תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

6 טעויות יקרות שאסור לעשות שבוחרים חברה לבניית אתרים

בחירת חברה או מפתח שיבנה אתר לעסק שלכם, היא בחירה חשובה שעשויה להשפיע על הצלחתו. כשאתם בונים אתר עסקי, אתם למעשה מגדירים את זהות המותג המקוון שלכם. מעצב או חברה לבניית אתרים מעולה, יעזרו לכם להרחיב את העסק שלכם ולוודא שלקוחות פוטנציאליים יוכלו למצוא אתכם.
חברה לבניית אתרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram

לפני שאתם מחפשים ומעסיקים מעצב/מפתח או חברה לבניית אתרים, עליכם לשקול כמה דברים: סוג האתר/העסק שאתם מתכננים לבנות, מספר העמודים שתצטרכו ורמת המורכבות שלהם, רמת העיצוב שאתם צריכים לאתר וכו'. בנוסף כדאי לכם לבדוק אודות החברה – האם אתם אוהבים את תיק העבודות שלהם, האם התקציב שלכם מאפשר לכם לעבוד איתם, האם יש להם ניסיון רב בתחום וכו'.

ישנן אפשרויות רבות למצוא מישהו שיבנה אתר בכל רמה שהיא. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, אנחנו בקלות יכולים לעשות טעויות שיעלו לנו ביוקר.

להלן הטעויות הגדולות ביותר שעושים עסקים כשהם בוחרים מעצב אתרים או חברה לבניית אתרים (וכיצד תוכלו להימנע מהן!):

  1. לעשות זאת בעצמכם

עבור אתרים רבים, אחת הטעויות הקלות ביותר היא לא לשלם דבר או לשלם מעט מדי עבור שירותי עיצוב אתרים. כמו שנאמר: מה שתשלם זה מה שתקבל.

במילים פשוטות, אתר חכם, איכותי ומעוצב מצריך ניסיון, מיומנות, זמן וכמובן גם כסף. אם אתם זקוקים לדף אינטרנט פשוט אתה יכול להשתמש במשהו כמו Unbounce, Wix, Squarespace או WordPress. רוב האנשים מסוגלים לעשות זאת בעצמם או בעזרת מעט עזרה ממחקר בגוגל. אם אתם עושים זאת בעצמכם צפו להיתקל בכמה מחסומים קלים (במידה והידע הטכני מוגבל). אתם עלול למצוא את עצמכם פונים בכל זאת למעצב או מפתח אחר כדי לתקן בעיות שיצרתם בעצכם.

זה לא אומר שאתם לא יכולים לעצב אתר פשוט, או שהוא צריך לעלות הון. אך היזהרו מהאופציה הכי זולה, אחת הטעויות הקלות ביותר היא לשלם מעט מדי עבור שירותי עיצוב אתרים.

  1. העסקת מעצב אתרים מבלי לעשות השוואה בין מעצבים אחרים

מציאת מעצב אתרים בקרבתכם או אחד שאתם אוהבים לא אמור להיות מדע טילים. יש אפילו אתרים כדי למצוא ולהעסיק מעצבי אתרים. באתרים אלה תוכלו למצוא קישורים לבדיקת תיקי העבודות שלהם ולראות ביקורות של לקוחות עליהם. אך חשוב שתבחנו אותם מקרוב ותשוו ביניהם.

בקרו באתרים שלהם והשוו בין השירותים שכל אחד מציע, שאלו שאלות וקבלו הצעות מחיר. האתר שלכם הוא השקעה בעתיד העסק שלכם, וההחלטה מי מעצב אותו היא חלק חשוב מזה. לכן תשקיעו זמן במחקר לפני שהם מחליטים: השוו בין חברות שונות, קראו המלצות וביקורות, בדקו שיש להם ניסיון בבניית אתרים הדומים לאתר שאתם צריכים, ומעל הכל: פשוט תשאלו כל שאלה שיש לכם!  

  1. לא יודעים על מה אתם משלמים

כשאתם בוחרים מעצב אתרים, על המעצב להתוות הצהרת עבודה (SOW). כלומר – מה הם הולכים ליצור, לעצב ולהעביר לכם. קראו את זה בעיון רב ואם אינכם מבינים משהו, תשאלו! שני הצדדים צריכים להסכים על ה- SOW, שמסביר מה תקבלו עם סיום העבודה ומה העלויות.

אל תתנו שיוליכו אתכם שולל! וודא שאתם יודעים על מה המפתח/חברה לבניית אתרים מדברים מראש, ואם אינכם מבינים, תשאלו – אם הם לא יכולים להסביר את זה בצורה ברורה והגיונית עבורכם, זה דגל אדום.

הרבה אנשים חושבים שזה חייב לעלות הון כדי שאתר יראה נהדר. אמנם נכון שחלק מהעסקים הוציאו הרבה כסף עבור האתרים שלהם, אך אין שני אתרים דומים. המחירים יכולים לנוע בתווכים שונים וישנם כמה גורמים המכתיבים את המחיר הכולל:

  1. רמת העיצוב שאתם צריכים.
  2. סוג האתר שאתם צריכים (בלוג, עמוד נחיתה, אתר תדמית, חנות אינטרנטית וכו').
  3. מספר העמודים הייחודיים.
  4. זמנים – תוך כמה זמן אתם צריכים שהאתר יהיה מוכן?
  5. התקציב שלכם.
  6. האם אתם צריכים עיצוב רספונסיבי כך שהאתר יהיה מותאם לניידים, טאבלטים ושולחן העבודה? (מומלץ מאוד)
  7. האם הם כותבים את התוכן באתר או שאתם?
  8. האם אתם זקוקים ל-SEO קידום אתרים אורגני?

הקמת אתר לעסק


4. לא בודקים את אתר האינטרנט ותיק העבודות של המעצב/המפתח

זה הזמן שאתם באמת צריכים לחפור באתרי האינטרנט של המעצבים עצמם ובאתרים שהם בנו. האם אתם אוהבים את הסגנון בו השתמשו? בדקו אם ביצעו אופטימיזציה לאתרים שלהם למנועי חיפוש, ודאו שהם משתמשים בעיצוב רספונסיבי כך שהעיצוב שלך יתפרש היטב בכל המכשירים, בדקו אם יש להם דוגמאות ברורות לאתרים שתכננו. לכו לבקר באותם אתרים ובדקו אם אתם אוהבים איך שאתרים אלו עובדים ונראים.

אף יותר חשוב, לבדוק אם המעצב ביצע פרויקטים דומים לשלכם כדי שיוכל להביא את המומחיות לאתר שלכם. ייתכן שתאהבו מאוד את העבודות שלו, אך הוא מעולם לא בנה אתר מהסוג שאתם צריכים. אם אינכם אוהבים את האתר של המעצב או את הפרויקטים שיש לו בתיק העבודות שלו, התייחסו לכך כדגל אדום.

רוצים לדעת כמה עולה לבנות אתר וורדפרס? לחצו כאן

5. לא מבינים את ההבדל בין מעצב למפתח

יש הבדל גדול בין "מעצב אתרים" לבין "מפתח אתרים". חשוב לדעת מה האדם שאיתו תעבדו באמת יכול לעשות עבורכם. למשל, אם מעצב יכול לעשות עיצובים ולא יכול להגדיר לכם CMS כמו WordPress או לבנות לכם CMS מותאם אישית אז תזדקקו גם למפתח קצה שיעזור בעבודת HTML / CSS.

מעצבי אתרים מתמקדים יותר בצד הוויזואלי, האמנותי של האתר. כלומר איך האתר נראה, המיתוג שלו, הלוגו של העסק שלכם וכו'. אתם יכולים גם לקבל מעצב ממשק משתמש / UX. ממשק משתמש ו- UX הוא למעשה חוויית המשתמש. לפעמים תשמעו את המונח מעצב ממשק משתמש והכוונה היא למישהו שמעצב דפים, ממשקים או טפסים לאתרים. אתם יכולים גם לקבל מעצב חוויית משתמש שהוא מישהו המתמקד בחוויה בפועל ברגע שאתה נמצא באתר. הם אלה שמגדירים את חווית הגלישה וגורמים לאתר להרגיש פשוט ככל האפשר לשימוש. 

במקרים מסוימים, מעצב ממשק משתמש / UX יכול גם להיות מפתח אם אתם מוצאים פרילנסר ממש טוב או חברה לבניית אתרים. אך בכל זאת, היזהרו ממישהו שאומר לכם שהוא יכול לעשות הכל ממש טוב. 

מפתחי אתרים דואגים יותר לפונקציונליות והפן התכנותי (קידוד) של תהליך הבנייה. הם מבצעים את החלק ב- HTML וב- CSS באתר שלכם (יכולת ללחוץ על קישורים, מצבי רחף על הכפתור וכו'). הם גם כותבים קוד לאופן שבו האתר ידבר עם מסד נתונים. 

אתר שנראה נהדר הוא תמיד יתרון, אך אם הלקוחות שלכם מתקשים לנווט, להזמין או ליצור קשר עם שירות הלקוחות, אף עיצוב מרהיב לא יפצה על כך, והאתר שלכם יהיה זקוק לעוד הרבה עבודה.

6. לא מחפשים עמלות נסתרות

הדרך הטובה ביותר להימנע מעלויות נוספות היא להיות ברור להפליא מה הצרכים שלכם. תדרשו את כל הפרטים אודות העלויות שלכם, לפני שאתם חותמים על חוזים כלשהם. ככל שהמעצב מפורט יותר עם זה, כך תוכלו להרגיש בטוחים שהם יפורטו במוצר העבודה שלו. ניתן להימנע מבעיות רבות באמצעות תקשורת ברורה ופתוחה.

למעצבים נחשבים יהיה חוזה או הצהרת עבודה המכסים מידע זה. הקפידו לדון בכל העמלות המפורטות, כדי שתדעו בדיוק על מה אתם משלמים. תבינו כמה תיקונים תקבלו ומה יקרה אם תזדקקו לתיקונים נוספים, האם יש עלויות נוספות? קבלו מראש רעיון מה קורה אם אתה צריך להוסיף עוד דפים שאולי נשכחו בשלב התכנון, תבינו איזה תשלומים נוספים עליכם לשלם מלבד התשלום למפתח עבור עבודתו (למשל לחברת אחסון, לדומיין וכו').

מאמר נוסף שיכול לעניין אותך 7 שאלות שחובה לשאול שמתחילים לעבוד עם חברה לבניית אתרים

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

מעוניין/ת לבנות אתר מקצועי, חנות או עמוד נחיתה? רוצה עוד תנועה, לידים ולקוחות באתר שלך?