תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

שיפור מהירות האתר וזמן טעינת העמודים

אם במקרה חשבתם שמהירות האתר שלכם אינה חשובה, תחשבו שוב. עיכוב של שנייה בזמן טעינת הדף מניב: 11% פחות צפיות בדפים, ירידה של 16% בשביעות רצון הלקוחות והפסד של 7% בהמרות.
שיפור מהירות האתר

מפתיע נכון? למספר שניות נוספות יכולה להיות השפעה עצומה על היכולת שלכם לשמור ולהביא מבקרים ולבצע מכירות. המשמעות של זה היא שאתר מהיר הוא חיוני לא רק לדירוג טוב בגוגל, אלא גם לשמירה על רווחים בשורה התחתונה.
כיצד שיפור מהירות האתר שלכם וזמן טעינת העמודים משפיע על המרות? אתרים איטיים הורגים המרות!
למעשה, 47% מהצרכנים מצפים כי אתרי אינטרנט יטענו תוך שתי שניות או פחות. ו- 40% ינטשו דף שלוקח לו לעלות שלוש שניות או יותר.

אם טעינת האתר שלכם לוקחת יותר משלוש שניות, אתם מאבדים כמעט ממחצית המבקרים לפני שהם בכלל מגיעים לאתר. זו לבדה מכה אדירה להמרות הפוטנציאליות שלכם. 

ולמבקרים המחליטים להישאר בכל זאת, זמני הטעינה האיטיים יכולים להרתיע אותם מלחזור בעתיד. לפי סקר שנערך 79% מהלקוחות אמרו שהם לא יחזרו לאתר עם ביצועים גרועים.

באותו סקר, 52% מהצרכנים אמרו כי טעינת עמודים מהירה חשובה לנאמנות האתר ו- 44% אמרו שהם מספרים לחברים שלהם על חוויות גרועות באתר. סקר זה גילה גם כי עיכוב של שנייה יכול להפחית את שביעות רצון הלקוחות בכ- 16%.

אם כך, בשלב זה אתם יכולים כבר להבין כי קיום אתר הנטען במהירות הוא גורם מכריע יותר ויותר הן בחוויית המשתמש (UX) והן במיטוב מנועי החיפוש (SEO).

המשתמשים של היום מצפים מאתר להטען במהירות, וכאלו שלא יטענו מהר צפויים כתוצאה מכך לתוצאות שליליות. מה גם שגוגל ציינה כי מהירות טעינת האתר היא אחד האותות המשמשים את האלגוריתם שלה לדירוג דפים.

מכיוון שאתרים ממשיכים להתפתח יותר ויותר, ולהיות מורכבים וכבדים הרבה יותר מתוכן, חשוב לוודא שאתם עושים כל מה שאפשר כדי להפחית את זמני הטעינה של האתר שלכם. ולמרות שישנם גורמים רבים המשפיעים על מהירות טעינת העמודים – רבים מהם מצריכים את עזרתו של אדם מיומן בפיתוח אתרים, ישנם מספר שינויים שאפשר לעשות בקלות ויכולים להשפיע באופן משמעותי על הפחתת מהירות טעינת העמודים.

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לשיפור מהירות האתר שלכם השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לאחר שהבנתם כמה שיפור מהירות האתר הוא דבר חשוב, הנה הנקודות העיקריות שעליכם לשים אליהן לב:

1. אופטימיזציה לתמונות ווידאו

חלק מהאשמים הגדולים ביותר בהגדלת זמן הטעינה של אתר האינטרנט שלכם הן תמונות וקבצי וידאו, שכן הם תופסים חלק ניכר מהגודל הכללי של הדף. קיימים שני גורמים נפרדים בהקשר של תמונות ווידיאו: גודל כל נכס בודד ומספר הנכסים הכוללים הנטענים בכל דף נתון. חשוב להתייחס לשני הגורמים הללו.

– צמצמו את גודל הקובץ של כל נכסי המדיה:
הגדל את התמונות שלך כראוי – לעתים קרובות אנשים טועים בהעלאת תמונות בגודל מלא, 12 מגה פיקסל מבלי לשנות את הגודל הראשון. אל תעלו תמונה ברוחב 6000 פיקסלים אם היא תוצג ב-500 פיקסלים. וודאו שהתמונות גדלות בהתאם לפרמטרים של העיצוב.

– היצמדו לקבצי JPG במידת האפשר:
JPG הוא פורמט תמונה דחוס השומר על שלמות התמונה, מבלי לבזבז מקום מיותר. כך שעבור הרוב המכריע של היישומים, JPG עדיפה. עליכם להשתמש ב- PNG רק כאשר יש צורך בשקיפות. הימנעו משימוש ב-TIFF וב-BMP לחלוטין.

– תדחסו את כל התמונות:
אפילו תמונות שגודלן הולם עדיין מהוות קבצים גדולים יותר ממה שהן צריכות להיות. וודאו כי כל התמונות דחוסות, מכיוון שדחיסה יכולה להפחית באופן משמעותי את גודל הקובץ, מבלי לוותר על איכות התמונה. ברמה הבסיסית, אתם יכול לייצא מפוטושופ (או מכלי עריכה אחר) באמצעות אפשרות "שמור לאינטרנט". ישנם גם כלים רבים לדחיסת תמונות הזמינים באופן מקוון, בהם תוכלו גם להשתמש.

– תדחסו את כל הווידיאו:
לוידאו, במיוחד וידאו באיכות גבוהה – יש פוטנציאל להיות "חזיר מהירות" משמעותי, לכן הקפידו לדחוס כל סרטון!

אפשרות נוספת היא להטמיע סרטון באתר באמצעות פלטפורמת אירוח וידאו של צד שלישי.

– הגבילו את מספר הנכסים הכולל בכל עמוד:
תזכרו – שככל שתציבו יותר תמונות וסרטונים בכל עמוד, כך ייקח זמן רב יותר לעמוד להטען. חשוב להיות מודע ל"גודל" הנכסים של כל עמוד באופן כללי. תכונות אתרים כמו קרוסלות, סרטוני רקע, תמונות גדולות ומרקמי רקע עשויים להוסיף עניין לאתר, אך הם גם מגדילים את מהירות טעינת הדפים שלו. נסו למצוא איזון בריא בין האסתטיקה החזותית לחוויית המשתמש.

אופטימיזציה לתמונות

2. מנוף תוסף מטמון מהירות עמוד

ישנם גורמים רבים המשפיעים על מהירות טעינת עמודי האתר, אך רבים מהם פשוט מעבר למומחיותו של המשווק הממוצע. למרבה המזל, ישנם תוספים מועילים רבים שיכולים לסייע לכם בדיוק בעניין הזה. אחסון במטמון היא דרך נוספת לעזור בשיפור זמן טעינת האתר שלכם. דפים שנשמרו במטמון מוגשים כגרסאות HTML סטטיות של דף מסוים על מנת למנוע שאילתות הגוזלות זמן למסד הנתונים של האתר שלכם. דף אינטרנט במטמון נטען הרבה יותר מהר – תוך הפחתת עומס השרת בעד 80%. משתמשי וורדפרס יכולים להתקין בקלות אחד מתוספי המטמון לשמירת העמודים הרבים, כגון W3 Total Cache.

3. שדרגו את חבילת אירוח האתרים שלכם

לאיכות חבילת אירוח האתרים של האתר שלכם, יכולה להיות השפעה משמעותית על מהירות טעינת הדפים באתר – בין אם היא השפעה חיובית או השפעה שלילית. במיוחד עבור אתרים גדולים ועתירי משאבים יותר ואתרים המייצרים תנועה רבה. 

אין ספק שהשימוש בפלטפורמת אירוח זולה יותר, משותפת (או רשתית) יכול להיות מפתה לרגע, אך תאמינו לי שהשקעה בפלטפורמת אירוח אתרים VPS, מנוהלת או ייעודית עם ביצועים גבוהים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. 

חבילות איכותיות כאלה משתמשות ברוב המקרים בטכנולוגיות מהירות הרבה יותר, כמו גם במשאבים ייעודיים ובמגוון אפשרויות חשובות בכדי לכוונן את השרת שלכם.

והנה עוד כמה טיפים נוספים שיעזרו לכם להאיץ את אתר האינטרנט שלכם:

כאמור, ישנם הרבה מאוד גורמים המשפיעים על מהירות טעינת הדף באתר שלכם. בעוד שחלקם נמצאים בשליטתכם, רבים דורשים מומחיות וסיוע של אדם המומחה בפיתוח אתרים. אז הנה מספר שיקולים נוספים לשיפור מהירות טעינת דפי האתר שלכם:

מזעור בקשות HTTP כ- 80% מזמן הטעינה של דף אינטרנט מושקע בהורדת החלקים השונים של הדף, כמו תמונות, גיליונות סגנונות וסקריפטים. בקשת HTTP מתבצעת עבור כל אחד מהאלמנטים הללו, כך שככל שיש יותר רכיבים בדף, כך לוקח יותר זמן לעיבודו.

אם אתם משתמשים ב- Google Chrome, אתם יכולים להשתמש בכלי המפתחים של הדפדפן כדי לראות כמה בקשות HTTP האתר שלכם מגיש. צמצום מספר הבקשות הזה יאיץ את האתר שלכם.

אפשרו דחיסת Gzip – Gzip דוחס את דפי האינטרנט שלכם לפני שהוא שולח אותם לדפדפן. זה מקטין את גודל העמוד בעד 70%, מה שיכול גם להקטין באופן דרסטי את זמן ההעברה.

השתמשו ב- CDN (רשת משלוח תוכן) – שיפור מהירות האתר שלכם באמצעות CDN – על ידי אירוח קבצי אתרים ברשת גדולה של שרתים ברחבי העולם. זה מאפשר למשתמשים להוריד קבצים משרתים הקרובים אליהם, והפצת רוחב הפס מקצרת את זמן טעינת הדף.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892