תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

קישורים או תוכן – מה חשוב יותר לקידום אתרים

כל משווק או איש מקצוע בתחום קידום האתרים יסכים בקלות כי אופטימיזציה למנועי החיפוש היא לא דבר פשוט. עליך להמשיך ולהסתגל, בכדי לשמור על דירוג האתר שלך על פני הפרמטרים המתפתחים כל הזמן, של מנועי חיפוש שונים.
קישורים או תוכן

אחת השאלות העיקריות שמעסיקה אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים היא קישורים או תוכן? האם עליהם לתת עדיפות לתוכן או להתמקד בקישורים נכנסים? איזו דרך יותר טובה ומועילה לקידום האתר?

יש שיגידו ששתי האפשרויות חשובות באותה מידה שכן שתיהן הולכות יד ביד. עם זאת, אם תצטרך לבחור בין השתיים, התוכן יטה מעל הקישורים ומכמה סיבות.

תוכן הוא המדיום היחיד של קשר עם מבקרים

תוכן הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר באופטימיזציה למנועי חיפוש. זהו הכלי היחיד שניתן להשתמש בו ביעילות לשיווק מוצרים או שירותים בפלטפורמות דיגיטליות.

התוכן מיועד למשתמשים שלך – התוכן הוא הדרך היחידה שבה אתה יכול להתקשר עם מבקרים ולפתות אותם לקנות את המוצרים או השירותים שלך. אתה זקוק לתוכן כדי למלא טפסי לידים. חשוב לציין, ללא תוכן, אין טעם לכל אתר שייתן לך קישור.

היוצא מן הכלל היחיד הוא כאשר אתה האדם או החברה הראשונים שמספקים מוצר או שירות ספציפיים. ובנקודה זו, ככל הנראה מדובר בתקשורת מרכזית ובעיתונות טבעית, ולא בקישורים נכנסים מבניית קישורים.

ראוי גם להזכיר כי קישורים נכנסים לדפי קטגוריה ומוצרים אינם קישורים טבעיים ואינם מתרחשים באופן טבעי אלא אם כן אתה היצרן. וגם אז אתרי חדשות בדרך כלל יקבלו את דף החברה ואת דף הבית שלך לעומת דף קטגוריה.

תוכן מגדיר את נושא הדף

קישורים נכנסים לא תמיד מגדירים מה יש בדף, אך קישורים נכנסים נותנים אות לגבי מה יכול להיות שם כשהם עשירים במילות מפתח.

לעומת זאת, ניתן להגדיר את ההקשר של הדף רק באמצעות התוכן המתאים. תוכן מגדיר גם את נושא הדף דרך הכותרת הראשית ותגי הכותרת. קישורים נכנסים מספקים רמז לנושא בדף רק כאשר משתמשים במילות מפתח מתאימות.

עם זאת, אתה חייב שיהיה לך שילוב של סוגי הקישורים כמו:

  • קישורים ממותגים עשירים במילות מפתח וציטוטים.
  • dofollow, nofollow, ממומן, UGC וכו'.
  • חדשות / מדיה, בלוגרים ומפיקי תוכן, תגובות, וחינמי חינם מפורומים וקהילות.
  • ספריות, מדריכים מקומיים ומדורי משאבים בתעשייה.

שים לב שארבע נקודות האלו הן כל הדברים המתרחשים באופן טבעי, אורגני. אני לא ממליץ לבנות ולהתמקד באף אחד אחר.

תוכן הוא הסיבה שאנשים מתחברים, ולא להפך

סיבה נוספת להקניית חשיבות רבה יותר לתוכן היא שתוכן מספק לאנשים את הסיבה לקישור לאתר שלך באופן אורגני. אתה יכול למשוך אנשים על ידי יצירת תוכן רב עוצמה ואינפורמטיבי, שיתוף נתונים איכותיים, מתן טיפים על היבטים שונים, או יצירת פורמט תוכן כזה (חידון קריאה, משחקים וכו') שיכול למשוך מבקרים שוב ושוב ולהעסיק אותם לזמן ארוך יותר.

תוכן עוזר ליצירת מבנה לאתר

סיבה נוספת להעדפת תוכן על פני קישורים, היא שתוכן יכול לעזור לך לבנות את המבנה והארכיטקטורה של האתר באמצעות קישור פנימי. תוכן הוא חובה לבניית מבנה אתרים!

תוכן יכול לעזור בבניית מבנה קישור פנימי טבעי, זוהי דרך מעולה להדריך מבקרים למשאבים שונים. תוכן יכול גם להשפיע על החלטות רכישה כאשר הוא ניתן בצורה של תרשימים השוואתיים או טבלאות אינפורמטיביות.

מה גם שלתוכן תפקיד מכריע – כאשר הוא נוצר כראוי וכאשר הוא ממוקד באיכות גבוהה, הוא יכול לעזור למנועי החיפוש לגלות את הדפים החשובים ביותר באתר. זה יכול גם לעזור למבקרים באתר לגשת לסוג התוכן שהם מחפשים כאשר הם מחפשים באינטרנט את נושא המידע שהם רוצים.

ארבע הנקודות שלעיל קובעות את העובדה שתוכן חשוב יותר לאתר שלך מאשר קישורים נכנסים, אך לקישורים יש תפקיד מפתח כדי שהאתר שלך יופיע בדפים העליונים של דירוג מנועי החיפוש!

הנה דוגמה למחקר שנערך על 3 אתרים, במטרה לבחון מה עדיף יותר – תוכן או קישורים:

צוות המחקר יישם את תוכנית ה- SEO הבאה על שלושת האתרים שנבחרו – 

  1. עבור אתר A האסטרטגיה הייתה להוסיף קישורים נכנסים בלבד.
  2. עבור אתר B האסטרטגיה הייתה להוסיף תוכן בלבד.
  3. עבור אתר C האסטרטגיה הייתה להוסיף שילוב של תוכן וקישורים נכנסים.

עבודת ה- SEO של שלושת האתרים שנבחרו למחקר נעשתה באותה פרק זמן: פברואר – אפריל. בואו נסתכל על התוצאות עבור כל אתר.

*ישנם גורמים רבים אחרים הנכנסים לאלגוריתם של גוגל (מעבר לקישורים ותוכן) המשפיעים על התנועה באתר ועל המיקום האורגני, ולכן הצוות ניסה לשמור על כל שאר המשתנים, אחידים כמה שאפשר בין האתרים. 

אתר A (קישורים נכנסים בלבד):

בנוסף לפעולות ה- SEO הרגילות שבוצעו בכל שלושת האתרים המפורטים, הצוות יצר 5 קישורים נכנסים נפרדים וייחודיים מאתרים הקשורים לתחום, חזרה לאתר A. לכל אחד מהקישורים הללו היו רשויות דומיין שבין 30 ל-40. לא התווסף תוכן בחודשים פברואר, מרץ ואפריל.

כשמסתכלים על התעבורה (Traffic) האורגנית השבועית של אתר זה חלה עלייה לקראת אמצע אפריל, אך היא לא הייתה עקבית. עם זאת, התנועה הכוללת גדלה והתייצבה. 

אתר B (תוכן בלבד): 

שוב צוות ה- SEO המשיך במשימות הרגילות שלהם, אך מבחינת קישורים נכנסים הם לא הוסיפו אף אחת. במקום זאת הם הוסיפו רק תוכן לאתר זה – הרבה תוכן. למעשה, במהלך חודשי פברואר, מרץ ואפריל הם הוסיפו קרוב ל-20 עמודים של תוכן נוסף, כל אחד עם ממוצע של כ-850 מילים. להלן התוצאות:

מאמרים אלה נוספו במהלך המחקר בפברואר – אפריל, ולא נוצרו קישורים נכנסים במהלך הזמן הזה. 

חלה עלייה קלה בתנועה האורגנית במהלך חודש פברואר, אך לאחר מכן ירידה קלה בחודש מרץ, ואז עלייה הדרגתית באפריל, ועליה אדירה בחודש מאי. מה הצוות עשה באפריל ובמאי? הם פשוט חזרו להוסיף תוכן, אך הפעם היו אלה 2-3 המאמרים המתוזמנים באופן קבוע לחודש. נראה כי גוגל תגמלה לאט על מאמצי התוכן בכך שהציגה אתר זה גבוה יותר לאורך זמן. ואכן, המיקום הממוצע למילות מפתח רלוונטיות שאנו עוקבים אחריה עבור אתר זה, עלה!!!

אתר C (שילוב של תוכן וקישורים נכנסים):

אם אתה חושב ששילוב של שתי האסטרטגיות שהצגנו עד עכשיו, יהיה האסטרטגיה הטובה ביותר – אז אתה לגמרי צודק! לאתר C הוסיפו תוכן משמעותי וקישורים נכנסים משמעותיים. במרץ הושגו 5 קישורים נכנסים, ובמהלך מרץ ואפריל התווספו לאתר שבעה מאמרים, שכל אחד מהם בממוצע כ- 850 מילים.

והתוצאה: נראה שגוגל תגלמה די לאט את האתר הזה בחודש מרץ, אבל הרבה מאוד באפריל ובמאי. 

לאחר סקירת תוצאות המחקר התברר שכדי לדרג אתר בהצלחה, עליך להקים תוכנית קידום אתרים רחבה תוך שימוש בטכניקות רבות ושונות.

המסקנה שלנו: מה חשוב יותר לקידום אתרים – קישורים או תוכן? 

תוכן טוב יותר עבור האתר שלך אבל קישורים נכנסים חשובים ועוזרים לך לשפר את הדירוג שלו במנוע החיפוש. 

תוכן פועל בכל הערוצים החל מ-PPC ועד SEO, כיסוי תקשורתי ותעבורת הפניות. תוכן טוב יכול להוביל גם לקישורים נכנסים, ולכן אם תצטרך לבחור בין השניים, כדאי לך ללכת עם תוכן.

אבל אין כל ספק ששילוב שתי הטכניקות יחד, ואף שימוש בטכניקות SEO נוספות, היא הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלך. 

אז… בהצלחה!

לאחר שהבנתם במה כדאי לכם להתמקד בקידום האתר שלכם: קישורים או תוכן – אולי תרצו להכיר 15 כלים מעולים לקידום אתרים אורגני SEO

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892