תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

בניית אתרים מחירון 2022 – כמה עולה לבנות אתר באמת?

החלטתם לבנות אתר עבור העסק שלכם? למרות שכל אחד יכול לבנות אתר בימינו (כביכול), יש עדיין הרבה סיבות טובות לשכור חברה לבניית אתרים. הבעיה העיקרית, היא שאנשים לא יודעים למה לצפות מבחינת מחירים. הכתבה הזו תשפוך לכם הרבה אור על התקציב הנדרש לאתר שאתם רוצים להקים, בין אם זה אתר תדמית, חנות אינטרנטית או אפליקציה. 

אז למה באמת צריך חברה לבניית אתרים?

בעוד שבעבר הייתם צריכים להיות מפתחי אתרים בעצמכם או לשכור מפתח אתרים אם רציתם לבנות אתר, היום זה כבר לא המצב. מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, ג'ומלה ודרופל אפשרו לאנשים רבים לבנות אתרים בעצמם. בנוסף, פלטפורמות כמו Wix מאפשרות ליצור אתרים באמצעות גרירה ושחרור פשוטים.

עם זאת, עדיין יש לפחות שתי סיבות טובות מאוד לשכור חברה לבניית אתרים – זה יחסוך לכם זמן וייתכן שתזדקקו לעזרה עם חלק מהקטעים הטכניים. בשני המקרים, חשוב לדעת איך למצוא, להעסיק ולעבוד עם חברה לבניית אתרים כדי שהפרויקט יתנהל בצורה הטובה ביותר, והכי חשוב,  יסתיים בצורה הטובה ביותר – מי שיוצא לדרך בעצמו עם חובבן – מסכן את הזמן ואת הכסף שלו. מכיוון שאתר אינטרנט אמור להכניס לכם עוד לידים ולקוחות – חייבים לבצע עבודה טובה, אחרת המשמעות של זה היא פחות לידים ומכירות בצורה משמעותית.

הגדירו את הפרויקט שלכם

כדי לשכור חברה לבניית אתרים, תחילה עליכם להבהיר לעצמכם מה בדיוק אתם רוצים להשיג. עבור בניית אתר, עליכם להעסיק אנשי מקצוע בתחומים שונים. אם אתם מתכננים ליצור אתר שלם, תצטרכו אנשים לכל תחום או חברה לבניית אתרים, שעושה את הכל. לרוב המשימות מגיעות משני תחומים שונים:

  • קידוד – לדוגמה, הוספת עגלת קניות, מחוון תמונה מותאם אישית או ביצוע שינויים בלוח הניהול של האתר.
  • עיצוב – זה יכול להיות כל דבר, החל מעיצוב מחדש של הלוגו או תמונת הכותרת ועד לשיפוץ כל פריסת העמוד או הוספת אפקטים עיצוביים.

 

תבחרו לפי תחום התמחות 

החברות השונות מתמחות בתחומים מגוונים וכדאי לחקור קצת אודות החברה או לבקש לראות תיק עבודות. הבחירה בחברה יכולה להיות תלויה בתחום שבו הפרויקט או העסק שלכם מתמקד ובסוג האתר שהכי מתאים לכך – חנות, אתר תדמית, אתר עסקי. בנוסף כדאי להבין איזה פלטפורמה הכי מתאימה עבורכם, עליה תרצו לבנות את האתר שלכם. לרוב, מפתחי אתרים וחברות בונים על וורדפרס, אולם לעתים עבור אתר תדמית פשוט למשל, ניתן לבנות על פלטפורמה פשוטה יותר, כמו וויקס וכך גם העלויות יהיו נמוכות יותר. עסקים גדולים יותר עם אתרים גדולים ומורכבים יעבדו עם חברות אשר יפתחו את האתר עבורם מתחילתו. הכל עניין של התאמה, תקציב וראייה לטווח ארוך. 

תקציב בניית אתר – למה לצפות?

שאלת ההערכה של כמה הולך לעלות פרויקט בניית אתר הוא אחד השלבים המאתגרים ביותר. המחיר תלוי בגורמים רבים – רמת המיומנות והניסיון של החברה או המפתח, גודל הפרויקט, ניהול שוטף של האתר ועוד. מה זה אומר במספרים? 

 

עלות אתר תדמית – בין 3,000 ל- 15,000

עלות חנות אינטרנטית – בין 5,000 ל- 30,000

עלויות של אתרים גדולים ומורכבים יותר יכולות להגיע עד לכ- 80,000 ₪ ויותר

עלות תמיכה טכנית או תוספים כ- 250 ₪ לשעת עבודה

עלות ניהול אתר אינטרנט – בין 500 לבין 2000 ₪ ויותר לחודש תלוי בסוג האתר

כמה עולה לבנות אינטרנטית? לחצו כאן כדי לגלות

תשאלו מה כלול במחיר

חשוב לדעת בדיוק על מה אתם משלמים כשאתם מקבלים הצעת מחיר עבור בניית האתר שלכם. בקשו רשימה מפורטת של תוצרים הכלולים במחיר ותשאלו מה לא כלול. לדוגמה, חברות מסוימות מציעות שירותי תחזוקה, תמיכה טכנית או קידום אתרים, שאינם כלולים במחיר הפרויקט הראשוני.

חברה-לבניית-אתרים

למה כדאי לשים לב כשחותמים על חוזה עם חברה לבניית אתרים?

לפני שאתם מתחילים לעבוד על הפרויקט שלכם יחד עם חברה לבניית אתרים, תבקשו מסמך המפרט את לוח הזמנים עבור סיום כל חלק באתר ופירוט של הסדרי התשלום השוטפים עד סוף העבודה. בנוסף, כדאי לוודא שניתן להפסיק את ההסכם בכל שלב, אם העבודה אינה מתבצעת לשביעות רצונכם. אין סיבה להמשיך ולשלם לאיש מקצוע או חברה שאינכם מרוצים ממנה, במקרה כזה אפשר להמשיך ולבצע את העבודה עם חברה אחרת. לבסוף, תוודאו כי יש בידיכם את הגישה המלאה לאתר שלכם (קבצים + מאגר נתונים) כולל  גישה דומיין, גישה לשרת, סיסמאות וגיבוי. 

 

שירות ניהול אתרים ותמיכה טכנית

לאחר שיהיה לכם אתר, חשבתם על מי ינהל אותו? בעלי עסקים רבים יודעים לנהל את מערכת האתר שלהם בעצמם, אולם לרבים אין את הידע לשנות את העיצוב של האתר למשל. כמו כן, ייתכן שבשלב כלשהו תזדקקו לעזרה עם החלקים הטכניים של האתר וכדאי שיהיה מישהו זמין שידע לכוון אתכם או לעזור לכם עם התקלה. חברות רבות לבניית אתרים, נותנות גם שירותי ניהול ותמיכה לעסקים כחלק מהעסקה או על בסיס חודשי, אולי שווה לבחון גם אופציה כזאת.

Error isometric composition abstract situation where technicians fix a bug with tools vector illustration

שיווק וקידום האתר

שום אתר, טוב ככל שלא יהיה, לא יגיע אל אנשים אם הוא לא יקודם. יש כיום אלפי אתרים וכדי שאנשים ימצאו את האתר שלכם בשורת החיפוש ויכנסו אליו, צריך להשקיע בקידום שלו. ניתן למצוא חברות אשר מתמחות רק בקידום ושיווק אתרים ויש גם חברות לבניית אתרים שמתמחות בקידום האתר על בסיס חודשי או שנתי. גם כאן, כדאי להבין מה התקציב שלכם עבור קידום ושיווק האתר, מה המטרות שלכם ומהי הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלכם. 

 

שילוב מדיה חברתית בעיצוב האתר 

קישור אתרי רשת חברתית לאתר שלכם הוא כיום חלק מהנורמה בעיצוב אתרים. חלק מחברות בניית האתרים הולכות צעד קדימה ומציעות שירותי אינטגרציה של מדיה חברתית כדי לעזור לבעלי העסקים לייצר יותר לידים ולהפוך אותם למכירות. תוכלו לברר עם חברת בניית האתרים אם הם עושים את השירות ובאיזה עלות. 

 

איך מחפשים חברה לבניית אתרים?

אחרי שהבנתם בדיוק מה אתם צריכים, תוכלו למצוא את החברה שהכי מתאימה לכם. הודות לטכנולוגיה, קל יותר מאי פעם למצוא חברה לבניית אתרים. כיום, יש אתרים מלאים באנשי מקצוע ברחבי הגלובוס שיעבדו אתכם בהתראה קצרה. כמה אפשרויות נוספות הן:

המלצות – תתייעצו עם אנשים שכבר יש להם אתר, הם יוכלו להמליץ לכם על החברה איתה הם עבדו או עובדים ולכוון אתכם מניסיון אישי.

אהבתם אתר? תראו מי בנה אותו – בתחתית של כל אתר אינטרנט כתוב השם של החברה או המפתח שבנה אותו ו/או מנהל אותו. אם אהבתם אתר מסוים, תוכלו לחפש את המפתח או את חברת הניהול שלו ולפנות אליהם. 

חיפוש בגוגל – חיפוש פשוט בגוגל עם הערך 'חברה לבניית אתרים' יעלה עשרות תוצאות עם מספר חברות שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם. תוכלו ליצור קשר ולשאול את כל השאלות הנחוצות.

אתרי מיקור חוץ – שירות מיקור המונים, מאפשר למצוא מעצבי אתרים ומפתחים. אפשר לפרסם את הפרויקט שלכם ואנשי מקצוע מכל העולם ישלחו לכם את הרעיונות שלהם. ברוב האתרים ניתן לראות דוגמות, להציע משוב ולבחור מפתחים ומעצבים.

כמה אפשרויות נוספות הן לוח דרושים וורדפרס, Wix, Arena Shopify או לינקדאין.

 

לסיכום

הבחירה בחברה לבניית אתרים צריכה להיות מותאמת למטרות של העסק ולתקציב של הפרויקט. יש באמת המון חברות לבניית אתרים וההמלצה הטובה ביותר, היא להבין מה אתם צריכים שיהיה באתר שלכם, איך הייתם רוצים שהאתר יראה יחד עם תכנון לטווח ארוך של גדילת העסק יחד עם השינויים הרלוונטיים באתר. 

 

 

כמה עולה לבנות אתר

 

 

 

 

 

והכי חשוב זה להנות מהדרך

הקמה קלה! 

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892