תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

קאבר לעמוד פייסבוק – איך ליצור תמונת קאבר שתמשוך את העין

נראה שבכל שבוע יש מאמר חדש על כך שאנשים כבר לא משתמשים בפייסבוק. אולי שמעת שזה מיועד רק ל"זקנים", שזה לא רלוונטי, שמותגים נוטשים את הפייסבוק.
קאבר לעמוד פייסבוק

העניין הוא, שבפועל זה ממש לא המצב. לפי נתוני המשתמשים, פייסבוק כמעט ולא ראתה האטה בצמיחת הקהל בשום שלב ב -12 השנים האחרונות. עם כ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, פייסבוק גדולה מ- Twitter, Snapchat ו- Instagram ביחד. אז מה זה אומר לנו?

במילים פשוטות, אם אתה מותג, אתה לא יכול להרשות לעצמך להתעלם מפייסבוק. זה אולי לא הפלטפורמה החברתית המועדפת על הקהל שלך, אבל כמעט בוודאות הם יהיו שם, מה שאומר שגם אתה צריך להיות. אתה צריך להשתמש בפייסבוק כדי לקדם את המוצרים שלך, לפרסם את המותג שלך ולייצג את החברה שלך.

נקודת המוצא של כל הדברים האלה היא הדף העסקי שלך בפייסבוק. הלקוחות הנוכחיים והפוטנציאליים שלך יבקרו בו כדי 'לבדוק אותך', לראות מי אתה, על מה אתה מדבר ואיזה תוכן אתה מפרסם.

מה הדבר הראשון שהם יראו? תמונת הקאבר שלך בפייסבוק. ולכן חשוב ליצור תמונת קאבר שמציגה את המותג שלך באור הטוב ביותר והכי מושכת שאפשר.

אז הנה כל מה שאתה צריך לדעת כדי ליצור תמונת קאבר לעמוד פייסבוק חזקה ויעילה 

היצקוק אמר "הגודל של האובייקט על המסך, צריך להיות פרופורציונלי להשפעתו על הסיפור באותו רגע ספציפי". בהתחשב בכך שתמונת הקאבר שלך בפייסבוק תופסת כמעט מחצית הדף במסך… אפשר לומר שזה די חשוב!
עיצוב תמונת קאבר לעמוד הפייסבוק העסקי שלך, הוא הרבה יותר מסתם לבחור תמונה מושכת את העין, לחתוך אותה למידות הנכונות ולפרסם אותה.

הנה חמישה שיקולים מרכזיים ליצירת תמונת קאבר שתשאב את הקהל שלך:

1. תמונת קאבר פשוטה

עם כל המרחב הזה, וללא הגבלה של כמות טקסט, זה מפתה לדחוס כמה שיותר מידע בתמונת הקאבר. אל תעשה את זה!
כשמדובר ביצירת תמונת קאבר יעילה, הפשטות היא שם המשחק. התמקד בהעברת מסר יחיד בצורה ברורה ככל האפשר, כך שלקהל שלך לא יהיה ספק בכלל מה אתה מנסה לומר.

אפל היא דוגמה מעולה. תמונת הקאבר של אפל בפייסבוק היא תרגיל בפשטות: אין מילים, רק תמונת מוצר אחת נקייה ומזוהה המציגה את ה- iPhone האייקוני שלה. השימוש בצבע הוא יעיל במיוחד, באופן טבעי מושך את העיניים למרכז התמונה.

2. השלם את המותג שלך באמצעות תמונת הקאבר

האם אתה יכול לסכם את כל המותג שלך בתמונה אחת? זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע! אבל זה בדיוק מה שאתה צריך לעשות עם תמונת קאבר לעמוד פייסבוק. אם זה לא תואם את המותג שלך, אתה מסתכן בבלבול הקהל שלך.

3. תחשוב קודם כל על קהל היעד שלך

כבני אדם, קל לנו יותר להתחבר לאנשים מאשר מושגים מופשטים או אובייקטים דוממים. לכן כל כך הרבה מתמונות הקאבר הטובות ביותר בפייסבוק מציגות תמונות של אנשים. כמובן, אם אתה מתכוון לדבר עם הקהל שלך באמצעות תמונת הקאבר שלך, אתה חייב להבין מי הם. תשמח לשמוע שפייסבוק נותנת לך כמה דרכים לגלות את זה:

הכלי Audience Insights של פייסבוק מאפשר לך לצלול לעומק לדמוגרפיה, לייקים לדפים, מיקום ופעילות פייסבוק של אנשים שעוקבים אחרי העמוד שלך, מתבססים באזור שלך או מתעניינים במותגים כמו שלך.

מה כל המידע הזה אומר לנו? נניח שאתה מגלה ש80% מהאנשים שעוקבים אחרי הדף שלך הם גברים, 75% מתגוררים בישראל ודוברים עברית ו 90% הם בין הגילאים 18-25. תמונת הקאבר שלך בפייסבוק צריכה כנראה לכלול צעיר ישראלי ואולי טקסט כלשהו בעברית.

4. התאם בין תמונת הקאבר לתמונת הפרופיל 

בדיוק כמו שתמונת הקאבר שלך בפייסבוק אמורה להתאים למותג שלך, היא אמורה גם להתאים לתמונת הפרופיל שלך. זה באמת חשוב! שתי התמונות מופיעות אחת ליד השניה, בראש העמוד העסקי שלך בפייסבוק. אם הן לא משתלבות באופן טבעי, ולא מדברות באותה שפה שיווקית, זה יכול לפגוע בהצלחה של העמוד שלך.

תראה לדוגמה את עמוד הפייסבוק של נייקי. עם שלוש מילים בלבד בקאבר, שני צבעים והלוגו הקלאסי בפרופיל, נייקי מצליחה איכשהו להכיל את כל המותג על פני תמונת הקאבר ותמונת הפרופיל שלה.

5. קדם את המוצרים והאירועים שלך באמצעות תמונת קאבר בפייסבוק

כשתמונת הקאבר שלך תופסת כל כך הרבה מקום, למה שלא תשתמש בה כדי לדבר על הדברים שאתה רוצה לקדם? בין אם זה מוצר חדש, הצעה מיוחדת, תוכן גדול או אירוע, תמונת הקאבר שלך היא מקום מעולה להשוויץ בו 😉

קאבר לעמוד פייסבוק

4 שלבים לעיצוב תמונת קאבר לעמוד פייסבוק 

עכשיו כשאתה מבין את התיאוריה מאחורי יצירת תמונת קאבר חזקה לעמוד העסק שלך, הגיע הזמן לגרום לזה לקרות בפועל. תעקוב אחרי התהליך הפשוט הזה (ארבעה שלבים בלבד) כדי ליישם את מה שדיברנו עליו עד עכשיו.

1. בחר בטכניקה שהכי מתאימה לך 

אתה לא חייב לעשות הכל, בחר אחת או שתיים מהטכניקות שדיברנו עליהן למעלה והשתמש בהן ​על התמונה שלך.

לדוגמה: אתה עומד להשיק מוצר חדש ומוכר? השתמש בתמונת הקאבר שלך כדי לקדם אותה.
יש לך קהל ממש ספציפי? דבר ישירות אליהם בתמונת הקאבר שלך.
יש לך לוגו או סלוגן מוכר? תשמור על תמונת קאבר סופר פשוטה, ותן למיתוג שלך לדבר.

2. בחר בכלי לעריכת תמונות קאבר לעמוד פייסבוק

אתה לא צריך להיות מעצב גרפי מיומן כדי ליצור תמונת קאבר יעילה בפייסבוק. יש טונות של כלי עריכת תמונות קלים לשימוש, שעושים את כל העבודה הקשה בשבילך. הפופולרי ביותר הוא Canva. כלי חינמי וכולל המון תבניות לתמונות קאבר לפייסבוק שנחתכות למידות הנכונות. כדי למצוא אותם, צור פרופיל Canva משלך, ותבחר את התבנית שאתה רוצה.

3. התחל עם תמונה

שוב, אלא אם כן אתה מעצב גרפי מקצועי (או שיש לך גישה לאחד כזה), סביר להניח שאתה מחפש את הדרך הפשוטה ביותר (והאפשרית) ליצור תמונת קאבר טובה בפייסבוק. במקרה כזה, אתה בהחלט רוצה להתחיל במציאת תמונה מתאימה. משהו שמייצג את המותג שלך ומדבר לקהל שלך.

בדיוק כמו שיש המון כלי עיצוב גרפי מעולים הזמינים ברשת, יש גם טונות של ספריות תמונות בחינם עם מאות אלפי תמונות בהן תוכל להשתמש כדי לעצב את תמונת הקאבר.

4. זכור להשתמש בגודל הנכון של תמונת הקאבר בפייסבוק

טיפ אחרון חביב, אתה צריך להשתמש במידות המתאימות לתמונת הקאבר שלך. אחרת, פייסבוק תחתוך או תמתח אותה וכל העבודה הקשה שהשקעת בעיצוב תמונה יפה ומושכת את העין תבוזבז.

אז מה המידות הנכונות? תמונת הקאבר שלך צריכה לעבוד גם במחשב וגם בנייד, כי היא מוצגת באופן שונה בהתבסס על המכשיר שבו אתה משתמש: במחשב, תמונת הקאבר מוצגת ברוחב 820 פיקסלים בגובה 312 פיקסלים, בנייד היא מוצגת ברוחב 640 פיקסלים בגובה 360 פיקסלים.

סיכום

חשוב שתזכור, תמונת הקאבר שלך בפייסבוק היא לא רק תמונה גדולה בראש העמוד. יש לה הרבה יותר משמעות, ובחירה נכונה בשביל העסק שלך, לא תהיה בהכרח קשורה לשימוש בצבעים הבהירים ביותר או בקופי הכי מתוחכם.

לכל מותג תהיה תמונה שהכי מתאימה ונכונה לו. התמונה שלך צריכה להיות קשורה למותג שלך, לדבר לקהל שלך ולתקשר ביעילות את המסר שלך. באופן אידיאלי, כל מי שמכיר את המותג שלך כבר אמור לזהות אותו במיידי.

אם אתה קצת מתקשה, תזכור את הטיפ הראשון שלנו – שמירה על דברים פשוטים. אל תנסה להיות מופשט או מתוחכם מדי. תמונה פשוטה שמייצגת בבירור מי אתה, מה המותג שלך ומה אתה עושה, תהיה הרבה יותר יעילה ממשהו מורכב שמשאיר אצל הגולשים ספק ובלבול.

מעניין אתכם לדעת מהם 15 כלים לשיווק בפייסבוק שיגרמו לכם לבלוט מעל המתחרים? לחצו כאן

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892