קניית לייקים ועוקבים מזויפים ב2022 – כדאי או מסוכן מאוד? כל האמת

כל מי שחי ונושם אינסטגרם כבר מזמן הבין שאנשים רבים קונים עוקבים ולייקים, ואף הוקמו חברות רבות שמספקות את השירותים האלה.
קניית לייקים

תמורת תשלום כספי תוכלו גם אתם לקנות 1000 עוקבים (ואף יותר) לעמוד האינסטגרם שלכם ולהפוך (למראית עין) לאושיות אינסטגרם מן השורה.
למה אנשים עושים זאת? במה זה תורם? ולמה בכל זאת אסור לכם בשום אופן לקנות עוקבים באינסטגרם?

למה אנשים קונים עוקבים ולייקים באינסטגרם?

בעולם האינסטגרם נוצר מצב בו אנו נמדדים כביכול על פי כמות העוקבים שלנו ומספר הלייקים שיש לתמונות שלנו. עבור בעלי עסקים, אנשי תוכן, דוגמנים\יות ואושיות אינסטגרם למיניהן, האינסטגרם הוא "מקום עבודה" ומהווה מקור לפרנסה. במקרים רבים, כמות העוקבים והלייקים מתורגמת לכסף. מה הכוונה? לדוגמה, חברת אופנה מוכרת מציעה לדוגמנית בעלת 50 אלף עוקבים באינסטגרם לעלות תמונה עם הבגדים שלהם לעמוד שלה. בתמורה לכך תקבל תשלום שיקבע על ידי החברה או בהתאם לדרישותיה של הדוגמנית. איך החברה קובעת את התשלום? או איך הדוגמנית יודעת כמה כסף לדרוש? כאן נכנסים לסיפור כמות העוקבים והלייקים. דוגמנית בעלת מספר גבוה יותר של עוקבים ויותר לייקים עבור תמונה, צפויה לקבל סכום גבוה יותר מאשר דוגמנית עם נתונים נמוכים יותר. אנשים קונים עוקבים ולייקים על מנת ש"הערך" שלהם באינסטגרם יעלה. כך יוכלו לקבל תשלום גבוה יותר עבור עבודות שיעשו בפלטפורמה.

סיבה נוספת בגללה אנשים קונים עוקבים ולייקים באינסטגרם היא, האמונה כי כאשר כמות העוקבים שלך גבוה יותר כי אינסטגרם תתייחס אלייך כמשתמש מעניין תגדיל את החשיפה שלך לקהל גדול יותר. כך למעשה, קניית עוקבים אמורה להוביל לחשיפה גבוהה יותר שתוביל לעלייה אורגנית של עוקבים. כמו כן, שיטה זו אמורה לעבוד באופן דומה גם עבור לייקים – קניית לייקים תוביל לחשיפה גבוהה יותר לתמונות שלנו שתוביל לעלייה בכמות הלייקים האמיתיים.

אז, תנו לי לנפץ לכם את המיתוסים האלה.

למה אסור לכם לקנות עוקבים ולייקים באינסטגרם:

ייתכן כי שיטת קניית העוקבים עבדה טוב באינסטגרם של לפני שנתיים. אך באינסטגרם של ימינו לא רק שהשיטה לא עובדת, קניית עוקבים אפילו יכולה לפוגע בנו.
מי שעוקב ויודע, בתחילת השנה (2020) אינסטגרם עשתה כמה שינויים באלגוריתם שלה. יתר על כן, היא החלה ב"מסע" שכל מטרתו לשים קץ לחשבונות הפיקטיביים, העוקבים המזויפים והלייקים השקריים. איך היא עושה זאת?

ראשית, האלגוריתם של אינסטגרם יכול לזהות אם העוקבים שלכם אורגניים, אמיתיים – כלומר, אנשים פעילים שמשתמשים באינסטגרם ומעלים תמונות משלהם ולא בוטים שמטרתם רק לעקוב אחריכם. כך גם לגבי הלייקים. כאשר אינסטגרם מזהה את החשבון שלכם ככזה הוא מוריד את החשיפה שלכם באופן משמעותי ואף עלול לחסום את החשבון שלכם לתקופת זמן מסויימת.

שנית, על מנת לקנות עוקבים פיקטיביים ואו לייקים מזויפים כנראה שתצטרכו לתת את פרטי ההתחברות של האינסטגרם שלכם. החברה שממנה קניתם את העוקבים\לייקים מתחברת אל החשבון שלכם לצורך התהליך. האלגוריתם החדש של אינסטגרם מסוגל לזהות אלו חשבונות מחוברים למערכות כאלו המספקות עוקבים ולייקים וחוסם אותם.

בנוסף ואולי הכי משמעותי – אינסטגרם כבר לא מודדת בלייקים. מה הכוונה? ברגע שפרסמתם תמונה, האלגוריתם הישן של אינסטגרם היה "מחליט" אם הפוסט שלכם הינו תוכן מעניין על פי כמות הלייקים בדקה, בשעה וביום, שהפוסט היה מקבל. פוסט שמקבל המון לייקים בדקות הראשון מאז שפורסם נחשב כתוכן מעניין והאלגוריתם היה מקפיץ אותו לתחילת העמוד של העוקבים שלכם. אך לא עוד. האלגוריתם החדש מודד מעורבות (Engagement). פוסט מעניין כיום הוא פוסט שמקבל הרבה תגובות, שיתופים וסייבים. פוסט כזה יזכה לחשיפה גבוהה ללא קשר לכמות הלייקים. הסיבה לשינוי הזה היא בדיוק בעקבות התופעה של קניית לייקים. כעת מי שקונה לקיים משקיע כסף לשווא שכן לכמות הלייקים אין כל השפעה על מידת החשיפה שלו.

 

אז מה עושים?

בראש ובראשונה – לא קונים עוקבים ולייקים!
חשוב מאוד שתזכרו – זו לא הכמות זו האיכות. עדיף שיהיו לכם 500 עוקבים אמיתיים, איכותיים ופעילים (שעושים לכם לייקים, מגיבים שתמונות שלכם ובסטוריז שלכם), מאשר 5000 עוקבים פיקטיביים. ברגע שתיצרו תוכן איכותי ומעניין ותגיעו למשתמשים אמתיים, אותם אנשים יהיו יותר מעורבים בתוכן שלכם. האלגוריתם יזהה אתכם כמשתמשים מעניין ואיכותיים והחשיפה שלכם תגדל. כך תגיעו לקהל נוסף וכמות העוקבים שלכם תגדל.

בהצלחה!

 

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892