תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

תקועים בתהליך עם חברה לבניית אתרים גרועה? זה מה שאתם צריכים לעשות, ומהר

בימינו, כל עסק שרוצה להצליח ולהתאים את עצמו למצב בשוק, צריך שתהיה לו נוכחות באונליין. מה זה אומר? שאתם צריכים אתר אינטרנט לעסק שלכם.
חברת בניית אתרים

בעלי עסקים רבים כבר הבינו זאת והחלו בתהליך שיוביל אותם למטרה החשובה הזו – הם פנו אל חברה לבניית אתרים

חברה לבניית אתרים תבנה או תשווק את האתר של העסק שלכם (יש חברות שעושות גם וגם). כיום קיימות בשוק המון חברות לבניית אתרים ולכן המבחר הוא עצום וכך גם הקושי לבחור עם איזו חברה לעבוד. בחירה נכונה של סוכנות שיווק דיגיטלי היא החלטה קריטית והחברה הנכונה יכולה לעיתים קרובות להביא לזינוק משמעותי בהצלחתו של העסק. 

האתר שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם, הרושם הראשוני שיהיה ללקוחות פוטנציאליים רבים, ובעצם הפנים של העסק שלכם. האתר הוא אחד הגורמים שיקבעו האם אנשים יבחרו לעבוד איתכם או עם המתחרה שלכם.

אבל מה קורה אם בחרתם חברה לבניית אתרים, שחשבתם שתהיה הכי מתאימה לעסק שלכם וגיליתם שזו הייתה טעות? התחלתם תהליך לבניית אתר אינטרנט לעסק ואתם מרגישים שהחברה איתם אתם עובדים, אינה מקצועית ולא נותנת לכם את המענה הראוי?

אז קודם כל, תירגעו! הגעתם למקום הנכון, כאן תמצאו תשובה לבעיה שלכם.

אך לפני שנתחיל במה עושים, כדאי שנבין מתי צריך לעשות!
הנה סימני אזהרה שיאותתו לכם כי חברה לבניית אתרים שבחרתם אינה מקצועית:

1. אין הסכם/חוזה עבודה
לעולם אל תתחילו תהליך לבניית האתר שלכם, ללא הסכם עבודה! חוזה ביניכם לבין חברה לבניית אתרים יבטיח שתהיו מוגנים מבחינה משפטית, במקרה שהחברה לא תספק את מה שהבטיחה לכם.

אם החלטתם להתחיל לעבוד עם חברה לבניית אתרים מסוימת, והיא לא מעבירה לכם הסכם עבודה לחתימה לפני תחילת העבודה, זה עשוי להיות סימן לחברה לא מקצועית שלא כדאי לכם לסמוך עליה.

תדרשו חוזה עבודה, זו דרישה לגיטימית וחשובה! אם החברה מסרבת, אל תהססו ותחפשו חברה חדשה שתבנה את האתר שלכם.

2. חוסר זמינות
בניית אתר לעסק שלכם זה תהליך. כשאתם נכנסים לתהליך כזה, אתם צריכים שהחברה מולכם תהיה זמינה אליכם, תעדכן אתכם בהתקדמות שלה ותענה לשאלות שלכם – לאורך כל התהליך!

אם התחלתם לעבוד עם חברה לבניית אתרים והיא לא זמינה לכם (בשעות וימי העבודה), יש סיבה לחשוד. זה עשוי להיות סימן לכך שמדובר בחברה לא מקצועית, ובאופן כללי אתם לא רוצים לעבוד עם חברה שלא תהיה שם בשבילכם ולא תספק לכם את המענה המגיע לכם.

3. אין משרדים
בעבר אם לחברה לא היו משרדים, היא כנראה לא הייתה מחזיקה מעמד. אף אחד לא היה עובד עם חברה בלי משרד. היום נדמה שהמצב השתנה, יש חברות רבות המנוהלות לגמרי מהבית וזה לגמרי נפוץ ואפשרי.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שחברה עם משרד היא לרוב חברה מבוססת וותיקה יחסית, שיכולה להרשות לעצמה להשכיר משרדים. אז למה לקחת סיכון אם אפשר ללכת על בטוח?

יתר על כן, כשלחברה יש משרד, אתם יודעים שיש לכם לאן ללכת במידה ויש בעיה ובמידה ואיש הקשר שלכם לא זמין. אם אתם עובדים עם חברה שאין לה משרד ונתקלים בחוסר זמינות, יהיה לכם הרבה יותר קשה ליצור קשר.

לכן, אם מצאתם חברה לבניית אתרים שתבנה את האתר שלכם, תבדקו אם יש לה משרד אליו תוכלו להגיע במידה ויש לכם בעיה, תבדקו את הוותק של החברה בשוק וודאו שיש לכם למי לפנות.

4. אין רפרנסים מלקוחות קודמים
עוד נקודה חשובה (ואף קריטית) כשאתם בוחרים חברה לבניית אתרים, היא תיק עבודות. אם לחברה לבניית אתרים אין תיק עבודות להראות לכם, זו נורת אזהרה.

אתם רוצים לעבוד עם חברה בעלת ניסיון, שכבר עבדה בעבר עם מספר לקוחות והפיקה תוצאות טובות. חברה כזו, תראה לכם בשמחה תיק עבודות ואף תפרסם עבודות ורפרנסים באתר שלה מתוך גאווה בעבודתה.

אם התחלתם לעבוד עם חברה לבניית אתרים ואין לה רפרנסים, איך תדעו האם החברה הזו יכולה לתת מענה לעסק שלכם? האם היא בנתה בעבר אתרים כמו האתר שאתם צריכים? מדובר בחברה ולא במעצב אתרים, פרילנסר בתחילת דרכו, שעדיין בונה את תיק העבודות שלו. עדיף לכם להמשיך הלאה ולחפש חברה אחרת.

אם כבר התחלתם לעבוד עם חברה לבניית אתרים ואתם חוששים שהיא איננה מקצועית מספיק, קודם כל חשוב שתבינו – זה לא סוף העולם! 

חברה לבניית אתרים

אז מה עושים? יש פתרונות גם למקרים בהם אתם לא מרוצים מהחברה שבחרתם, והנה כמה מהם:

1. לנדנד ולהציק (באלגנטיות) כל יומיים
אם אתם מרגישים ש"נפלתם" על חברה לבניית אתרים לא מקצועית, אל תתביישו לעקוב היטב אחר עבודתם. בניית אתר היא תהליך, אז זה לגיטימי וזו זכותכם להתקשר ולבדוק כיצד התהליך מתקדם, גם כל יומיים!

מעבר לכך, תבקשו לקבל תכנית עבודה, כך תראו את חלוקת הזמנים של התהליך כולו ותוכלו לדעת למה לצפות ובהתאם לזאת, לבדוק מידי פעם איך העבודה מתקדמת והאם יש עמידה בזמנים.

ברגע שהחברה לבניית אתרים תראה שאתם לקוחות מתעניינים ועקביים, שקשה "למרוח" אותם, היא כנראה תעדיף לעמוד בלוח הזמנים מאשר להסתכן בכך ש"תעשו להם בעיות".

2. לבטל את החוזה
זו לא האופציה הכי אידיאלית כי כנראה שלא תקבלו את כל הכסף שלכם בחזרה, אבל לפעמים פשוט אין ברירה.

אם אתם מרגישים שחברה לבניית אתרים שלכם באמת לא מקצועית ולא נותנת לכם את המענה הראוי, קודם כל תפנו אל איש הקשר ותסבירו לו את המצב. אם אתם נתקלים במענה שלילי או בחוסר מענה בכלל, אל תהססו לפנות לגורמים הרלוונטיים.

תעברו היטב על חוזה העבודה שנקבע ביניכם לבין חברה לבניית אתרים, ובדקו כיצד אתם יכולים להיחלץ ממנו. מומלץ כמובן להיעזר באיש מקצוע שידע לעשות את זה נכון. ברוב המקרים, יבטלו לכם את החוזה ויחזירו לכם את הכסף (ללא תשלום המקדמה – כך נהוג).

לפעמים זה עדיף מאשר לשלם את הסכום במלואו, לקבל תוצר שאינכם מרוצים ממנו ואז לפנות שוב לחברה אחרת.

3. תתעדו הכל!
אחד הדברים היותר חשובים במצבים כאלו, הוא לתעד את כל התקשורת שלכם עם החברה לבניית אתרים. תגנו על עצמם! לפעמים מובטחים לכם דברים דרך המייל או הוואטסאפ, לפעמים טלפונית, ואחרי כן אתם לא מקבלים דבר ולא יכולים להוכיח שהם היו לא בסדר.

לכן, תשמרו את הודעות הווצאפ והמייל (צלמו מסך ותשמרו בתיקייה במחשב ליתר ביטחון), הקליטו את השיחות עם החברה וכך תוודאו שאתם מוגנים במידת הצורך.

בנוסף, כדאי לדעת מהן 7 שאלות שחובה לשאול שמתחילים לעבוד עם חברה לבניית אתרים.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892