי הרשת ומפורסם בצורה טוב, אחרת את תיעלמו בין המתחרים שלכם.
פרסום ממומן בפייסבוק

אז אחרי שהבנתם שאתם חייבים להתחיל לפרסם את העסק שלכם, אתם בטח שואלים את עצמכם איפה הכי כדאי? פרסום ממומן בפייסבוק או פרסום ממומן בגוגל?

אז חשוב קודם כל לומר ששתי הפלטפורמות מעולות, וכן, אחת יכולה להיות טובה יותר מהשנייה אך זה תלוי בעסק שלכם, בקהל שלכם ובמטרות שלכם. מה גם שפעמים רבות שימוש בשתי הפלטפורמות יחד, יאפשר לכם למנף את נקודות החוזק של כל פלטפורמה ולהגיע לתוצאות מקסימליות עבור העסק שלכם.

ראשית, מה זה Google Ads ומה זה Facebook Ads?

Google Adsהפכה לאחת הפלטפורמות הגדולות והפופולריות ביותר בעולם בתשלום עבור קליק (PPC). הפרסום בגוגל מתמקד במיקוד למילות מפתח ובשימוש בפרסומות מבוססות טקסט. מפרסמים המשתמשים ב- AdWords מציעים מילות מפתח – מילים וביטויים ספציפיים הכלולים בשאילתות חיפוש שהוזנו על ידי משתמשי גוגל – בתקווה שהמודעות שלהם יוצגו לצד תוצאות חיפוש עבור שאילתות אלה. בכל פעם שמשתמש לוחץ על מודעה, המפרסם מחויב בסכום מסוים של כסף, ומכאן השם "פרסום עבור קליק".

כאשר גולשים מחפשים מוצר מסוים או שירות מסוים בגוגל, בראש תוצאות החיפוש מופיעות "מודעות", כלומר עסקים שמשלמים לגוגל עבור מודעה וכך מבטיחים שהם יופיעו לפני תוצאות אחרות.

Facebook Adsכנראה שהיתרון הגדול ביותר של פייסבוק על פני גוגל הוא העובדה שהיא מכירה את ההתנהגות החברתית שלנו. בשונה מגוגל, שמסייעת לעסקים למצוא לקוחות חדשים באמצעות מילות מפתח, פייסבוק עוזרת למשתמשים למצוא עסקים על סמך הדברים שהם מתעניינים בהם והדרכים בהן הם מתנהגים באופן מקוון.

אנו אולי לא מודעים לכך לחלוטין אך אנו חושפים מידע על עצמנו באופן מודע בפייסבוק, יותר ממה שאנחנו מתכוונים. פייסבוק אוספת את כל המידע הזה ומציעה לכם את היכולת לאתר את לקוחות היעד שלכם. באופן הזה היא יכולה לפרסם את המודעות שלכם כך שיופיעו רק לאנשים שסביר להניח ירכשו את המוצר או השירות שלכם. משהו שלא הרבה פלטפורמות פרסום יכולות לספק, לפחות לא בפרטי פרטים.

ישנו הבדל מהותי בין פייסבוק לגוגל שאתם צריכים להבין. בגוגל הגולשים הגיעו אליכם כי הם חיפשו את השירות או המוצר שאתם מציעים.  תחשבו על עצמכם, מה אתם עושים כשאתם מחפשים אחרי מוצר מסוים.

בפייסבוק המצב שונה. אתם אלה שמחפשים את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם (ולא להפך). אתם כמובן נעזרים ביכולות טירגוט מצוינות ומתקדמות שהפייסבוק מציע, אך אתם מופיעים לעייני הגולשים כשהם בסך הכל גולשים להנאתם, ולא בהכרח מחפשים אחרי המוצר או השירות שלכם.

זה בדיוק ההבדל בין שיטות פרסום ממומן הנקראות Push ו- Pull.

שיטת פרסום Push –

היא אסטרטגיה לקידום מכירות בה עסקים מנסים לקחת את המוצרים שלהם ללקוחות. המונח Push (דחיפה) נובע מהרעיון שמשווקים מנסים לדחוף את המוצרים שלהם לצרכנים. זה מה שאנו רואים בפייסבוק, כאשר פייסבוק ממקדת את המודעות של המפרסמים לקהל המתאים ו"דוחפת" לגולשים את המודעות.

שיטת פרסום Pull –

זו הגישה ההפוכה. המטרה היא לגרום ללקוחות להגיע אליכם, ומכאן המונח Pull (משיכה), בו משווקים מנסים למשוך לקוחות פנימה. עסקים בדרך כלל ישתמשו בשיווק זו כאשר הלקוח יודע מה הוא מחפש או איזו בעיה הוא צריך לפתור, אך צריך ש"ימשכו" אותו לעבר הפיתרון שלכם לעומת הפתרון שמציעים המתחרים שלכם. זה מה שקורה בגוגל Ads.

פרסום ממומן בגוגל – מהן היתרונות?

כמנוע החיפוש הפופולרי והנפוץ ביותר בעולם, גוגל נחשבת למובילה דה-פקטו בפרסום מקוון. גוגל מציעה למפרסמים גישה למעל 3.5 מיליארד שאילתות חיפוש בכל יום ויום, ומציעה למפרסמים גישה לקהל פוטנציאלי חסר תקדים ובלתי משתווה של משתמשים המחפשים באופן פעיל מוצרים ושירותים.

הצעות הפרסום של גוגל מפוצלות בין שתי רשתות עיקריות – רשת החיפוש ורשת המדיה. רשת החיפוש מקיפה את כל גוגל כמנוע חיפוש, ומפרסמים יכולים להציע במיליוני מילות מפתח וביטויים כדי למקד ללקוחות פוטנציאליים.

רשת המדיה של גוגל, המציעה למפרסמים מודעות חזותיות רבות יותר כמו באנרים, משתרעת על 98% מהאינטרנט העולמי, מה שהופך אותה לבחירה נהדרת עבור מפרסמים שרוצים להשיג יעדים שיווקיים שאינם בהכרח מונעים המרה כמו אלה של מודעות PPC, כגון העלאת מודעות המותג בהיקף נרחב באמצעות מודעות באנר.

בנוסף, גוגל מיישמת ללא הפסקה פורמטים ותכונות חדשות של מודעות, מה שמאפשרת למפרסמים להגיע לקהלים חדשים ולהניע עסקים חדשים.

פרסום ממומן בפייסבוק – מהן היתרונות?

בדומה ל- Google AdWords, פייסבוק מתהדרת בקהל עולמי גדול באמת. עם יותר מ- 1.55 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים – יותר מחמישית מאוכלוסיית העולם כולה, לפייסבוק אין שום יריבה בכל הקשור לגודל הקהל שלה. עם זאת, במקום לחשוף את המפרסמים והמודעות שלהם בפני קהל עצום זה, החוזק האמיתי של הקהל העצום של פייסבוק טמון ביכולת הפוטנציאלית בה מפרסמים יכולים למקד את המודעות שלהם למשתמשים של פייסבוק.

אנשים חולקים כמעט כל פרט של חייהם שניתן להעלות על הדעת בפייסבוק. מפגישה ונישואים עם בני זוג ועד לידת ילדים או חגיגת מהלכים חדשים בקריירה, משתמשי פייסבוק חולקים את ההנאות וההישגים של אבני הדרך בחיים עם חבריהם והרשתות שלהם מדי יום ביומו. הם גם מחפשים וצורכים תכנים המתיישרים עם מגוון עצום של תחומי עניין אישיים, אמונות, אידיאולוגיות וערכים, ומציגים למפרסמים הזדמנות ייחודית להתאים הודעות פרסום לקהלי יעד בדרכים שנחשבו בעבר כבלתי אפשריות, או אפילו בלתי נתפסות.

ומים החזקים ביותר לפונקציונליות זו הוא היכולת של מפרסמים ליצור מה שמכונה "קהלים דומים". מפרסמים יכולים להעלות מידע על לקוחות ממאגרי המידע שלהם לפייסבוק, אשר לאחר מכן מיישם סינון על סמך נתונים ומידע משלו המסופקים על ידי מתווכי נתונים של צד שלישי כדי להתאים למשתמשים שאת המידע שלהם מעלה המפרסם. זה יוצר את הקהל ה"דומה" של המשתמשים, ומאפשר למפרסמים להכפיל ביעילות את טווח ההגעה של הפרסומות שלהם על ידי מיקוד ללקוחות חדשים המציגים את אותם תחומי עניין והתנהגות צרכנית כמו הלקוחות הקיימים שלהם.

ישנם מספר פרמטרים מרכזים שעליכם לקחת בחשבון בבחירת פלטפורמה לפרסום העסק שלכם. כל אחד מהם חשוב ומשמעותי:

  1. סוג העסק שלכם – מה השירות/מוצר שאתם מוכרים?
  2. מי קהל היעד שלכם?
  3. מה המטרות השיווקיות שלכם?

סוג העסק שלכם וקהל היעד:

לסוג השירותמוצר שאתם מוכרים יש חשיבות מאוד גדולה על בחירת פלטפורמת הפרסום שלכם. אם למוצר שלכם אין ביקושים וחיפושים בגוגל אז פרסום שם יהיה מיותר מבחינתכם. באותה מידה, האם המוצר שלכם לא רלוונטי כלל לפייסבוק אין סיבה שתפרסמו שם. וכן לגבי קהל היעד שלכם. אתם רוצים לפרסם איפה שקהל היעד שלכם נמצא.

אם למשל העסק שלכם הוא חנות בגדים אינטרנטית. אנשים רבים לא מחפשים בגוגל חיפוש כללי של חנויות בגדים אינטרנטיות, אלא מחפשים חנות ספציפית שהם מכירים. לעומת זאת בפייסבוק, כאשר אנשים נתקלים במודעות המציגות פריטים שהם אוהבים, יש סיכוי גבוה שהם ילחצו על המודעה. לכן, במקרה כזה עדיף לכם ללכת על פרסום ממומן בפייסבוק.

בצעו מחקר, בדקו איפה המתחרים שלכם נמצאים, בדקו כמה תוצאות חיפוש יש בגוגל למוצר שלכם, בדקו כמה קהילות וקבוצות יש בפייסבוק שקשורות לעסק שלכם, מי קהל היעד שלכם? איפה  הוא נמצא? – תלמדו את השוק שלכם ואז תבינו מה הכי מתאים לכם.

המטרות השיווקיות שלכם:

מה המטרה שלכם? האם אתם עסק חדש שמטרתו העיקרית היא שיכירו אותו? או שאתם עסק יחסית מוכר ומחפשים לעלות את כמות המכירות? כדי להחליט היכן הכי כדאי לכם לפרסם, וודאו ראשית שאתם יודעים מה המטרה השיווקית שלכם, וכמובן, בשיקול ובהתאם לשאר הפרמטרים.

נקודה חשובה נוספת שעליכם לקחת בחשבון היא שפעמים רבות הפרסום בגוגל דורש תקציב גבוהה יותר. אז אם תקציב שהוא שיקול מהותי אצלכם, חשבו גם על זה.

אז לפני שאתם מתחילים לעבוד עם אחת מהפלטפורמות, תעשו שיעורי בית, תלמדו את השוק של העסק שלכם ותציבו לעצמם מטרות ויעדים שיווקיים. רק אז תוכלו לבדוק איזו פלטפורמה תעזור לכם לממש את המטרות האלה על הצד הטוב ביותר.

רוצים לדעת איך לכתוב תוכן לקידום אתרים כמו שגוגל אוהבת – ולהגיע למקום הראשון.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892