האתר קרס? השרת נפל? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על שחזור אתר

טעויות בבניית אתר וורדפרס

אם במקרה הגעת לפוסט הזה כי הפכת לאחרונה לקורבן של קריסת האתר שלך, אנחנו מבינים שזה יכול להיות אחד המצבים הגרועים ביותר שקורים לעסק שלך. אבל זה כבר מאחורייך, האתר קרס ועכשיו עלייך להסתכל קדימה ולחשוב איך אתה יוצא מזה!

אבל אל תדאג, כי הגעת בדיוק למקום הנכון – הפוסט הזה יספק הדרכה לגבי הצעדים שאתה יכול וצריך לנקוט אם האתר שלך קרס ואיבדת אותו. יש כמה טיפים וצעדים חשובים מאוד כדי לוודא שאתה ממזער ככל האפשר את הנזק שנגרם לאתר שלך ולעסק שלך.

הפוסט הזה ידריך אותך בתהליך ההתאוששות ויעזור לך להפעיל אתר אמין, מהיר, גמיש ויפה יותר. אין ספק שהתרחיש האידיאלי הוא לבצע שחזור אתר לאתר שהיה לך בעבר (מבנה, כתובות URL, תוכן וכו'). אבל חשוב שתבין שזו לא משימה קלה.

כדי למנוע מקרים של איבוד מידע חשוב (פוסטים, משתמשים, קבצים ועוד) כתוצאה מקריסת אתר או שרת שנפל, חשוב מאוד לבצע גיבוי לאתר.

הצעדים הראשונים לאתר חדש

אז האתר קרס, אבל איך להקים אתר חדש במהירות האפשרית? מה אם כל התוכן החשוב שהיה לי באתר? איך למצוא את התוכן שאבד? פשוט תתחיל לקרוא!

שלב 1 – מציאת תוכן האתר הישן

יש שתי שיטות באמצעותן תוכל לבצע שחזור אתר ולמצוא את התוכן שלך – שדורג בגוגל. שימוש באופציית החיפוש של גוגל היא השיטה האידיאלית. עם זאת, אנחנו מבינים כי ייתכן שמשתמשים לא הגדירו את ההגדרה הזו, ולכן אנחנו מתחילים עם SEO Quake. לאחר מכן באמצעות Archive.org או ב- Google Cache תוכל להציג גרסה במטמון של כל הדפים באתר שלך.

SEO Quake

באמצעות תוסף SEO Quake (עבור גוגל) תוכלו להוריד את כל דפי האינטרנט מתוצאת החיפוש בגוגל. באמצעות השיטה הזו אנו הולכים לחפש את הדפים שהוספו לאינדקס בגוגל, לפני שהאתר קרס, על ידי ביצוע השלבים הבאים:

עם Google Chrome התקן SeoQuake (וודא שאפשרות שכבת-על של SERP מופעלת בהעדפות)

עבור אל Google ואז עבור אל הגדרות> הגדרות חיפוש, ואז הגדל את "התוצאות לדף" ל 100 ו"שמור". זה יאפשר לך להוריד 100 תוצאות בכל פעם.

עכשיו עבור אל Google והקלד אתר: example.com (החלף את example.com בקישור האתר שלך, אל תכלול www או http)

עבור לפינה השמאלית העליונה, SEO Quake, ולחץ על "ייצא CSV". תעבור על כל עמוד בתוצאות החיפוש בגוגל ותחזור על התהליך אם יש צורך.

כעת תוכל לאסוף את כל התוצאות בגיליון אלקטרוני כדי לראות עם מה אתה עובד.

Google Search Console

אם יש לך Google Search Console באתר שלך, תוכל להוריד בקלות את כל הכתובות שלך באינדקס.

כך ניתן לעשות זאת:

התחבר לחשבון Search Console שלך, עבור אל החלק של "ניתוח החיפוש", בחר "דפים" במסנן, גלול למטה ובצד שמאל למטה לחץ על "הורד", פתח את התוצאות בגיליון אלקטרוני כדי לראות עם מה אתה עובד.

שלב 2 – הצגת גרסאות במטמון של דפים ופוסטים

אם תרצה לראות את התוכן שלך מלפני קריסת האתר, בדפים בודדים יש שתי שיטות טובות. Cached Google ו- Archive.org. Cached Google הוא השיטה המועדפת וככל הנראה יחזיק מידע נוסף, כמוצא אחרון תוכלו לנסות archive.org לקבלת תצוגה במטמון.

Cached Google

גם אם האתר שלך קרס או נמחק, הוא עדיין צריך להיות קיים באינדקס של גוגל. בצע את השלבים הבאים:

לך לגוגל, הקלד את החיפוש באמצעות המטמון של מפעיל החיפוש: example.com והחלף את example.com בכל קישור מהאתר שלך שאינו כולל http או www.

אם יתמזל מזלך והדפים שלך עדיין נמצאים במטמון, תוכל לבצע שחזור אתר ולשחזר את התוכן המלא שלך או לפחות לקחת את הטקסט מהדף.

אנו מציעים להעתיק את התוכן הזה למסמכי טקסט כדי לשמור ולהשתמש בו מאוחר יותר. אם יש תמונות תוכל לשמור אותן גם בתיקיות.

באמצעות Archive.org

יש דרך נוספת לראות את הדפים הישנים שלך במקרה שהאתר קורס, והיא להשתמש Wayback Machine ולעשות את הפעולות הבאות:

  • הקלד את כתובת האתר של הדף שתרצה להציג
  • גלול מטה ליומן
  • לחץ על כל תאריך שמודגש כדי לראות גרסה במטמון של הדף הזה

שלב 3 – מציאת התוכן הפופולרי ביותר

ישנן מספר דרכים בהן תוכל לראות את הדפים הפופולריים ביותר שלך. אם אין לך את Google Analytics או את Google Search Console, תצטרך פשוט להשתמש באינטואיציה שלך בבניית מפת אתר חדשה.

Google Analytics

אם היה לך Google Analytics באתר לפני שהוא קרס, תוכל לראות נתונים סטטיסטיים ולנתח את התוכן שלך, זרימת המשתמשים, מקורות התנועה, היעדים ועוד הרבה דברים אחרים. כדי לקבל מידע נוסף על התוכן שלך, פשוט תבצע את הצעדים הבאים:

התחבר לחשבון Google Analytics שלך, דפדף להתנהגות (Behaviour) -> תוכן האתר, ניתוח "כל הדפים", "פירוט תוכן", "דפי נחיתה", "דפי יציאה".

תסתכל על התוכן הפופולרי ביותר – זה יהיה התוכן הראשון שתרצה להתחיל לבנות שוב!

Google Search Console

אם הפעלת את Search Console באתר שלך, תוכל לראות את הדפים ומילות המפתח הפופולריות ביותר שהביאו את מירב התנועה. כך תוכל לעשות זאת:

התחבר לחשבון Search Console שלך, גש לחלק של "ניתוח חיפוש", בחר "שאילתות" או "דפים" כדי לראות מהם העמודים או שאילתות החיפוש הפופולריים ביותר.

4. מבנה האתר ומפת האתר

אז נכון, האתר שלך קרס ואיבדת משהו שעבדת עליו המון זמן, אבל זו הזדמנות מעולה לעדכן, לחדש וליצור בצורה טובה ומשופרת יותר את האתר שהיה לך. כשאתה מחליט על מבנה האתר שלך, עליך להגדיר את ההיררכיה שלו, ניווט, תפריטים, קישורים פנימיים ועוד. באופן אידיאלי, משתמשים צריכים ללחוץ לא יותר מארבע פעמים כדי להגיע לדף כלשהו באתר שלך.

זו הסיבה שעליך להתוות מפת אתר – שהיא ייצוג של מבנה האתר שלך. מפת אתר טובה תסייע גם למבקרים וגם למנועי החיפוש לנווט ולהבין את האתר שלך בצורה קלה יותר.

אם יש לך גישה ל- Google Analytics או ל- Google Search Console מהנקודה האחרונה בה האתר עבד, תוכל להבין מה חשוב לאתר שלך. אם אין לך את הנתונים האלה, השתמש באינטואיציה שלך וצור משהו פשוט והגיוני. אם אתה זקוק לקצת השראה, תבדוק גם מה המתחרים שלך מציגים באתרים שלהם.

5. הכנת תוכן

עכשיו שיש לך רשימה של הקישורים הישנים שלך, קצת תוכן ומפת אתר, הגיע הזמן להכניס אותם לתיקיות ולהכין את כל התוכן הסופי כדי להתחיל. תאסוף את כל התמונות שאתה צריך (תציץ במדריך שלנו איך לעשות אופטימיזציה לתמונות האתר שלך – כאן!) ותסיים את כל הטקסטים או הפוסטים האחרים שתרצה לכלול באתר.

להכין את הכל במצב לא מקוון, יכול גם לשמש כמוצא אחרון לגיבוי, אם אי פעם תאבד דף, פוסט, תמונה – הכל שמור בתיקייה ותוכל לבצע שחזור אתר בקלות.

עכשיו הגיע הזמן להתחיל לבנות את האתר שלך!

שחזור אתר

בנה את האתר שלך

בחלק הבא אנו נותנים לך צ'קליסט כדי שתוכל לגשת לבניית האתר החדש שלך בצורה מובנית ונוחה יותר:

שלב 1 – בחר את הפלטפורמה שלך

אם השתמשת בפלטפורמה מסויימת לפני שהאתר קרס, אולי תרצה להמשיך באותה דרך טובה ורגילה. בכל מקרה, אנו מציעים לך להסתכל על שתי פלטפורמות, Squarespace או WordPress. בטח שיש עוד הרבה אפשרויות אחרות, אבל למה לחפש רחוק, כשאלו שתי הפלטפורמות הפופולריות ביותר שיש?

וורדפרס

מדוע וורדפרס? ובבקשה אל תטעה עם WordPress.co.il, כי אנחנו מדברים במאמר הזה אך ורק על WordPress המתארח בעצמו – wordpress.org.

זה פשוט באמת. וורדפרס היא פלטפורמה חזקה וגמישה מאוד. יש עשרות ואלפי אפשרויות התאמה אישית, תוספים והרחבות שדרכם תוכל לבנות כמעט כל דבר באתר שלך. אתה זה שדואג לאירוח האתר שלך (חשוב לבחור ספק אירוח בחוכמה), מה שאומר שביצועי האתר שלך, מהירות טעינת העמוד ורבים נוספים תלויים אך ורק בך – ללא הפסקות אתר קבועות, ללא מגבלות מבחינת העיצוב או ה- SEO. יש לך שליטה על כל ההיבטים באתר שלך.

בנוסף, מכיוון שיש כ- 75 מיליון אתרים שנבנו על וורדפרס, המשמעות היא שכמעט כל סוג של שאלה, בעיה או באג שתיתקל בו – נמצא, טופל ותוקן כבר אי שם, על ידי מישהו. אתה רק צריך לבדוק את זה (google it!).

סקוורספייס

Squarespace היא פלטפורמה מדהימה נוספת, היא ממש קלה לשימוש, בגלל התבניות הניתנות להתאמה אישית ועורך העמודים בשיטת גרור ושחרר. אדם בלי טיפת נסיון, יכול להבין במהירות איך זה עובד, לשנות את התבנית ולהקים אתר חדש. לכן משתמשים חדשים בוחרים בו לאתר הראשון שלהם.

שלב 2 – בנה תחילה דפים חשובים

אחרי שבחרת פלטפורמה, תתמקד קודם בבניית העמודים החשובים ביותר באתר שלך. זכור את מפת האתר שיצרנו קודם, והשתמש בה כמדריך – התחל קודם עם דף הבית, תיק העבודות שלך, עמוד אודות ועמוד עם פרטים ליצירת קשר.

שלב 3 – צור מחדש פוסטים פופולריים

כעת, לאחר שנוצר בסיס טוב וחזק, תוכלו להתחיל ולשחזר פוסטים ישנים בבלוג. אם אין לך את התוכן זמין, אנו מציעים ליצור מחדש כמה פוסטים. הם יכולים להיות דוגמאות לעבודה שלך – למשל אם אתה צלם חתונות, כדאי לך לכתוב סדרת פוסטים על חתונות במיקומים שונים. זו דרך מעולה לתת ערך מוסף באתר שלך.

שלב 4 – שתף את האתר שלך

אם בדיוק עברת את כל הטרחה שבבניית אתר חדש, תרצה לוודא שכשתשתף אותו, תפיק את המקסימום שתוכל. שתף את האתר החדש בכל מקום שרק תחשוב עליו, אפילו תנסה לספר את הסיפור שלך, תשתף שאיבד את האתר ונאלצת לעשות הכל מחדש – זה יכול לעזור ולהביא משתמשים חדשים!

איך לצלוח בניית אתר לעסק? הנה 5 עצות שוות זהב שיבטיחו שתצאו מרוצים!

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892