חברות גדולות בארץ ובעולם משתמשות בפלטפורמה כדי להגיע למאות אלפי משתמשים וכל זה בתקציב מאוד נמוך ביחס לתקציבי הפרסום במדיה המסורתית. מדובר בפלטפורמה סופר ויזואלית, כיפית ומעניינת שיכולה להקפיץ כל עסק, אם רק ידע איך להשתמש בה. נשמע טוב לא? אז זהו שלא כל כך.
בחודשים האחרונים אינסטגרם עושה שינויים פעם אחר פעם, שהופכים את השימוש בה להרבה יותר מורכב ומאתגר. למשל, ידעתם שאת הפוסטים שאתם מעלים רק כ20% מהעוקבים שלכם באמת רואים?
אתם בטח שואלים את עצמכם למה לאינסטגרם לעשות את זה? מאוד פשוט – כסף!
אינסטגרם, בדומה לפייסבוק, מציעה שירותי קידום ממומן. אתם יכולים לבחור לקדם פוסט מסוים או את העמוד שלכם, לקבוע תקציב ואת קהל יעד שלכם.
ככל שיהיה לכם קשה לקדם את עצמכם או את העסק שלכם באופן עצמאי, כך עולה הסיכוי שתחליטו להשתמש בשירותי הפרסום של האפליקציה ולשלם לה מידי חודש.
אז הנה כמה טיפים לאינסטגרם שיעזרו לכם לנצח את האלגוריתם ולהגדיל את החשיפה שלכם או של העסק שלכם בלי להוציא שקל:
תמצאו את הייחוד שלכם ותבליטו אותו – האינסטגרם מלא (מפוצץ לגמרי) במשתמשים שבדיוק כמוכם, מנסים להתקדם בפלטפורמה או לקדם את העסק שלהם. תנסו להביא משהו קצת אחר, משהו ייחודי לכם, ותבליטו אותו. תיצרו נישה שלכם שאתם מומחים בה, שכרגע רק אתם יכולים לספק לקהל את התוצר הטוב ביותר בתחום.
אתן לכם דוגמא כדי שיהיה יותר ברור – עסקי העוגות והמתוקים. יש המון עסקים של עוגות בהזמנה אישית ברחבי האינסטגרם. אז למה שמישהו יעקוב דווקא אחריכם ולא אחרי עסק אחר? כי אתם תביאו משהו מיוחד, ספציפי ונישתי יותר. למשל, עוגות מקושטות טבעוניות, עוגות בעיצוב אישי מופחתות סוכר וכו'.
תבינו מי קהל היעד שלכם – ואיך צריך לפנות אליו. אחרי שהחלטתם מה הייחודיות שלכם, כעת תלמדו מי קהל היעד שלכם. איך? שיטוט בחשבונות אינסטגרם והאשטגים הקשורים לתחום, יאפשר לכם לראות אלו אנשים מתעניינים במה שאתם מציעים. אחרי שתמצאו את אותם אנשים נסו לאפיין אותם כדי לדעת איך לדבר בדיוק בשפה שלהם. ושוב דוגמה למקרה שאתם מרגישים אבודים: אמשיך מהדוגמה הקודמת, נניח שבחרתם להתמקד בעוגות בעיצוב אישי מופחתות סוכר. קהל היעד שלכם כנראה יהיה מתאמנים, אנשי פיטנס, אנשים המתעניינים בתזונה בריאה ועוקבים אחרי עומדים של אימונים ותזונה נכונה. כמו כן, גם אנשים שעוקבים אחרי עמודים של עוגות ומתוקים הם קהל רלוונטי.
מראה הפיד – יש חשיבות עצומה לאיך שהפיד שלהם נראה!!! אם הפיד שלכם אסתטי ומושך את העין כך עולה הסיכוי שמשתמש שנתקל בו, ילחץ על כפתור הFOLLOW. לכן, שימו דגש את המראה של הפיד שלכם, על התמונות שאתם מעלים. שמרו על גוונים אחידים, תעלו תמונות שקשורות אחת לשנייה ובאיכות טובה. תנסו לתכן כמה ימים קדימה את הפוסטים שאתם רוצים לעלות ותמנעו בפרסום פוסט באופן ספונטני.
פעילות – תהיו פעילים! מה הכוונה? מצאתם את הייחודיות שלכם, את קהל היעד שלכם ודאגתם שהפיד שלכם יראה טוב? עכשיו אתם רוצים שאנשים יגיעו אליכם. כדי שזה יקרה אתם צריכים קודם כל להגיע אליהם – עקבו אחרי אנשים שלדעתכם ירצו לעקוב אחריכם בחזרה, עשו לייקים לתמונות שלהם ואפילו תגיבו להם בתמונות מידי פעם. כאשר אתם עוקביםעושים לייקמגיבים לאותם אנשים, הם ירצו לבדוק מי אתם ויכנסו לעמוד שלכם ובגלל שהעמוד שלכם מדבר אליכם (כי כבר אמרנו שהם קהל היעד), ובגלל שהעמוד שלכם נראה כל כך טוב ומושך את העין (כי המראה של הפיד חשוב לכם) הם כנראה יעקבו אחריכם. כך תוכלו לצבור יותר עוקבים ויותר חשיפה.
סטוריז – מי שנמצא כבר מספיק זמן באינסטגרם מבין שהסטוריז הם הדבר הכי חם כרגע בפלטפורמה. כן כן, יותר מהפוסטים שאתם מעלים. הסטוריז מאפשרים לכם לשתף את הקהל שלכם גם בדברים הכי קטנים שכנראה לא הייתם מפרסמים פוסט בשבילם. יתר על כן, הסטוריז מאפשרים מעורבות יותר גדולה של העוקבים בתוכן שלכם באמצעות פיצ'רים שונים כמו: סקרים (QUIZ), הצבעה כן/לא (POLL), תיבת שאלות (QUESTIONS), ספירה לאחור (COUNTDOWN) וממש לאחרונה גם נוספה האופציה לצ'אט דרך הסטורי. ככל שהעוקבים שלכם מעורבים יותר בתוכן שאתם מציעים ככה החשיפה שלכם עולה, האלגוריתם של האינסטגרם מזהה אתכם שמשתמשים מעניינים וחושף אתכם לקהל רחב יותר.
והכי חשוב, כדי באמת להתקדם בעולם האינסטגרם ובכל דבר בחיים למעשה – התמדה!
אל תצפו לתוצאות תוך יום – יומיים. תיישמו את כל טיפים לאינסטגרם, תשקיעו זמן, תיצרו תוכן טוב ומעניין בעקביות ולזמן ממושך.
בהצלחה.
אם אתה מתעניין באינסטגרם כדאי לך לקרוא את המאמר הבא: קניית עוקבים ולייקים מזויפים ב2020 כדאי או מסוכן מאוד? כל האמת