תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

דרכים יעילות לשפר את זמן השהייה הממוצע של הגולשים באתר שלך

כמשווקים ובעלי עסק אונליין, המטרה מספר אחת שלכם צריכה להיות להמיר את המבקרים החד-פעמיים באתר שלכם ללקוחות. נתונים מראים כי בין 70 ל- 96 אחוז ממבקרי האתר שלכם לעולם לא יחזרו ברגע שהם יעזבו לאחר ביקורם הראשון.
זמן השהייה הממוצע של הגולשים באתר

אם כך, אינכם יכולים להשיג מטרה זו (המרת המבקרים ללקוחות) אם המבקרים לא נשארים מספיק זמן כדי לקרוא את התוכן שלכם. ככל שזמן השהייה הממוצע של הגולשים באתר שלך יהיה גבוה יותר, כך הם יהיו מעורבים יותר, והסיכוי להמיר אותם ללקוחות פוטנציאליים גבוה יותר.

בואו נסתכל על כמה דרכים לשפר את זמן השהייה הממוצע של הגולשים באתר ולגרום להם להישאר באתר לאורך זמן:

  1. התאימו את התוכן לכותרת – כותרות מושכות שמביאות להרבה קליקים זה טוב וחשוב, אך אם תרצו שאנשים יישארו באתר שלכם הרבה זמן, אתם צריכים שגם התוכן יהיה מושך ואיכותי. יתר על כן, אם הכותרת "מפוצצת" והתוכן לא תואם זאת, הגולשים לא יחזרו שוב לאתר שלכם.
  2. תוכן שקל לסרוק – האם ידעתם שמשתמשים משקיעים בממוצע 5.59 שניות על צפייה בתוכן באתר? לעתים רחוקות אנשים קוראים את התוכן שלכם מילה במילה. במקום זאת, הם סורקים את הדף כדי לבחור מילים וביטויים חשובים שמתמצתים להם את העיקר. אם התוכן שלכם מורכב ממשפטים ופסקאות ארוכות שקשה לסרוק אותם, אף אחד לא יישאר באתר שלכם בכדי לקרוא עוד. במקום זאת, גולשים יעזבו כדי למצוא תוכן שקל יותר לצרוך.

    הנה כמה טיפים שניתן לבצע כדי להפוך את התוכן שלכם לכזה:

    ראשית, וודאו שגודל הגופן ומרווח השורות גדולים מספיק כדי לקרוא אותם בקלות. זה כזה פשוט. שנית, פרקו את התוכן שלכם. כלומר, השתדלו לשמור על משפטים קצרים ושמרבית הפסקאות יכילו שלושה או ארבעה משפטים לכל היותר. בנוסף, כותרות משנה. כותרות המשנה הן כלים רבי עוצמה לעורר את הקוראים. לא רק שהן מספקות הפסקה חזותית בתוכן שלכם, אלא שכותרת משנה מעוצבת היטב יכולה לעורר את סקרנותו של הקורא, למנוע ממנו לאבד עניין.

  3. צמצמו את זמן טעינת העמוד – אחד הדברים המהותיים שעליכם לעשות כדי להשאיר את המבקרים באתר שלכם יותר זמן ולשפר את זמן השהייה הממוצע של הגולשים באתר הוא לצמצם את הזמן שלוקח לעמוד האתר להטען. התוכן הטוב ביותר בעולם לא יעזור לעסק שלכם אם המבקרים באתר לא יחכו שהוא יטען. אפילו עיכוב של שנייה בתגובה לדף יכול לגרום להפחתה של 7 אחוז בהמרות. 

כמות הכניסות לאתר

ישנם צעדים רבים שאפשר לנקוט כדי לצמצם את זמן טעינת העמודים, אך שניים מהחשובים הם:

דחיסת תמונות- לתמונות באתר תהיה השפעה עצומה על זמן הטעינה. אתם יכולים לצמצם את הגודל על ידי דחיסת תמונות אם הן גדולות שלא לצורך. אם האתר שלכם הוא אתר WordPress, אתם יכולים להשתמש בתוסף בחינם כמו WP Smush It.

השתמשו ברשת אספקת תוכן (- (CDN היא רשת של שרתים מרובים המופצים ברחבי מיקומים שונים ברחבי העולם כדי להפחית את זמן הטעינה. שירות ה- CDN יטמון את קבצי האתר במטמון, ויספק את התוכן למבקרים באתר שלכם דרך השרת הקרוב ביותר אליהם.

  1. העיצוב הוויזואלי של האתר – תרצו או לא, אנשים כן שופטים ספר על פי הכריכה שלו, ואם העיצוב של האתר שלכם לא נראה מספיק טוב, הם לא יישארו בו זמן רב.

זה לא בהכרח שאנשים מחפשים אסתטיקה מסוימת או עיצוב מוגזם, אבל זה כן קשור לביטחון שיש להם באתר כולו, ועיצוב לקוי יכול לגרום להם לחשוב שגם התוכן יהיה גרוע.

אבל אם אין לכם כישורי עיצוב אתרים, הכל בסדר! יש מגוון של תבניות יפות לבחירה, אשר ייראו אטרקטיביות בכל מכשיר ויעלו באופן מיידי את המקצועיות והאמינות של האתר שלכם. כמובן שתבנית נהדרת היא רק ההתחלה. ישנה חשיבות לבחירת התמונות והצבע שיוסיפו לעיצוב. המאמץ ישתלם לכם.

  1. הוסיפו ערך – זה אולי נשמע מובן מאליו, אך ככל שתוכלו לכלול תוכן חשוב יותר באתר האינטרנט שלכם, כך אנשים יישארו יותר וימשיכו לחזור. אתם מכירים את הקהל שלכם בצורה הטובה ביותר (ואם לא אז חשוב שתעשו מחקר קהלים), אז חישבו על איזה תוכן הם עשויים להעריך יותר, וספקו אותו.
  2. מקמו באופן אסטרטגי קריאה לפעולה בכל עמוד – לכל עמוד באתר שלכם צריכה להיות סוג של קריאה לפעולה שמובילה בסופו של דבר לייצור הכנסות. לדוגמה, פוסט בבלוג צריך לכלול קישורים לקטעים אחרים של תוכן רלוונטי באתר שלכם, או מידע נוסף על מוצר או שירות מסוים. אם מישהו מעוניין לרכוש, אך לא ממש מוכן ללחוץ על "ההדק", דחיפתו למידע נוסף יכולה להיות כל מה שנדרש כדי לגרום להם לעשות זאת במהלך אותו ביקור באתר.

ניתן לעשות זאת גם באמצעות ניוזלטר – רשימת תפוצה. המבקרים באתר שלך יקבלו למייל הודעות ועדכונים (שעליהם להיות עניינים ולא מציקים מידי) ויגרמו להם לחזור לבקר באתר שלכם ולהיות יותר מעורבים בתוכן שלכם. 

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892