תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

שופיפיי או וורדפרס – מהי הבחירה המתאימה ביותר לחנות האונליין שלכם?

שופיפיי או וורדפרס

אם אתם חושבים לפתוח חנות אינטרנטית, ולא בטוחים במה עליכם להשתמש שופיפיי או וורדפרס (ווקומרס), כדאי שתמשיכו לקרוא!

שופיפיי ו- ווקומרס הן שתי פלטפורמות המסחר האלקטרוני המובילות בעולם, כל אחת עם יתרונות וחסרונות משלה.

כבעלי עסק, בחירה בפלטפורמת המסחר האלקטרוני המתאימה שתתאים לצרכים העסקיים שלכם היא קריטית להצלחתכם.

במדריך זה נראה לכם השוואה מפורטת בין שופיפיי לווקומרס. המטרה היא לפרק את היתרונות והחסרונות שלהם כדי לעזור לכם לבחור את האפשרות הטובה ביותר עבור החנות האינטרנטית שלכם.

סקירה כללית: שופיפיי או וורדפרס (ווקומרס)

לפני שנתחיל בהשוואה המעמיקה שלנו בין שתי פלטפורמות המסחר האלקטרוני הפופולריות ביותר באינטרנט, חשוב שנסקור את היסודות ונדגיש מה גורם דווקא לפלטפורמות האלו להתבלט.

מה זה שופיפיי – Shopify?

שופיפיי היא פלטפורמת All-in-one eCommerce שמאפשרת לכם ליצור חנות מקוונת, לקבל תשלומים ולנהל את המלאי שלכם מפלטפורמה אחת מבלי לדאוג להיבטים הטכניים של ניהול אתר כמו אירוח אתרים, אבטחה, אחסון במטמון וכו'.

מה זה ווקומרס – WooCommerce?

ווקומרס הוא תוסף מסחר אלקטרוני עם קוד פתוח שנבנה עבור WordPress. הוא מאפשר לכם למנף את מערכת ניהול התוכן (CMS) החזקה ביותר ולהשתמש בה להפעלת חנות מקוונת. בגלל אופי הקוד הפתוח, אתם יכולים להתאים אישית כל היבט בחנות שלכם ולבנות בקלות תוספים מותאמים אישית.

ההחלטה לבחור בין שתי הפלטפורמות תלויה לחלוטין בצרכים וברמת המיומנות שלכם.

אז על מה חשוב להסתכל בבחירת פלטפורמת מסחר אלקטרוני – שופיפיי או וורדפרס (ווקומרס)?

יש כמה דברים שאתם צריכים לזכור כשאתם פותחים חנות אינטרנטית. כמה גורמי מפתח שיעזרו לכם להחליט איזו פלטפורמה מתאימה יותר לצרכים שלכם:

  1. תקציב – העלות הראשונית של פתיחת חנות מסחר אלקטרוני מתפקדת לחלוטין.
  2. קלות שימוש – זה אמור להיות קל לשימוש גם למתחילים מוחלטים.
  3. אמצעי תשלום – עליה לתמוך במספר אמצעי תשלום (למשל PayPal, Stripe וכו').
  4. אינטגרציות – מספר שירותים וכלים של צד שלישי שתוכלו לשלב כדי להרחיב את העסק שלכם.
  5. מדרגיות – על הפלטפורמה להיות מסוגלת להתמקד ככל שהעסק שלכם גדל.

אלה הדרישות הבסיסיות ביותר שכל בעלי חנויות מקוונות חייבים לקחת בחשבון. עם זאת, בהתאם לצרכים שלכם, ייתכן שתרצו לבחון אפשרויות אחרות כמו משלוח, ניהול מלאי, חשבונית, מיסים, דרופשיפינג וכו'.

מטרתנו במאמר זה היא לבחון לעומק כיצד שופיפיי וווקומרס עומדים בדרישות בסיסיות אלו, ואיזה מהן מתאימה ביותר לצרכים שלכם.

עלות: שופיפיי לעומת ווקומרס

עלות היא לעתים קרובות השיקול החשוב ביותר עבור בעלי אתרי קניות אונליין. עליכם להעריך את העלות מההתחלה, תוך התחשבות גם בעלויות המשתנות עבור תוכנה ותוספים.

העלות האמיתית של שימוש בשופיפיי – 

שופיפיי מקלה מאוד על פתיחת חנות אינטרנטית. התוכנית הבסיסית שלהם מתחילה ב-29 דולר לחודש, וניתן לשדרג לתוכנית שופיפיי תמורת 79 דולר או לתוכנית המתקדמת של שופיפיי תמורת 299 דולר לחודש.

כל אחת מהתוכניות הללו כוללת שם דומיין, אישור SSL ואירוח אתרים.

התוכנית הבסיסית כוללת מספיק תכונות להקמת חנות אינטרנטית, וניתן להוסיף מוצרים ללא הגבלה, 2 חשבונות משתמש, אחסון קבצים ללא הגבלה ועוד.

עם זאת, תמחור זה אינו כולל כלים ותוספים של צד שלישי שתצטרכו כדי להעלות את חנות שופיפיי שלכן לשלב הבא. ככל שהעסק שלכם יגדל, עלויות אלו יתחילו לעלות ולהצטבר ותשלמו הרבה יותר מהתכנית הבסיסית.

העלות האמיתית של השימוש בווקומרס –

ווקומרס הוא תוסף מסחר אלקטרוני עבור וורדפרס (WordPress.org). זה קוד פתוח וזמין באופן חופשי כתוסף וורדפרס. עם זאת, תזדקקו לשם דומיין, אישור SSL וחשבון אירוח של וורדפרס כדי להקים חנות ווקומרס (אם יש לכם כבר וורדפרס אז זו לא תהיה בעיה עבורכם כלל).

בדרך כלל, דומיין עולה 14.99 דולר, תעודת SSL עולה 69.99 דולר ואירוח אתרים סביב 7.99 דולר לחודש. למרבה המזל, יש כמה חברות אירוח המציעות כעת תוכניות אירוח ווקומרס מיוחדות המוזילות משמעותית את העלות.

כפי שניתן לראות, עלות הקמת חנות ווקומרס בסיסית נמוכה משמעותית משופיפיי ועם מספר התבניות החינמיות והתוספים החינמיים הזמינים לווקומרס, היא בהחלט המנצחת בכל מה שקשור לעלות.

הקמת אתר לעסק

קלות שימוש: שופיפיי לעומת ווקומרס

מרבית המשתמשים הפותחים חנות מקוונת אינם מעצבי אתרים או מפתחים. גם משתמשים המכירים מושגים בסיסיים זקוקים לפלטפורמה קלה לשימוש.

שופיפיי – פלטפורמה שמתארחת במלואה, כלומר אינכם צריכים להתקין, לנהל או לעדכן תוכנה כלשהי. אתם גם לא צריכים לדאוג לבעיות אבטחה, ביצועים, גיבויים והתאמות.

שופיפיי מגיעה עם ממשק גרור ושחרר אינטואיטיבי, וניהול המוצרים, המכירות והמלאי שלכם בתוך שופיפיי הוא פשוט מאוד.

חסרון אחד בחוויית המשתמש המודרכת, המלוטשת והמיוחלת ביותר הוא שהיא מגבילה את השליטה שלכם. אתם יכולים להשתמש רק בכלי העיצוב והפיתוח המסופקים על ידי שופיפיי.

ווקומרס – אינה פלטפורמה מתארחת כמו שופיפיי. המשמעות היא שתצטרכו להתקין ווקומרס באתר הוורדפרס שלכם, לנהל עדכונים, לשמור גיבויים ולוודא שהאתר שלכם מאובטח. יש שפע תוספים בחינם ובתשלום שיכולים לעשות את רוב המשימות הללו למענך.

ווקומרס סופר גמישה בכל הנוגע להתאמות אישיות. יש לכם שליטה מלאה על כל הפלטפורמה. אתם יכולים להוסיף כל פונקציונליות שאפשר להעלות על הדעת לאתר שלכם בעזרת יותר מ- 55,000 תוספי וורדפרס.

החיסרון הגדול ביותר של הגמישות הוא שהוא מגיע עם עקומת למידה ודורש ניהול מעשי יותר של האתר שלכם. 

אמצעי תשלום: שופיפיי לעומת ווקומרס

שהפלטפורמה שתבחרו תציע אפשרויות תשלום מרובות!

אפשרויות תשלום בשופיפיי – מציעה שפע של אפשרויות תשלום בהן תוכלו להשתמש כדי לקבל תשלומים מלקוחות. יש לה גם פתרון תשלום משלה הנקרא Shopify Payments (מופעל על ידי Stripe) כמו גם כל אמצעי התשלום הפופולריים של צד שלישי.

הבעיה היא ששופיפיי גובה עמלות נוספות של 2% על כל עסקה שבוצעה באמצעות אמצעי תשלום של צד שלישי. 

אפשרויות תשלום בווקומרס – מציע תשלומי PayPal ו- Strip כברירת מחדל. הוא תומך גם בכל ספקי שירותי התשלום הפופולריים האחרים באמצעות תוספים.

ווקומרס אפילו תומך בשירותי תשלום אזוריים רבים ופחות פופולריים. מכיוון שאין חסם כניסה, כל חברת תשלומים יכולה ליצור תוסף לווקומרס ולספק תמיכה לכך.

ווקומרס לעולם לא גובה מכם עמלה על עסקאות החנות שלכם וזה יתרון גדול.

שורה תחתונה:

שופיפיי או וורדפרס (ווקומרס): איזו פלטפורמת המסחר האלקטרוני הטובה ביותר?

שופיפיי וווקומרס הן פלטפורמות חזקות להפעלת החנות האינטרנטית שלכם. ההחלטה באיזו מהן להשתמש תלויה במידה רבה בסדר העדיפויות שלכם.

שופיפיי הרבה יותר קלה לשימוש. היא לא דורשת מכם להתקין דבר, ותוכלו להתחיל במהירות. אך החיסרון של שופיפיי הוא שאין לכם שליטה מלאה על הכל. העלויות שלכם יכולות להיות גבוהות עם עמלות עסקה, תוספים ושידרוגים. אפשרויות השדרוג שלכם מוגבלות לתוכניות נבחרות.

ווקומרס הוא קוד פתוח ונותן לכם שליטה מלאה באתר שלכם. העלויות לפתיחת חנות מקוונת עם ווקומרס הרבה יותר נמוכות, במיוחד עם חברות אירוח מסוימות. הוא מאפשר אמצעי תשלום מגוונים ולא גובה עמלה על העסקאות שלכם.

החיסרון העיקרי הוא שהקמת החנות דורשת ידע מסוים בתחום ולא קלה כל כך כמו בשופיפיי. עם זאת, מיליוני מתחילים כבר משתמשים בו, והם עוברים את שלב הלמידה די מהר.

אז אם אתם מחפשים פתרון חסכוני ורוצים לקבל שליטה מלאה בחנות המקוונת שלכם, אנחנו בהחלט חושבים שווקומרס היא הפלטפורמה הטובה ביותר עבורכם.

אם אתם מעוניינים לקרוא עוד על בניית חנות אינטרנטית בוורדפרס – הנה 5 כללים חשובים שיחסכו לכם זמן ויכניסו יותר כסף

אז שיהיה בהצלחה!

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892